Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak ušetřit v autě? Plout s lehkou nohou

Jak stoupají ceny benzinu a nafty, stále víc přibývá motoristů, které zajímá možnost ušetřit peníze za pohonné hmoty. Předpokládá to však vysoké řidičské umění a dobrý stav vozu. do myslí na svou peněženku, musí tomu přizpůsobit způsob jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bajaja

Ja ušetřím mnohem víc :)
Já mám starou škodovku 125 :) na LPG, jezdim kdyz jedu ekonomicky mimo mesto tak za 7 litru na 100 Km :) coz je pri cene 12,- Kc za litr presne 84,- Kc na 100 km. Kdyz bych jezdil s tou samou cenou na benzin za cca 32,- Kc litr, levneji se asi nesezene, tak bych za tech 84,- Kc mel 2,625 litru benzinu. (je to v prepoctu na cenu LPG, na benzin jedu za 6,5 litru). A to se vyplati ne? :)))
0/0
5.10.2005 14:05

čtenář

heslo
Můj otec, když mě učil řídít říkal: jezdit tak ať nemusíš brzdit. A když jel se mnou a já šlápl na brzdu zeptal se: my budeme zastavovat? NE? tak co brzdíš. Výmluva že ten předemnou brzdí byla zbytečná - já jel špatně a snažím se teď tím řídit - jezdím s vozem o obsahu 3,8 L benzín a váze cca 1900kg za průměrně 11 L, dlouhé tratě (např. dovolená) v 6 lidech s bagáží cca 10. Nějaké auto s obsahem 0,9 si koupím až budu jezdit jenom do supermarketu :o) S článkem plně souhlasím a mít Tdi tak tolik nenajezdím aby se mi to vyplatilo.
0/0
27.9.2005 8:12

davexx

Rychlost a odpor vzduchu
Padlo tady už ledasco, ale nějak tady nevidím ještě faktor rychlosti. Pokud za jinak stejných podmínek jede auto nějakou rychlostí, třeba 100 km/h je jeho odpor vzduchu řekněme 100 (bez jednotek - jakákoli jednotka by už velmi závisela na tvaru auta a spoustě jiných věcí). To stejné auto bude mít teoreticky při rychlosti o 10 % vyšší, tedy 110 km/h odpor 121, protože odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti, podobně je to i u odporu kol (a taky je to stejně s brzdnou drahou - roste se čtvercem rychlosti). Dlužno ještě dodat, že rozdíl v době ujetí vzdálenosti 100 km je jen 5 a půl minuty. Naopak po probrždění vzdálenosti potřebné k zastavení z nižší rychlosti bude mít vozidlo z vyšší rychlosti ještě na tachometru více než 45 km/h. Jinými slovy - rychlá jízda se opravdu nevyplatí, časová úspora neodpovídá ani riziku, ani ceně navíc.
0/0
15.9.2005 22:28

ddo

Re: Rychlost a odpor vzduchu
Mnohokrát jsem jel po dálnici různým stylem a měřil při tom spotřebu. Jednoduchý výpočet ukázal, že pro rychlosti nad 80 km/h platí, že každá hodina ušetřená rychlejší jízdou stojí jen na benzínu asi 300 Kč. V hustém provozu je to ještě víc.
0/0
28.9.2005 22:49

Nepto

Vaha automobilu
Neda mi to napisat cosi aj k vahe automobilu, ktora ma, celkom logicky vplyv na spotrebu. Priklad: Octavia 1.9 TDi je celkom usporne auto, vacsina tu pisala o spotrebe 4.5 az 5l na 100km. Vyzaduje si to urcite schopnosti, ale vzdy mensie ako napriklad na o 200kg viac vaziacej Vectre (Opel)... 90km/h jazdit po dialnici nedokazem, nato nemam trpezlivost, takze jazdim mimo mesta tak 100-110 na dialnici 120km/h a spotreba cca 4.9l (malokedy mi vyskoci nad 5). Ked som to auto cca pred vyse rokom kupil, spotreba bola 6.4km/h. Suhlasim, ze je to najma o schopnostiach a sikovnosti, ale vplyv maju aj ine faktory.
0/0
15.9.2005 20:14

