Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když byla auta ještě krásná...

Podobalo se to přízraku – mezi uniformními tvářemi škodovek, renaultů, volkswagenů a opelů se na české silnici užaslým zrakům přihlížejících náhle zjevil obří mosazný acetylenový světlomet na přídi stoletého Renaultu XB Tourpedo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

GAW

Cim starsi auto, tim horsi
Nechapu, co se nekterym lidem libi na tech starejch kramech. I obycejna oktavka (nejnovejsi!!!) je hezci, nez jakejkoli z tech starejch suntu. Co bylo bylo.
0/0
6.8.2005 3:40

Judas Priest

Re: Cim starsi auto, tim horsi
Ty seš ale ubožák, viď?
0/0
28.8.2005 11:05

Phamophimo

Popisky fotek doplnit!
0/0
29.6.2005 10:52

Polárníliška

Re: Popisky fotek doplnit!
Taky mi chybí, ale na druhou stranu chápu, že je těžký najít mezi sebou v redakci alespoň jednoho, kdo by dokázal zjistit, co je to za auta.
0/0
29.6.2005 15:44

tomas_s

Fakt brzo
o této akci informujete....
0/0
29.6.2005 6:11

Kenkaku

Re: Fakt brzo
Přesně... :-(((((((((
0/0
29.6.2005 8:21

a

Re: Re: Fakt brzo
Já jsem se o tom dozvěděl už včera, v sobotu jsem byl pár kiláků od té krásy a užíval si práce. Škoda
0/0
29.6.2005 8:46

X

Krásná?
Promiňre, ale podle mě má každá doba krásná auta, některá víc, některá méně. Neřekl bych, že auta byla krásná a dnes již nejsou. Dnes jsou také krásná auta.
0/0
28.6.2005 20:48

Andee

Re: Krásná?
To je těžký, když autor článku neví, že tohle rozhodně nebyla ve své době běžná vozítka a chce to srovnávat s dnešní sériovou výrobou. Kdyby to porovnával s dnešními vozy výrobců jako Bentley, Rolls atd. nikdy by nemohl takovou blbost napsat...
0/0
29.6.2005 7:31

Killbilly

Re: Re: Krásná?
To je vec vkusu,mi se rozhodne libi vic i obycejna stara auta nez dnesni design zamereny na plast,stribrnou metalizu a divne polohmyzi tvary.Moderni auta mi prilis pripominaji design tamanskych hi-fi vezi,mobilu a discmanu,snazi se casto poprit fakt ze auto je stroj,to je dnesni design.Nekomu se libi,me ne.
0/0
29.6.2005 9:55

X

Re: Re: Re: Krásná?
Hmyzí tvar mají také hlavně kvůli minimalizaci odporu vzduchu, což dříve nebyli schopni tak udělat, protože na to neměli potřebné výrobní vybavení ani znalosti.
0/0
29.6.2005 10:03

Killbilly

Re: Re: Re: Re: Krásná?
Coze?Houbeles,nejmensi Cx mely stroje ze zacatku az pulky 90.tych let(ty ocucane),ty dnesni hranatiny nemaji aerodynamiku nic moc.
0/0
30.6.2005 7:31

Elektronek

Re: Re: Re: Re: Re: Krásná?
Co treba takova Tatra 87 z roku 1937? Technologii na vohejbani plechu dokulata meli uz tenkrat.
0/0
30.6.2005 11:19

X

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krásná?
No boužel pouze na "ohejbání plechu", ale prostě nebyli schopni tvarově vyrobit to co dnes. Tomu se říká vývoj, neměli obráběcí stroje pro výrobu, lisy plechů, které by dokázali to co dnešní. Ale hlavně neměli "know-how".
0/0
1.7.2005 10:58

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krásná?
Ale již ve 30 tých letech bylo možno vyrobit karosérie aerodynamického tvaru -dejme tomu podobného jako jsou tvary dnes. Příčinou ,že se aerodynamika v aut.průmyslu prosazovala pozvolna a dokonce až několik let až desetiletí po válce bylo podceňování vlivu odporu vzduchu na rychlost a následně i hospodárnost vozidla. V tomto ohledu Tatra předběhla svět,když v r.1934 začala sériová výroba prvního aerod.vozu na světě- T77.Tatra 87 z r.1937-její nasledovník měla koeficient odporu vzduchu pouze 0,35 a Tatra 600 Tatraplán r.1947 pouze 0,32. Takové hodnoty nedosahovala většina vozů ani v 80 tých letech.
0/0
1.7.2005 20:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.