Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co lít do nádrže? Nafta poráží benzin

Nafta už je v současné době téměř tak drahá jako benzin. Přesto osobních automobilů s naftovými motory výrazně přibývá. Jsou výhodnější. Po desetiletí tradiční dilema „benzin, nebo nafta?“ se dočkává rozuzlení: auta s dieselovými motory začínají porážet vozy na benzin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

yoggi

Co lít do nádrže? Nafta poráží benzin
nemozem si pomoct ale benzin je proste benzin a u aut s oznacenim RS, napr. fabia rs 1,9tdi ten klepot je des. TDI-ckari skuste si nahrat svoj zvuk motora a potom usudzujte. raz som bol vonku a telefonoval som s osobou ktora autam nerozumie a pri mne parkoval kamos octavku TDI a ona sa pyta to co je tam za traktor. a tvrdenia ze tdi je tiche neobstoji. kamarat ktory ma octavku tdi isiel prvy krat na nasom aute fabii nevedel aky je tam motor. nastartoval a pytal sa ma ci uz je nastartovane lebo nic nepocuje. po dojdeni mi povie ze ten motor je strasne slaby a nechce tahat, tak som mu povedal ze ako isiel a vytacal to do 2000 otacok tak mu to nebude tahat. bola to fabia 1,4 16V.
0/0
26.2.2006 14:28

vrgada

jedine sporak
Panove, nevim co tu resite, ale momentalne je nejprijemnejsi kombinace velkoobjemoveho vicevalce (od 6 nahoru), pro tah od volnobeznych otacek spojeny s prijemnym zvukem motoru (usetrite za autoradio) predelaneho na sekvencni vstrikovani LPG. Tim dostanete komfortni limuzinu (do trabantu se velke motory nemontuji) s provoznimi naklady diesla. A navic budete mit vyrazne vetsi dojezd nez dieslova auta (benzinova rezerva na 700km:-). I kdyz doporucit to v nasem absurdistanu jednoznacne nelze, protoze uz zitra muze byt LPG drazsi nez benzin, tot ale riziko podnikani. Pak zbyva CNG (domaci kompresory existuji) a nebo ten fritovaci olej...
0/0
9.10.2005 9:14

Miktos

Co lít do nádrže?
Co lít do nádrže? Já mám benzinové auto a liji do nádrže benzín. Má někdo jiný nápad?
Jinak k těm průměrkám 5l/100km u 1.9TDI Oktávek, nebo Golfů se musím smát. Naftaři, prosím neblbněte lidi, kteří diesel nikdy neměli takovými nesmysly. Tyto motory si při normální jízdě vezmou v průměru kolem 7. litrů.
0/0
7.10.2005 12:49

krtek

Re: Co lít do nádrže?
Tak to nemas pravdu kamo. Mam VW Passat B6 1,9 Tdi PD (130koni) a jezdim za 6,2.  Po dalnici do 160 km/h, jinak podle provozu. Ver nebo ne, ale je to tak.   
0/0
7.10.2005 14:33

Jagoš

Re: Co lít do nádrže?
 Mám Ockávku Combi 1.9 TDI a pokud jedu svižně jako včera cca 380km z toho polovina po dálnici, tak mám spotřebu se zapnutými světly do 5.4 a pokud jezdím podle předepsaných rychlostí, tak se vejdu do 4.8 i méně. Taky jsem jednou zkoušel vyloženě ekonomickou jízdu, ale tak aby mně nepředjížděly felicie apod. a spotřeba byla na hranici 3.9 až 4.1
0/0
8.10.2005 11:42

Martin

Re: Co lít do nádrže?
jezdim Fabii 1,9TDI PD a pokud jedu po normalni silnici (tj. do 110kmh), jezdim tak za 4,2-4,5 (udaj palubniho pocitace), jakmile skocim na dlanici (vetsinou jezdim nekde okolo 150kmh), tak mi to bere okolo 5,5
tebou uvadenych 7 litru si to veme, pokud to honim nad 190
nemusis tomu verit, ale proste to tak je
0/0
8.10.2005 22:48

Tomas Holek

Re: Co lít do nádrže?
Mam Octavii 1.9 TDI a prumerna spotreba:
na vylet:  4.4 l
po dalnici: 5.9 l
mestsky provoz:  6.1 l
0/0
9.10.2005 1:46

Jarin

Co lít do nádrže?
 Přesně tak to vychází i mně. Akorát se chci zeptat, jaký máte kdo zkušenosti s naftou? Aral se sice chlubí nejvyšším cetanovým číslem, beru tedy u něj, ale když vemu u Schelky, tak mně připadne, že motor líp táhne a je tišší, tak jak to tedy vidíte vy ostatní? Mám Octávku 1.9TDI.
0/0
9.10.2005 10:03

p.

