Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na železničních přejezdech musí řidiči porušovat předpisy

V České republice existuje minimálně 353 železničních přejezdů, které jsou nebezpečné pro auta i vlaky, říká drážní inspekce. Řidič má na vybranou: buď je nucen zastavit na kolejích, nebo nedat přednost autu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Corwin_x

...
U nas mame super prejezd, tak v polovine pripadu jdou zavory dolu, ctvrt hodiny nic a pak jdou zase nahoru... Nebudu se divit, az jednou nekomu jebne a proste to tam prosvisti, ja uz mam kolikrat taky cukani.
0/0
15.8.2005 8:28

Mak1

Přejezdy
no - možná by ubylo lidí jezdících přes železniční přejezd na červenou, kdyby byly přejezdy nastaveny tak, že třeba do 30s po červené by jel vlak - ne jako třeba v Golčově Jeníkově, kde si vlak stojí ve stanici a závory už jsou dole a všichni čekají až vlak odjede ze zastávky. Nebo nedávno v Milovicích, kde jsem po 10 min. čekání radši auto obrátil a jel jinudy.
0/0
15.8.2005 8:20

spartaman

Re: Přejezdy
Stejně jako u Doňova. Tam je to taky. A v Bubenské (Praha 7) se taky čeká dost dlouho, než se vlak uríčí přejet. A tam to navíc ještě velmi komplikuje situaci v okolí, třeba na křižovatce s Veletržní. Hrůůůůůůza    
0/0
23.8.2005 11:54

vita

nesmím
zastavit a stát do 15m od přejezdu a když je tam stopka, tak zase zastavit musím??????
0/0
13.8.2005 11:52

HR

Re: nesmím
Je rozdíl zastavení a zastavení vozidla (třeba na stopce). Jsi-li majitel řidičáku, tak ho odevzdej, neznáš-li tyto základní rozdíly...
0/0
13.8.2005 13:51

houba_

Re: Re: nesmím
i ty ho odevzdej -  na stopce nezastavuju vozidlo, ale davam prednost v jizde :)
0/0
13.8.2005 22:07

syselpolni

Re: Re: Re: nesmím
Vhláška: "Značky č. P6 ("Stůj, dej přednost v jízdě") se užívá též před železničním přejezdem, kde je nutno přikázat řidiči zastavení vozidla." Takže nejdříve zastavuješ a pak dáváš přednost.
0/0
16.8.2005 9:56

Vendula

řídím Hummer
ten originální, nějaká lokomotiva mě nevzrušuje a jsem postrachem všech želeničních vleček
0/0
13.8.2005 9:18

Tomcaj

Re: řídím Hummer
To ti je nanic... Mohutný, materiálově neošizený rám jakéhokoliv železníčního vozidla (od drezíny výše) udělá i z Hummera zmačkanou plechovku. I obyčejný motorák váží několi desítek tun... Nezkoušejte svého miláčka.
Jednou (za totáče) se na přejezdu srazil motorák s ruským vojenským náklaďákem. Motorák sice vyskočil z kolejí, ale jinak měl jen ohnutý plech na konci nárazníku. Náklaďák byl na odpis.
A představa. že se neohroženě postavíte na hlavní trati před rozjetý rychlík s hmotností cca 300 tun...
0/0
13.8.2005 10:28

houba_

Re: Re: řídím Hummer
rychlik a 300t ?? to teda hoooodne pridej
0/0
13.8.2005 22:09

walsh

Re: řídím Hummer
Zabiji zrychleni ktere pusobi "z boku" na tvoje vnitrnosti, ktere se bud "utrhnou" nebo rozdrti narazem o tvoje kosti. Hummer neHummer.
0/0
13.8.2005 11:32

krupan

Re: řídím Hummer
jj hummer to je sila, zrovna vcera nam tu jeden rozslehal celou vlakovou soupravu i s masinou :)
0/0
13.8.2005 13:46

Roumen

Re: Re: řídím Hummer
Agresivita piratu nezna mezi. ;-) Za chvili nam zacnou likvidovat tanky a obrneny transportery! B-)
0/0
13.8.2005 20:54

eda

Vlaky by měly dávat přednost autům!
Zrušit dráhy a z každého kolejového pásu udělat dálniční pruh!
0/0
13.8.2005 9:17

Tomcaj

Re: Vlaky by měly dávat přednost autům!
Z dvoukolejné tratě by byla tak akorát silnice 1. třídy a max. jeden směr dálnice.
0/0
13.8.2005 10:30

Martas

Re: Vlaky by měly dávat přednost autům!
ty seš blbej...už vidim, jak vlak ve 160km/h zastavuje na koridoru kvůli nějakýmu traktoristovi jedoucího z pole....
0/0
13.8.2005 13:33

Hekynen

Prejezd
Z jednoho takového přejezdu jsem onehdá vyjížděl. Na hlavní provoz jako prase, jedno auto (a kamion) za druhým. Stát na kolejích pod šraňkama teda nic moc. Pak mi už došly "nervy" a prostě jsem se tam doslova "vmrdnul". A to jsem jenom odbočoval doprava. Radši trocha plechu s osobákem, než se přetlačovat se Sergejem.
0/0
13.8.2005 9:07

