Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový zákon: bič na neukázněné řidiče

Motoristé by se měli začít připravovat na výrazně tvrdší postihy prakticky za všechny dopravní přestupky, které by měly začít platit už příští rok. Poslanecká sněmovna totiž vyslyšela volání odborníků a schválila po neskutečně dlouhých průtazích novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích, takzvaného silničního zákona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Vlek na dálnici

Nevite někdo,na jakou dálniční známku musím jet v autě do 3,5 t s malým a velkým vlekem?díky

0/0
1.1.2009 16:10

Petr

Vlek na dálnici

nevíte někdo,na jakou dálniční známku mohu jet v autě do 3,5 tuny s malým vlekem?

0/0
1.1.2009 16:07

Grifit

Výzva
Vyhlašuji den 1. července 2006 dnem důsledného dodržování dopravních předpisů. Zejména pak předepsané rychlosti.
Ano, je to švejkovina, ale není to protest, jen snaha poukázat na to, že problém dopravy je v optimalizaci individuálně na každém kilometru, ne v plošném přitvrzení pravidel.
 
0/0
4.11.2005 13:44

lukinoo

hmmm
autoškola vyjde na nějakých osm tisíc..versus dvanáct bodů..hmm to máme nějakých cca 700 za bod...to je v klidu...moc nechtějí
0/0
29.9.2005 19:15

davexx

Re: hmmm
No on rok bez řidičáku taky asi není zanedbatelný.
0/0
29.9.2005 20:02

Corwin_x

Jeste jedna...
Pridam jeste jednu super historku o "Polycyy". Nedavno jsem mel lehkou kolizi s jednou damou v letech (asi tak 150 pryc :D) ve Favoritu... Takovej prumernej naraz zezadu, hnuty paty dvere, naraznik prezil... Po kolizi vylezu z auta a jdu obhlednout skody. Ovsem slecna ve Favu se zacina rozjizdet. Stale jeste celkem v pohode prijdu k autu a rikam a ukazuju at zustane s autem kde je a vystoupi. Slecna zabrzdi, ja se vracim ke svemu vozu... Po otoceni me bere slak, nebot slecna opet pridava plyn a zacina se premistovat.   To uz namichnutej letim k favoritu a zvysenym hlasem sdeluji, at sakra vypne motor a pocka na policajty, ktery jsem zavolal. Zadna reakce. To uz mam rudo pred ocima, skacu pred auto a ranou do kastle pridavam svym slovum na durazu. Slecna konecne vypina motor, ale z auta nevylejza (s odstupem casu se ji nedivim).
0/0
29.9.2005 13:30

Corwin_x

Re: Jeste jedna...
 Souhrn: Pokus o ujeti z mista nehody, vystrazne blikace: nezapnuty, trojuhelnik: nepouzit, jakakoli komunikace: 0. Po prijezdu chladnych panu policistu mi jeden z nich s drsnym vyrazem oznamil, "jak si to predstavuju na pani takhle hulakat." Na jakakoli moje vysvetleni z vysoka kasle, navic me jeste dodelal "vykladem" vyhlasky, ze pri pokusu o odjeti z mista nehody mam dotycneho nechat byt a zapsat si pouze SPZ...  Nevim, ale uz muj instruktor v autoskole mi rikal, ze pokud budu mit nehodu, mam na miste vinika zadrzet i za cenu propichnuti pneumatik... Nastesti s Kladenskou dopravkou uz se domluvit dalo...
0/0
29.9.2005 13:30

Jimmi

Re: Re: Jeste jedna...
V tomhle případě bych jednoznačně dal na toho instruktora i za cenu žaloby dané paní. Jedna výjimka ovšem existuje zase dle našeho instruktora, a to tehdy, když se z toho černého ofroudu vytrčí ruka s bouchačkou, je lépe dělat, že se vlastně žádná nehoda neudála a pokračovat v jízdě, hledět přitom do směru, kde v žádném případě nemůže být spatřena SPZ onoho mafiána.....
0/0
29.9.2005 16:26