glader23

PORADTE PROSIM
Pratele motoristi. Prosim o radu ohledne koupe auta. Porad se nejak rozhoduji co si koupit. Jestli jit do noveho nebo mirne ojeteho. Popripadne jaka znacka vubec. Budu jezdit hlavne po meste. Na splatky (chapu rozdil mezi leasingem a uverem)...pravdepodobne nebo mozna i neco starsiho na drevo...Nikdy bych besel do Fordu ani do Francouze, popr. itala...spise jsem pro nemeckou klasiku nebo japonskou inovaci. Muj rozpocet je omezen bud 200.000 kes (starsi auto) nebo 150.000 a zbytek splatky max ovsem ne vic nez 400k. ...Jsem trochu ztracen a nevim do ceho jit. Nechci hrat masirky, spis jezdit eko a bezpecne. Diky vsem za radu!!!!
0/0
12.9.2005 16:43

z Vysocan

Re: PORADTE PROSIM
Toyota Corolla.
0/0
13.9.2005 5:51

Pedro

Re: PORADTE PROSIM
Nova Fabia 1.4TDI na leasing, s lehkou nohou jezdis za 4l/100.
Sam mam 1.4 MPI 50kW (cesky motor, 2002) a jezdim za 5.5 az 6.5l/100. Par nepodstatnych drobnosti se sice po behem prvnich 3 let podelalo ale motor slape jak hodinky.
0/0
14.9.2005 15:25

jorocer

Re: PORADTE PROSIM
Mam Fabii 1.4TDI PD, pri slusnem zachazeni se da jezdit kolem 4l na 100 km, po meste kolem 5. Mam osobne dost zkusenosti, mam tretiho diesela za 9 let. Nedoporcuji vsak nove auto s dieselovym motorem pri mensim probehu jak 25 tisic km za rok. To se proti benzinu nezaplati vyssi porizovaci cena diesela. U ojetych vozu je to skoro jedno, zalezi hlavne kolik ma najeto. Dieselovy motor, pokud je s nim prijatelne zachazeno by mel v pohode chodit do 300 i 400 tisic km. Jednu radu na zaver: ja kdyz vyjizdim rano do prace (jezdim kazdy den), tak prvni cca 4 km jedu bez vytaceni motoru, tak cca 1500 otacek (na 5ku 70 km/h). Je to prizinive a verte nebo neverte, motor ani po 170 tisicich km nekapne ani kapku oleje.
0/0
16.9.2005 12:38

Josef Doskočil

Nemusím dosahovat soutěžních výsledků, stačí mi úspora 30%
    Zdravím všechny, jsou zde příspěvky frajerů, kteří neví, že komunikace nejsou závodní dráha. Možná, že se to někdy dozví, a nebo už nikdy. Až budou muset najet 600km za skutečně každého počasí, třeba je to přejde. Lituji nevinných, které vezmou na onen svět s sebou.    -    K podstatnému snížení spotřeby     stačí předvídavě sundávat nohu z plynového pedálu, aby se nemuselo brzdit (na neznámé trati se to pokaždé nepodaří), a využívat konfigurace terénu. Ale nejsem první, kdo to tady napsal, třebaže v jiné formě. Jako vedlejší produkt je podstatná úspora na pneumatikách a brzdách. Na Š. Formanu jsem měnil brzdové deštičky opotřebované na 50% po 130000 km,protoře se už téměř rozpadaly. Najel jsem asi 1 000 000 km jako chladírenský montér od roku 1970. Teď mám Ford mondeo turnier TD a s ním jezdím pod šest litrů nafty, jako bývalý učitel autoškoly v obci zásadně nepřekračuji rychlost, protože jsem svým žákům vysvětlov
0/0
9.9.2005 22:25

