Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta z Číny: První útok se chystá do Frankfurtu

Na autosalon do Frankfurtu se chystá první vlna aut z Číny. Premiérově se představí automobilka Geely. Cestičku levným čínským autům už prošlapávají první modely dovážené soukromými prodejci. Auto do terénu jménem Landwind je k mání na našem trhu už dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bobo

Cena práce
Neviem koľko zamestnancou a akú produkciu ma Škoda, ale KIA chce na slovensku vyrabať s cca 3 000 zamestnancami 300 000 aut ročne čo je 100 aut na jedného zamestnanca. Takže jeden zamestnanec vyrobí jedno auto za približne 3 až 3,5 smeny. Pri platoch v daných regionoch podľa iných už fungujúcich závodov je to cca 20 000 Sk hrubé co činí 3500 Sk na tri dni, s odvodmi asi 5000 až 5500 Sk na jedno auto. Takže si myslím že cena lacnej práce v Číne asi nebude ten správny argument nakoľko je to max 5% z vyrobných nákladov (ak by naklady na jedno auto boli 100 000 Sk). Pred časom som čítal veľmi dobrý článok kde bolo popísane ako to funguje. Čínske továrne napr. na textil su úplne nové s najmodernejšou technologiou a podiel ľudskej práce je oveľa menší a podiel práce v europe alebo USA v 20 ročných továrňach kde sa každý je z nejakého dôvodu problem investovať do špičkových zariadení. Japonci v Číne postavili továrne na výrobu automatov a iných robotov pre svoj priemysel. Tie potom čo usp
0/0
12.9.2005 9:57

Stoupa

Vy nevíte, kdo je REVO???
Náhodou jsem zabloudil na iDNES a koukám, že Vás tu obtěžuje můj kolega z práce. Tak na vysvětlenou, je to můj kolega, dlužno dodat, že je velkým fanoušken značky AUDI, kterou má polepeny stěny kanceláře a snad každý prospekt za posledních 10 let má v šuplíku a odříká vám nejrůznější technické údaje. Ale. On sám jezdí ve stařičkém favoritu a má docela komplex z přítelkyně, která dostala před rokem služební Fabii.Tak si z něj nic nedělejte a berte ho trochu s rezervou, kromě aut je jinak docela fajn. Mějte se všici.
0/0
7.9.2005 18:48

aea

ropa
stejne nebude ropa, tak na co nove auto ? staci ojetina
0/0
31.8.2005 12:00

Z vašich příspěcků ...
0/0
26.8.2005 23:00

B-Real

Hyundai
Já zustanu u osvědčené značky - Hyundai. Je to asiat ale když je to dobrý pro američny (je jich tam fakt hafo - hlavně santa-fe)tak nemám důvod přecházet na čínský autáky. Jo a mimochodem ta proklamovaná kvalita VW je už dávno minulost..
0/0
26.8.2005 19:22

houba_

vazeni
vsichni tu pisete, ze auta z ciny jsou smejdsky apod.
rad bych vedel - uz nekdo z vas nejake cinske auto videl?
zcela jiste ho nevidel ani vyhradni prodejce znacky Landwind p. Straka, kdyz rika - "Podle mých informací má Landwind oproti fronteře o něco měkčí podvozek a horší dílenské zpracování." ... (naproti tomu vi, ze nahradni dily sezene do 2 dnu :)
0/0
26.8.2005 15:20

revo

Tak ubohé auto .............
Nevím, ale dle upřímných příspěvku sociálně nejslabších vrstev, bude mít tento čínský podprůměr i v česku hodně příznivců. Jako kdyby nestačily podprůměry produkované českým  malovýrobcem v područí koncernu VW - jménem Škodofka, nebo asijskými pokusy o auta jako jsou korejci, nebo japonci typu : Honda - Mazda ! !  Já mám rád, velký výkon + originální řešení a ne kopie. Proto vlastním AUDI A3 3.2 V6 - 250 koní.   Víc používejte mozek a pracujte, nebo budete nuceni jezdit v exotických vozech z číny, koree, japonska nebo ze Škodofky.  AUDI - Náskok díkyTECHNICE ! !  Např. QUATTRO. Je smutné, že se v rubrice AUTO iDnes, dává tolik prostoru Škodofkám, Loganům, japoncům nebo číňanům.
0/0
25.8.2005 23:29