Jimmi

To co píše Davexx o železnici a Švýcarsku...
...je naprostá tutovka. Právě takhle bych si to představoval u nás. Pravda, dráhy by se musely výrazně zreformovat a odborář Dušek být nakopán... ano tam, ale zepředu
ROLA mezi Lovosicemi a Dresden se zrušila bez náhrady s tím, že je ztrátová. Stačilo by přitom do Středohoří a Krušných hor zakázat vjezd všemu nad šest tun a bylo by to. Rázem by si místní nemuseli stěžovat na zelené, kteří prý brzdí stavbu D8, přitom ji brzdí něco úplně jiného....
0/0
29.9.2005 9:14

davexx

Re: To co píše Davexx o železnici a Švýcarsku...
Sám jsem se tímhle nikdy dopodrobna nezabýval, jenom taky vím, že ROLA z pro mne nepochopitelných důvodů už nejezdí. Podle mne by to mohly být zabité dvě mouchy jednou ranou - železnice by měly dobrý kšeft a silnice a dálnice by si oddychly i z pohledu údržby i z pohledu přetížení. Řidiči nákladáků by místo vyčerpávající úmorné jízdy několik hodin za stejným kolegou se v klidu prospali při přejezdu našeho území a za hranicemi by neměli žádné problémy s nedodržením přestávek. Co tomu brání nevím. Možná se na to zeptám, ale zatím nevím koho, myslíte si, že by bylo vhodné ministerstvo dopravy nebo někdo jiný?
0/0
29.9.2005 13:39

Jimmi

Re: Re: To co píše Davexx o železnici a Švýcarsku...
Tohle je bohužel celospolečenský problém, tady je asi ministerstvo na bačkoru. Bez konkurence dopravců na železnici tohle nepůjde, pak by se musela přijmout řada zákonů pohyb zboží omezující (co může na železnici tak musí apod.). Zase by začala křičet ta smečka pseudoliberálů, že železnice x silnice se má řešit jakýmsi volným trhem nebo čím ještě.... v našem Kocourkově to vidím zatím jako neřešitelné. Navíc jsou tady velcí investoři jako TPCA, kteří si vymíní investici tím, že se jim natáhne dálnice pomalu do fabriky (zatímco dřív byla podmínkou postavení fabriky ž. vlečka). Ale zákaz vjezdu kamiónů do Středohoří by byl dobrý začátek....
0/0
29.9.2005 16:22

sayza

Vivat korupce
Jenom ted se korupci otevrou brany a okna dokoran ... pani policajti, tak na kolik si ocenite jeden bodik? ;-)
0/0
28.9.2005 21:03

2Mac7

Re: Vivat korupce
uplácíte ?
0/0
28.9.2005 21:16

davexx

Re: Re: Vivat korupce
Korupce je záležitostí dvo stran, nabídky a poptávky, nenabízejte, nebudete poptáváni.
0/0
29.9.2005 7:57

mara1234

ja prijdu o prvni body
2 fteriny po zarazeni jednicky a uvolneni spojky
0/0
28.9.2005 13:42

mikeš

Re: ja prijdu o prvni body
Já taky. Neboj nejsi sám.
0/0
28.9.2005 17:31

davexx

Re: ja prijdu o prvni body
Tak s tím něco dělejte, pokud chcete jezdit i nadále.
0/0
28.9.2005 19:31

lubo

POZOR !
POZOR ! Davexx je nastčenej provokatér od ministra Šimonovskýho a ještě za to bere prachy, krypl jeden. Oba sou to kryplové ! davexxi zmiz ! Seš poprděná kancelářská myš, která asy nejezdí autem. Styď se !
0/0
27.9.2005 20:42

Miroslav H.

Re: POZOR !
Taky si myslím že DAVEXX není normální protože jeho přízpěvky jsou podezřele čisté a mravní. Takový člověk snad v CZ ani nemůže žít............... A nebo je to špicl mimistra ...............
0/0
27.9.2005 21:48

