Diskuze
Paliva budoucnosti? Sporťák na salátový olej a vodíková lada
Děkujeme za pochopení.
Josef
Luxusni Mircedes C?
, Mozna v Cechach, tady v nemecku tim jezdi kde kdo. Luxusni auto vypada jinak :) A pokud ma chlapek, co predelava ty motory jen cecko, tak patri mezi chude, coz nevesti nic dobreho o jeho businessu.pepé
Re: Luxusni Mircedes C?
a co když mu to céčko prostě stačí? milionářské uvažování zrovna nemáš, ty budeš asi od pásu
Woxa
Trifidi
Tady jsou jedinym resenim trifidi :) Cetl jste nekdo tu knihu?Miko
Re: Trifidi
četl, výborná kniha ač absolutně nepočítala ve své době vzniku s IT technikou.
Druhý díl mě už tak dobrý nepřišel...
Děsběs
Jen tak mimochodem...
...na olej z řepky dokázaly jezdit už staré náklaďáky Praga V3S! Problém u osobních vozů (nabitých elektronikou s různými senzory) spočívá ve větší míře zanášení citlivých součástek karbony ze spalovaného oleje... Proto bych fritovací olej s naftou pouze kombinoval a u motorů SDI to raději nezkoušel, stejně jako u nových vozů, u nichž ještě neuplynula záruka...Axel
Re: Jen tak mimochodem...
Ja bych taky cekal problemy v zime, kdy budou problemy s viskositou oleje. Zrejme bude potreba nejake predehrivani, pripadne bude potreba osetrit, aby startovani bylo na naftu -> uz pred pred zastavenim motoru bude treba do nej kompletne natahnout naftu. Leda ze by meli nejaky vykonny ohrivadlo,ktery by to pred startem v tuhe zime rozehralo za nejakou rozumnou dobu, ale tomu moc neverim :) Dieslaky jsou prece jenom masivni. Samozrejme, z etu vse zjednodusuju,ale chtel jsem nastinit okruh problemu, ktery vidim ja... Pripada mi mozna uzitecnejsi venovat se technologiim, ktere by dokazaly levne produkovat ethanol napr. z brambor ci jinych surovin, aby byla finalni cena pod 30Kc/litrKillbilly
Drevoplyn
A co drevoplyn? Nebo nejaka moderni verze parniho stroje..... myslim ze alternativ je dost,v brazilii se udajne uz desitky let jezdi na lih ci methanol nebo neco takoveho,kdyz si vezmete kolik napriklad vypijou rusi lihu,je to beztak vic nez projezdi benzinu.pxp
Jakou potřebuje motor úpravu
Pan Diesel přece zkonstruoval motor právě pro salátový olej. Co je na něm třeba upravovat?Ivan
Re: Jakou potřebuje motor úpravu
Omyl - pán Diesel vytvoril svoj tepelný motor ako alternatívu k ottovmu motoru a parnému stroju http://www.bioauto.sk/uvod.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.bioauto.sk/uvod.htmlPavel
Výhřevnost
albert
data
Tak jsem trochu zagoogloval a nasel nasledujici (pochopitelne s rizikem chyb). Vynos repkoveho oleje asi 2 tuny/hektar, rozloha orne pudy 3 miliony hektaru, spotreba nafty a benzinu asi 1600000 tun rocne. Z toho plyne, ze pokud by tretina orne pudy byla venovana vyrobe biopaliv, nahradili bychom paliva ropna. Pokud se nekde pletu, tak me opravte.Magumi
Re: data
Výnos řepy je sice 2 - 4 tuny na hektar, z jedné tuny řepy ale získáte maximálně sto kilo oleje.performer
to už radši další TEMELÍNY
Než přírodu zničenou zemědělstvím, tak to radši další Temelíny a velkovýrobny vodíku. A ty pole raději zalesnit!!!!Macchiavelli
Ja bych to s tou ropou zase nevidel tak cerne
podle toho co jsem kdysi cetl ve Vesmiru totiz vubec neni jisy, ze vznikla z "planktonu nebo dinosauru". Nejaky geolog zcela vazne tvrdi, ze je mozne, ze stale vznika premenou hornin v hloubce Zeme a podel zlomu stoupa vzhuru - ovsem v tomhle odbornik, takze prodavam jak jsem koupil. Mozna tu o tom nekdo bude vedet vicalbert
Re: Ja bych to s tou ropou zase nevidel tak cerne
Hm, odbornik na ropu nejsem, ale nejak se mi to nezda. Kazdopadne pokud vznika, tak asi tak pomalu, ze to pri nasi spotrebe nema velky vyznam.Stanley
ZEMEDELSTVI
No tak jsem si tu procetl tuhle diskusi a koukam ze se tu polovina z vas obava ze nebude nase potazmo evropske ci svetove zemedelstvi stihat.. teda nevim, ale po tech vsech restrikcich od EU proziva nase zemedelstvi znacnou recesi, pokud se zemedelec nespecializuje na nejakou specifickou cinnost (biofarma, chovani pstruhu, ..), ale to nemuzou delat vsichni ze. Proto bych se nebal ze by do urcite miry zemedelstvi nestihalo produkovat dostatek repky/oleje .. podivejte se na technoparty Czech Tek .. tam byla "ponicena" louka na ktere se "pestuje" nejaka "polni trava" (ted fakt nevim jak se to jmenuje) a majitel pri splneni dalsich podminek (obcas to posekat,..) dostal od statu/EU dotaci za udrzbu.. takze bych se opravdu nebal ze nasi zemedelci by nemeli kde pestovat. Dokonce verim i v jakousi samovyrobnu pohonych hmot, na zahradce si repku ve svem volnem case vypestim, pak zajedu do nejake "olejarny" jako to podobne delaji bratri z Moravy se slivovici a nazpet pofrcim uz se svym palivem :rokba
Re: ZEMEDELSTVI
Kdyby to tak fungovalo, že by se palivo "netěžilo" ale pěstovalo, tak si dokonce myslím, že by to byla největší revoluce v dopravě od vynálezu kola. Ale nikdy není zdravé upínat se na jedno řešení. Myslím, že do budoucna je třeba souběžně vyvíjet více alternativ, aby jednoho dne na pumpách místo N95, N91 a Nafty bylo možné natankovat N95 do veteránů a motorek, LPG, CNG, H2 a vegetol (snobští majitelé Touaregů a podobných zhovadilostí by mohli jezdit i na za studena lisovaný olivový:))Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...