Re: Re: Co lít do nádrže?
Tak taky se pochlubím. Mám 406tku 1,9TD průměr 6,3l. Firemní mám Citroena 1,9D a tam to mám vysledované úplně přesně. Při 90km/h na delší trasy a úsporné jízdě 5,44 l/100 , na delší trasy při 120km/h tak 6,28,  po městě 6,3 a v kopcovitých terénech - když nejezdím nikam jinam tak i 7,1 l/100 nafty. Stav tachometru teď momentálně 80tis.    
0/0
9.10.2005 21:08

Jarin

Re: Re: Re: Co lít do nádrže?
 Tak to nic moc, zase se musím pochlubit, že kdybych jel svojí Octávkou 1.9 TDI tak při 90 mně to na rovině žere tak 2.5 litru. Věřím, že se dá jet se spotřebou do 3.5 litru na sto podotýkám při velmi úsporné jízdě.
0/0
9.10.2005 21:52

Michal

Re: Co lít do nádrže?
Mam Octavia 1.9 Tdi, na dovolenou do Turecka jsem najel 5800 km, spotřeba 4.9...běž si ji půjčit a pak něco mektej o nesmyslech. Hele ja dělám ve Škodovce ty trubko.
0/0
9.10.2005 11:18

Škodovkář

Re: Co lít do nádrže?
Tak mi matematicky vysvětli, jak je možný, že po ujetí 950 km tankuju 50 l nafty ????  Jezdi normálně a ne jako prase, který musí za každou cenu všechny všude předjíždět 
0/0
11.10.2005 9:23

Škodovkař

Nová Octavia combi 77kW
mám s ní najeto cca 16000 km a dlouhodobý průměr je cca 5,3 l/100, včetně klima a pořád svítím.
0/0
6.10.2005 23:36

Daňový soumar

Re: Nová Octavia combi 77kW
Svítí??? Hmmm, fakt dobrý auto...        
0/0
7.10.2005 10:06

Miktos

Re: Nová Octavia combi 77kW
že prý ,,pořád svítím,,. Tak chlapče ty jsi jedna z těch socek co z kopce vyřazuje a zhasíná motor na semaforech, viď? Hlavně moc nesviť aby ti spotřeba nešla o 0,0000001l/100km nahoru. Že ,,pořád svítím,, tak to se teď budu mít celej víkend čemu smát, dík.
0/0
7.10.2005 12:53

Ryba

Re: Re: Nová Octavia combi 77kW
Měl by jsi vědět, že vyřazováním spotřebu nesnížíš
0/0
8.10.2005 18:47

Martin

Re: Re: Re: Nová Octavia combi 77kW
no prave naopak :) a to uz plati i pro benzin (pokud tam nekdo neprechovava karbec)
0/0
8.10.2005 22:52

Škodovkář

Re: Re: Nová Octavia combi 77kW
Ano jsem socka a najezdím 40000 km ze sociálních dávek, podívej se na naše silnice kolik aut svítí a nesvítí, bohužel některým vadí, že jim to zvyšuje 0,1 l na 100 km, ale to že je někdo sestřelí na silnici jim nevadí. Po silnicích jezdím rychlostí dle vyhlášky, ne z důvodů uspory, ale přežití .  Ty seš možná ten borec, co jezdí po dálnici 200 a v obci 90 a připadáš si jako king, ale kdybys si mě srazil dítě, tak tě "vykostím".   Na semaforech motor nezhasínám, ale tady nejde už o spotřebu, ale ohleduplnost k životnímu prostředí, což tobě asi nic neříká.
0/0
11.10.2005 9:09