Davexx

Re: Re: POZOR !
Vážení diskutéři, proč je potřeba někoho, kdo má odlišný názor, odstrkovat, zesměšňovat a znevažovat? Naučte se diskutovat a argumentujte věcně a s chladnou hlavou, pak tady zavládne demokracie, do té doby jsou to jen hospodské povzdechy. Nemám nic společného s jakoukoli politikou a nejsem v pozici, kde bych mohl jakékoli zákony ani jiné věci ovlivňovat. Říkám svůj osobní názor - na cestách umírá příliž mnoho lidí na to, aby se s tím nemuselo nic dělat (Musí opravdu každému zemřít na cestě někdo blízký, aby tohle fakt všichni pochopili?); vládne tady spousta hypotéz, doměnek, polopravd a lží, kterým mnozí věří a dokonce se jimi řídí; jsem řidič a nechci riskovat na cestě život svůj a životy mých blízkých. Chcete-li diskutovat, diskutujme, chcete-li kopat, háze hnůj a neustále si stěžovat, pak si nemáme co říci a o své pravdě mne tím určitě nepřesvědčíte.
0/0
28.9.2005 9:11

Marcela

Re: Re: Re: POZOR !
...DAVEXX není normální protože jeho přízpěvky jsou podezřele čisté a mravní.....to přeci není zesměšnění a znevážení Vás, to jen autor příspěvku se představil 
0/0
28.9.2005 10:33

Marcela

Re: Re: POZOR !
díky bohu za každého slušného člověka v ČR,moc jich tu není , ale když se považuje slušný člověk za nenormálního , není divu .....bohužel
0/0
28.9.2005 10:32

mikeš

Re: Re: Re: POZOR !
Davexx a slušnej člověk ? Sbírka zákonů je to a néééé člověk ! Taky bych ho tipnul na úchyla. Je to takovej vyhláškomol. Ty musíš bejt zábavnej človíček..........
0/0
28.9.2005 17:30

davexx

Re: Re: Re: Re: POZOR !
Máte pocit, že ten kdo zná platné zákony není normální? Nebo je snad něco neslušného na znalosti pravidel? To asi nemyslíte moc vážně. A navíc, kde v těchto diskusích se objevuje něco konkrétního o nějaké vyhlášce nebo zákoně? Já mám spíše pocit, že chcete vyjádřit nějaký nesouhlas s mými příspěvky, ale nemůžete najít žádný argument. Jděte do toho a zkuste přijít na to, proč Vám moje příspěvky tak vadí a napište to sem. Sám bych to rád věděl. Předem děkuji za Vaši námahu.
0/0
28.9.2005 19:16

Mard

KRITIKA
Připadá mi blbost dávat pokuty až 50-tis. Kč. Spíš bych viděl jako užitečnější aby se přestupky trestaly častěji. Já jsem myslím průměrný řidič, denně udělám několik přestupků, např. překročení 50 km v obci, špatné parkování, nebo podobné spíš drobné věci a pokutu jsem dostal 2 x za 12 let. V Číně taky zvolili podobnou cestu, za větší krádež je tam až trest smrti a nepomohlo to. Spíš by se měl ten kdo udělá přestupek nachystat na to, že ho v 50% případů chytí a zaplatí třeba 500 Kč. To by se rychle dosáhl pořádek. Koho by bavilo denně platit třeba 3 pokuty?!? Ale jednou za dlouhý čas dostat 20 tis. Kč, to nikdo nezaplatí.
0/0
27.9.2005 16:42

davexx

Re: KRITIKA
Co tím chcete říct, nikdo nezaplatí? Je to jednoduché, kdo nezaplatí dojezdil. Nelíbí se Vám to, nedělejte přestupky. Bude mnohem účinnější, když místo 3x 500 Kč zaplatíte 3x 5000 Kč, nebo snad ne? Podívejte se, jak se na cestách chovají řidiči, myslíte si, že je čas na shovívavost? Já tedy ne, jsem pro tvrdou represi, v tomhle stavu už nic jiného nepomůže. Kdo jezdí podle pravidel nemá problém, kdo pravidla porušuje, ať nejezdí.
0/0
27.9.2005 16:56

QuuQ

Re: Re: KRITIKA
Porušuje??? Ještě mi řekněte, že jste nikdy nepřekročil povolenou rychlost...pokud je tomu opravdu tak, už vím co je to za chytráky, kteří jedou na té 20 opravdu 20 a já už nevím co tam mám dát za rychlost aby se motor neudusil...
 
