Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakouské dálnice zrychlí, řidiči pojedou až 160 km/h

Rakousko od jara zkušebně povolí na některých svých dálnicích nejvyšší rychlost 160 kilometrů za hodinu, oproti 130 kilometrům za hodinu platným v současnosti. Již od podzimu, konkrétně od 15. listopadu, naproti tomu zavede povinné svícení aut přes den. Oznámilo to rakouské ministerstvo dopravy ve Vídni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kozlovský

Nemusí být vše utažené
Výše zmíněné zvýšení rychlosti na dálnících za poslední (dloooohou) dobu jediný rozumný zákon, co se pozemních komunikací týče.
Slabý záblesk do tmy, totiž, že se vše nemusí jen zpřísňovat a zestriktňovat.
0/0
27.10.2005 2:19

Dave

Rozumne
Myslim, ze to je rozumne zvysit na dalnicich max. rychlost. Jen u nas (kdykoliv dojde k bouracce) se stale omila, ze je to kvuli neprizpusobeni rychlosti - ja osobne si myslim, ze je to spis tim, ze lidi necumi kolem sebe a jezdi jako prasata. V Nemecku leckdo jezdi i 200 a pohoda, uz dlouho jsem tam nevidel zadnou bouracku.
0/0
3.10.2005 8:37

davexx

Re: Rozumne
Souhlas s tím, že se řidiči u nás nedívají kolem sebe a hlavně netuší, co je to bezpečný odstup. Myslíte, že by se to zavedením vyšší rychlosti zlepšilo? Srovnání s Německem může být v ledasčem poučné, ale taky by to chtělo ty německé dálnice.
0/0
3.10.2005 13:30

nuus

m*m*k*p*s*
Zdar ! Právě se jedem čouhnout do němec. 300 € na benzínus 300 € na bydleníčko a hlavně krásný poježděníčko bez omezení na německejch dálnicích. Sme tří a máme tři slušný káry a rychlou jízdu máme rádi. Česko je profláknutý. Všude samej bolševik. Jednou v uniformě jednou v parlamentu a jednou třeba na internetu. Tak si tu dál hnijte a pozor na 130 na dálnici . Neznám lepší uvolňovačku než víkend na německý dálnici ! Bude to rychlýýýýýýýýýýý ! Zdar měkoni a vklidu si tu hnijte...................  
0/0
1.10.2005 10:56

klip

Re: m*m*k*p*s*
souhlas. nenecko to je dobry reseni, taky to obcas delam. v cely evrope - mimo nemecka - i v cesku je to nahlavu.
0/0
1.10.2005 14:55

CHRISTO

Re: m*m*k*p*s*
no z tebe maj taky v nemecku asi radost
0/0
1.10.2005 19:04

CHRISTO

160
160 jako maximalni rychlost neni vubec spatna vec, ale je to realizovatelny jen na kvalitni dalnici (sesti prouda plus odstavne pruhy), s kvalitnimi vozy a s ohleduplnymi ridici. To znamena ze u nas to je naprosto nerealizovatelny. Porovnejte naprikad jen to jak se v Rakousku chovaji k sobe ridici a jak se chovaj u nas nebo vozovej park u nas a v Rakousku..
0/0
30.9.2005 23:52

davexx

Re: 160
Naprostý souhlas, je to škoda.
0/0
1.10.2005 7:28

Engli

Re: 160
Vozovej park. To mě přivedo na myšlenku, jak by to vypadalo, kdyby se u nás mohlo jezdit 160 a mezi tím by se motali atleti se Škodou 120? (:-))). Často se mi totiž stává, když jedu do Prahy: Všechny tři pruhy jsou volný a nějakej "řidič" to hasí 100vkou v prostředním pruhu ve Škodě 120 nebo Favoritu. Myslim, že kdyby to auto mělo ruce a nohy, tak mu nafackuje a nakope ho do prdele. (:-/
0/0
1.10.2005 10:33

nuus

Re: Re: 160
Ste jasný . Hnijte si tu na internetu. A pozor na vozový park a tu magickou rychlost 130. Vy kdyby ste jeli 230 tak si ustříknete do trenek, měkoni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Deutschland
0/0
1.10.2005 10:59