Maxx_Th

Re: Tak ubohé auto .............
koukam jak tady ctu, tak bouraky ve kterych tady jezdite nepotkavam v takove mire ani po cestach v prumyslovych castech DE. To Vam jen preji. :-)  
0/0
25.8.2005 23:50

Volvo Fahrer

Re: Tak ubohé auto .............
Hi Revo,
nechci ti kazit den, ale přeplňovanej 5válec od Volva 2,3 litru dává 243 koní a 330 Nm. A to se do něj leje benzín 95 oktanů v množství 9-11 litrů na 100km.
Volvo má tedy oproti Audině:
* o jeden válec míň
* o jeden litr obsahu míň (cca)
* stejnej výkon (cca)
* větší zátah
* menší spotřebu
* nižší hmotnost
* nižší cenu
  Tak co tu ku*va pořád zpíváš o Audině? Známej si šel pro novou A6ku a ti oslové mu ji nepředali přotože se hned po nastartování odešlo palivové čerpadlo. Bude mít nové "opravované" auto. C'est la vive.    
0/0
26.8.2005 7:47

Volvo Fahrer

Re: Re: Tak ubohé auto .............
Ještě malé addendum:
* Audi má voliteně quattro, to vidím jako jeho jedinou výhodu (na zimu)
* motor má z Golfa R32
* ten zátah je menší jen o 10  Nm takže cca stejné
* zrychlení je u Audi o chlup lepší, volvo to má na stovku za 6,9, audina za 6,5. Spíš záleží na zručnosti šoféra při řazení. Ale Revo určitě jezdí stejně dobře jak píše, takže by na volvu udělal 0,4 sekundy!!
* Cenově je volvíčko ovšem na ca dvojnásobku ceny A3ky (1,8 M ceníková cena)
Váhově je audina lehčí o cca 200 kg, což vysvětluje ten rozdíl ve zrychlení.
Vivat Revo!
 
0/0
26.8.2005 7:54

komentator-1

Re: Tak ubohé auto .............
hm hm, nevím, jesli už k Tobě ta informace dorazila, ale AUDI je rovněž součástí Tebou kritizovaného koncernu VW a vyrábí podstatně méně aut (na kusy) i než ten malovýrobce z Mladé Boleslavy. Audi A3 obsahuje minimálně 50% stejných dílů, jako octávka, tak by možná stálo za to oživit, co považuješ za průměr a nadprůměr (kde začíná podprůměr už víme, někde u Superbu). Občasné použití mozku by neškodilo nai Tobě, zejména před usednutím ke klávesnici.
0/0
26.8.2005 8:57

zenon

Re: Tak ubohé auto .............
Myslíš tvoje Audi A3 o obsahu 1,6l i s popelníkem?
0/0
26.8.2005 12:00

Snoop

Re: Tak ubohé auto .............
jako sociálně slabší bych si tě odvážil označit za rozumově slabšího, člověk kterej se chlubí na netu svým "super autem" (je zajímavý že je to zase německá značka) to fakt nemá v hlavně uspořádaný. :-))
0/0
26.8.2005 19:24

Honza

Re: Tak ubohé auto .............
Audiny jsou známy špatnou kvalitou. Navíc, týpkové, co v nich jezdí, mají zpravidla sexuální problémy, které si kompenzují agresivitou za volantem. Já bych si ten krám nikdy nekoupil
0/0
29.8.2005 10:58

Tonda

Re: Tak ubohé auto .............
ty chudáčku s tou Audinou s tou strašnou kvalitou VW. Smradlavý zastaralý motory a ta cena, hrůůůůza a děs. Stačí se jen podívat na čudlíky a tlačítka v interiéru, taková osturda. Interiéry a plasty dělají už i Korejci lepší než v Ingolstadtu a věří si i víc svojí kvalitou. Jsem zvědavej, jak se VW a spol. tvářili, že museli začít dávat 2 roky záruku na auta. Jsem zvědavej, kolik ti platí ve VW importu, že neustále posíláš ten samý příspěvek do každé rubriky. Už se těším na to, jak VW Group padne na kolena s těmi smradlavými auty a předraženými auty. Už ted se nachází v červených číslech a začali propouštět lidi. 
0/0
29.8.2005 12:31

rzr

Re: Re: Tak ubohé auto .............
Uvědomte si vy sráči, že vás ty bolševici z Číny utáhnou na vařený nudli cenou. Pokud se celá posraná EU nezačne bránit, tak budem rádi, že můžeme žrát hlínu.Levný Čínský auti jsou OK ale kdo z těch nezaměstnanejch si bude moct dovolit jezdit autem, ha ha
0/0
8.9.2005 0:07

