Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Táto, půjč mi dnes prosím auto!

Ratolest s novým řidičákem za volantem auta, to jsou bezesné noci každého rodiče. Volvo přináší řešení, kterým mohou krotit závodivé choutky svých dětí. Speciální klíč, který omezí maximální rychlost auta. Dalším příspěvkem k bezpečnosti je systém, který zajistí, že se řidič s alkoholem v krvi s volvem neprojede.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Exakt

Omezování rychlosti
Já jsem pro. Vítám návrhy na omezení rychlosti aut. A nejen u mladistvých. U všech kromě policejních, záchranářských a hasičských vozů. Mám pocit, že pokud se nějakým drastičtějším způsobem nedonutí řidiče dodržovat rychlost, pozabíjíme se tu. Může to být jakýkoli systém: GPS + GSM, omezovač v klíčku nebo i jiný. Třeba by každá značka omezující rychlost mohla vysílat signál a vozidla by se tomu přizpůsobila (zpomalila), ale to by se muselo pořádně promyslet. Proto oceňuji jak snahu Volva, automobilky, která má velmi mnoho patentů přispívajících k větší bezpečnosti, tak i třeba Citroënu, který zavedl do svých aut omezovač (nebo spíš sledovač rychlosti), který řidiče zvukově upozorní, když překročí nastavenou rychlost. S alkoholem taky pryč. A všichni zapínat pásy. Doufám, že doba, kdy nebudu moci auto rozjet, aniž bych měl v krvi alkohol nebo byl kdokoli z lidských cestujících nepřipoutaný a kdy mě auto nenechá jet např. na třicítce třicítkou, přijde co nejdřív.
0/0
18.12.2005 19:11

Alfik

Názor
Chlast za volant nepatří, do 0,5 promile 1/2 roku řidičák pryč, do 1 promile 1-2 roky, a co je přes tak bych ho už ani nevracel a vyznačil to do OP. S omezováním rychlosti je to těžké, často jedu také rychleji než se smí, ale vždy jen když to situace dovolí. Navíc omezení nese další otázky a problémy. Proč vyrábět různá auta, bojatě stačí motůrek nějakých 30kW a všíchni budou omezeni na max 90, proč tedy dělat 70, 100, 180 a kdovíjak silná auta, to trochu připomíná pračtěnou ameriku, kde si to každý šine 80-90km/h absolitní rovinou napříč státama a pod kapotou pětilitr. Navíc by vlastně vznikaly štrůdlky aut, rpotože kloboukáři by jezdili 60-70 jako teď a předjet je s autem omezeným na 90 je téměř nemožné. No nelíbí se mi to, snad u té mládeže.
0/0
16.12.2005 21:34

Jirka

Re: Zase chytrák, kterej o AMERICE UŽ jednou slyšel vyprávět
Asi myslíš 55-85 mil/hodinu - tedy 90-130km/hod
Nu jestli jsi tam jel, tak víš, že v koloně se jede docela v pohodě, bezpečně a rychle - oni totiž těch 65-85 mil/hod jedou pořád do kopce i s kopce i nákladní auta. A tak zjistíš, že i taková malá rychlost je v přepočtu na průměrnou rychlost dost velká. Vyjedeš ráno v 6 hodin a do večera do 22 hodin ujedeš 1000 mil (1600km) a hlavně -většinou dojedeš - bouraček tam moc nevidíš.
Jo a málokdo jezdí v 5 litrovejch autech nejčastěji to jsou 3 litry a průměrná spotřeba je taky docela v pohodě cca 8-9 litrů na 100km Je to s podivem, ale vzhledem k tomu, že tam moc akcelerovat nemusíš - nastavíš tempomat na 75 mil a už jenom točíš volantem je spotřeba v pohodě.
0/0
19.12.2005 16:47

Ondrej

bud alespon objektivni
co to meles??? je tady 4-5 litru pozehnane, kazdy 3 auto SUV, Truck apod. TIR jezdi do kopce a z kopce pomalu a maj na to vyznaceny pas, ty jsi opravdu o US asi jen cetl. teda resp. jak pises slysel vypravet. Bouracek je na tenhle system dalnic v US dost a kdyz se stane, udela se takovej traffic, ze kam se hrabe D1.
0/0
19.12.2005 19:16

performer

za pár let - GPS zaznamená a GSM nabonzuje
a pak už jen přijde automaticky generovaná účtenka k zaplacení. Žádná zkorumpovaná policie a její "pane řidiči jestlipak víte čeho jste se dpoustil a co s tím uděláme...". GPS sledovač a GSM bonzovač bude ve všeech autech - zaznamená porušení rychlosti, špatné parkování a možná i dlaší věci. Bude to revoluce v dopravě - počet nehod poklesne řádově!!!
0/0
16.12.2005 10:16