Engli

Re: Re: Re: 160
Tvrdoni, až ti budu na silnici mávat do zpětnýho zrcátka, dej bacha aby ti nezměknul úsměv na tváři. (:-))))) Máš moc ukvapené názory!
0/0
1.10.2005 11:53

christo

Re: Re: Re: 160
No jo ale oni i v tom Nemecku jsou zvykli na tu neomezenou rychlost vic nez u nas na 130, v podstate se uz i tam redukovaly mista kde se jezdilo neomezene znackami na 130 (a hodne se tam meri). V mistech kde je neomezena rychlost to vypada tak, ze v jednom pruhu jedou kamioni +- 90, v druhym auta jedou +- 130 a do tretiho pruhu se malo kdy odvazi auto ktere jede pod 160.  A ted si vemte jak se jezdi u nas na trech pruzich: 1 pruh kamion 85, druhy pruh kamion 87, treti pruh: Skoda Favorit 112:/ Navic mate sanci a to dost velkou ze Vam nekdo vleti do tretiho pruhu i v 80 s buhvi cim... takze o 230 si na ceske dalnici nechavam jen radsi zdat:) a ze je to pekna nocni mura:))
0/0
1.10.2005 12:42

paral

Re: 160
Plně s tebou souhlasim, co se vozového parku týká, ale musim ti oponovat, pokud se jedná o ohleduplnost... pravdou je,že v obci jedou všichni padesát (ne jako u nás), ale když se dostanou na dálnici... jedou jako dobytci!!! A je jedno jestli je to Rakousko nebo třeba Německo.
0/0
1.10.2005 11:55

christo

Re: Re: 160
No ani ne, v podstate se tam jezdi na dalnici do 140, oni maji na normalnich silnicich ve vetsine pripade 100 a taky tam malokdo jede vic jak 110 - 115. A hlavne dodrzujou ty 50 v obcich a treba i 80 na okruhu ve Vidni. Pak treba dodrzujou neco jako ZIP sytsem coz cechum nerika teda vubec nic (u nas rozezlenej dedek ve škode 120 blokuje levej pruh dalnice kilometr pred zuzenim, aby se nekdo nedostal nahodou pred nej). Nepustit nekoho na prechodu je treba nenapadne ani ve snu.
0/0
1.10.2005 12:50

takyřidič

Re: Re: Re: 160
I já mám rád německo. Když to jde vždy , mimo špiček mezi 7 -9 hodinou ráno a večer mezi 4 - 6 hodinou tak jezdím rád hodně rychle. I rychlosti okolo 220 - 240 nejsou žádnej problém. Rakousko bych nedoporučoval. Rakušáci jezdit rychle neumí ani v německu. Jsou ustrašený a vyděšený jako belgičani nebo švýcaři. U nás v česku bych dal povolenou 170, stejně všichni jedou v levým když to jde 180 - 200. Čau.
0/0
1.10.2005 14:12

CHRISTO

Re: Re: Re: Re: 160
Zrovna jednoho sem nedavno videl co jel 180 - 200 po D1 a vjel mu tam kamion, Hasicum muselo dat hodne prace nez ho vyrezali pro funebraky.. brr..
0/0
1.10.2005 19:03

Engli

Re: Re: Re: 160
Zip u nás - to je epizoda! Hlavně teda v Praze se uplatnilo jakési nepsané pravidlo ANTIZIP. Všichni Pražáci, kteří to v Praze znaj se jako stádo ovcí nacpou do toho pruhu, kterej bude za zatáčkou pokračovat a myslí si jak vyzrajou na ty co neví kterej bude průběžnej. Výsledek: Např celej levej pruh stojí cca 1km a pravej je uplně volnej. Takže se tou kolonou zacpou další dvě křižovatky a stojí toho ještě víc. Já to vždycky vezmu tim pruhem kterej je volnej až na konec a pak se máčknu do druhýho pruhu přesně podle zipu. Ať si ten Pražák za mnou ten volant třeba rozkouše! (:-) Takže děkuju všem kdo nedodržují zip, že mi umožňují relativně rychle projíždět Prahou. (:-))) Jen tak dál....
0/0
1.10.2005 15:01

