Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ohrozí VW Jetta octavii? Cenou asi ne

Volkswagen Jetta... že se vám při vyslovení tohoto jména mnoho nevybaví... Lepší už to snad bude, pokud použijeme předešlý název Bora, případně ještě starší označení Vento. Pak už se orientuje většina motoristů. Po představení dalších generací Golfu a Passatu se na tuzemském trhu totiž objeví i zlatá střední cesta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kovalinek Jiri

Nova Jetta prekvapila
Ta nova Jetta mne prijemne prekvapila designem. Vypada opravdu dobre. Zato ty stare Jetty byly hnusne. A Bora je opravdu jedno z nejhnusnejich a nejnudnejsich aut, ktere jsem kdy videl. Bora nemuze konkurovat Octavii ani nahodou.
0/0
12.9.2005 1:21

Polárníliška

Nevím, ale víc než tenhle zmenšenej Passat
se mi líbila Bora. Designem mě Jetta neoslovuje, to už raději krátkého Golfa.
0/0
8.9.2005 14:32

skrezl

"Ohrozí VW Jetta octavii? Cenou asi ne"
Ted jsem si cvicne nasazel do konfiguratoru na Skoda-Auto srovnatelnou konfiguraci nove Oktavie s Jettou Comfort line a cena prakticky nachlup STEJNA!!! A auto je to naprosto srovnatelne. Takze spis bych pohanel autora za ten nadpis, protoze cenou jsou ta auta srovnatelna take. S tim rozdilem, ze VW neprodava tak oholene verze jako Skoda a tim padem automaticky zacina s cenou vys nez Skoda. Pokud ale srovnavate hrusky s hruskama a jablka s jablkama, tak to vychazi naprosto stejne (nepocitam se slevami dealeru - tu vam da kazdy nejakou ale take ruznou, ale s tabulkovymi cenami)
0/0
8.9.2005 9:45

skrezl

Jakoze sedany ...
... nemam rad, tak tohle by mi nevadilo. Mne se libi! Skoda jen, ze se to nedela stejne jako oktavka a sice liftback, pak si myslim, ze by to byla dobra konkurence prave oktavky (stejnej podvozek, motory, skoro stejnej kufr, a nakonec i podobne ceny)
0/0
8.9.2005 9:17

FIR

A jéééje, zase odborník
Jetta, stejně tak jako Bora nebo Vento neni nic jinýho než Golf s kufrem..... jaká zlatá střední cesta? Co to je za nesmysl?!
0/0
8.9.2005 9:04

skrezl

Re: A jéééje, zase odborník
kliiiid, ja myslim, ze i autor to vi jen je potreba to kvetnate opsat, nemuze tam prece napsat "Golf s prilepenym kufrem" to je moc jednoduchy :-))))
0/0
8.9.2005 9:22

Monkey

550tisíc za 1,6l sedan střední třídy?
Trochu to s tou cenou přehnali a zbytečně si tím odháněji zákazníky. Další velká chyba VW po prodejních katastrofách jménem New Beatle a Phaeton. Jsem zvědavej kolik bláznů si koupí Jettu s motorem 1,6l za víc než půl milionu, he, he...  Můj typ je BMW 320d r.v. 2003 v plné výbavě za stejný peníze.
0/0
8.9.2005 8:44

Karel

Re: 550tisíc za 1,6l sedan střední třídy?
Nebo nová Sonata 2.4i za 590 kKč
0/0
8.9.2005 9:05

Qwer

Re: Re: 550tisíc za 1,6l sedan střední třídy?
Máš pravdu, ta nová Sonata se fakt povedla (až na to radio). Vypadá pěkně "evropsky".
0/0
8.9.2005 9:09