Q

Re: za pár let - GPS zaznamená a GSM nabonzuje
Jestli to myslis opravdu vazne, tak jsi naivni. Dokud budou auta ovladana clovekem, tak proste budou nehody - vsichni si stale pletou rychlou jizdu s pricinou dobpravnich nehod. Nezastavam se porusovani zakona, to v zadnem pripade. Ale pricinou nehody je CHYBA RIDICE! Nikoliv rychla jizda. Vzdyt napr. v Nemecku je na nekterych usecich dalnice neomezena rychlost - a co? Je to o moralce a schopnostech ridice. Kdyz date papiry kazdemu blbci, ktery ani nevi, jak se parkuje aby se vedle nej veslo dalsi auto, tak nepomuze ani svecena, to si myslim ja. A i 130 na dalnici JE smrtelna rychlost, takze ad absurdum by melo byt to omezeni nastavene tak rekneme na 30km/h vzdy a vsude. Tak to bude parada!
0/0
16.12.2005 10:26

performer

Re: Re: za pár let - GPS zaznamená a GSM nabonzuje
rychlá jízda není skoro vůbec nebezpečná, ale jenom za předpokladu, že je člověk na silnici sám.  A to není nikdy. Rychlá jízda znamená předjíždění, což je příčina většiny tragických nehod. Rychlá jízda znamená daleko méně času na reakci řidiče - o reakcích auta nemluvě. A neposlední řadě je nebezpečný velký rozdíl v rychlostech souběžně jedoucích aut - Avia v pravém pruhu jede 70 a hypertuner jedoucí 2 metry od ní v levém jede např. 190 - to máme 120 km/h rozdíl a to je velmi nepezpečné.....
takže říkejte si co chcete, ale pokud by jakési zařízení sledovalo dodržování nejvyšší (a na dálnicích i nejnižší) rychlosti, tak by to mělo na bezpečnost provozu naprosto zásadní vliv.
(sám nejezdím zrovna pomalu a předpisy moc nedodržuju, ale alespoň si nemyslím, že je to 100% bezpečné)
0/0
16.12.2005 14:31

Q

Totalitka?
Protoze zakon omezuje rychlost, ale lidi si nedaji rict, zavedeme omezovace do vsech aut. A protoze zakon zakazuje vrazdu, ale lidi si nedaji rict, budou se prodavat tupe noze a zakazou se brousky. A protoze zakon zakazuje zlodejinu, ale lidi si nedaji rict, zakazeme penize a vlastnictvi. A pak uz zbyva jen zrusit policii. dyk vlastne stejne nema nic na praci. A tak mne napada, protoze kazdy potencialne muze zabit, prejet, ukrast, tak proc ho rovnou nezavrit? Cili vazeni, sejdeme se na Pankraci.
0/0
16.12.2005 9:34

Tomáš

Re: Totalitka?
Tato slova vytesat na zed poslanecke snemovny. To, co z nich leze mi příliš připomíná text příspěvku.
0/0
16.12.2005 10:59

marekzprahy

Re: Totalitka?
K tomu kvéčku ti bohužel ještě něco chybí, tvůj příspěvek je mimo mísu. Auta nejsou od toho, aby se s nimi překračovala rychlost, ale od toho, aby se s nimi člověk někam dostal. Jasně, sám sem tam rychlost taky překročím (řekněme na cca 145 na dálnici), ale často k tomu dojde proto, že v pravém pruhu jedou lidi 90 a v levém to sviští vysoko nad 130 - zkrátka buď lze jet pomalu, nebo rychle... Kdyby měli všichni omezovač, tak by to bylo určité řešení, odpadli by ti blázni, co svítí, blikají, troubí a divně se kření, když potřebuju předjet kolonu, co jede na dálnici 90, a oni si to zrovna sviští 170... Nože jsou od toho, aby s nimi šlo řezat, proč by měly být tupé? Zlodějna s majetkem nesouvisí, kradlo se i za komunistů, a to v podstatě nikdo nic neměl...
0/0
16.12.2005 21:00

Hejhula

Je to fakt tak bezpečný?
Je to sice supr, ale nevim, jak to mají vyfligněný aby si řidič po nastartování pás neodepnul, páč jestli je to jenom přes zapalování tak je to prd plat prdný.A vlastně do balonku v autě může fouknout spolujezdec nebo náhodný chodec- takže kdo chce jezdit pod vlivem a nepřipoutanej tak je to nedostatečný
0/0
16.12.2005 9:20

jn

predjizdeni
tak do auta s omezenou rychlosti na 90 bych se neposadil, natoz sveho potomka, uz vidim jak nezkusenemu ridici, s ne jeste zcela dokonalym odhadem situace, zafunguje omezovac pri predjizdeni nejlepe s kamionem pred sebou........
0/0
16.12.2005 9:02