Marcela

Re: Re: Re: Re: 160
žádní všichni Pražáci - pánové středního a staršího věku to dělají a to bez ohledu na to jestli jsou skutečně Pražáci nebo ne , pravda ovšem je , že Pražačky to nedělají 
0/0
27.10.2005 13:46

tululums

Re: 160
blbost. 160 jezdi spousta ridicu uz dnes a je to v pohode, pokud to tedy neni ridic magor. Vetsi problem ale vidim v tom, ze nekteri svatecni ridici mohou rychlost 160 povazovat za tu spravnou rychlost, kterou se MUSI jet za vsech okolnosti a za kazdeho pocasi, to by mohl byt problem. Nicmene globalne to nebude tak horke. Za prve to u nas neudelaji. A za druhe, vetsina svatecnich ridicu stejne nevyuziva ani povolenych 130.
0/0
2.10.2005 0:19

Engli

Čím dál jedeš, tím delší brzdná dráha ?(:-(?
"""Jak jistě všichni víme, tak brzdná dráha roste se čtvercem vzdálenosti a tím rostou i bezpečné odstupy.""" Takže pozor! Čím dál od předvámi jedoucího auta pojedete, tím bude vaše brzná dráha delší! Proto jezděte nalepený na toho před vámi (ať se nás na dálnici vejde víc (:-)). Kolona je ideální případ. Ten příspěvek mě vskutku pobavil. (Ale i mistr tesař se jednou utne....) 160 km/h na Rakouských dálnicích tam kde to bude technicky možné? Proč ne? Myslím, že to ke zvíšení průchodnosti dálnice může vést. Akorát doufám, že nezačnou přibejvat bouračky. 160 km/h na našich dálnicích? Myslím, že se na toto téma vůbec nemá smysl bavit. Protože u nás zatim máme úplně jiné problémy. U dálnic, které byli projektované na maximální rychlost 120 a na poloviční vytíženost - nemá cenu o 160 km/h se současnou vytížeností vůbec diskutovat. Jet po D1? To je lepší jet po žebříku! Nejdřív musíme dát do pořádku naše dálnice a připravit je na takovou vytíženost, jaká tady teď je (a nejlíp, jaká b
0/0
30.9.2005 23:01

davexx

Re: Čím dál jedeš, tím delší brzdná dráha ?(:-(?
Ještě jednou se omlouvám za chybu a doufám, že to nikdo opravdu nevzal vážně.
0/0
1.10.2005 7:31

Engli

Re: Re: Čím dál jedeš, tím delší brzdná dráha ?(:-(?
Nevzal vážně. Doufám, že si tím myslel celý příspěvek?!? (:-)))))
0/0
1.10.2005 9:44

TomášM

K čemu to jako je?
Když vynechám náklaďáky tak 15% lidí jezdí 90-120, 55% lidí jezdí 120-140, 20% jezdí 140-160 a 10% jezdí nad 160. ciže si každej jezdí jak se mu hodí a povolit 160 je k ničemu, páč ten co jet nechce 160kou nepojede a ten co tak rychle jet chce, už tak dávno jezdí.
0/0
30.9.2005 20:48

VITA11

Re: K čemu to jako je?
Jo,ale za 170km na tachometru teď nedostaneš pokutu.
0/0
30.9.2005 22:29

davexx

argumenty prosím
  -:)
Redakce iDnes
*Příspěvek, byl odstraněn. Za urážky a zneužívání cizího niku -:) Vendula.
0/0
30.9.2005 19:17

Vendula

Re: argumenty prosím
nemaluj čerta na zaď - já například už asi rok smím pouze na diskuse do kterých se netřeba hlásit (jinam mě prostě, coby Vendulu, nepustí). Nijak mi to celkem nechybí - člověk ušetří hafo času a i nervů. Dlohé diskuse se zoufalci na webu je waste of time a ekonomika, finance a auto mi úplně stačí
0/0
30.9.2005 19:37

Petr Z.