Jencek

SUPERB
neznam nikoho kdo by superbem 1,9TDI 96kW jezdil za 5,7litru nafty.... za 8,3l/100 je jizda s 1,8t v pohode... ale TDI si veme tak 7l/100km a to se rozhodne nebavime o stejnem vykonu. Kdyby tak VW a jini prestaly kecat o spotrebe svych super dislu...
0/0
6.10.2005 12:04

jodis

Re: SUPERB
Vlastním auto Ford Galaxy 1,9tdi 66kw (čipnutý na 81kw), r.v.1996, pohot. hmotnost: 1800kg., najeto poctivých 230000km. Moje průměrná dlouhodobá spotřeba: 6,3l.
0/0
8.10.2005 22:54

jodis

Re: SUPERB
Vlastním Ford Galaxy 1,9tdi 66kw (čipnutý na 81kw), r.v.96, najeto poctivých 230000km, pohot. hmotnost auta: 1800kg. Moje dlouhodobá průměrná spotřeba: 6,3l .
0/0
8.10.2005 23:00

Donnn

Nechci rejpat
ale naftu i benzín suveréně poráží plyn.
0/0
6.10.2005 12:04

Honza

Opel Astra
Upravte cenu v tabule pro astru, máte tem chybu. Podle doporučených cen webu Oplu pro CR je cena pro diesel 1.3 CDTi (66kW/90k) 499400 Kč. Proč si neověříte informace?
0/0
6.10.2005 7:43

153624

v čem je problém
Vono to bylo nové, viz ceníky O1 1,6 101 výbava GLX, (tam se tehdy doplácelo i za blbé ABS) a 1,9TDI SLX vztaženo na výbavu SLX, kde byla klima i lité kola aj.Stačí si spočítat jen tohle,že jo, kupecký počty a pouze tyto 3 položky dělaly asi 75 tis.Detaily do 100 si nenosím v hlavě, to prostě neřeším, nějaká zrcátka, el. okna, rádio s CD atd. Fakt podrobnosti nevím. Voni to v prodejnách embéček budou vědět přesně, stačí se tam poptat...Jak je to nyní,to vůbec netuším a ani mne to nezajímá.Takže zdravím příznivce nafty, seč mám i auto na benzín Dokonce 2. Zdarec!  No a proč byly tehdy takové divné ceny,to tu asi nevyřešíme.
0/0
5.10.2005 20:48

pace

zákonné ručení
Stale nerozumím tomu, proč benzíňák 1,6 litru se 74 kW platí nižší zákonné ručení než nafťák 1,9 litru se 66 kW
0/0
5.10.2005 17:43

Martin

Re: zákonné ručení
 Taky to dost dobře nechápu, v Německu je to podle výkonu a ne obsahu. Musí se to změnit i tady časem.
0/0
5.10.2005 18:05

ddo

Re: Re: zákonné ručení
Je to naprosto fuk, ani výkon není o nic přesnějším měřítkem nebezpečnosti stroje. Navíc výkon se může značně lišit i mezi dvěma jinak identickými vozidly (jedno špatně zajeté) a tak každý výrobce může naměřit kolik se mu právě hodí +/- 10% ... konkrétně předpisy v Německu a Japonsku mají ten komický následek, že skutečný výkon bývá mnohdy o dost vyšší než uvádí výrobce. ... Obsah válců je ok, nebyl bych proti ani podobně jednoduchému měření podle pohotovostní hmotnosti. Stejně ale nechápu proč to určuje zákon a ne přímo pojišťovny.
0/0
5.10.2005 18:49

Fangio

benzin vs nafta
rekl bych, ze vyhody naftovych motoru jsou nekde uplne jinde.
samozrejme pokud rocne najezdite 30 tis a vic km, tak sporite na spotrebe. Ale mam tu zkusenost, ze naftovy motor ma daleko vetsi vydrz, takze s nim najedete v pohode kolem 250 tis. km. To u benzinovych motoru po 150 tis. ocekavate, ze uz se totalne podela.
 