AndrewN

Re: predjizdeni
Vaše námitka má smysl pro případ toho, že by tento vůz jel po českých silnicích. Ve Švédsku se ale jezdí poněkud jinak.
0/0
16.12.2005 9:29

fdsfs

Re: Re: predjizdeni
Do řitního otvoru se Švédskem a jejich hloupým nápadem!!!!!
0/0
16.12.2005 9:35

LEADFOOT

Re: predjizdeni
Mam ridicak teprv rok, ale najel jsem uz kolem 20ti tisic. Kazdou chvilku jezdim ze Slanyho do Budejovic. Tatik mi nejdriv nase Mondeo nechtel pujcovat, ale kdyz se mnou parkrat jel, tak byl v klidu. Ten priblblej omezovac je tak akorat dalsi nebezpecnej prvek v aute, po normalni silnici jezdim kolem 110ti a predstava, ze zacnu nekoho predjizdet a v polovine manevru mi auto vystavi STOP mne desi. Nejsem zadnej zavodnik, ale tahle svedska pitomost je fakt o hubu!!! Doufam, ze takovej nesmysl vopravdu neuvedou na trh....
0/0
16.12.2005 16:45

Bůh nejvyšší

A fakt, že se toto téma sami poslanci,
kterí mají imunitu a jezdí si ožralí jak dobytek už léta, snaží využít pro svoje volební prefernce a případně prebendy v dalším volebním období, hovoří za vše. "Na nás namůžou a lůza ať trpí", to je téma vládnoucí oligarchie.
0/0
16.12.2005 5:05

Radek

zase nesmysly
..tak do analyzatoru necham fouknout nekoho jinyho, strizlivyho a ja pak s nekolika pivy tim autem pojedu...kde je rozdil? jakykoliv omezovace rychlosti jsou nesmysl, ja osobne vidim blizkou budoucnost v dodrzovani bezpecne rychlosti v instalaci GPS v kazdem aute a elektronicky monitoring mist s omezenou rychlosti. Nefunkcni nebo sabotovana GPS - nefunkcni motor. Easy... vase nazory...???
0/0
16.12.2005 3:45

Bůh nejvyšší

Kec z Mongolska
Na to ti každej sere. Lidi chtějí svobodu. Ať si fízlové měřej, kontrolujou, ale plošný zákazový systém nemá šanci.
0/0
16.12.2005 4:57

Radek

Re: Kec z Mongolska
Jenom na ukazku, jak funguje system v Sydney "zatim" pro ridice kamionu: Vse je monitorovano pres GPS, jakykoliv prestupek, vyssi rychlost nebo nedodrzeni bezpecnostni prestavky se pres GPS automaticky zaznamenava na pocitac, to znamena automaticky pokuta / dorucena postou/ + body do karty ridice. A nikdo se s nikym o nicom nebavi.
0/0
16.12.2005 5:27

iuos

hmm
tohle by mělo být normální u všech aut
0/0
16.12.2005 8:43

Radek

Re: Kec z Mongolska
2. jo a pokud ridic nestiha, to znamena je vecne buzerovanej bossem za pomale vykony, tak si muze jit hledat jinej job. A boss na nejaky gps systemy s..e!!!!
0/0
16.12.2005 5:30

Bůh nejvyšší

míň chlastej
tvoje dva příspěvky nemají moc konzistentní myšlenku. GPS v autech umožňující sledování stylem Velkého bratra, to je dobré a použitelné max. v rámcí spediční firmy,ale nikoliv v rámci všech řidičů. prober se, Orwell by tě šukal rád...
0/0
16.12.2005 5:33

iuos

hmm
no, díky gps by se dalo jednoduše zjsitit kdo komu nedal přednost, kdo jak rychle jel,... a byloby to bez diskuze. na velkýho bratra ti se*u - když lidi nejsou schopni dodržet obyčejný rychlsotní omezení, tak holt budou sledovaný
0/0
16.12.2005 8:45

Tomáš

Re: hmm
Já jsem schopen dodržovat rychlost i ostatní předpisy. Myslíte, že bych to GPS nemusel mít?
0/0
16.12.2005 10:52

iuos

hmm
já jsem taky schopnej dodržovat předpisy - a proto by mi GPS nevadilo
0/0
16.12.2005 16:56