Franta

Re: Re: 550tisíc za 1,6l sedan střední třídy?
chaba: "sedan střední třídy" :
To je prece Golf-Trida, tedy NIZSI STREDNI. Srovnavat je treba s Toyotou Corollou s kufrem
0/0
8.9.2005 11:44

jiny pako

Re: 550tisíc za 1,6l sedan střední třídy?
no jo, jenze nektery lidi (vcetne me) by si ojete auto proste nikdy nekoupili... a to BMW 320d z roku 2003 bude mit opravdu otresny interier, na nem je proste znat, ze je o generaci zpatky... :-) nehajim jettu, je mi to ukradeny, jen jsem chtel upozornit, ze ojetiny nejsou pro kazdeho, i kdyz se za stejnou cenu koupi vetsi a rychlejsi - zase uz nemaji tu vuni a vubec tu krasu novoty
0/0
8.9.2005 11:55

Ricci

Re: Re: 550tisíc za 1,6l sedan střední třídy?
Tak to já bych si zase klidně ojetý auto koupil...a BMW 320d nemá vůbec špatnej interiér.Podle mě je o hodně hezčí než v nový Jettě/Golfu...
0/0
8.9.2005 12:08

Andee

Kolik je autorovi článku???
Zajímalo by mě, kolik je autorovi článku let, když i já (necelých 30 let) si pamatuju, že Jetta byla předchůdce Venta a autor to evidentně neví...
0/0
8.9.2005 8:41

Coldstone

Re: Kolik je autorovi článku???
tak, tak a bylo docela prodávané, oblíbené a na tu dobu tak trochu jiný volkswagen.
0/0
8.9.2005 12:43

bambus

Re: Kolik je autorovi článku???
...no zrovna sem chtěl napsat něco podobného...po přečtení prvních pár vět jsem žasl...copak se dá zapomenout na starou jettu (navíc to není žádný extra veterán ale přelom 80/90 let :)))
0/0
12.9.2005 20:42

MAX

výbava
Typická "bohatá výbava vozů koncernu VW": čtyři kola a volant, za cca 600t? Plně vybavený nový Chrysler 300C 5,7 HEMI se prodává v přepočtu za cca 780t!!! Výrobci automobilů v této Pseudoevropě si vážně nevidí na špičku nosu.
0/0
8.9.2005 7:52

Karl

Re: výbava
No nevim ale za 530k mas 4 pytle, ABS, ASR, tempomat, dvouzonovou klimu, atd atd, to mi prijde prijatelne. Vec nazoru
0/0
8.9.2005 7:56

MAX

Re: Re: výbava
... a pod kapotou upachtěné čtyři hrnky.
0/0
8.9.2005 8:24

LUke

Re: Re: Re: výbava
Jo voni američani maj palivo na rozdávání - vyndej si tu hlavu z prd... a pochop, že čím víc válců tím větší spotřeba a tím větší dopad na celou společnoct....kurv...už pochopte že toho paliva tu není do nekonečna a bodoucnost a ani náskok v technice není v 6l motoru - hňupe!!
0/0
8.9.2005 8:31

MAX

Re: Re: Re: Re: výbava
Proč hned ty nadávky? S motorem V6 3,5l je ta spotřeba samozřejmě nižší (cca 10l/100km) a motor má delší životnost. Já jen chtěl poukázat na mnohdy vysoké ceny nových vozů vyrobených v Evropě. Potom se opírají o socialistickou politiku EU, když chtějí větší prodej.
0/0
8.9.2005 10:03

Ja

Re: Re: Re: Re: výbava
S tím palivem máš úplnou pravdu. Jen si nemyslím, že Amer.jsou tak špatní. Jsou podobní jako my, jen my nemáme tolik peněz. Kdybychom měli, jezdí tu auta se stejnou, nebo větší spotřebou jako tam (viz některé předchozí příspěvky "revo" a mnoha dalších). Tady totiž v daleko větší míře, než tam vládne snobismus. Před cca 13 lety (po komančích)se tu taky všude psalo jak jsou nekulturní, že v TV sledují telenovely, realityshow atd. a my jsme tak strašně kultutrní! Mrkni na to dnes. Tenkrát jsme byli"kulturní", protože to v TV nebylo, když to Nova začla dávat, šla "kultura" do...S auty je to stejné.
0/0
8.9.2005 10:44