Nyx

Re: Tak ubohé auto .............
Pan REVO je tajtrdlík!!!! Mele pořád to stejné o své Audině. Je to asi tím, že má malý úd. Je totiž známo, že někteří impotenti si rádi kompenzují svůj handicap silným autem, s kterým pak jezdí jako blázen a každému ho cpou pod nos. Když už audinu, tak aspoň A6tku, když už to stojí takový prachy.
0/0
8.9.2005 10:45

Onder

Re: Tak ubohé auto .............
No podle příspěvku výše ho máš maximálně na plakátě. A stěmi audi to není zase tak slavné známý má A6 zkoro v plné palbě a kromě ceny nic zvláštního na tom nevidím.A navíc je to furt v servise a ty palky za to fuj!!Za ty prachy si raději koupím 2x superB.
0/0
15.12.2005 5:45

Mikesch

Menší úvaha - část 1/4
Co se stane když Češi a vůbec celá Evropa začnou kupovat levný textil z Číny? A levná auta nebo jiné služby?
0/0
25.8.2005 22:47

Mikesch

Re: Menší úvaha - část 2/4
Češi a především západoevropani se chovají nesmírně krátkozrace. V teorii her se tomu říká "vězňovo dilema". Jde o to, že individuálně racionální rozhodnutí přináší společensky suboptimální rozhodnuté celé společnosti. Každý jako jednotlivecd ušetří, ale všichni na otm nakonec budeme mnohem hůře.
Příklad 1: průměrně i méně než průměrně vydělávající rodina začne nakupovat textil z číny. /p úár měsících začnou noviny psát o omezování výroby a posléze i uzavírání textilek po Evropě. Bum. Pár tisíc lidí na dlažbě
Příklad 2: tatáž rodina si koupí nekvalitní levné auto z Číny. Nemá sice žádný servis, moc nejede a má jen průměrné vybavení, ale to neva. Hlavně že je nové a levné. A rodině zbyde po nákupu levného čínského vozu ještě mnoho dalších věcí, např. na levné špekáčky z LIDLu, cigarety, či mobily pro děti. Zkrátka nezbytné a užitečné věci. Bum. Dalších pár, tgentokrát již desítek tisíc lidí na dlažbě protože poklesl zájem o evropské automobily.
0/0
25.8.2005 22:47

rzr

Re: Re: Menší úvaha - část 2/4
Otázkou je.Proč kupovat drahé a nekvalitní auta z Evropy, když lze požídit levněji totéž nekvaklitní zboží z Číny? Není o smysluplnosti, ale o cenách. To že potom budou evropský firmy chcípat, je jakoby druhotný problém
0/0
8.9.2005 0:18

Ondra

Re: Re: Re: Menší úvaha - část 2/4
Pane, vy jste snad úplnej DE.IL! Už se opravdu proberte! Co tu čtu, tak to je samý ": klidně si je koupím, když budou za dobrou cenu, jsou kvalitní, pracovití, nenchám se okrádat drahou evropou. Jste opravdu tak debilní? To sned není pravda! Pro asijce jsme jen kus planety, kterou chtěj pokořit! Dříve realizováno válkami, dnes ekonomikou. Když jdete po tržnici a vidíte ty žlutý ksichty, jak z vás maj srandu, tak si představte, že tyto "ksichty" vám díky téhle vaší hlouposti budou dělat šéfy v práci až jim bude patřit průmysl atd. A to nebude si o polední pauze jít na nákup. Oni jsou schopní v práci i spát, nejíst atd. Jste schopni taky takhle žít? NIKDO z vás! Tak se snažte podporovat evropský průmysl, který vybudovali naši předci a neprodejte svoje EU země číňanům za krátkodobě výhodný obchod  (viz koupí kopií Frontery). Úplně stačí že ovládli textilní průmysl. Ani se mi nechce věřit, že jste tak hloupí a ještě se jich zastáváte. Obvinění, že evropští výrobci vás okráda
0/0
8.9.2005 8:39

rzr

Re: Re: Menší úvaha - část 2/4
Tak to ale funguje v USA. Kdo by měl zájem o US auto, když ho do |Japonské firmy doveze i Korejské auto.
0/0
8.9.2005 0:23

