Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za volantem do Chorvatska: nové dálnice, vyšší pokuty

Na chorvatské pobřeží se letos chystají tisíce českých řidičů. Redaktor MF DNES se vydal na cerstu k Jaderskému moři. Na cestě k Jadranu přibyly úseky nových dálnic, ale čekají i nástrahy: zpřísnění předpisů a zvýšení pokut. Rakušané kontrolují, zda je v autě povinná reflexní vesta, pokuty ve Slovinsku a Itálii mohou odčerpat z peněženky stovky euro...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Emil

Ako do Chorvátska
Po prvé: chodťe do Chorvátska v iný deň ako je sobota - lebo zápchy budú buď, v Slovinsku pri Maribore, alebo inde, lebo nemajú ešte kompletné diaľnice, alebo na hraniciach medzi Slovinskom a Chorvátskom, alebo pri mýtniciach v Chorvátsku alebo pred dvoma novými tunelmi, lebo zatiaľ funguje iba jeden profil. Po druhé: ďiaľnica v Chorvátsku je drahá a oplatí sa iba vtedy, ak nestratíš získaný čas 1-3 hodinovým čakaním v zápche pri platení mýta alebo na hraniciach. Po tretie: Chorváti vynovili veľkú časť ciest aj mimo novej jadranskej diaľnice, čiže dá sa ísť dosť rýchlo aj po starej ceste k moru.
0/0
15.7.2005 9:59

Kliment

Problémy s dálnicí v HR
Minulý týden jsem trávil svou letošní druhou dovolenou na ostrově Brač a denně v rádii a TV chorvati upozorňovali na kolony vozidel na HP z Grazu na Maribor a před tunely Mala Kapela a Sveti Rok. Tyto kolony byly podle situace dlouhé od 6 po 17 km - dle sdělení HR médií. Já jezdím starou cestou na Split, byla úplně volná a dálnice by mě stála zbytečných 216 HRK za každé projetí (vozidlo ve 2 skupině - transportér). Cestu zvládám bez spánku a jezdím takto  5x ročně do různých i jiných lokalit (Sicílie, Řecko, Bulharsko,Španělsko, Portugalsko), kde už je odpočinek nutný. Je fakt, že všichni řidiči cestu do Chorvatska nezvládnou a za Gračacem houfně usínají a bourají. A to je prů.ser .
0/0
11.7.2005 17:22

Franta mint

Troska do mlejna
Vcera jsme se vratili zpet a tak pridavam trochu poznatku, Cesta Praha -Zadar pohoda az na frontu u tunelu Sveti Rok, jedna nehezka bouracka cca 20 km pred nim, madarsky mikrobus zatlacil maleho chorvatskeho golfa pod italsky autobus. Cesta zpet v pohode do Brna, pote 5 bouracek, co take jineho ocekavat kdyz pri viditelnosti 20 m a hustem desti kalici jezdi Brno - Praha za 1h 20 minut. Doporucuji cestu mimo vikend, sobota je nejhorsi stridaji se turnusy.
0/0
11.7.2005 13:44

Bubrak

Re: Troska do mlejna
cus my se vratili v noci pres madarsko, slovinci a chorvati jezdej jak magori (rychle, hlavne kamiony, to sem cumel jak puk), cesi byli v pohode, nalozeny byli stejne jako nemci a jiny turisti. jeli sme po okrskach, na motorkach. benzin je stejne drahej, drazsi je jen v italii (asi 40kc/l), jinak v chorvatsku je neskutecne drahy jidlo (i v obyc obchodech), zaloha na flasku piva je 3 kuny (14kc) a vratit ji lze jen ve stejnym obchode (firme), to sem myslel ze jim je prohazim vylohou teda pak ty flasky....  jinak vsude se skoro da platit eurama (v chorvatsku), v apartmanech je dokonce vyzadujou. obycejny kramy zas samozrejme jen kuny. apartmany (10-12 euro/noc) vyjdou jen lehce draz nez kemp (7-9), takze se to rozhodne vyplati byt v apartmanu.prekvapila me dalnice pred madarskem - totalne ucpana a este za penize, jeste ze sme jeli na moto aspon.
0/0
11.7.2005 16:31

