Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Profesionální řidiči ignorují předpisy, ukázaly radary

Každou minutu projelo v centru Olomouce nákladní auto rychleji než povolenou rychlostí. Redaktoři MF DNES měřili ve většině českých krajů rychlost profesionálním řidičům. Právě oni totiž často ignorují dopravní předpisy a zaviňují vážné nehody.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kegicek

31. 5. 2007 18:02
Rychlost VS Pomalá jízda

Jezdím podle bodového systému, ikdyž s ním (tím českým) vůbec nesouhlasím. Ale na jednu stranu mě na 90 předjíždí auto 180 a na druhou stranu dojedu na 90 kolonu jedoucí za fabií 1.2HTP, která si to plazí 60 (bezdůvodně). Extrémě pomalá jízda mě většinou nasere mnohem víc než ta rychlá, podle mě takto pomalá jízda provokuje ostatní řidiče, aby nebezpečně předjížděli. Prostě bych trestal i řidiče kteří zdržují bezdůvodně provoz, když nemají na to, aby udrželi při pěkném počasí s novým vozem na rovince aspoň 80, nemají na silnicích co dělat!!!

0 0
možnosti

Sensor

7. 10. 2005 21:09
Jak jezdite Vy???
Rad bych videl ridice resp. autora tohoto clanku na silnici... Jezdite podle predpisu pane autore??? Nikdy jste neprekrocil povolenou rychlost apod.??? Tomu nelze uverit..neznam nikoho...napr. kolik jedete na znacce 30km/h opravdu 30???? :o)
0 0
možnosti

Killbilly

5. 10. 2005 21:09
Hovadka
Na cestach je spousta prasatek co na rychlost uplne prdi,ale na druhou stranu neustale trva otresny stav co se tyce mist kde je 50ka,za tu dobu co jezdim napr. z 35km trasy k nam na chalupu zbylo mozna dohromady 10km kde neni obec z toho jen 5km kde je 90,presto ze drive nebyl obcim vyhrazen tak velky prostor,v tech mistech neni absolutne nic,jen pole a louky,pripadne motorest na jedne strane cesty tak proc je tam 50 kdyz jeste pred 3 roky nebylo? A jak bylo receno u skoly,v neprehledne zatacce apod. sem policajty v zivote nevidel. Taky se neustale netresta neco za co bych ja osobne strilel tedy "bezohledna jizda"-tedy predjizdeni zprava v 150kmh,predjeti 30m pred cervenou na krizovatce a dupnuti na brzdy nebo napr. jizda na cervenou(velmi popularni v posledni dobe,taxikari uz asi ani nevi co je zelena)....
0 0
možnosti

davexx

6. 10. 2005 7:22
Re: Hovadka
To, že někteří zákon porušují ještě neznamená, že je normální zákon porušovat. To, že některá místa jsou nesprávně značená opět není důvod toto značení porušovat. Pokud se nám místní úprava nelíbí, obraťme se na místní úřad s návrhem na změnu. Mějme však při tom na paměti i to, že jsou i jiní lidé, kteří mají jiné zájmy než my, takže některá omezení se nám subjektivně mohou zdát nesmyslná, ale přesto opodstatnění mají.
0 0
možnosti

Honzas

5. 10. 2005 12:01
Postoj k rychle jízdě je
Postoj k rychlé jízdě je postojem člověka, který ví, že maximálně dá policajtů 1000 a je v pohodě. Problémem je, že policisté kontrolují rychlost, hledají stará auta, ale nestarají se o dopravu. Potkáte radar, ale nepotkáte policisty hlídající dopravu. Na dálnici ani nikde jinde jsem nezažil, že by nějakého cvoka zastavili policisti. Prostě tam nejsou, je jich málo. Je jich jak much, ale dělat se jim nechce. A taky, policista je nepřítel, že by ste šli ochotně za policistou aby Vám pomohl vyřešit Váš problém, je totální nesmysl. Městská policie měla být krokem k lidem. Opak se stal pravdou, většinou to jsou arogantní blbečkové hlídající parkování. Ale na ulici se problému vyhnou, proč taky, když je nikdo nepostihuje ?
0 0
možnosti

