Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolik stojí kilometr dálnice? A Jak dlouho se staví?

Česko rozestavělo nejvíce dálnic ve své historii. Do konce příštího roku se má rychle jezdit po devadesáti nových kilometrech za čtyřicet miliard. Jen dálnice z Prahy do Hradce Králové je nejrychleji stavěná dálnice v Evropě. Ale po vstupu do Unie do země začaly proudit kolony kamionů a stavební ruch nestačí reagovat na nárůst provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jarin

A co kvalita těch dálnic (silnic)?
Proč se u nás za ty vynaložené peníze nedokáže postavit pořádná, kvalitní dálnice (silnice)? Neumíme to anebo rozdíl mezi objednanou a realizovanou kvalitou je jakýmsi bakšišným pro lobby? Podívejte se na stavbu R6... Nedávno otevřený úsek Velká Dobrá - Pavlov, už nyní se dělají "opravy" (tedy spíše flikování)! Za chvíli za cesta bude v takovém stavu jako její zbytek - spíše tankodromem! Zkuste si někdy užít právě tuto trasu z Chebu přes Karlovy Vary do Prahy... Ovšem jako vozidlo doporučuji BVP!
0/0
21.10.2005 17:21

gram

nejhorsi je, ze dnes chce jezdit kazdy
0/0
26.8.2005 8:31

1

Soukromé dálnice
Jak se do toho nacpou soukromníci, tak zase vznikne lobby, která bude chtít, aby jim tam jezdilo co nejvíc aut. Takže nefunkční železnice, mýto i na obyčejných silnicích atd.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0/0
22.8.2005 14:51

gram

Re: Soukromé dálnice
soukrome dalnice jsou na prd. Zkusenost z Chorvatska - krasna nova dlanice, ale nikdo z mistnich po ni nejezdi, protoze je to priserne drahe. Jedne prujezd 400km useku vyjde na 700CZK!
0/0
26.8.2005 8:27

Marek

jo jo
"Dříve za minulého režimu se tak dva roky připravovalo a deset let stavělo a teď to je spíš obráceně" a proto se dnes stavi rychleji a casteji. Nepamatuji si kdy byly naposled otevreny pres leto vsechny 4 pruhy treba mezi Olomouci a Mohelnici nebo mezi Prahou a Brnem. Porad se opravuje a porad to stoji za h...o. Neni nekde problem se stavebnim dozorem???
0/0
22.8.2005 6:55

KocuR

20tun? ale no tak
20tun a tirak? ale panove to by byl hodne lehounky - 6t tahac 8-10t naves, to by mel jenom 4t nakladu. blaznovina. nosnost navesu je od 25t do 30t (navrhova, pri dodrzeni povolenych napravovych tlaku). tudiz tirak je 60-65% hmotnosti soupravy naklad. to mlzeni s dvaceti tunama... tolik muze mit i skrin/valnik 8t vozidlo, 12t naklad.
jednu vec - znamy rikal jak z firmy posilali na vagone vyrobek do anglie. za 14 dni to meli v drazdanech, za dalsi 2 dny nakladali v Hamburku. priste to slozili na 2 tiraky a za 2 dny nakladali v hamburku. takze pokud se ceske drahy nenauci choavt pruzne, tak se tranzitu tiraku nezbavime.
ten napda s vahou na odpocivadle, co tu nekdo napsal se mi libi, ale obavam se ze na tohle budeme potrebova specialni jednotku "dalnicni policie", museji se zaskolit ve cteni navazenych hodnot a vypisovani papiru o tom kolik jich zvazili a kolik jich pustili. bude zajimave sledovat jak papirove poklesne jejich pocet :)
0/0
21.8.2005 13:45

Kaskadér

jo
Přeju ministrovi dopravy ( teroru ), aby skončil v pekle ! I s jeho bodovým systémem.  *** Je to zákeřnej flanďáckej KDU mamrd, uznávající jen represe. A i proto nechodím do kostela. *** Ministrovi Šimonovskému, přeji jen to nejhorší. Příští volby půjde do hnoje. ODS to musí konečně vyčistit.
0/0
20.8.2005 23:28