geograf

cesta kolem sveta ????
Jak muze byt registrovana "cesta kolem sveta" v delce radove 10.000 km, kdyz obvod zemekoule jo (kolem rovniku) cca 42.000 km? To je asi jako tvrdit, ze nekdo vypil pivo za tri vteriny (ale trictvrte je ho jeste ve sklenici).
0/0
6.9.2005 21:07

lubos

Re: cesta kolem sveta ????
no ja bych rekl, ze pres ocean napriklad jel lodi..
0/0
20.9.2005 16:19

ondradve

hmm
to asi nebude článek pro řidiče sanitek a hasičských vozů
0/0
5.9.2005 15:35

150-022-2

----
Článek je dobrý, ale opomíjí dost důležitých věcí. Například při jízdě už požadovanou rychlosti, téměř neznatelně ubrat plyn, rychlost neklesne, ale spotřeba de znatelně dolů. Stejně tak, že při nesešlápnutém plynu a otáčkám cca nad 1500/min motor nespotřebovává žádné palivo (pokud má elektronické vstřikování). Když je kopec pozvolný a rychlost by klesala, je samozřejmě lepší neutrál. Systém 1-3-5, nevěřím tomu, že je výhodnější. Pokud by byl, znamenalo by pak, že nejvyýhodnější je řadit 1-5, pokud by to 5 vzala, což u leckterého benziňáku ano. Do kopce by se nejlépe mělo jet tak rychle,aby člověk nemusel podřazovat, pokud to jde. Je smutné, jak naprosto neekonomicky většina řidičů jezdí. Jak už někdo psal, že na 62 km ušetří rychlejší jízdou 3-4 minuty. S vlakem to samé, pokud vyžijete výkon pouze 2 MW, jste v Kolíně z Prahy (62 km) o 3 minuty pomaleji než s využitím 4MW.  S Focusem 1,8 TDCI není žádný problém dostat se pod 4 litry, stači jen jet těc
0/0
5.9.2005 8:57

Leonardo Cupránek

Re: ----
1) Nevim jak u tveho motoru, ale u meho prestane strikat ne v 1500ot, ale pri volnobeznych ot (cca 800ot). Pokud auto jede samospadem rychleji, proste to nestrika.
2) S tou jizdou z kopce je otazka, jestli vyradit, nebo nechat zarazeny nejvyssi stupen a mirne seslapnout plyn (resp. nastavit pozadovanou rychlost na tempomatu). Ale vyzkousis to jednoduse, pokud mas pocitac. V obou pripadech ti to bude ukazovat okamzitou spotrebu. To, ktera bude vyssi, zalezi na mnoha faktorech a nelze to rict obecne dopredu.
3) Jen s benzinakem muzes radit 1-5? Proboha ja muzu radit v 60ti na SESTKU a mam ropaka.
4) Neznam kopec, do ktereho bych musel podrazovat. Tomu se rika 430Nm ;-)
5) Ano, vetsina ridicu jezdi strasne neekonomicky. Staci za nekym ject treba nekde po okresce a vsimat se, jak casto se mu rozsvecujou brzdova svetla. A pak se divi, ze jede za 9 litru.
0/0
5.9.2005 18:47

150-022-2

Re: Re: ----
1, nemusi jet rychleji, zalezi pouze na otackach, to znamena, sundam ve 130 nohu z plynu a budu brzdit, spotreba bude nula.  Asi si nerozumíme, cca při 1500 se obnoví tok paliva, aby nedošlo k zhasnutí motoru. Čili dle Tvé terminologie: začne stříkat.
2, souhlas, ovsem pokud je kopec prudky, vzdy mit zarazenou rychlost. Zalezi na odporech, pokud jsou moc velky, dat rychlost. Pokud by rychlost padala temer neznatelne, tak neutral. ale kazdej ma jinej styl. pocitac nemam. jen PC.
3, proboha auto se 430 Nm je trosku luxus (coze to vubec je?). Bezny diesel 60 na jedna nejede. Konkretne Fiesta cca 50 a Focus 45. U formule asi pude radit 1-7:) 
4, Ja taky ne, to vis - 4000 kW - lokomotiva  Ale ani s Focusem temer nikdy nemusím. Pokud jedu i do prudkyho krpalu 90, nestalo se mi, ze bych musel za 4. Ale v 75-80 do prudkyho, to uz musim 4.
5, souhlas
0/0
5.9.2005 22:53