0/0
27.9.2005 18:03

Marcela

Re: Re: Re: KRITIKA
Já tam nechám D a dám nohu z plynu , nic se nedusí
0/0
27.9.2005 18:56

Davexx

Re: Re: Re: KRITIKA
Chcete tím říci, že neumíte jet autem rychlostí 20 km/h? A jak tedy parkujete, to prostě přistáváte smykem, jako v tom klipu a nebo neumíte zaparkovat jinam, než tam, kde rovně přijedete a zase rovně odjedete? Jak jezdíte v koloně, když jede rychlostí 20 km/h? To co uvádíte není argument, protože jak je možné, že ti před Vámi, kterými tak pohrdáte, dokáží touto rychlostí jet? Doufám, že uznáte, že tohle byl z Vaší strany pěkný ústřel.
0/0
28.9.2005 9:17

Petr

Re: Re: Re: KRITIKA

Debil prostě...

0/0
1.1.2009 16:06

MSG

už aby byly volby...
... člověk se pak snadněji rozhodne koho volit...
0/0
27.9.2005 13:39

davexx

Re: už aby byly volby...
A jak tohle souvisí s volbami?
0/0
27.9.2005 15:53

miro_22

pokuta
Tak jsem zvědav podle čeho bude policajt dávat pokuty podle sazebníku když např. jízda na červenou má stát 2,5 až 5 tisíc. Logicky buď přejel nebo ne.  Takových příkladů by se našlo víc. Opět se vytváří prostor pro korupci.
0/0
27.9.2005 11:35

jentak

jentakk
avie uz po dalnici nebude moct vubec jezdit kvuli konstrukcni rychlosti
0/0
26.9.2005 23:46

davexx

Re: jentakk
A to je dobře nebo špatně?
0/0
27.9.2005 15:45

QuuQ

Re: Re: jentakk
No já nevím, ale je mi fakt líto někoho kdo má autodopravu a avii...
0/0
27.9.2005 18:01

Davexx

Re: Re: Re: jentakk
Vidíte, mi je líto především těch mrtvých na cestách a jejich manželek/manželů, dětí a vůbec rodin a blízkých.
0/0
28.9.2005 9:21

davexx

Re: jentakk
A ještě jen tak mimochodem, víte, že ve Švýcarsku nesmí kamióny na cestu téměř vůbec? Veškerý tranzit je řešen po železnici a vnitrostátní nákladní silniční doprava se v podstatě omezuje na cesty mezi nádražím a místem určení, na dálnicích tam kamiony v podstatě vůbec nejsou, ve městech jezdí zásobování obchodů menšími náklaďáčky a občas ještě nejaká dodávka s poštou. Většina nákladů se dopravuje v kontejnerech po vodě nebo po železnici. Je pravda, že srovnání nás a Švýcarska není uplně reálné, ale chci na tom ukázat, že to může fungovat i úplně jinak.
0/0
28.9.2005 11:10

navsteva

Smeju se az se za bricho popadam
Uz to vidim jak pri silnicni kontrole ridic odstavene rakve s koleckama typu Skoda 1xx, plati 3000,- pokuty za spatnou lekarnicku a spatny technicky stav vozidla, kdyz to radoby vozidlo ma hodnotu 500,- Tak uz mate co jste chteli.
0/0
26.9.2005 23:35

Brundi

Re: Smeju se az se za bricho popadam
Co to placas? Ja jsem svoji S 105 mela v perfektnim technickem stavu. Bezna udrzba atp. OK, STK v poradku bez znamosti. Jak souvisi lekarnicka s typem auta?!?! :-o Jeste ted lituju, ze jsem ji za celych 6000,- prodala. ;-D To neni otazka auta, ale zodpovednosti majitele. Nezodpovedni majitele si leckdy koupi o chlup lepsi auto, jen aby se o nej nemuseli tolik starat a pak to podle toho vypada. Vidim to kolem sebe :-/
0/0
27.9.2005 9:19

davexx

Re: Smeju se az se za bricho popadam
Jestliže si tu pokutu někdo zaslouží, tak ji prostě dostane a to v jakém jede autě je přece úplně jedno. Ve špatném technickém stavu může být přece i celkem nové auto.
0/0
27.9.2005 15:47

Paolo

korupce
jestli se tomu, co se teď s cajtama děje, říká korupce, tak nevím, jaký další stupeň bude následovat... Už vidím, za kolik si běžná švestka vychutná nešťastníka, kterému bude nějaký ten bodík scházet k odebrání. Koho auto živí,ten dá majlant. Jo, tomu se říká fakt BYZNYS
0/0
26.9.2005 22:58

davexx

Re: korupce
Znám jedno jednoduché řešení pro ty, jak říkáte, nešťastníky a nejen pro ně - jezdit podle pravidel.
0/0
27.9.2005 15:48