0/0
5.10.2005 17:15

anderson

Re: benzin vs nafta
Jiste, diesel vetsinou vydrzi vic, pokud ovsem neni moc preplnovany, coz je dneska skoro kazdy. Doby naftaku od mercedesu co vydrzely 1 mil. kilometru jsou davno pryc. A krome toho benzin vetsinou vydrzi podstatne vic nez udavas (pokud se o nej staras), vim o cem mluvim, mam Hondu
0/0
5.10.2005 17:29

Mik

Re: Re: benzin vs nafta
JJ HONDA FOREVER ;-))
0/0
5.10.2005 22:38

honda

Re: Re: Re: benzin vs nafta
souhlas, honda je honda, 1,5 VTEC s pr. spotřebou 7. A nějakej chrochta mě nezajmá (pro rejpavce 1,5VTEC-E)
0/0
6.10.2005 9:48

Fido

Re: benzin vs nafta
No to snad nemyslis vazne. Mel jsem nekolik benzinovejch i naftovejch aut a tak malou vydrz jsem nezaznamenal u zadnyho. Benzinovy auta jsem prodaval kdyz mely najeto cca 300-320 tis. km a naftovy jeste tak o stovku vic a ty motory byly naprosto ok. Nezraly olej, tahly, startovaly, nekourily .... Ono to chce do toho taky davat kvalitni olej a filtry.
0/0
27.2.2006 22:58

Kota

Peugeot 307
Tak já jen dodám, že spotřeba u tohoto auta 5,2l je sci-fi. Pod 6,5l to nejde a pokud se vyjede na dalnici tak 7,0l je realita. Mam ho doma.
0/0
5.10.2005 17:00

Isoruku-Jamamoto

škoda fabia 1,4 16V nemá 55 Kw ale 74kw
Je to něměcká verze motoru a tuším 2 nejsilnější motor z řady fabie po RS. Fabie 1,4 má 55 !! Nevím kdo tu tabulku dělal, ale myslím, že tam jsou ještě 2 chyby ve výkonu motoru.
0/0
5.10.2005 16:41

performer

Re: škoda fabia 1,4 16V nemá 55 Kw ale 74kw
co je tohleto za bláboly?????????????????? Nechápu
 
0/0
5.10.2005 16:45

Isoruku-Jamamoto

Re: Re: škoda fabia 1,4 16V nemá 55 Kw ale 74kw
Sorry prostě jsem měl rozebrané oba 2 motory víš. Trochu sem vzal kliku a setrvák. 1.4 16V je celkem žívé auto, ale ne na závody.
0/0
5.10.2005 16:53

performer

Re: Re: Re: škoda fabia 1,4 16V nemá 55 Kw ale 74kw
no stejně jsem ale smysl toho příspěvku nepochopil - viz nadpis "škoda fabia 1,4 16V nemá 55 Kw ale 74kw". dělají se obě verze a liší se jen naladěním a cenou , tak proč to?
0/0
5.10.2005 16:55

Isoruku-Jamamoto

Re: Re: Re: Re: škoda fabia 1,4 16V nemá 55 Kw ale 74kw
Omlouvám se pakliže jsem tě mistifikoval. Prostě jsem jen nepochopil jak někdo může srovnávat 1,4 TDI s 1,4 16V- to musel napsal pouze nějaký lajk nebo já nevím. To jsem prostě nepochopil tak jsem to napsal. Něco jiného je např. u 1,8 a  tam to TDI je srovnatelný  i lepší ale u 14ky???? . vše
0/0
5.10.2005 17:01

Zenon

Re: Re: Re: Re: škoda fabia 1,4 16V nemá 55 Kw ale 74kw
Omyl. 1,4MPi, což je převrtaný starý škodovácký motor má 55kW, kdežto 1,4 16V je úplně jiný motor a má výkon 74kW ...
0/0
5.10.2005 19:40

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: škoda fabia 1,4 16V nemá 55 Kw ale 74kw
Omyl. 1.4 Mpi - takzvane stary mel 50kW a nebyl prevrtany, nybrz mel vel vetsi zdvih a to 78mm - uz se nedela, misto toho se delaji dva 1.4 16V 55kW (cerne 16V) a 74kW (cervene 16V)
0/0
5.10.2005 20:39

Coldstone

Re: Re: Re: Re: Re: škoda fabia 1,4 16V nemá 55 Kw ale 74kw
se pleteš 74kW je to samý jako 55KW, ale má dvě lambda sondy a dva katalyzátory a je vyhoněn otáčkama tzv. FSI - na to jsou u Volkswagen group vysazený.
0/0
6.10.2005 8:09

CHRISTO

Re: Re: Re: Re: Re: Re: škoda fabia 1,4 16V nemá 55 Kw ale 74kw
1,4 s tema 50 kw to byl starej upravenej (asi privrtanej?) skodovackej motor, kterej se daval jeste do š 1000 mb, uz se nevyrabi misto neho je 1,2 htp, ten 74 to je nemeckej motor...
0/0
6.10.2005 11:00