Mikesch

Re: Menší úvaha - část 3/4
Důvod? Čistě nákladový. Číňané jsou nesmírně chytří a podnikaví. vše mimo čínskou kulturu považují za barbarské, evropany považují víceméně za nepřátele, ale ví že se na nich dá zbohatnout, stejně jako na američanech. Onen ekonomický důvod: V čínské továrně či v manufaktuře pracuje čínské dítě, čínský muž nebo čínská žena, je jedno kdo, za průměrnou hodinovou cenu (nikoli mzdu, jde o náklad zaměstnavatel) 3 eurocenty zatímco srovnatelná nákladová položka evropského výrobce textilu či automobilů v SRN činí 23-35 EUR. Chápete-li rozdíl mezi 3 centy a 35 Eury, pak chápete proti čemu naše západní civilizace stojí.
A teď jak z toho? Jelikož je lepší a levnější odstranit příčinu než léčit následky, jediné ekonomicky schůdné řešení je
1) bojkotovat textil, auta a další levné zboží z Číny 2) bojkotovat jakékoli další zboží a služby z Číny 3) bojkotovat cokoli co přijde z číny
Doufám, že sem se ku*va vyjádřil dost srozumitelně.
0/0
25.8.2005 22:49

rzr

Re: Re: Menší úvaha - část 3/4
Tak proč k***a tolerovat ty bolševiky z evropy.Jeliko potřebuju jezdit v novym autě, tak radši koupím shit z íny než shit z Německa nebo Francie. Stejně se nedá bolševický Číné v ý vypečený EU konkurovat.
0/0
7.9.2005 23:58

rzr

Re: Re: Menší úvaha - část 3/4
Souhlas s Mikesch, v US není už prakticky možný koupit spotřební zboží, který nepochází z číny.A je liko bj e číňanů moc, časem přijded i kvalita potom se VW. Audi a spoj můžou jít zahrabat
0/0
8.9.2005 0:12

Mikesch

Re: Menší úvaha - část 4/4
(úryvek z mé nové knihy již jsem pracvně nazvaj Můj Boj)
Věřím že většina Čechů bude rozumná a tyhle plečky si nepořídí. Jde koneckonců o naši budoucnost.
0/0
25.8.2005 22:50

Maxx_Th

Re: Re: Menší úvaha - část 4/4
Ad Mikesch: Hned v uvodu uvedu, ze se mi podobna expanze Ciny nelibi.
Ale k faktum.
Plečky. Je třeba řici, že v cine vyrabi nebo spolupracuji mnozi svetovi vyrobci. At je to koser nebo ne, at cinani kopiruji patenty a vyvoj automobilek zapadniho sveta, at vyuzivaji sve mozky, urcite se nedockame podobne urovne kvality jako u korejskych aut pred 15-20 lety. Jak bylo spravne uvedeno v clanku chvili potrva a lide k temto znackam nebudou mit neduveru (viz Hyunday).
.........................
0/0
25.8.2005 23:39

Maxx_Th

Re: Re: Re: Menší úvaha - část 4/4
...................
Cena pracovni sily v Cine. Z pohledu Evropana je to neco nemyslitelneho. Sam pamatuji, kdyz jsem v 92. roce prepocitaval pri rozhovoru  s kamaradem z DE ( zapadni :-) )  plat na DEM , NECHAPAL. Tohle je vetsi disproporce, ale v naprosto jine kulture, v jine zemepisne sirce a v zemi jinych materialnich (zatim) hodnot nez u nas. Jak sel cas plat muj a kamarada se temer vyrovnal.   
0/0
25.8.2005 23:42