Re: argumenty prosím
Davexx je také Vendula ........ No to je síla. Pane Davexx proč píšete příspěvky a podepisujete se jednou Davexx a podruhé Vendula ?????????? Nejste nemocný ??????????? Kdo jste ?????????? A proč jste takový křivák ??????????? Na první pohled slušný Davexx, je podvodník. 
0/0
30.9.2005 19:38

Vendula

Re: Re: argumenty prosím
Jenže tohle (nahoře) nepsal Davexx (ani Vendula) - já bych to viděla na někoho jiného...
0/0
30.9.2005 19:57

davexx

Re: argumenty prosím
V 19:17 jsem se díval na Události, takže jsem asi těžko něco napsal. Mimochodem, co se týká hlášení, tak v tomhle je na iDnesu celkem velký nepořádek, protože z tohoto počítače se prostě nepřihlásím, přestože z jiného ano, asi by to chtělo trošinku vysvětlit, co je za problém, pokud to člověku hlásí, že jej prostě nešlo přihlásit. Na idnes se zásadně hlásím pod nickem davexx a k němu mám přiloženu i funkční e-mailovou adresu.
0/0
30.9.2005 20:00

cha cha cha

neni o cem diskutovat
  •  Prilozena Tabulka neklame. Staci porovnat  zivotni uroven, mentalitu, kvalitu silnic a povolenou rychlost.
0/0
30.9.2005 18:47

davexx

Re: neni o cem diskutovat
Asi něco úplně nevyšlo, kde je ta tabulka? Nemáte odkaz přímo na web?
0/0
30.9.2005 19:01

cha cha cha

Re: Re: neni o cem diskutovat
Belgie
50
90
120
Bulharsko
50 < align=center>90 < align=center>120 < align=left>Dánsko < align=center>50 < align=center>80 < align=center>110 < align=left>Finsko < align=center>50 < align=center>80-100 < align=center>120 < align=left>Francie < align=center>50 < align=center>90-110 < align=center>130 < align=left>Chorvatsko
0/0
30.9.2005 19:13

cha cha cha

Re: Re: Re: neni o cem diskutovat
pardon, zkusim jeste jednou
0/0
30.9.2005 19:13

cha cha cha

Re: Re: neni o cem diskutovat
  • 90 Norsko
  • 110 Svedsko
  • 110 Dansko
  • 112 Velka Britanie
  • 110 - 115 US
  • 120 Belgie  Bulharsko  Finsko Lucembursko Makedonie Portugalsko Rumunsko Recko Srbsko Spanelsko Svycarsko
  • 130 Francie Chorvatsko Italie Madarsko Nemecko Polsko Rakousko Slovensko Slovinsko
 
0/0
30.9.2005 19:28

davexx

Re: Re: Re: neni o cem diskutovat
Díky, takhle je to 100%.
0/0
30.9.2005 20:11

špion

na DAVEXX-e POZOR ! ! !
POZOR ! ! !   Davexx je vyhláškomol, moralista, učenec a teoretik který onanuje nad podrážděnýma reakcema normálních lidí, který sem tam spěchaj, občas zapomenou zapnout pás nebo jedou po dálnici 155 km/hod. Ignorujte Davexx-e . On je nemocný, zlý pán v klobouku. Já ho včera viděl v Pardubicích. Brzdil asi 14 auťáků na obchvatu Pardubic a na 70-tce jel provokačně 45 km/hod. a znemožňoval ostatním předjet a ještě křičel z okýnka své Škody 105 : že na 70-tce se může jezdit 45 km/hod. Jo a vedle SPZ měl nalepený dvě samolepky : 1 samolepka - VEZU DÍTĚ . A přitom tam vedle něho seděla obtloustlá stará paprika ( taky v klobouku ) . 2. samolepka - jsem slušný Davexx. Styď se ty šmejde.
0/0
30.9.2005 18:28