Karl

Re: Re: Re: výbava
A? Co tim chtel basnik rici? Ze poradny motor je jenom osmivalec, nebo co? A k cemu by mi asi byl? Nepotrebuju auto ktere mi zere 20 na sto ve meste.
0/0
8.9.2005 9:12

MAX

Re: Re: Re: Re: výbava
Básník chtěl říci, že za ublinkaný čtyřválec (jistě pro někoho dostačující a ekology nehněvající) chtít 550 a více tisíc korun je trochu moc...
0/0
8.9.2005 9:24

Karl

Re: Re: Re: Re: Re: výbava
No nevim nevim, pul neco pres mega za nove auto v plny vybave a s uspornym motorem, je ok.
0/0
8.9.2005 9:25

MAX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
Tak právě s tímto názorem ve VW počítají...
0/0
8.9.2005 9:33

Karl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
JJ rozumny nazor. Vetsina lidi chce usporny a dobre vybaveny auto. Zvlaste pri dnesnich cenach benzinu, ze
0/0
8.9.2005 9:59

MAX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
A v čem je úsporné, když počáteční investice ja tak vysoká? Jistě, pokud předpokládáme ujetí cca 300 tisíc kilometrů za pět let, tak nelze než souhlasit.
0/0
8.9.2005 10:12

p2k4

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
no ty budeš asi první, kdo si koupí ty zázraky z číny, tam by ti jejich cena mohla vyhovovat, ale počkáme si až tu budou, kolik za ně dáme ve skutečnosti a za co, zatím to jsou jen sliby.
 
0/0
8.9.2005 10:21

MAX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
Dnes čínský dělník pracuje "za misku rýže". Ekologické principy jsou jim taky dost cizí. Navíc od komunistů nelze nic dobrého čekat...
0/0
8.9.2005 10:30

p2k4

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
Dnes americký dělník pracuje "za hambáč". Ekologické principy jsou jim taky dost cizí. Navíc od amíků nelze nic dobrého čekat...
0/0
8.9.2005 10:37

MAX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
Mám za to, že již za dobyzesnulého prezidenta Reagana byla min. mzda 3,5 dolarů za hodinu práce. Navíc jejich ústava zaručuje každému za práci patřičnou odměnu.
0/0
8.9.2005 10:42

p2k4

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
já jeń chtěl poukázat na to, že tamnější výrobci nejsou svázání tolika předpisy,jako v evropě, a v číně taky dostanou dělníci patřčnou odměnu v přepočtu to nebude tolik, ale vzhledem k tamnějším cenám, taky žádná almužna
0/0
8.9.2005 10:49

MAX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
Můžeme z toho vyvodit, že ceny automobilů v evropě šroubují nahoru předpisy EU? K čemu je nám tedy "společná" Evropa? Myslím si, že je pouze otázka času, než bude komerčně zaveden systém vodíkových (palivových)článků. Tady se ukáže, kdo je ve vývoji automobilů krok napřed, zda Evropa, Asie, Amerika, nebo Japonsko.
0/0
8.9.2005 10:58

p2k4

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
Ano i předpisy EU hrají v ceně auta svou roli, a co se týká vývoje vodíkových článků, nechme se pekvapit, zatím jsem neviděl nic seriozního co by ukázalo něčí náskok v této oblasti.
0/0
8.9.2005 12:04

p2k4

Re: Re: Re: výbava
áááá, tady se někdo pokouší trumfnout REVA, jó zásoba vypatlanců je asi nevyčerpatelná, co MAXI??
0/0
8.9.2005 9:55

MAX

Re: Re: Re: Re: výbava
No, REVA neznám, tak ani nevím, proč bych jej měl "trumfnout". Tady nejde o to, které auto je lepší, ale jakou cenovou politiku vedou evropské automobilky.
0/0
8.9.2005 10:07

p2k4

Re: Re: Re: Re: Re: výbava
no tak se tady potom neoháněj "čtyřma upachtěnýma hrnkama"
 
0/0
8.9.2005 10:12

MAX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
Omlouvám se tedy za nevhodný termín. Měl jsem na mysli motor s relativně nízkým výkonem a malou životností mezi GO.
0/0
8.9.2005 10:14

p2k4

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
jo ten výkon je opravdu nižší když ho srovnáváš s dvakrát větším, ale auto,netvoří jenom motor
0/0
8.9.2005 10:18