Bubrak

Re: Re: Troska do mlejna
jo a s tim jidlem v chorvatsku, to se vubec nedivim ze si plno lidi vozi svoje, priste si ho vemu o hodne vic..... ;o( a taky se nedivim ze sou chorvati tak hubeny :)
0/0
11.7.2005 16:34

žid arašíd

Vážení pánové
Naprosto souhlasím s praotcem, dovolená je od toho,aby so člověk odpočinul a ne kvuli stresům, které způsobuje cestováaní sem a tam. Radši si Váížení  pánové zajeďte do Českého ráje a jste v suchu...
0/0
11.7.2005 1:26

Praotec Čech

Tak je mi z vás milí synové nějak na blití...
Ale jsme my to Češi pošahaný národ, když tady čtu některý příspěvky. Jak z nás odkapává ta závist, nepřejícnost a nenávist. Hlavně aby se ten druhej měl hůř než já, že.... Přeju všem ať dobře dorazí a ať se jim letošní dovolená povede. Jeďte třeba autem, vlakem, letadlem, na kole nebo pěšky, je to jedno. Buďte v pohodě a hlavně si nezáviďte... Váš Praotec Čech in memoriam.
0/0
10.7.2005 20:36

Warťan

Re: Tak je mi z vás milí synové nějak na blití...
Vyhul Praotče Čechu ! !    A nebo odjeď do CRO  
0/0
10.7.2005 22:34

Aleš

pohodička
Žádnej strach. My jezdíme už pět let do kempu vedle hotelu Maestral v Novi Grad // ISTRIE // . Dycynky to jedu na jeden zátah Kolín-Novi Grad asy 10 hodin cesty. Cesta je v pohodě a děti jsou spokojený a my taky. Klima nemáme a ani nám to nevadí, protože se do chorvatska celej rok těšíme ! Máme Favorita se střešním oknem a nikdy nás nenechal na holičkách ! 
0/0
10.7.2005 19:37

navy-K

Re: pohodička
A co řízky, neoschly vám po cestě ?????????? 10 hodin ve škodě favorit, to musí být opravdová pohodička !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hlavně že máte to střešní okno ...........................      10 hodin bych nejel ani v eskovým mercedesu. Jste dobrodruh. Páčko jadrane.
0/0
10.7.2005 20:36

flajboj82

Re: Re: pohodička
Za totáče jsem jel s rodičema do Jugoslávie Š120. Byli jsem v Petrovacu u Albánských hranic. Bylo to tam nádherný. Jeli jsme to 40 hodin i s přestávkama. Muselo se tehdy přes Slovensko, Maďarsko a pak dolu do Jugošky. Bylo to taky dobrodružství. Dneska si to už nedokážu představit. Mělo to ale svoje kouzlo.A Fáčko není zase tak špatné auto. Pokud se nic neporouchá, tak nevidím problém tam s tím jet. 130 to taky jede a víc se ani podle předpisů po cestě nesmí.
0/0
11.7.2005 9:43

drek

Re: pohodička
TO:ales Vzdyt jo proc ne nevim proc kvuli ty ceste je tady takovejc kecu hlavne dojet a auto at se nepose*e ! zdar
0/0
10.7.2005 22:18