Maxx_Th

Re: Re: Re: Re: Menší úvaha - část 4/4
.................
Zrovna to ceka i Cinu, a nakonec (skoro) cely svet. Zasadni je otazka casu vyrovnani zivotni urovne. Pokud bude delsi expanze Ciny na obyvatele „zapadniho“ světa budou mit vliv postupny s moznosti se prizpusobit v dlouhodobem casovem horizontu (prechod k jinym typum vyroby, technol. pokrocilejsi viz vzdelani atd.) , pokud kratky dojde i prekotnejsimu zvyseni zivotni urovne Ciny a zdrazeni vyrobni sily a tim padem i vyrobku ( viz pomer cen aut a kvality - vychodni Evropa/zapadni Evropa poslednich 25 let ). A propo spolehat se na bojkot vyrobku z nektere casti země , tak jak to umeji(li) amici, na to nejsme dost velci vlastenci, takze nam nezbyva nic jineho nez se spolehnout na prirozeny vyvoj.  
0/0
25.8.2005 23:43

národní cit

Re: Re: Re: Menší úvaha - část 4/4
Vážení, mě je úplně jedno kdo, kde, kdy, jak a proč vyrobil něco třeba auto. Když mi dá někdo, třeba i číňan za 130 tisíc auto s klimatizací, elektrikou, abs, centrálem je mi úplně jedno co si kdo myslí a pudu si ho s klidným svědomím koupit. Nechci podporovat zloděje ze škodovky který mi daj fábii za 230 tisíc skoro bez volantu. Je mi jedno jestli utratím svý úpeníze u VW-Škoda nebo u číňana. Rozhoduje cena a to co dostanu za svý poctivě vydřený peníze. Já totiž taky nenakupuju u malejch obchodků ale jen a výhradně v LIDLU, MAKRU a podobnejch obchodech, protože tam maj rozumný ceny. Proč podporovat českýho zloděje v maloobchodu, kterej prodává to samý o 40 % dráž ?  Já chci podporovat jen sebe a né vyžírky třeba ze škodovky. Českýho toho v česku už moc nezbylo, tak mi je fuk kde to kdo vyrobil. Mě zajímá jen cena a co za svý prachy dostanu !  Už aby tu ty číňany byli. Já se na ně těším.
0/0
26.8.2005 0:06

Maxx_Th

Re: Re: Re: Re: Menší úvaha - část 4/4
Tak to je hlas z jedne strany a jak jsem uvedl vyse z dlouhodobeho hlediska je strach z Ciny zcela lichy. Kdo chce evropske auto ma ho mit. Problem by nastal kdyby vsichni chteli auta hned ted a z ciny, ale protoze je mnoho "revů" nemam strach ze by nam ekonomika tak rychle klesla na kolena :-) .  
0/0
26.8.2005 0:18

JiF

Re: Re: Re: Re: Menší úvaha - část 4/4
No a pak budes nadavat, ze stat Ti zvysil dane, protoze z tvejch dani plati spustu lidi(mozna reknes vyzirku) kteri nemakaj. Nemaj kde. Jejich praci nikdo nekoupi, protoze cinsky dite pracuje levneji. Nevim cim se zivis, ale cinan to urcite taky zvladne levneji. A Tobe podobny z Tebe bez uzardeni udelaj rentiera na statni utratu. Trochu se zamysli. Levny neni vsechno. A nic neni zadarmo. A zvlast ne neporovnatelne nizky ceny. Ty jsou ve finale nejdrazsi.
0/0
7.9.2005 20:34

Zenon

Re: Re: Menší úvaha - část 4/4
Však oni ti rákosníci v těch fabrikách taky za chvíli budou chtít vydělávat víc peněz, aby si mohli koupit nová dům, televize, vide, počítač, mobil, auto, bydlení ... Další věc je srovnávat plat dělňase v nějaké textilce kde šijou trička a ve fabrice na auta. Tak je třeba kvalifikace a ta pracovní síla nebude uplně nejlevnější. Kdo bude chtít, ten si nějaký ten ChinaCar koupí, třeba nebude moc kvalitní, ale vzhledem k ceně to dotyčný skousne. Někdo to neskousne a vrátí se zpátky k evropským apod. Pak tu máme taky situaci, kdyby se tahle auta začly v evropě prodávat ve větším množství, tak místní automobilky asi taky nebudou sedět a jenom čumět, přizpůsobí se a conový rozdíl nebude tak velký ... Buďte v klidu ... ;)
0/0
26.8.2005 11:37