davexx

5. 10. 2005 17:31
Re: Postoj k rychle jízdě je
Pokud řidiči hřeší jen na to, že nejsou postihováni, tak asi chybí i výchova. Asi fakt nezbude, než natvrdo ukazovat na bilboardech, v TV, časopisech, jak může končit bezohledná jízda, aby si všichni uvědomili, že se podle pravidel nejezdí proto, že si to někdo přeje, ale proto, že je to dobré především pro ně a samozřejmě i pro ostatní. Ať si konečně uvědomí ti, kteří jsou v klidu, že jezdí rychle ale "bezpečně", že tohle si mysleli ještě 10 s před smrtí téměř všichni, kteří na cestě zařvali (ať už vlastní nebo cizí vinou).
0 0
možnosti

Tom

4. 10. 2005 17:53
Co se všichni divíte
Za stav na naších silnicích jednoznačně může legislativa a pak tzv. nemohoucnost policie. Důkaz? I ti největší dravci a piráti silnic se okamžitě změní v ovečky znalé předpisů sotva přejedou německé hranice. Tam se prostě porušování zákona nevyplácí a zákon  také nedovoluje aby  tamní policisté  byli pro srandu králikům jak u nás. Sám jsem zažil situaci, kdy kontrolovaný řidič policistovi po udělení 1000 Kč pokuty  (víc v podstatě ani dát nemůže) dál dvoutísící korunovou bankovku a se slovy  "to je dobrý a kup si něco lepšího na sebe a nezdržuj" šlápl na plyn a ani nečekal na pokutové bloky a vrácení dokladů" ! To se prostě může stát jenom u ! Policista pak tiše prohlásil, že se na to může ...., protože to dobře zná! U přestupkové komise pak takový vyčuránek prohlásí, že on to auto neřídil, ale jeho blízký příbuzný, kterého podle zákona nemusí uvést, tak ať koukají vrátit papíry a nezdržují!
0 0
možnosti

davexx

5. 10. 2005 17:27
Re: Co se všichni divíte
Dovolím si tvrdit, že za to mohou především řidiči. Ale jinak s Vámi souhlasím, chtělo by to na nějakou dobu německou policii a jejich předpisy, to by se někteří nestíhali divit.
0 0
možnosti

Fery

4. 10. 2005 9:53
Hlavni problem vidim na strane policie
Najezdim pomerne dost kilometru a myslim, ze jsem slusny ridic, ale treba zazitek z dnesniho rana zpusobuje, ze si policicie vazim cim dal mene. Dalnice u Orechu totalne uspana kvuli havarce. Na miste jsou hasici, zachranka i policie, prestoze je hned vedle vyjezd, nikdo neodklani dopravu. Ti, co to znaji odboci a najizdeji pres semafor na zcela prazdnou Barrandovskou spojku. Byt na tomto semaforu policajt, jelo by to mnohem rychleji a bylo by mozne preferovat auta prijizdejici po jinak vedlejsi silnici. Ze se to nedeje bych prekousl, ale ze o kilometr dal stoji auto, ktere meri 70 km/h a po peti stech metrech se tri zaby nudi, protoze tam skoro zadna auta nejedou, to me klidnym opravdu nenechava.
Nebo jindy. Vyjizdim v pul devate vecer z obce a policie tam meri, zda jedu padesat. 50 tam nejede nikdo. Ale ze bych je videl merit pres den u skoly, jidelny apod.? to tezko. Ale lezt mi do silnice za tmy to je preci adrenalin. Kdo dava takove rozkazy???
0 0
možnosti

davexx

4. 10. 2005 12:11
Re: Hlavni problem vidim na strane policie
Když jste slušný řidič, jak říkáte, tak přece nemáte problém dodržovat předpisy všude a za všech okolností, takže s tím co popisujete přece nemůžete mít problém. To, že policie není tam, kde by měla a nechová se tak jak by měla - a naprosto souhlasím, že tomu tak mnohdy je - ještě není důvod k porušování zákona. Každopádně nový pan policejní prezident by se asi měl zamýšlet i nad prestiží policie a nad tím, jak ji zvýšit.
0 0
možnosti