Leonardo Cupránek

Re: Re: Re: ----
1) Jasne, ale me tedy nezacne strikat pri poklasu na 1500, ale az pri 800ot.
2) Jenze pri neutralu motor zere. A nekdy vic, nez kdyz tam das rychlost a mirne zmacknes plyn. Zalezi na rychlosti.
3) 1.9 TDI. Puvodne 320Nm a 110kW, po uprave 430Nm a 136kW . Mam obavy, ze prave u te formule1 by zrovna radit 1-7 neslo, protoze ten motor musi tocit alespon 10000ot, aby jel. TDI sice toci sotva 5000, ale zase jede od volnobehu. Ted si nevzpomenu, kolik nejvic mi to jede na jednicku, nicmene na sestku muzu ject od 55km/h do 240km/h.
4) Je jasny, ze kdyz jedes pomalejc do prudkyho kopce, tak podradit musis. Jel jsem i jednim neprijemnym autem do hor, kde byla obcas potreba jednicka :-(
 
0/0
6.9.2005 7:40

Retro

Re: Re: Re: Re: ----
A co to bylo za upravu ? Snad nejste jeden z tech naivku, co si mysli, ze jen precipovanim ridici jednotky se mu zvetsil vykon motoru o 26 kW (35 koni) ??
0/0
26.10.2005 13:41

lobař

Podtáčet diesely?
Passat TDI 96 kW má při 2000 ot. na 5. rychlostní stupeň menší spotřebu než ve stejné rychlosti na 6-ku. Z vlastní zkušenosti.
0/0
4.9.2005 1:48

Franta

Re: Podtáčet diesely?
Tak to je fakt hoodne divny.
Moje zkusenost je presne opacna - nejmensi spotreba je proste pri 60km/h na sestku. A to cca 3 litry.
Ale nemam Passat, ale Toledo 1.9 TDI 110kW chipnute na 136kW/415Nm. Ale mam to udelane tak, ze se chip projevuje az v druhe pulce drahy plynoveho pedalu (resp. v druhe pulce otacek), takze pri bezne jizde jezdim jako bez chipu (cili by to nemelo mit na jizdu na volnobeh vliv).
A opravdu - i dle grafu z brzdy se krivky zacinaji rozevirat az po 2500ot/min.
1000ot v grafu nemam, ale pri 1500ot mam cca 220Nm a 35kW, pri 1750ot mam cca 280Nm a 52kW a pri 2000ot mam cca 330Nm a 70kW. Ve 2750ot mam 415Nm (vrchol kroutaku) a 120kW. Vrchol vykonu je pak od 3700 do 4300ot tech 136kW, kroutak uz samozrejme ale klesa.
0/0
4.9.2005 12:14

Leonardo Cupránek

J E J D A
Jo, s dieselem se v pohode da jezdit na volnobezne otacky a to i do mirneho kopce. Na sestku to jede cca 55km/h - ideal do mesta (pokud je maly provoz). Pred krizovatkou brzdit postupnym razenim 6-5-4-3-2-1-N. Nicmene po rovine na sestku pri 55km/h mi to zere cca 3 litry, takze sny o superspotrebe ala Fabia 1.4TDI jsou v mem pripade trochu mimo.
Na druhou stranu by si ti, kteri jezdi "EKO" meli uvedomit, ze ne kazdy ma neomezene casu. Velka cast lidi jede pracovne a tudiz specha.
Pokud specham ke klientovi, nebo do skoly na zkousku, podobne setrilky bych nejradeji odesteoval (priplatkova vybava: rakety ve svetlometech ala 007).
Tedy setrit ano, ale neomezovat ostatni!
Pokud nejaky setrilek jednouci 81km/h po dalnici zacne predjizdet kamion jedouci 80km/h, melo by to snad byt trestne.
0/0
3.9.2005 10:19