RC

A revo stále mlčí???
Asi mu sklaplo, když viděl ty čínský fára  .
0/0
25.8.2005 22:28

doprde1e

Vyměnim svý volvo
za tenhle čínský zázrak. . . mám žluťáky rád. Tak je podpořim.
Sice pudu výkonostně asi vo 120kW dolu, ale co se dá dělat, takováhle nabídka se musí využít!!!
Howgh
 
p.s. no, možná si to přece jen rozmyslim a koupim si nějakýho jetýho poršáka nebo jaguára. Modely 2003 se daj koupi už pod mega. CHchchch
0/0
25.8.2005 22:14

obyčejný čech

já hňup
Lidičky já sem idiot ! Právě sme si vzali se ženou na tříletej lísing fábii 1,2 HTP. Neřikám že je to špatný auto, ale má to jen jeden arbeg a volant. A teď tady čtu že za 130.000,- kč bude auto syce z číny ale s KLIMA, ELEKTRIKOU, ARBEGY, POSILOVAČEM ŘÍZENÍ, 38 KW je skoro stejnej výkon jako u naší fábie ta má 40 KW. Proč sem to nevěděl dřív, to bi sme se ženou počkali dva-tři roky a koupili by sme si todle čínský auto. A naše Š 120 by určitě taky ty tři roky vydržela. Příště musim vic hledat informace a nebejt tak vomezenej. Vim že je ještě ten Logan za 200.000,- kč ale ten je zbytečně moc velkej a my sme jen dva tak nám fábie velikostně vyhovuje. Škoda že Dáčie nevyrábí stejně malý autíčko jako je fábie to by bylo tak za 150.000,- kč a my bysme dostali levný auto. Nechci aby to vyznělo že jen šetříme, ale sme těsně před důchodem a peněz není nazbyt proto sme chtěli auto pro dva za dobrou cenu. Nezlobte se na nás, každej nemá hodně Kč
0/0
25.8.2005 20:25

škodovák

Re: já hňup
Nenadávej si do hňupů , protože pokud si dokážeš zkazit radost z něčeho co jsi si již pořídil , tak to mi příjde nenormální.Je spoustu aut , které jsou lacinější než škodovka , nejdřív jsi se měl poradit a výsledně by jsi přišel nato , že škodovka za ty prachy není až tak drahá..
0/0
25.8.2005 20:55

Ondra

Žlutí jdou do boje
Je to pekne,že se soudruzi z "nedaleké" Číny snaží prosadit na evropském trhu,ale doufám,že jim to s těma jejich plečkama nevyjde. Jsem zastánce klasického evropského tru (zejména koncernu vw),protože tady je kvalita a spolehlivost a ne něco,co si koupím  aza 2 roky je hodnota minimalní v porovnání s evropským automobilem (nemyslím Dacia Logan, Renault Thalia aj nesmysly). Proste z Číny ne a at si to strčí třeba do prd....
0/0
25.8.2005 18:00

gogo

nákup v supermarketu
No kdyby byla pravda to, co píšou v článku, tak bych za padesátieurové splátky (tj. 1500? Kč) takový auto klidně v supermarketu manželce na to její popojíždění koupil, co na tom?
0/0
25.8.2005 17:00

postavaprokazdeho_cz

Re: nákup v supermarketu
Přesně tak. Rozdíl mezi tímto a autem je značný, ale fakt, že by se prodávalo jako běžné zboží by konkurenci vytřel zrak. jako druhé auto, do města atd, je toto velmi přijatelné. NAVÍC I VZHLEDEM K ROPĚ CENY AUT DO ROKA PRUDCE KLESNOU
0/0
25.8.2005 17:29

Marek

Re: Re: nákup v supermarketu
Ty ses magor - stara se ti v tom zabije, protoze def. zony nula a airbag vyleti jen kdyz se mu bude chtit - je to jako s textilem z cinsky tovarny bez civilizovane kontroly - shit. Tu blbost s cenou ropy ani nema smysl komentovat - ropa a benal rostou jak dlouho a auta s eprodavaji stale stejne a lidi taky ejzdi stale stejne, tak kdo a proc by mel zlevnovat ??
0/0
26.8.2005 22:13

bob

konkurence bude vic
treba Lada chysta nove modely pod 200 000kc
0/0
25.8.2005 14:12

tere

parada
natrhnete Skodovce p r d e l. To ma za ty sve predrazene krapy. Uz nejen Logan bude pro ne konkurence
0/0
25.8.2005 14:10