george

4. 10. 2005 9:15
brečíme na špatném hrobě - pokračování
Jezdil jsem nějaký čas po Anglii a když pomineme pověstné anglické gentlemanství tak Vás nejvíc překvapí právě dodržování povolené rychlosti. Místní řidiči totiž ani jinou možnost nemají. Radary tam číhají na každém rohu, ve městech klidně i po sto metrech od sebe a pokuty jsou i na místní poměry astronomické.
To by ale vyžadovalo jednu věc, schválit podobný zákon. Při pohledu na současný zákon mám ale pocit, že místní zákonodárci nebyli dál, než před sněmovnou v bufetu. A nebo, nejsou snad oni také řidiči? Pak by jejich zákony dávaly smysl, lepší obětovat těch pár desítek obětí nehod, jen abych si „já“ mohl dovolit pořádně na to šlápnout. Jestli je tak, pánové ve sněmovně, pak je to na žalobu o spoluúčast na trestném činu.
0 0
možnosti

davexx

4. 10. 2005 9:43
Re: brečíme na špatném hrobě - pokračování
V Británii se mi jezdí velmi dobře (i přesto, že je to po opačné straně cesty), protože cesty jsou klidné a člověk se tak neunaví ani při dlouhé jízdě, protože nemusí dávat pořád pozor na šílence kolem sebe. Navíc britské dopravní předpisy jsou na trošku jiné úrovni než naše - i přestože je v Británii poloviční počet mrtvých na silnicích, běží v TV odstrašující šoty a různé kampaně. Kdyby se fakt chtělo, vzory by byly.
0 0
možnosti

george

4. 10. 2005 9:14
brečíme na špatném hrobě
Kontrola na silnicích ukázala to, co všichni dávno víme. Povolená rychlost se zkrátka porušuje. U řidičů nákladních vozidel je to pak o to horší, že jsou za a) řidiči z povolání a za b) zastavit kamion není stejné, jako zastavit osobák. Já bych ale nedělal mezi řidiči z povolání výjimky. Stačí si všímat aut polepených logem některé z firem. Většinou se jedná o klučíky, kteří usedají do služebních aut, na které by si nevydělali ani za pět let a snaží se ukázat světu, že oni „na to mají“. Rychlost, nerychlost, pravidla stranou. Auto jim stejně nepatří, tak proč ho šetřit. Ale nehledejme vinu u nich, nemůžeme čekat, že budou řidiči z povolání lepší, než ostatní řidiči. Já bych viděl řešení v důsledné kontrole rychlosti pevně umístěnými radary. Jezdil jsem nějaký čas po Anglii a když pomineme pověstné anglické gentlemanství tak Vás nejvíc překvapí právě dodržování povol
0 0
možnosti

igor

4. 10. 2005 7:48
kamion za zadkem
jak se ubránit jedoucímu kamionu hnedka za kufrem? pokud možno reálně a dle pravidel. poraďtě
0 0
možnosti

M.

4. 10. 2005 8:09
Re: kamion za zadkem
Parkrat mu blikni mlhovkama.
0 0
možnosti

Cestovatel

3. 10. 2005 23:00
Brr
Je to svinsto, dekuju vyssi moci , ze jsem v Cesku prezil..ted ziji v hlavnim meste Skotska, na dalnici se jezdi 112km/h, skoro nikdo nejede vice nez 115-120, zkratka si to nedovoli, i kdyz vozovy park je na mnohem mnohem vyssi urovni. Pritom na druhe strane je povoleny limit 0.8 promile v krvi..to je paradox ale funguje..kazdy patek se s kolegy sjedeme v pubu na 2..ale opravdu jen 2... Pocet usmrcenych v lonskem roce tu byl nejmensi od roku 1926, kdy se dana velicina sleduje...
Pokud se vratim do Ceska, tak jedine v 3 tunovem Range Roveru...
 
0 0
možnosti

Aladar

4. 10. 2005 8:46
Re: Brr
ty už se raději ani nevracej
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...