TTT

aktuálně CHorvatsko
Cesta po dálnici Split -Zagreb je docela dobrodružství.Před tunelem Svati rok se sjíždějí tři jízdní pruhy do jednoho a mnohakilometrové popojíždění do kopce rychlostí 0-15 km/h prověří vaše auto dokonale. Nevyjímaje nových typů vozů OCTAVIA , které svůj motor neuchladily.   Zkušenost je z 9.7.05 , tedy ze soboty na neděli a návrat do ČR. Odjezd z Baška Vody ve 13,00 a nájezd na dálnici ve Splitu ve 14,15 .Ve všední den byla cesta volná a ušetřila několik hodin času oproti cestě po normální silnici ve vnitrozemí. Cena za projetí celého úseku je 157 kun.Tedy cca 660 Kč.     TTT
0/0
10.7.2005 18:57

thomason01

CESTA?
Ahoj cestovatelé, včera jsem se vrát z Chorvatska (ostrov Pag). Je pravda, že cesta tam byla úmorná. Přeci jenom Slovinci tu dálnici nepostaví, Chorvati ještě nespustili dva tunely ve dvou pruhách a placení mýtného je bez komentáře. Cesta nazpátek byla ale přijemnější 1050 km za 12:30 minut ušla, jelo se slušně.  Chci jenom napsat jednu věc, je pravdou, že jsem potkal řidiče, ktří jezdí asi jenom v sobotu pro rohlíky a pak dělají na silnici borčus a myslí si, že těch 1000 km ujedou jako prd, ale není to mu tak. Jsem zvyklý jezdit denně a i ta cesta je náročná. Každopadně, v pondělí jsme se rozhodli a v pátek jeli. Žádné narvané auto, nic. Jenom tašku s hadrama a asi batůžek s jídlem - pizza atd. Vás stojí jako u nás, tak to řešit? Příjemnou cestu a zdar......
0/0
10.7.2005 17:01

Jeník

? ? ?
Chorvatsko je plný socek z čech, který sebou v autě táhnou gumový čluny, deštníky, gril, kola, matrace, mačky a lednice plný žrádla a pití, mezi tento náklad nacpou děti a hurá k moři. Už proto do chorvatska nejedem ani náhodou . Byly sme tam dvakrát a každý setkání se sockama nás dost štvalo. Vim že chorvatsko je baštou českejch spořínků a famózních řidičů z čech. Chorvati když viděj machry s českou reg. značkou, unavených mnohahodinovou cestou, zahoděj klíčky od auta a čekaj až tito mistři volantu přejedou. Českej řidič je v chorvatsku vždy velký nebezpečí pro domorodce i chorvatská policie na český řidiče upozorňuje jako na velký nebezpečí.. Slyšel sem hodně chorvatskejch vtipů na český řidiče. Přeju všem namachrovanejm mistrům volantu štěstí a šťastnej dojezd.  
0/0
10.7.2005 16:26

drek

Re: ? ? ?
Nevim co si slysel a jeslti jsi vubec rozumnel ale jako prasata jezdej chorvati v tech zrezlech pleckach na padesatce to rezou 80km/h to neni machrovina ale debilita !
0/0
10.7.2005 17:44

X-5

Re: Re: ? ? ?
Nerad ruším vaše silácký kecy, ale ani dítě z mateřský školky neuvěří, že je řidič po 6-7 hodinách v dobrý kondici. A 20 minutová zastávka to nevyřeší. Ano, je to hazard ! 10 - 12 a víc hodin na cestě? To už není řidič ale kamikadze. Chorvati jezděj jako prasata souhlas a češi po těch hodinách v autě jako sebevrazi. 
0/0
10.7.2005 19:11

drek

Re: Re: Re: ? ? ?
to by musel bejt kamikadze kazdej kdo jede na dovolenou cesi v cizine cizinci u nas atd.
0/0
10.7.2005 19:33

156

Re: Re: Re: ? ? ?
Rád bych jen oponoval, že i manželky mají většinou řidičáky. Na druhou stranu se mi jeden borec chlubil, jak přijel do Španělska na jeden zátah, pak jsem ho 3 dny neviděl, jak to dospával :-))
0/0
29.7.2005 11:31