škodovák

Re: Paráda?????
Čím Logan natrhnul  škodovce ty hňupe prdel?Až bude Logan tam , kde dnešní škodovky , tak si ho možná koupím..A nikdo tě nenutí , aby jsi si koupil něco jiného a lacinějšího.Mimochodem na trhu je spoustu aut , lacinějších než škoda , tak běž do nich a neopruzuj.Jinak škodovka zvíšila letos prodej o 7% za pololetí prodala asi tolik co vyrobí Dáčia za rok  244tisíc aut..
0/0
25.8.2005 15:51

gogo

Re: Re: Paráda?????
Dacia prodala za necelý první rok jenom Loganů 100.000 kusů, plus nějakej doprodej Solenz a v Rumunsku též prodává pick-upy (ty jezdej i u nás). Takže bych to viděl na rok tak 120.000 kusů aut. Což je velmi lehkým odhadem 1/4 produkce Škody. No na to, že je to to vlastně "nová" značka, která mimo domovskou zemi prodává jen jeden model v jedné karosářské variantě a že na některé západní trhy vstoupila až v průběhu letošních prázdnin (Francie 5.000 aut, odhad pro letošek v Německu 3.000 aut, za dva měsíce se jich tam prodalo asi 700) bych to neviděl jako moc špatný výsledek, ba právě naopak. Vem si, že ono přece jenomvybudovat obchodní zastoupení a servisní zázemí v 90 zemích, jak to má Škodovka, přece jen nejde zvládnout za rok, jak dlouho to trvalo šáde, než se dostala, tam kde je. Navíc je otázka, jestli Renaulti mají vůbec nějkej zájem rozšiřovat u Dacie počet karosářských variant, nedej bože modelů. Jestli jo se současnou cenovou politikou tu škodovku dožene Dáčka velmi rychle. Závě
0/0
25.8.2005 16:53

obyčejný čech

Re: Re: Paráda?????
Pane škodováku, jen pevně doufáme že ste se vy jako člověk kterej škodovky vyrábí u pásu naší fábie ani nedotkl, alébrž by sme s manželkou nemněli z fábie dobrej pocit. My když sme kupovali fábii tak nám ten dýler řekl že škodovka šla sprodejema v česku dolů. Tak co to tady povídáte o růstu ? Ten dýler říkal že škodovka šla s prodejema dolů. Tak kdo má pravdu ? Dýler nebo vy ? Děkuji uctivě za odpověď.
0/0
25.8.2005 20:30

škodovák

Re: Re: Re: Paráda?????Obyčechu neboj..
Rozhodně nemusíš mýt strach , že jsem se u pásu dotknul tvoji Fábky u pásu dělaj Poláci , Slováci a jiní nádeníci.Ten dýler rozhodně nelhal , s prodejem u nás oproti loňsku , šla asi o tři procenta dolů , ale jinak si stále drží škodovka 47% trhu , což nikde ve světě nemá období.U nás šel prodej dolů , ale západní trh , jako je Německo , Anglie , Španělsko Rakousko , tam šel prodej rapidně nahoru.Fábie šla s prodejem dolů , protože je již pátým rokem na trhu a příští rok by mněla být nová Fábie ,přičemž ty stávajicí se prodalo něco přes milion-a-půl kusů Ještě jeden dotaz ,proč jsem se nemněl dotknout vaší Fábii??Taky prosím o odpověď...
0/0
25.8.2005 20:50

VL

Re: parada
Tyhle auta spíš natrhnou p...d rumunům. Je sice pravda, že je téměř nikdo nezná ale Dacie právě naopak dost lidí zná. VL
0/0
26.8.2005 7:46

brsoň

jestlipak někdo
přemýšlí, čím je tahle nízá cena vykoupená? Jsou to masivní subvence, práce dětí a lidí za 1/10 mzdy tady v ČR. Nějaké pracovní podmínky, lidská práva, bezpečnost práce jsou věcmi, které se neřeší. Proto taky lacinější cena.  A žádná zem si nemůže dovolit mít dlouhodobě pasivní platební bilanci, protože jinak okamžitě zchudne. Jestli se z naší země bude háčkovat stále více miliard Kč do zahraničí (banky, spořitelny, mobilní operátoř, energetika, pivovary) nic tu nezůstane a budeme chudí jak kostelní myši. Už se prodal telekom a mnoho toho nezbývá, co by do ČR přineslo nějaké prachy. Prakticky začínáme být rozkradeni.
0/0
25.8.2005 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.