FrantaV

ekologove a pozemky
Zajimave je sledovat "ochrance prirody" jak bojuji proti vystavbe vseho mozneho (napriklad dalnic) a to treba i navzdory mistnim obyvatelum, kteri chteji dostat auta pryc ze sve vesnice/mesta. No a k tomu, ze "driv" se stavelo rychleji ? Predevsim nikdo neresil pozemky. Zkratka se vzal buldozer, ukazal se smer a jelo se. Vsechno bylo "vsech", tak to nikomu nevadilo. Dneska muze majitel jednoho m2 zablokovat vystavbu celeho useku na dlouha leta.
0/0
20.8.2005 22:28

mandrake

Re: ekologove a pozemky
a proč ne ? muj pozemek a to ze vy chcete jezdit po dalnici me nazajíma vy taky neudelate nic pro me tak proč ja pro vas ale tet je to vyřešený tet stát může ukract pozemek 
0/0
20.8.2005 22:40

pehlad

Ne stavbách dálnic se dá dobře vydělat
Viz most u Brandýsa nad Labem/Pondělí-2 dělníci,Uterý 1 dělník,Středa -nikdo,Čtvrtek-3 dělníci,Pátek -nikdo,Sobota-asi hlídač?Neděle 1 dělník.Zkrátka je třeba za práci dostat tolik a tolik tak se to bude protahovat až se k tomu číslu dojde ,kdyby se to mělo dělat 10 let.Jsme v České republice Pánové a to je to smutné
0/0
20.8.2005 14:12

ace2

Re: Ne stavbách dálnic se dá dobře vydělat
Jo ten most mě taky pěkne sere, "pracujou" tam od února mě to přišlo že si tam firmička udělala moc pěknou celoročnou zakázku, která je bude ten celý rok živit. Staví to se zaujetím jako kdyby šlo o plot kolem rodinného domku.
0/0
20.8.2005 20:36

spartaman

Re: Re: Ne stavbách dálnic se dá dobře vydělat
Když jim to iXioti zaplatěj, tak proč by to nedělali? Proč nejsou placený tak, aby je to motivovalo udělat co nejdřív? A následně samozřejmě penále za prodlení.
0/0
22.8.2005 9:42

Riccardo

Re: Ne stavbách dálnic se dá dobře vydělat
Asi to staví proto, že nabídli nejlepší cenu. Kdyby ouředník vybral dražší, ale lepší firmu, tak skončí v base, protože ho obviní, že byl podplacený. Tak to u nás chodí ...
0/0
25.8.2005 15:41

duhovnik

Slovensko
to je pravda. obycajny stvorkilometrovy dialnicny privadzac do PU stavali cele *styri* roky!!!!
0/0
20.8.2005 12:13

Cicko

omyl panove
Nestavime nejdraz a nejpomaleji. Naprosto nas trumfujou bratri SLovaci, kde se stavi asi za 5x draz nez v Italii a tempem cca 10km/rok...
0/0
20.8.2005 11:43

Mirda

cena ropy
Myslím že se dálnice brzy uvolní. Až bude stát barel ropy $80 nebo $100 (možná už za 20 let) a tedy litr benzínu a nafty kolem 50-60 Kč, myslím že po dálnicích se bude jezdit tak leda na kole. Místo kamionů budou jezdit vlaky na elektřinu z jaderné elektrárny, ale to budeme zase všichni plakat, že tu nejsou žádné pořádné tratě. Má cenu ještě teď investovat do dálnic?
0/0
20.8.2005 11:18

M

Re: cena ropy
Neco na tom bude. Jenze do takove budoucnosti tu nikdo neplanuje. Tady se planuje mozna tak na 5-10let dopredu.
0/0
20.8.2005 13:46

Roman

Re: cena ropy
Nemusí to trvat 20 let. Pokud půjde cena ropy nahoru dosavadním tempem jste na 80 USD do letošních vánoc.
0/0
20.8.2005 22:57