Franta

Re: J E J D A
Presne tak.
Navic pokud mas treba hodinovku XXXX Kc/hod, tak je otazka, kolik bys uspornou jizdou cestou do prace musel usetrit, aby ti to vratilo "opportunity cost" z usle mzdy.
0/0
3.9.2005 10:21

Axl

Re: J E J D A
Kamarad jezdi s Octavii Combi 1.9 TDI 81kW nacipovanou na 103kW s dlouhodobym prumerem 4.5 l/100km bionafty.
A to je jen petikvalt.
0/0
5.9.2005 18:40

ondra

???
Zaujala mě tato část: Dieselmotory... ...Tento režim jim nijak zásadně neškodí a v nejnižších otáčkách i při plně sešlápnutém pedálu plynu mají nejnižší spotřebu.
To jsem teda nevěděl, budu to muset vyzkoušet, abych dosáhl té nejnižší spotřeby!
 
0/0
2.9.2005 20:01

DaM

Jen si tady...
...klidne reste spotrebu. Ja uz to po tom, co do auta leju 12+ litru V-Power Racing na 100 km, prestal resit. Proste uprednostnuju jizdu, ze ktere mam radost, a holt kazdy z nas vi, ze kazda sranda neco stoji. Hawgh.
0/0
2.9.2005 11:46

CHRISTO

Re: Jen si tady...
neni to do toho Trabanta trochu skoda:))
 
0/0
2.9.2005 16:05

DaM

Re: Re: Jen si tady...
Do Trabose by to urcite skoda byla, ale do svyho motoru nic pod 98 oktanu lejt nemuzu...
0/0
2.9.2005 17:32

christo

Re: Re: Re: Jen si tady...
neboj, motory ze Zwickau snesou i min oktanu nez 98, trebas 60:)) btw mas sumafuk estli tam lejes 98 nebo 95 stejne vsechen benzin je u nas rezanej, (i u Shellky, coz je nejvtipnejsi) tak tady nemachruj:))
0/0
2.9.2005 18:57

DaM

Re: Re: Re: Re: Jen si tady...
A) Sorry, ale fakt nepotrebuju machrovat. Jen jsem chtel v tehle diskusi naznacit, ze ne vsichni ridici resi spotrebu. B) Uvedeny benzin leju do predchoziho i soucasneho auta uz min. 3 roky bez jedine vyjimky, auto jede svizneji, motor jde vic do otacek a dokonce jsem u predchoziho auta mel i nizsi spotrebu, nez s 95. Pokud ho Shellka "pajcuje", tak velmi kvalitne :-)
0/0
3.9.2005 8:24

CHRISTO

Re: Re: Re: Re: Re: Jen si tady...
tak nemachruj, kdyz nemas tu potrebu, ja pro spokojenejsi zivot nepotrebuju vedet ze nemusis jezdit setrne:)) zajimave ze v Rakousku to auto jede nejak lip nez u nas, ale to bude tim alpskym luftem:))  Shellka bere stejnej ceskej benzin jako vsechny ostatni pumpy, proste srag..:)
0/0
3.9.2005 19:27

DaM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen si tady...
Jestli te stve, ze nekdo spotrebu moc resit nemusi, tak necti tuhle diskusi. Taky nevydelavam neomezene penze, ale za tu spotrebu mi auto neco nabizi. Chapu, ze tobe mozna ne. Jestli te to urazi, tak moje prispevky necti. :-)))))
0/0
4.9.2005 9:45

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen si tady...
Ropák severočeský.
0/0
8.9.2005 15:14

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen si tady...
Obávám se, že zapomínáte na jeden velmi důležitý aspekt a tou je spotřeba vzduchu. Za každý litr paliva, který si musíte koupit zlikvidujete cca 90 litrů vzduchu (který se tváří být zadarmo).
0/0
15.9.2005 22:01