davexx

Re: na DAVEXX-e POZOR ! ! !
Taky argumentačně na výši, už jsem diskutoval i v jiné dikusi na toto téma. Takže ignorujte toho, koho chcete ignorovat, bavte se s tím s kým se bavit chcete. Pakliže s něčím nesouhlasíte, řekněte, že s tím nesouhlasíte a třeba i proč s tím nesouhlasíte. Ctěte právo jiných na jiné názory a nepředsuzujte, pak u nás zavládne opravdová demokracie a budeme ušetřeni zbytečných výlevů. A jen mimochodem v Pardubicích jsem byl naposledy tak před 20 lety a škodu 105 jsem nikdy v životě neřídil, ale to není podstané. Podstatné je, že ten, koho popisujete ve svém příspěvku se každopádně podle pravidel nechoval.
0/0
30.9.2005 18:42

Vendula

Re: na DAVEXX-e POZOR ! ! !
Jak si tě představuju já - vyholená hlava, kérka na lejtku a možná i piercing na tom, čemu říkáš přirození. Volný maskáče a sebevědomé vystupování podpořené modrým páskem z nějaké trapné české školy bojových umění. Tuningovej folksvágen s křídlem za který by se nemuselo stydět ani 747. O vzdělání a majetkovejch poměrech pomlčím, protože obojí je v Česku dostupný lecjakýmu pi*omci. Až se někde exneš, tak doufám, že tak učiníš sám, aby ti pozůstalí obětí nemuseli chodit močit na pomníček. Jinak nic ve zlím - určitě jsi fajn kluk
 
0/0
30.9.2005 18:45

Marcela

Re: na DAVEXX-e POZOR ! ! !
blbe , a ani vtipné to není
0/0
30.9.2005 20:06

Kaskadér

jo
Přeju ministrovi dopravy ( teroru ) aby skončil v pekle ! I s jeho bodovým systémem ! Je to flaňďáckej mamrd !  **** ale že žije v česku tolik poprděných cvoků co jezdí přesně podle předpisů, to sem nečekal.  A nebo ty příspěvky píšou provokačně samy policajti. ****
0/0
30.9.2005 18:09

davexx

Re: jo
Taky bych chtěl umět takto brilantně argumentovat. Skutečně člověku je hned jasné, že potkal opravdového znalce.
0/0
30.9.2005 18:14

špion

Re: Re: jo
Ty tady ještě opruzuješ - onanuješ ? ? Kdybych tě včera dostal v Pardubicích do ruky, tak ......... Já ti dám ty zmetku jezdit 45 na 70-tce ! ! Jsi učený hovado.  Davexx
0/0
30.9.2005 18:31

Vendula

Re: jo
V česku zase tolik " poprděných cvoků co jezdí přesně podle předpisů" nejezdí - ti jezdí jinde, zde jsme národ inteligentů! Přeji hodně předjetých aut a hafo toužebných vzdechů a obdivných výkřiků od sličných děv, kolem nichž, a jejich skoprnělých boyfriendů se přeřítíš, ty náš Montóyo z Pletenýho oujezda.
0/0
30.9.2005 18:16

špion

Re: Re: jo
Ty chudinko. Taky si byla jednou mladá a vlhká.......... Ale teď místo sexu, visíš na NETU s Davexx-em.
0/0
30.9.2005 18:34

davexx

Re: Re: Re: jo
OK, asi Vám s Vendulou vadíme, přesněji řečeno nevadíme Vám my, ale naše příspěvky, protože nás neznáte. Zkuste se zamyslet, co Vám vlastně tak vadí, mne by to teda zajímalo, protože Vy prostě jen kopete koelm sebe ale neargumentujete.
0/0
30.9.2005 19:08

davexx

Re: Re: Re: Re: jo
Opět to dopadlo jako posledně, někdo si potřebuje zanadávat, patrně si najde terč, vyřádí se hlava nehlava a pak už o sobě ani nedá vědět. Bohužel web umožňuje anonymitu, takže se zde mohou vyřádit i ti, kteří by Vám tváří v tvář měli problém říci: "dobrý den", protože jsou v reálu strašně zakřiknutí.
0/0
1.10.2005 7:34