Michal.P

Statni firma?
Zakonite musi stat o dost vice, nez kdyby stavela soukroma firma pro soukromeho provozovatele dalnice. Jenze takovou kacirskou myslenku jsem zvazoval vyslovit v socialisticke zemi dost dlouho. Jiste, ze by to slo rychleji, levneji a pritom kvalitneji...ale brecet tu nema smysl.
0/0
20.8.2005 10:07

Vitek

D11
Mě dálnice docela s.rou. Jednu mi postavili zrovna pod oknama (D11). Cena domu šla do řiti, stěhovat se nemám za co
Vítek ze Sán
0/0
19.8.2005 23:25

Hugo

Blbosti a plácání
Plácáte blbosti. Drahé a nekvalitní to je  proto, že ŘSD je kasička každé strany, která vládne a do dálnic nejde zdaleka všechno. ODS se pakovala na D5, ale proti rudým hochům ukradli tak 10%. Není potřeba pracovat ani uvnitř, přečtěte si zprávu NKU
0/0
19.8.2005 23:08

vilhaus

Z Phy do HK
se stavi dalnice nejrychleji v Evrope. S tim nemuzu nez souhlasit, i kdyz z Phy do HK zadna dalnice neni. Jen bych to lehce poupravil: Dalnice, kterou stavime je nejrychleji stavena dalnice z Phy do HK v Evrope. Jestli dobre pocitam, tak nam to trva rekordnich 20 let, ted mluvim o poslednich 100 km, ze kterych sice jeste nemame nic hotovy a nepocitam uz jen tech zbyvajicich 15, co se vo to este budem bezuspesne snazit, ale na druhou stranu nam to zase vo to dyl trva a umime vo tom sahodlouze kecat.
0/0
19.8.2005 22:55

Rado

Hradec-Olomouc
Až se dostaví dálnice Hradec - Olmik, opravdu se D1 hodně citelně uleví, neboť severomoravští pojedou vrchem a ne přes Brno. Už aby to bylo.
0/0
19.8.2005 22:27

Pavel

Dálnice?
Dálnicí se dá v ČR nazvat snad jen pouze část D5, zhruba od Berouna do Rozvadova. Možná D8, až ji naši vnuci jednou dokončí. Asi nikde na světě se dálnice nestaví a neopravují tak dlouho a přitom tak nekvalitně jako u nás. Za 15 let bylo vybudováno méně km dálnice než za socialismu, to hovoří za vše. Na jedné straně tu máme nesmyslně předimezované stavby typu obchvat Olomouce či D47 s maximem tunelů, estakád a nadjezdů na straně druhé chybí to základní tj. nromální dopravní spojení do Německa, o Rakousku a Polsku už vůbec nemluvě. Vypadá to, že vybudovat páteřní síť dálnic je v ČR neřešitelný problém.
0/0
19.8.2005 18:26

Honza V.

Re: Dálnice?
Obchvat Olomouce není nesmyslně předimenzovanej, ten obchvat leží na spojnici Polsko - Rakousko a bude se na něj napojovat tah od Hradce Králové. A nekecám do větru, jsem olomoučák.  
0/0
19.8.2005 19:53

which

Kamiony
jak ridici, tak nakladaky bych ze silnic vystrkal na zeleznicni dopravu. Velky dalky a tranzit at se tahaj po zeleznici ( aspon neco trhne ) a ty kousky od nadrazi do kramu bych pretpel. A ne jako dneska kdy pro samy nakladak se neda jet plynule ani na dalnici ani na silnich a to nemluvim ani o tech prašivejch aviich. myslim ze 1 vs16 000 mluvi taky samo za sebe  
0/0
19.8.2005 16:41

Honza V.