Mňága

Re: zase nesmysly
Rozdíl je ten, že ti to podstatně zkomplikuje situaci.
1 v případě že oslovíš náhodného střízlivého člověka ať ti dýchne do indikátoru, tak ten se na tebe v 99% procentech vysere, když uvidí, že jsi pil.
2. v případě že oslovíš kamaráda, co je střízlivý ať ti dýchne, tak je určitě jenodušší aby řídil ten střízlivý. Jinak jste blbí oba dva, protože třeba já bych s opilým řidičem nejel
Tohle je ale mentalita některých českých lidí - nedokáží pochopit určité pravidla na kterých se shodla veřejnost. Já mám v autě akustický signál, který pípá neustále, pokud si jako řidič nepřipnu bezpečnostní pás. Nechápu ale, proč bych měl vynakládat energii na to jak to ojebat, když si prostě stačí ten pás připnout... asi tak...
0/0
16.12.2005 10:14

volvo850 '96

volvo rulez
ja to rikam furt
0/0
16.12.2005 0:43

netopyr1

tad
nastartování až po zapnutí pásů beru, ale nějaká dechová zkouška, to jsem každopádně proti, dejme tomu, že budu na horách na chatě, někomu se stane úraz, nebo mě, a i kdybych byl ožrálý jak prase, tak pojedu do nemocnice ajn zvaj
0/0
16.12.2005 0:25

Bůh nejvyšší

Drei
A votom to přesně je. Stejně tak se může čas od času člověku ve městě v rámci záchrany zdraví nebo života hodit sešlápnout plyn až na podlahu a následným zrychlením se vyhnout potenciálně nebezpečné situaci.
0/0
16.12.2005 4:55

ragamix

Re: Drei
presne toto som sen chcel napisat aj ja.. dakujem!
0/0
16.12.2005 10:24

Bůh nejvyšší

ještě dodatek
když jhsem ožralej na sračky, že už sotva lezu, tak má přednost fyzika. Co říkáte - čtyři kola mají přece větší stabilitu než dvě nohy. A to platí za střízliva i za opice. Vzhledem k tomu, že jsem absolvoval desítky jízd nad 2 promile a vždy bez následků, na rozdíl od téže hladiny pěšky, doporučuji všem opilým neváhat a jet domů aoutem!!!
0/0
16.12.2005 5:01

Mauek

Re: ještě dodatek
když zachraňuješ život tak O.K. Nicméně pamatuj, že ani zachránce nesmí ohrozit vlastní život. Ale jestli pravidelně jezdíš ožralý, tak Ti upřímně přeju, ať se zabiješ dřív, než na Tebe doplatí někdo jiný.
0/0
16.12.2005 7:20

hbf

Re: tad
Jste-li někde, odkud se dostanete v opilosti autem, pak se tam určitě dostane sanitka se střízlivým řidičem. Chápu, že hrát si na saniťáka, ještě k tomu v ráži, může být prima zábava a člověku to dodá pocit důležitosti, ale na silnici to nepatří ...
0/0
16.12.2005 9:05

Pavel

Hm...
Urcite se ozve par samozvanych ochrancu lidskych prav a podobnych blbosti, pravdou je, ze cokoli, co se udela v ramci ochrany zivota, zdravi a v neposledni rade i majetku, je dobre. Byt by to omezovalo jakousi demokratickou volbu rychlosti, respektive volbu zda-li se budu ridit zakonem a nebo ne. Souhlasim. Ovsem jeste bych rozlisil mesto a mimo mesto. Na mesto bych montoval tu padesatku i lidem dospelym. Bez ohledu na zvanily, kteri rikaji, ze se tak nekde neda jet, ze je to prilis pomale. Na cestu do pekla je i tahle rychlost plne dostacujici.
0/0
16.12.2005 0:22

Bůh nejvyšší

Chcípni ebile, určitě jezdíš sockou
jestlipak víš, že tramvaje jezdí 60 a metro až 80?!
0/0
16.12.2005 4:53

hbf

Re: Chcípni ebile, určitě jezdíš sockou
Tak nějak nechápu smysl vašeho duševního zvracení.
Metro nemá se zákonem o provozu na pozemních komunikacích vůbec nic společného, jeho rychlost se řídí zákonem o drahách, který město a neměsto neřeší.
Tramvaj se zákonem o provozu na pozemních komunikacích řídí jen a pouze za situace, kdy je tramvajová dráha vedena po společném tělese s pozemní komunikací. Tam musí jet tramvaj maximálně 50, není-li určeno jinak. Ale v okamžiku, kdy je tramvajová dráha vedena po samostatném tělese, vztahuje se na ní opět jen a pouze zákon o drahách.
Tento článek pojednává o omezení rychlosti v autech a na silnicích.
Pro začátek by bohatě stačilo, aby všechna motorová vozidla měla povině tachografy, obdobně jako je mají drážní vozidla. V případě nehody nebo kontroly totiž není co řešit a odpadají všemožné stupidní výmluvy ...
0/0
16.12.2005 9:01

Burlin

Re: Hm...
Máš naprostou pravdu. A z toho mentálně postižený "boha" si nic nedělej. Skrývá se za "anonymitou" internetu, ale do očí by ti to neřek, bo by dostal takový dělo do zubů, až by z něj byl ještě šišlavej mentál.
0/0
16.12.2005 7:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.