Analytic

a co zlepšit silnice ?
Na spotřebu,ale i nehodovost má určitě vliv také stav vozovek.Stačí jedna uzavírka a je ihned kolona,spotřeba vylítne o 1/3.Nejsou vidět ve městě zelené vlny.Spousta řidičů nechápe metodu zipu.Na dálnici jsou dost často vidět kamiony škrabající se do kopce ve 3 pruzích 70-100 km/h a vydrží to i několik kilometrů,to,že za nimi musí dalších 100 aut silně brzdit a následně akcelerovat je nezajímá.Každá díra ve vozovce u většiny řidičů(jezdící ne ve služebních)vede k přibrždění a následné akceleraci(vždy vede k horší plynulosti a tím spotřeby) o devastaci podvozku ani nemluvě.Většina vozovek je bez krajnic,takže cyklista,který by mohl jet po kvalitní  krajnici jede raději prostředkem(tam je méně děr)a řidiči opět musí brzdit,akcelerovat. Takto by se dalo pokračovat do ~. Stav komunikací je jinými slovy v katastrofálním stavu a následně má vliv na spotřebu, emise, technický stav vozidel,bezpečnost.Ještě jsem se nezmínil o městských autobusech- nesplňují emise ani EURO 2.
0/0
2.9.2005 10:35

Pedro

Re: a co zlepšit silnice ?
Plny souhlas, se silnicemi je to katastrofa, horsi uz to snad je jen v Africe (teda ne te Jizni)
0/0
14.9.2005 15:47

modem

to je přesný
Tak jezdím se svou 10 let starou Vectrou.Jezdím průměrně v létě za 6,5 l.Podle VTP je spotřeba 7,7l / 100km. Snažím se o neagresivní jízdu. Jezdím (protože musím-bydlím,kde neexistuje vlak a bus) každý den do práce a doprava mě přijde na 6000 kč / měsíc.
0/0
2.9.2005 10:02

Andee

Bludy
Že se na spotřebě projeví zatížení alternátoru je sice pravda, ale to má opravdu smysl jen do nějakých soutěží. Rozsvícená světla a puštěný ventilátor hrají roli opravdu minimální. Něco jinýho je zmíněná klima - ať už přes alternátor nebo "po staru" připjená přímo na rozvody.
0/0
2.9.2005 9:15

rocky_krysa

Re: Bludy
Jde o to, co je pro kazdeho minimalni. Pri jizde ve meste stravis nekdy 30 minut z 1 hodiny cekanim na krizovatkach, kolonach. Na neutral pri 850 ot ma 50 kW z 1.3 felicie vykon asi 10 - 11 kW a dejme tomu, ze soustava ( svetla + ventilator ) zada 400 W - to je 3-4% - neni to buhvikolik, ale pronasobeno kvantem aut ve meste je uz to pekna suma exhalaci navic.
0/0
2.9.2005 9:43

von Kleist

Re: Re: Bludy
tech 10-11kW mi prijde mnoho, rekl bych tak 3-5, odkud ten udaj pochazi? tech 400W se jeste musi podelit mizernou ucinnosti aletrnatoru a hned mame tak cca 600W.... Svetla+ventilator mohou pri defenzivni jizde udelat az 0.5l/100km
0/0
2.9.2005 10:00

davexx

Re: Re: Re: Bludy
Svetla pry udelaji 1 l na 1000 km, podle odbornych zdroju. Jinak pri stojicim vozidle je doporuceno potkavaci svetla vypina a pri rozjezdu zase zapnout (z duvodu chlazeni). Na prejezdech je to dokonce uz i nerizeno zakonem, na krizovatkach zatim ne.
0/0
15.9.2005 22:15