Re: Kamiony
to je zajímavé, že v 80.  letech se stavěly pro araby v Libii silnice a žádné koleje na nic nebyly - a to tam jezdí americké kamiony s váhou až 80 tun a teploty povrchu vozovky se blížily 100°C. Myslím, že chyba nebude v kamionech ale v mizernejch silnicích.
 Až bude vlak levnější jak kamion, tak budem zboží posílat vlakem.
0/0
19.8.2005 19:48

cherry

Re: Re: Kamiony
Jestli to nebude tím, že v Lybii se používal opravdový trinidadský asfalt a ne žádné zbytky po zpracování nekvalitní ruské ropy.
0/0
19.8.2005 20:31

aaa

Re: Kamiony
Dneska se i uhlí vozí náklaďákem po dálnici, a to se vyplatí!!!!!!!
0/0
19.8.2005 20:46

aaa

cena dálnice
Za komoušů se tvrdilo, že km dálnice stojí 1M. Nevím jestli je to pravda, může to někdo potvrdit? Pokud by to pravda byla, ceny i platy obecně stouply asi na 10 násobek. Např. za komunistů jste pořídili dům za 300K, dneska za 3M. Je jasné, že se přidaly náklady na výkup pozemků, ale i tak je to předražené.
Bechtel bych sem raději nezval, ten bude určitě stavět nové dálnice v Iráku a jemu podobné firmy nás už dojí dostatečně.
A ještě poznámku k rychlosti oprav. Tuším v pondělí ráno a dopoledne nakládali jeřábem na D1 nějaké nosníky a přerušovali dopravu  v obou směrech. Nevím jistě, nejel jsem tam. Ale za komunistů jsme opravovali důležité železniční tratě v nočních výlukách. No, pravděpodobně z  technologických důvodů byl  zvolen tento geniální termín.
0/0
19.8.2005 16:33

aquila

Re: cena dálnice
najlacnejsia dialnica v byvalom CSSR bola medzi malackami a kutami, bolo to rovine a stala 20 mil kcs /km .. cize ten koeficient 10x zhodou okolnosti plati aj pre dialnice ;)
 
pre zaujimavost, najdrahsim mal byt planovany tunel pod tatrami :)
0/0
19.8.2005 17:46

noname

cizina
...normálně v base, kde se můžete odvolávat, máte-li nové skutečnosti a vyšší soud uzná, že mohou změnit rozsudek). Takto to funguje všude jinde, u nás by taková novela spolu s dalšími jinde běžnými, znamenala ušetření asi poloviny času a nákladů soudů.
0/0
19.8.2005 16:00

noname

cizina
mimochodem, když už se bavíme o tom chorvatsku - tam na ty dálnice dala 70% peněz evropská unie, 30% pak firmy, které tu dálnici mají pronajatou myslím na dvacet (sto?) let, z rozpočtu nešla ani kačka. Proto se tam stavělo "trochu" rychleji a levněji a proto jsou tam peníze více kontrolovány, cokoliv navíc jde totiž z rozpočtu toho kdo staví a je jen jeho problém. Ovšem také musíte vzít v úvahu, že projetí 200 km úseku osobáku vyjde asi na 500 Kč v přepočtu a je to jednorázový poplatek. U nás osobní auto tolik zaplatí za celý rok. To že se lze u nás donekonečna odvolávat je blbost celého soudního systému, nijak nesouvisí s dálnicemi a ekoteroristy. Správně by mělo být rozhodnutí soudu (u lehčích případů druhoinstančního) platné, další odvolání je pak možné, ovšem nijak neodkládá platnost toho prvního (např. u trestných činů - odsoudí vás prvoinstanční soud, jdete do basy kde čekáte na rozhodnutí druhoinstančního soudu (můžete zaplatit kauci a být doma) a když ten to potvrdí, tak jste
0/0
19.8.2005 15:59

von Kleist

Re: cizina
No, ja mel za to, ze teziste stavby dalnic a podobnych veci spociva prevazne ve spravnim rizeni, nikoliv soudnim. A tak, jak popisujes to funguje kde?? Jinak ta naznacena myslenka ma dost mezer, asi by se to s celou problematikou chtelo v hrubych rysech seznamit.... pak by rychle ubyly podobne rychloideje.
0/0
19.8.2005 16:16