TTT

Re: ? ? ?
Zřejmě jsi v Chorvatsku vůbec nebyl a tvoje jízdy bych chtěl vidět.Na namachrované chorvatské řidiče si dejte pozor. TTT 
0/0
10.7.2005 19:03

drek

Re: Re: ? ? ?
Nemusis verit ale v Chorvatsku jsem byl vsude  se snazim dodrzovat povolenou rachlost nejdelsi cestu jsem mel z Italie a sice 1460km na jeden zatah nerikam ze sem nebyl unavenej ale nevidim duvod to nezvladnout je to prace jako kazda jina nebo ty si musis v praci po 10-ti hodinach chrupnout ?
0/0
10.7.2005 19:32

burgund

Re: Re: Re: ? ? ?
Jednoznacna pravda
0/0
10.7.2005 19:37

Jak kdo...

Re: ? ? ?
Zvedl sis sebevědomí? Takových jako ty naseru do večera dva kýble.
0/0
10.7.2005 20:20

drek

Re: Re: ? ? ?
Az budes mit najezdino to co ja nacouvano tak pak mluv
0/0
10.7.2005 21:23

Jak kdo...

Re: Re: Re: ? ? ?
Hele, Dreku, reagoval jsem na Jeníka, ne na tebe. Tak se do mě nenavážej.
0/0
11.7.2005 9:43

drek

Re: Re: Re: Re: ? ? ?
velky sorry !!!! doslo mi az kdyz sem to poslal
0/0
11.7.2005 18:31

K.L.

Osobní zkušenosti
Od konce války v býv. Jugoslavii jezdím několikrát za sezonu (5-10x) služebně do Chorvatska. Letadlo, které tady někdo preferuje lze s výhodou použít jen na jižní Dalmacii, ideálně bezprostřední okolí Dubrovníku a Cavtatu, na ostatní místa letecky jen přes CK pokud je zajištěn trasfer do místa pobytu. S  transferem od letiště je totiž v Chorvatsku dost problém. Autobusy mají malý radius, doprava během víkendu kdy přilétá většina letadel navíc funguje omezeně a taxislužba vyjde hodně draho! 
Co se týče cesty autem doporučuji vyjídět z ČR jindy něž v pátek a sobotu a stejně tak návrat zpět plánovat na jiný den než sobotu a neděli. Ušetříte si zbytečné starosti při cestě na dovolenou. Silnice jsou v těchto dnech beznadějně ucpané o kolonách na hranicích a při placení mýtného ani nemluvím. Desetihodinová cesta na Istrii trvá přes víkend i dvojnásobně déle. Ideální je naplánovat si ubytování od půlky týdne do půlky týd
0/0
10.7.2005 12:14

K.L.

Re: Osobní zkušenosti - pokračování
Při bydlení v soukromí se snadno domluvíte, české CK už běžně nabízí také ubytování od Út do Út a nejen od So-So. Pokud se vyhnete cestování o víkendu dostanete se do Chorvatska rychleji a bezpečněji, navíc se vyhnete i možným problémům s přepravou auta trajekty na ostrovy. Stejně jako silnici i lodní doprava je přes víkend přeplněná a čekat v přístavu od víkendu do pondělí na první volnou loď neni nic příjemného!
 
Přeji všem hezkou dovolenou na Jadranu. Dobro došli....   
0/0
10.7.2005 12:20

VITA11

Re: Osobní zkušenosti
ISTRIE odjezd pátek ,pohodových 10.5 hodiny.Nejhorší zácpa u Benešova. Rakousko 130-150, Italie 130-150.Pohoda.
0/0
11.7.2005 1:03

Jak kdo...