Ludek

Moc pekny clanecek, diky!
0/0
2.9.2005 2:26

Lehor

Chalupa 200 km?
Nevím, zda bych místo šetřením cestou raději chalupu neprodal. Když vidím ty chudáky, co tráví páteční a nedělní odpoledne v kolonách, neumím si představit, že víkend co víkend najezdím 400 km.  Ten čas na cestě a peníze za PHM by mi za to asi nestál.
0/0
1.9.2005 16:18

2Mac7

Re: Chalupa 200 km?
záleží na tom , kdy jedete . Mně zase ten čas i peníze za PHm stojí za to vypadnout z Prahy pryč od lidí .
0/0
2.9.2005 8:24

sayza

Re: Re: Chalupa 200 km?
Ja se taky porad tesim na vikend az vsichni z Prahy vypadnou a je tady vic prostoru :-)
0/0
4.9.2005 22:58

jorocer

Kdo všechno přispívá
Docela by mě zajímalo, jaké všechny typy řidičů do diskuze přispívají a jak dlouho mají řidičák a kolik najezdili ti hrdinové co je na silnici skoro nic nezajímá, každej jim překáží a jezdí brzda plyn a jen když to kvílí. Už jsem jeden příspěvek dnes napsal, ale musím reagovat ještě jednou. Šetření neznamená zdržování ostatních, dá se v pohodě jezdit na hranici povolených rychlostí i kousek za nimi. Řidič, který dodoržuje dopravní předpisy vlastně šetří palivo tak nějak automaticky a když k tomu přidá předvídavost a to dojíždění ke značkám obce a ke křižovatce s červenou, tak si spotřebu jen vylepší. Prostě, ten kdo jezdí skutečně normálně (a jen překáží těm bláznům co mají 200 HP a vidí jen dopředu) nemůže mít se spotřebou problémy. Mám myslím si naježděno dost , 10 let denně cca 120 km do práce a 3x ročně východní Slovensko. A často se mi poštěstí dojet nějakého blázna, který mě před X kilometry bravurně předjel a teď si to hasí za Avií nebo traktorem.
0/0
1.9.2005 13:53

taja

Re: Kdo všechno přispívá
velmi souhlasím
kdyby se toho drželo 80% řidičů, výrazně by ubyly dopravní zácpy a provoz by byl plynuleší. ušetřili bychom další benzín i čas.
 
0/0
1.9.2005 16:36

Koukam

Re: Kdo všechno přispívá
co mají 200 HP a vidí jen dopředu) nemůže - kdyby alespon dopredu. Nevidi dal nez na vlastni predek auta
0/0
1.9.2005 19:17

QuuQ

Re: Re: Kdo všechno přispívá
To si fakt myslíte, že když má někdo pod kapotou 200 koní tak musín být zákonitě blázen??? Já je tam mám a ujišťuji Vás, že je to daleko bezpečnější než mít auto, které není schopné pořádně zrychlit. Např. při předjíždění mi stačí pár sekund abych se před nějakou avii či kamion dostal, ale pokud přede mnou začne předjíždět i nějaká felicie trvá to o nesrovnatelnou dobu déle čímž se samozřejmě zvyšuje riziko a i zhoršuje plynulost provozu. Silným autům zdar!
0/0
4.9.2005 15:50

ekoterrorist

Re: Kdo všechno přispívá
ses invalidni nebo jen linej ? co takhle obcas jet na kole, nebo aspon busovlakem, tj. udelat par metru pesky na nadrazi a pri prestupu pesky...
0/0
5.9.2005 12:33

jorocer

Re: Re: Kdo všechno přispívá
Nejsem ani invalidni, ani linej. Jen proste mam zamestnani, ktere mi nedovoluje byt zavisly na tom kdy jede vlak. Rozhodovat se, jestli mam jet z Plzne v 15:10 a prijet domu v 17:00 nebo odjet z Plzne v 19:00 a prijet tomu v 21:00 a rano zase brzy vstavat, to proste nejde, obzvlast, kdyz bydlim na vesnici a nemuzu si dovolit prijit z prace a lehnout si na gauc k televizi
0/0
16.9.2005 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.