PetrM

Toš to je docela rychlé tempo...
A jak dlouho se kilometr staví? Standardní stavba dálnice, kde nebudou dlouhé tunely, se dá zkrátit až na dva a půl roku. Lepší jsou tři roky, kvůli technologii. 
0/0
19.8.2005 15:01

pavel

xxx
jak je videt, mame tady plno odborniku na stavbu dalnic v CR...
0/0
19.8.2005 14:40

anonym

kolego Rosomáku
ano,  máme nejdražší a nejmizernější dálnice na světě ,  co dodat,  asi  se všichni zůčastnění dobře pakují a ministr dopravy je idiot a zloděj
0/0
19.8.2005 13:26

Stanislav_x

Re: kolego Rosomáku
No, to asi ne, někteří zúčastnění se nepakují a ministr není zloděj ... :-)
0/0
19.8.2005 19:52

Rosomak

Stále dražší o 30% než výstavba chorvatské dálnice
Proč novináři nešťourají do toho, že chorvatská dálnice kterou stavěla US firma Bechtel je v průměru o 30% levnější, než udávané ceny v ČR, ač počet mostů, tunelů je mnohem vyšší na průměrný km než v ČR?
0/0
19.8.2005 12:53

NEMO

Re: Stále dražší o 30% než výstavba chorvatské dálnice
Protože tam nemaj Cajzlov... :)
0/0
19.8.2005 12:55

DarkLogic

Re: Stále dražší o 30% než výstavba chorvatské dálnice
Ze by treba zalezelo na materialu, ze ktereho je dalnice delana? V zemi, kde ti v zime maximalne tak zaprsi a dalnice netrpi soli je to o necem jinem, nez tady. Nemluve o tom, ze ta jejich dalnice na vlhku pekelne klouze, coz neni zrovna bezpecne.
0/0
19.8.2005 14:03

Daňový soumar

Re: Re: Stále dražší o 30% než výstavba chorvatské dálnice
Balkánská zima je o všem jiným, než o občasným dešti... A kluzký je ten prach, co tam je z těch hor. To se řeši dost blbě.
0/0
19.8.2005 15:18

von Kleist

Re: Re: Re: Stále dražší o 30% než výstavba chorvatské dálnice
Tvrdi se, ze je to tim, ze do smesi davaji zivicne primesi. Jak je to opravdu nevim, ale o zadnem specialnim vlivu tamnejsiho prachu jsem neslysel, normalni lehce zmokly prach koulze i u nas.
0/0
19.8.2005 16:07

Jimmi

Re: Stále dražší o 30% než výstavba chorvatské dálnice
Já mám pocit, že v Chorvatsku když vydlabou tunel tak maj hned hafo materiálu na cement na přilehlý most, výztuhu tunelu i kus podkladu vozovky
0/0
19.8.2005 14:27

kok

Re: Stále dražší o 30% než výstavba chorvatské dálnice
letos sem jel celou novou dalnice sploit zahreb a tomu rikam pohoda a krása je to nejakejch 350km a bez tempomatu je to na umrtvení nohy, ale taky to stojí 650,-kč a to je dost to se dá jednou za rok tam a zpátky ale víckrát ne. za to tam na ní aspoň neprudí policajti s rychlostí a člověk to může frčet kolik chce a tomu já říkám fér obchod
0/0
22.8.2005 17:22

dezzo

dalnice?
Na co dalnice, kdyz do 5 let nebude ropa?
0/0
19.8.2005 12:14

melkor

Re: dalnice?
Jak se pise jiz od prvni ropne krize v roce 1967 :-)))
0/0
19.8.2005 14:14

me

Re: Re: dalnice?
no tak se začne jezdit na vodík ... nalijou se prachy do výzkumů a za dva roku ty dálnice potřebujem znova ... leda by vynalezli nějaký slušný teleport, to by se pak už nemusely ani silnice udržovat:))
0/0
20.8.2005 20:07

petrklim

Itálie
Týden co týden jezdím do Itálie kde je MNOHEM VĚTŠÍ provoz kamionů ( zcela určitě i těch co přesahují povolenou váhu ) a na kvalitě cesty to není znát .Žádné vyjeté koleje !!
0/0
19.8.2005 10:52

mc

Re: Itálie
kdo šetří, má za tři !!! To je potom cena dálnice jedna věc a použitý materiál druhá věc ...
0/0
19.8.2005 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.