To už vyšlo před měsícem
Ten článek vyšel před měsícem v MF dnes. IDnes akorát pozměnili poslední odstavec z "bude otevřeno v červnu" na "bylo otevřeno v červnu". Jinak to nechali tak jak to je.....????? Myslí si snad, že lidi mají paměť jak sítěnky? Anebo jsou všicjni na dovolených, tak opět aktuálně publikují staré články.
0/0
10.7.2005 11:58

Petr Brno

dotaz-odpočívadla na dálnici
Jedu do jižní Dalmacie. Poraďte,prosím,  kde je možné na novém useku dálnice -mezi Zahřebem a Splitem si trochu  odpočinout- zdřímnout?  Děkuji.
0/0
10.7.2005 10:35

burgund

Re: dotaz-odpočívadla na dálnici
Po celej dialnici su rovnomerne rozmiestnene odpocivadla so vsetkym co potrebujes
0/0
10.7.2005 11:28

bzuk

vyměňte si redaktora...
Již několik let jezdím do Chorvatska. Autem! Letos jsem tam byl od 10.6. do 25.6. Výše popisované problémy pana redaktora jsou mě k smíchu. Letos jsem byl ve Vrsacu( na Istrii). Cesta tam i cesta zpět každá samostatně zabraly asi po 11 hod. jízdy. Jeli jsme s několika auty společně a neměli jsme žádný z problémů popisovaných ve Vašem článku. V Rakousku sice byly uzavírky v délce až 20 km ale stále se tam jelo okolo 80-100km/hod. Poplatky činily 468Kč za dálniční známky v Rakousku(cesta tam i zpět na 14 dnu) platby  v tunelech ( 19 a13 euro tam i zpět) a minimální platby za dálnice v Slovinsku a Chorvatsku - celkem tam i zpět 15 euro. Nevím na jaké letiště bych letěl do tohoto místa pobytu a jak bych se dostal s letiště do Vrsacu. Proto bych Vám radil aby jste "vyměnili" autora článku nebo přestali šířit tyto "zaručené" informace.
0/0
10.7.2005 1:03

torx

Re: vyměňte si redaktora...
Ja mam za to ze znamka do rakouska je 10-ti denni
0/0
10.7.2005 11:06

free

Re: vyměňte si redaktora...
Jen pro přesnost
jedná se nejspíš o VRSAR a nejbližší letiště je Pula, kam se létá bohužel pouze vnitrostátně z ze Záhřebu
0/0
10.7.2005 13:58

Lojzik

Chorvatsko - mazec
Prave sem se vratil z Puly, za poplatky pres slovinsko a chorvatsko sme zaplatili dohoromady cca 10eur, jeli sme nastesti ve dvou v aute s klimou ale jinak cesta hrozna - temer skoro zadny usek dalnice nebyl ve 100% stavu, vsude fronty, pred lublani cca 15km fronta kvuli mytnymu, 650km sme jeli dohromady 10 hodin. Sluzby v chorvatsku pekne drahy a mizerny kvality, po druhy sem se spalil a uz me tam neuvidi, skoda, priroda a mesta pekny, ostatni nic moc...
0/0
10.7.2005 0:35

VITA11

Re: Chorvatsko - mazec
Měli jste jet přes Italii,pohoda a těch 40km navíc ...za to rozhodně stojí.Poplatky přez Italii jsou cca 7{nebo 8} EU. My jsme měli průměr 90km/h Praha-Pula.
0/0
11.7.2005 1:07

Karel

Při jízdě v Karavanketunelu asi spal nebo jel zadarmo.
K poplatku 9,5 Euro za úseky tunelů v Taurách musíme přidat 6,5 Euro za Karavanke tunel.  Nová informace je, že byl v Chorvatsku zprovozěn nový úsek dálnice Rupa-Opatija za 4,5 Kuna
0/0
9.7.2005 22:02

drek

Re: Při jízdě v Karavanketunelu asi spal nebo jel zadarmo.
pro tvou informaci nemusel jet pres Karavanke tunel taky proc by ? da se za Villachem na Wurzenpass !!!  Tak nedelej chytryho kdyz vis Hooo.....
0/0
10.7.2005 18:06