Marcela

Re: Re: korupce
souhlas
0/0
27.9.2005 18:57

Filip

Kriminalizace všech řidičů
Tímto povedeným zákonem se bude kriminalizovat každý řidič. já si osobně myslím a dneska jsem to schválně po Praze pozoroval, že každý ridič během dvouhodinové jízdy po Praze by podle nového bodového zákona přišel o řidičák :) chodci na čtyřproudovkách vs vykecávající se babky co člověk neví, jestli přechází nebo jen kecají, 50 km/hod na Evropské popř. dalších čtyřproudovkách méně obydlenýma oblastma atd. já si to dneska spočítal na 23 bodů, přičemž přestupky za rychlost jsem počítal max jednou za 5 kilometrů :) a to jsem byl hodně pomalý a většina řidičů mě předjížděla.
0/0
26.9.2005 21:55

davexx

Re: Kriminalizace všech řidičů
Pokud neumíte dodržovat pravidla, tak na cestu nepatříte, ten kdo je dodržovat umí a také to dělá nebude mít s bodovým systémem žádný problém.
0/0
27.9.2005 15:50

gsx

sci-fi
... jo, jasně, úplně to vidím---nejdřív z ulic zmizí všechny taxíky (letištní během prvního týdne), pak rychlé vozy namachrovaných ploskolebců, následně i staré pekáče roztřesených dědečků a sociálně slabších, posléze i tramvaje, z oblohy letadla... tož zbude leda akorát tak pár vagónků metra (někde pod zemí) a mezi tím vším se bude prohánět osamocená tvoje dýchavičná skořápka, řízená týpkem, co (žije v přesvědčení, že) NIKDY neudělal žádný přestupek...
0/0
27.9.2005 19:08

Davexx

Re: sci-fi
A proč tenhle nepřátelský tón. Je neuvěřitelné, že už samotný fakt existence a nutnosti dodržování pravidel je pro někoho takový problém, že vidí rudě a nedokáže rozumně myslet a píše takovéto bláboly. Netvrdím, že jsem neudělal nikdy žádný přestupek, tvrdím, že lze jezdit a nedělat je. A toho se držím i na silnici - tvrdíte, že v obci nelze jezdit maximálně 50 km/h a proč by to nešlo? Už jste to někdy zkusil? A jaký byl výsledek? Všichni jeli rychleji a to nesneslo Vaše ego a taky jste dle Vašeho názoru "musel zrychlit"? Tak tyhle problémy už mám za sebou, já prostě nezrychlím a jestli s tím má někdo problém, tak je to jeho problém, ne můj. A stejně to je s drtivou většinou běžně se vyskytujících porušení pravidel, toto byl jen příklad.
0/0
28.9.2005 9:30

Marcela

Re: sci-fi
každý řidič udělal někdy nějaký přestupek , jsou ovšem řidiči, kteří je dělají stále a úmyslně . podle Vašeho příspěvku soudím, že k nim patříte i Vy.  Jak velká část řidičů v ČR jezdí na silnicích ( já vím, že se podobně chovají i jinde ,nejen v autě , ale v autě jsou velkým  nebezpečím pro druhé) snad vidíte sám, co byste s tím udělal ? Vychovával nevychovatelné ? Co jiného než represe by podle Vás pomohlo ? A mimochodem , když začnou konečně i taxikáři jezdit slušně, já budu ráda.
0/0
28.9.2005 10:39

autoškolník

ha ha ha
, Bodový systém? Hrozná novinka. Kdo pamatuje vložku v řidičském průkaze tak ví že nic nového pod sluncem. Zajímalo by mě, co budou dělat kamiony z Phy do Brna když chytnou u Phy jednoho jedoucího 70km/hod a nesmí ho předjet. To se pak vytvoří kolona NA až do Brna jedoucí v jednom pruhu a kolona OA jedoucí ve vedlejším pruhu. To jen v případě, že nebude žádná uzavírka na dálnici. To musel vymyslet ohromný odborník. Naštěstí takových odborníků máme více než dost.
0/0
26.9.2005 21:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.