153624

nafta
V roce 2000 jsem vzal Oct1 s opovrhovaným TDI v tehdejší výbavě SLX+pár drobností navíc, takže tam chyběla jen navigace.. Stejný benzín 1,6(i výbava !!) se dělal jen GLX, takže klima, litá kola atd bylo za příplatek. Ve finále bylo TDI asi 100 tis levnější, než by byl srovnatelný benzín. V roce 2000,připomínám. Letos nevím.Intervaly úržby stejné,cena servisu stejná, jenom ta spotřeba byla se světly stále a klimou po řádově 50% doby provozu 5,6 nafty,100k benzín bere trochu víc,co tak vím.Takže znaménko PLUS i bez nižší ceny za ropák. Nevím, co se řeší. Teď HDI, bere to 6,3 nafty, srovnatelný 120 k benzín bere řádově 10. Sleva byla na ropáka 150 tis,nějak mi vychází znaménko PLUS i bez ceny paliva.Mám pocit, že TDI vadí spíš tomu,kdo na něj nemá,nebo z principu.Konečně,TDI-PD je hospodárnější,než celý common rail ve všech modifikacích.Je hlučnější.Venku,uvnitř ne.A to jej už nemám.Jediný problém u ropáku je nedát tam špatnou naftu,třeba takové Makro Brno je na to specialista.
0/0
5.10.2005 16:38

performer

Re: nafta
Tak to jsem nepochopil - lovec slev se tu jakoby vysmívá někomu, že nemá rád TDI, protože na něj nemá...
Jelikož nejsem sobecké prase, které rádo otravuje vzduch za sebou, dal jsem při koupi nového auta přednost benzinu, který s velkou rezervou plní benzinovou (!) Euro4. I když to byl dle tvé kalkulace ekonomický nesmysl (sakra teď nevím jestli zbytečně rozhazuju peníze a nebo je naopak šetřím a pak kvůji tomu závidím, že nemám tdi - nějak mě ty tvé argumenty matou )
0/0
5.10.2005 16:53

153624

Re: Re: nafta
Žádný lovec slev.Mně jen napadlo,když už jsem těch diskusí za ta léta pár přečetl,že je skupina lidí,kterým to TDi vadí a jen se pídím proč.Jedním z důvodů asi je,že jej nemají(nebo na něj).Nemohu za to,že když jsem chtěl Octávku v plné výbavě,tu benzínovou 1,6 101k dělali v chudší výbavě a pokud bych doplnil na srovnatelnou naftovou,že by to vyšlo dráž. Já opravdu ceny Škodovek nedělám.Stejně,když dají nové HDi za cenu nového benzínu,zhruba stejných parametrů=Pe,tak to mám jako říct:pánové,děkuji,prodejte mi to dráž?Že jsou to akce,to asi neovlivníme nikdo z nás.Mne spíš udivují rychlé soudy,jak se nafta vyplatí jen při 50tis a více km/rok.Tvrdím, že se dá naprosto nové koupit za stejné prachy,u octávky to bylo dokonce levnější než benzínové,rozdíl ve spotřebě je zřejmý,servis stejný.Větší opotřebení předních pneumatik či případné pov. ručení je zanedbatelné.V případě pov. ručení je konečně 1,8 či 1,9 stejná sazba.Mám auto jak na naftu tak na benzín.Kapito?
0/0
5.10.2005 20:37

lada

Re: Re: Re: nafta
to neni pravda, 1.8 patri do nizsi sazby, takze povinne ruceni je asi 5k kc, ale 1.9 je 8,5k kc.... lame se to presne v 1850 ccm.
0/0
6.10.2005 7:13

krakra

Re: nafta
Nechápu jak může bejt nafta o 100 tis. levnější - tak jak píšeš.
 
0/0
5.10.2005 17:37

kammy

Re: Re: nafta
von asi myslel rozdil mezi ojetym TDI a novym benzinem.
0/0
5.10.2005 20:11

afterburner_429

Re: nafta
"Tati, jede traktor!" "Kdepak, synku, to je Octavia TDI, nesuď auta jen podle zvuku."
0/0
5.10.2005 23:56

TDI

Re: Re: nafta
...řekl táta a nasedl do Trabanta,že
0/0
6.10.2005 22:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.