DaM

Tak od Vas si opravdu necham poradit...
...kdyz jste po ceste na Istrii schopny dvakrat zabloudita jeste si zvolite pres Rakousko snad tu nejhorsi cestu
0/0
9.7.2005 19:59

qwertz

Po sezóně, v klidu a pohodě mimo dálnice...
a za dva dny jste tam, důležité je nespěchat a klima...
0/0
9.7.2005 16:30

burgund

Re
Ale bez auta si na dovolenke nedoprajes krasne vylety do okolia, napr.narodne parky v Chorvatsku alebo Liga majstrov v Splite.
0/0
9.7.2005 13:17

H2O

Re: Re
A to ti řekl kdo ? My taky lítáme a auto si vždy půjčíme. V Šibeniku stojí malý auto tak 100 - 120 euro na tři dny. Tak vo co goooo ?
0/0
9.7.2005 13:25

tomas

Re: Re: Re
a 150 EUR ma vyjde cela cesta do chorvatska a spat vlastnym autom...
0/0
10.7.2005 15:30

Martin

nechápu
Lidi nebuďte šílenci. Na Dovolenou nad nějakých 300km, jezdí autem jen skuteční neználci, specielně do Chorvatska je to úmorný a nekonečný. Hlavně děti trpí jako zvířata. My máme dvě děti 9 a 13 roků. Auto je nacpaný k prasknutí, kufr přeplněnej, většina CZ turistů jezdí v malých nepohodlných vozech bez KLIMA atd. atd. atd. I my jsme jednou jeli do Biogradu autem tj. kousek vedle Zadaru a ještě dnes po třech letech se budím ze sna. V loni jsme byly taky v Chorvatsku - Dubrovnik a celá dovolená měla úplně jinou atmosféru a komfort . Protože jsme letěli a auto jsme nechali v garáži. Pro párek mladých, nebo dvojici seniorů je cesta autem do Chorvatska snad dobrou volbou. Mohou si udělat zastávku kdekoliv a kdykoliv, bez ohledu na čas a potřeby dětí. Rodiny s dětmi by se měli autu vyhnout. Vím, že mě okamžitě napadnete s tím že nemám pravdu. Pro Vás kdo tak učiní mám jednu jedinou radu :
0/0
9.7.2005 13:04

Martin

Re: nechápu
DOKONČENÍ rada : zeptejte se svých dětí : děti pojedeme k moři do Chorvatska zase autem, nebo poletíme letadlem ? ? ? ? Naše děti odpověděli : LETADLEM. Autem jezdíme na Šumavu nebo do Beskyd. Ahoj a všem přeju pěknou dovolenou a sluníčko.
0/0
9.7.2005 13:07

H2O

Re: Re: nechápu
Souhlas.
0/0
9.7.2005 13:26

STI_hačka

Re: Re: nechápu
No jo,ale já děti nemám, chci si zajet kam chci a jak chci, navíc kdykoliv se vrátit domů, svoboda je jenom s autem....Auto z půjčovny?? bleee mám nové Subárko STI, takže do Corsy mě nikdo nedostane!!!!
0/0
9.7.2005 13:36

maklima

Re: Re: Re: nechápu
Hoficku,ja mit nove subarko STI, tak nejedu do Chorvatska,ale do Finska na soto...
0/0
9.7.2005 23:34

crack

Re: Re: nechápu
Mno, řeknu ti to asi takhle. My sme taky čtyři a letadlem by sme taky rádi. Ale éro pro čtyři je drahý a do chorvatska jezdíme léta autem s dětma taky proto že je to nejbližší teplý moře a vyjde to levně. 80% lidi je na tom stejně jako my. A děti to prostě musej vydržet, to se nedá nic dělat ! Víš každej není bohatej. Proto je v chorvatsku tolik čechů autem.
0/0
9.7.2005 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.