PEPA

huráááááá
konečně se to v evropě trošknu hne. A kdy to dojde našim balíkům ?
To , že povolím na dílnici 160, 190 nebo 200 nikoho tak rychle jezdit nenutí. Takže jsou zbytečné kecy o starém vozovém parku.  Jezdím 30 let, 30 let nedodržuji omezenou rychlost. Dostal jsem snad 5 pokut za překročení rychlosti. ( platím jen když udělám přestupek  dle §22 zákona 200/sb . Za 30 let jsem vystřídal 6-7 aut, ročně najedu 40 000 km. posledních 10 let většinou po brně. Za tu dobu, jsem  NIKOMU, ne neublžil, ale ani neodřel blatník. Zato do mne tlučou ze všech stran. Bezpečnost silničního provozu není o rychlosti  - pane Šimonovský, ta je o ohleduplnosti, o tom, že autoškola nikoho nenaučí jezdit, o tom, že celý systém přípravy řidiče je NA HOUBY. NIKDY JSËM DO AUTOŠKOLY NECHODIL, řidičák jsem dělal tzv. externě.  Toť vše. Ti co mají problémy s rychlostí ostatních - vlastně porušují s
0/0
30.9.2005 16:53

Vendula

Re: huráááááá
Já jsem taky pro! Bude to vynikající samoregulace populace českých pito*ců! Problém je pouze v tom, že to bude jaksi regulovat i počet toho mála normálních lidí, který tu taky žijou. Jak vždycky říkám, pro národ "neřidičů", jako jsou češi je "devadesátka" moc, ale jinak proč né - nějak se to tu vylidnit musí   
0/0
30.9.2005 17:14

davexx

Re: Re: huráááááá
S tou samoregulací bych si dovolil kategoricky nesouhlasit, protože realita ukazuje, že na jednoho jak říkáte "p.....ce", který se "samozreguloval" připadne hned několik nešťastníků, kteří byli jen v nesprávnou chvíli na nesprávném místě. Nebýt těch "p.....ců", bezohledných, neschopných a nebo naopak všeho schopných řidičů, pak můžeme mít neomezenou rychlost a zrušit dopravní policii. Realita je ale trošinku jiná. Pokud si někdo tu realitu stále neumí vybavit (a jsou evidentně takoví - což je hodně smutné), tak mu doporučím stránky http://www.nehody.cz/ nebo http://nehody.motobanda.com/ upozorňuji, že je to opravdu velmi nepěkné dívání, slabším povahám jej vřele nedoporučuji.
0/0
30.9.2005 17:35

davexx

Re: huráááááá
Souhlasím, bylo by krásné jezdit rychle, sám se taky rád prosvištím 200, ale u nás na to bohužel nejsou podmínky. Představa, že zavedením maximální rychlosti 160 km/h místo 130 km/h se něco výrazně pohne je trošku naivní. Protože přesně jak píšete, zdaleka ne každý pojede tou maximální rychlostí, bude vznikat celkem hodně problémů, protože máme příliš úzké dálnice. Fajn by určitě bylo, kdyby byly dálnice vžude alespoň tříproudé a pak rozdělit proudy třeba 1. 80 - 110 km/h; 2. 100 - 130 km/h a 3. 120 - 160 km/h a kdyby vyšlo místo i na 4. tak třeba těch 150 - 200 km/h. Samozřejmě kvalita té dálnice by tomu musela odpovídat a to se asi shodneme, že 4proudá kvalitní dálnice u nás je spíše z oblasti divokých snů než reality. Jinak naprosto souhlasím s tím, že bezpečnost je především o ohleduplnosti, té nám na cestách (a nejen tam - viz například příspěvky některých diskutujících zde) dost chybí, bohužel.
0/0
30.9.2005 17:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.