Romiks

Re: Prejezd
.....:-)))))))  
0/0
13.8.2005 9:09

Hekynen

Re: Prejezd
0/0
13.8.2005 9:11

spartaman

Re: Prejezd
         Tos mě pobavil, Sergej se sviňa!
0/0
23.8.2005 11:46

Stanislav_x

Teda nechápu
Já měl za to, že dopravní odbor každou takovou stavbu (přejezd) musí schválit. Pod takovým zvěrstvem musí být přeci něčí podpis.
0/0
13.8.2005 8:55

Hekynen

Re: Teda nechápu
Podle dřívější normy jsou tyto přejezdy v "normě". Podle aktuální už ne. Ovšem docela by mne zajímalo, co se s tím bude dělat. Podle mne a jako vždy prostě nic. Dá se tam akorát nějaká cedula typu "vjezd na vlastní nebezpečí", kterou promptně ministerstvo dodá do vyhlášky (či co to dneska vlastně platí).
0/0
13.8.2005 9:08

Romiks

Re: Re: Teda nechápu
Nejsou prachy...bohuzel to za ty lidske svaby nestoji..
0/0
13.8.2005 9:10

Zerryk

Re: Re: Teda nechápu
Co s tím dělat? Udělat na takové křižovatce světelné řízení, samozřejmě zohledňující i jízdu vlaku.
0/0
13.8.2005 15:25

drevak_patlak

Re: Re: Re: Teda nechápu
Přesně to. Prostě se tam dá semafor, který, když pojede vlak, nahodí červenou pro hlavní silnici, aby měli řidiči od přejezdu čas bezpečně opustit nebezpečné místo. Vzhledem k tomu, že zabezpečovací zařízení přejezdu už tam obvykle je, není to velká investice (stačí semafory a napojit na stávající zařízení).
0/0
19.8.2005 11:29

Malej_Viktor

Re: Teda nechápu
Zrušit tyto přejezdy by bylo nejlepší. Aspoň ubude těch blbů co vjedou pod rozjetej vlak a pak se je obhajujou, že nešlo PZZ. Když v 99% případů funguje.
0/0
13.8.2005 18:59

CCC

Ach jo
Řidiči se často vymlouvají na to, že byli oslněni sluncem a že přehlédli kmitající výstražná světla, případně rovnou přiznávají, že si výstrahy nevšimli. - no a nejčastější situace je ta, že slunce nesvítilo, světla nepřehlédli, výstrahu viděli, ale na všechno se vys.... a jeli dál...
Zajímalo by mě taky, kolik nehod na těchto nebezpečných přejezdech bylo. Osobně bych řekl, že málo, protože tady si skutečně řidiči dávají pozor...
0/0
13.8.2005 7:58

drevak_patlak

Re: Ach jo
Řidiči se vymlouvat můžou, ale každé přejezdové zařízení je dost zajištěné proti poruše. Např. se používají dvouvláknové žárovky, když jedno vlákno praskne, pořád může blikat, ale v sousední stanici už se hlásí porucha a výpravčí dává strojvedoucím rozkazy k bezpečnému přejetí přejezdu (tj. zpomalit na 10 km/h a houkat jak na lesy). Zabzař. má navíc i cosi jako černou skříňku, kde se uchovává každé spuštění a vypnutí. Takže když nějaký řidič vjede pod vlak, náhodou to přežije a tvrdí pak, že světla neviděl/nefungovala apod., dá se to snadno dokázat.
0/0
19.8.2005 11:33

paklos

kamikazee
"když je vidět nebo slyšet přijíždějící vlak (tento zákaz neplatí, když na signalizaci svítí bílé přerušované světlo)."
0/0
13.8.2005 2:04

Tomcaj

Re: kamikazee
To je v pořádku. Tento stav je tehdy, když vlak pokračuje jiným směrem než přes přejezd. Nejčastěji u zastávky poblíž přejezdu. Vlak přejede přes přejezd, závory jdou nahoru, rozsvítí se i bílé světlo ač vlak stále stojí v zastávce  (nebo se rozjíždí) kousek za přejezdem.
0/0
13.8.2005 10:35

Lugaid

Re: Re: kamikazee
Bile blikajici svetlo (positivka) blika v pripade ze v prilehlych kolejovych obvodech onoho prejezdu nestoji zadny vlak. Takze pokud vlak sjede z prejezdu a stoji nekde za prejezdem na zastavce tak neni pravidlem ze zacne blikat bile svetlo. Pokud vlak stoji v priblizovacich a vzdalovacich obvodech tak se bile svetlo neukaze ;) A to je mnohdy i nekolik stovek metru od prejezdu....
0/0
13.8.2005 17:27

Tomcaj

Re: Re: Re: kamikazee
Jiste. Co se tyka vzdalenosti nejsou to vzdy stovky metru. V situacich o kterych jsem psal to jsou desitky metru, zabezpecovaci zarizeni umi rozlisit smer jizdy...
Hlavne mi slo o to vysvetlit predchozimu tazateli na konkretnim prikladu to , cemu se divil.
0/0
13.8.2005 18:41

drevak_patlak

Re: Re: Re: kamikazee
Podle nových norem může pozitivka (bílé světlo) blikat i tehdy, když poblíž přejezdu vlak je. Např. u přejezdu u stanice, kde se posunuje. Nejsem si ale jistý tím, jestli není pro tu pozitivku potřeba ještě alespoň nějaké jištění, např. odvratná kolej (aby vlak na ten přejezd skutečně nemohl odjet, např. ujeté vagóny nebo přehlédnutá červená).
0/0
19.8.2005 11:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.