MAX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
V zásadě jde o to, že logistika při výrobě v USA je nízkonákladová, protože tzv. výbava automobilů je téměř vždy "plná". Na výběr je zde např. jen potah sedadel a barva karoserie. Bezpečnostní výbavu odmítne je hazardér a ostatní prvky, jako např klimatizace nebo navigační systém lze nepoužívat. Evropští výrobci sázejí na variabilitu výbavy a mám za to, že výrobní náklady jsou potom mnohem vyšší. Také využívání osvědčených motorových a převodových jednotek před neustálým nákladným vývojem je efektivnější. Samozřejmě s vyjímkou "revolučních změn" (TDi).
0/0
8.9.2005 10:26

p2k4

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
Cenově možná, ale s tím přístupem by jsme ještě dnes jezdili ve Fordu A
 
0/0
8.9.2005 10:32

MAX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výbava
Snad máte namysli také Ford T. Ale to je právě ten příklad hospodárnosti výroby, který převzaly i evropské automobilky. Mimo to bezpečnostní pásy, ABS, "crash testy" a emisní limity byly poprvé zavedeny v zámoří. Nebýt Henryho Forda, dnes by mělo auto jen "horních 10 tisíc".
0/0
8.9.2005 10:39

Andee

Re: výbava
Taky si ty šašku uvědom, že je trochu velkej rozdíl v kvalitě vozů pro Ameriku a Evropu. Proč myslíš, že Chrysler vyrábí auta pro evropský trh v Evropě a stojí tu mnohdy i o desítky procent víc než v Americe? Kdyby do Evropy totiž vozil ty úžasný káry, co vyráběj "african americans" v Detroitu, tak tu neprodá ani šroubek.
0/0
8.9.2005 8:44

MAX

Re: Re: výbava
Měl jsem evropská i americká auta a rozdíl v kvalitě jsem neshledal...
0/0
8.9.2005 9:31

MAX

Re: Re: Re: výbava
mimo to, oč jsou "african americans" horší od "afique francés", nebo "arabi deutsche", příp. "albano italiano".
0/0
8.9.2005 10:17

Zdeněk

Re: Re: výbava
Proč se Japonská auta vyrábějí v Evropě? Není to náhodou tím že dovoz aut z mimo EU jsou vysoká cla? Navíc auta v US najíždějí mnohem více km než v evropě, měl jsem evropská, japonská i americká auta (vyrobená v USA) a kvalita i spolehlivost byla slušná, kolik jsi měl amerik ty? Nebo ty informace máš jedna paní povídala?
0/0
8.9.2005 11:04

Nyx

Re: výbava
No nevím, jak jsi přišel na 780tisíc!!!! Cena za Chrysler 300C 5,7Hemi začíná na 1.689.000 Kč. Když si to necháš přivést z USA, tak se možná dostaneš o něco na nížší cenu, ale určitě na na 780 tisíc!!!!
0/0
8.9.2005 10:30

MAX

Re: Re: výbava
Jistě. Přeprava (30000), clo (10%), DPH (19%) cenu navyšuje. Zbytek je marže importérů vozů americké výroby. Ovšem u výrobce Chrysler lze v USA objednat přímo "evropskou verzi", která získá bez úprav tzv. homologaci. Celkovou cenu není problém vypočítat.
0/0
8.9.2005 10:35

Pluto

pro Pepu
Jetta byla původně postavena na platformě Golfa II, na Golfu III to bylo Vento, na Golfu IV Bora. Dnes se VW vrátil k označení Jetta. V Americe nikdy ke změně jména nedešlo, Vento i Bora se jmenovali Jetta. Takže jestli se tam tento model prodává od roku 2001, tak jsi spadl z Marsu. Zdar.
0/0
8.9.2005 7:45

p2k4

Re: pro Pepu
velmi hezky a hlavně přesně řečeno, máš můj obdiv kolego.
 
0/0
8.9.2005 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.