Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fantomasův citroën slaví 50 let

Na den přesně před 50 lety zažila automobilová veřejnost nečekaný šok. Na pařížském autosalonu se zrodila "bohyně", která se stala jedním ze symbolů Francie. Citroën odhalil revoluční model DS. Ten byl okamžitě miláčkem smetánky i státníků, ale také snovým rodinným vozem či hvězdou filmového plátna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

Citroen DS a Tatra 77
Navstivil jsem galerii "Pinakothek der Moderne" v Mnichove - jako vrcholy designu tam vystravuji nekolik aut.  Nikoliv BMWaky, jak by se v Mnichove dalo cekat, ale:
- TATRA 77 - ta stoji jako prvni, na vyznacnem podstavci - Citroen DS 21
- (taky Porsche a NSU Ro 80 (Wankel), ale ty jsou v pozadi )
 
0/0
5.12.2005 15:42

Honza

Re: Citroen DS a Tatra 77
Oprava: stoji tam TATRA 87 (nikoliv 77) :
 
0/0
5.12.2005 15:50

Brutus

Re: Re: Citroen DS a Tatra 77

a píšou tam T58 :-/

0/0
23.5.2007 6:52

Honza

Re: Citroen DS a Tatra 77
... a "Bohyne" DS v pozadi:
 
0/0
5.12.2005 15:51

F.Kada

DS EXPO
Navstivil jsem vystavu umistenou v takovem parizskem NTM ktere je v patek odpoledne plne k prasknuti rodicu s detmi. Ti take urcuji jeji atmosferu a asi nejvice oceni vystaveny citroen DS do ktere ho se muzete posadit a vyzkouset jake to bylo/je za jeho volantem.  Vystava je hezkym ohlednutim za technikou, prumyslovym vytvarnictvim a dobou DS ktera je nedilnou soucasti kultury a historie Francie. Mnozstvi exponatu, audiovizualnich ukazek (vcetne filmovych s Alanem Delonem, Fantomasem aj.) a vyprava vystavy jsou na vysoke urovni a uspokoji jak rodice s detmi tak pametniky a fanousky DS. Pred peti lety byla v Centre Pompidou prvni vystava o Flaminiu Bertonim, ktery delal design citroenu CV, DS a AMI a tato vystava pak putovala po muzeich ve svete (ne v Praze..). DS EXPO tak volne navazuje a pripomina kulate vyroci tohoto  modelu. Vystavu doporucuji k shlednuti uz jenom kvuli zamysleni jaka by mohla byt vystava padesatin t603...
0/0
30.10.2005 9:28

F.Kada

TATRA 603 slavi padesate vyroci
Dekuji iDnes za informaci o vystave k oslave padesatin "Bohyne", prisla vcas takze ji stihnu. Sestsettrojka slavi take padesatiny: 18.9.1955 poprve na zaverecne rychlostni zkousce motocyklove sestidenni v Gottwaldove, v rijnu na MSV v Brne a 13.10. prvni clanek ve Svetu motoru. V zahranici je sestsetrojka cenena kvuli sve jedinecne karoserii a dnes je hledanym veteranem jako DS. Ptam se: Tatra stale zije a vyrabi, existuje Muzeum Tatry, mame NTM, Ministerstvo dopravy CR, mame motoristicke novinare, casopisy a jine media, oslavime nasi padesatku T603? Ja si myslim ze oslavy DS by mely byt pro nas inspiraci k ohlednuti za dobrou praci!
0/0
9.10.2005 8:44

X

Re: TATRA 603 slavi padesate vyroci
Taky si myslím, že T603 je minimálně stejný pojem jako DS.
0/0
11.10.2005 20:42

X

Re: TATRA 603 slavi padesate vyroci
Ikdyž je pravda, že v Tatře jezdili jen papaláši a běžní lidé si o ní mohli nechat jen zdát.
0/0
11.10.2005 20:43

Martin

Re: TATRA 603 slavi padesate vyroci
Někteří autoři již svým dílem přispěli k výročí Tatry 603.Koncem roku 2004 vyšla K. Rosenkranzovi rozsáhlá kniha formátu A4 ,255 stran,nakl.Corona,kvalitně vázaná, o historii Tatry 603. Myslím,že i ve světovém formátu se jedná o výjmečné dílo věnující se jednomu typu vozu.A v nejbližší době vyjde Janu Tučkovi u nakladatelství Grada kniha menšího formátu asi 140 str. také o historii T603.
0/0
12.10.2005 18:07

F.Kada

Re: Re: TATRA 603 slavi padesate vyroci
Dekuji za informaci, dalo mi trochu prace sehnat v Praze knihu K.Rosenkranze, ale uspel jsem, na pocest 50. vyroci T603 jsem si ji koupil ( 999,-Kc). Jsem  s ni spokojen - obsahuje hodne informaci a vlozena replika prospektu  byla prekvapenim!
0/0
16.10.2005 20:53

F.Kada

Bohyne ma sveho autora
Ahoj, Flaminio Bertoni chybi v textu, googlem se o  nem dozvite vic...s pozdravem vsem kteri obdivuji jeho nadcasovou "Bohyni"
0/0
8.10.2005 21:56

Markoff

C6
co vravie na C6? myslim ze docela pekne auto od Citroen po BX/XM
0/0
8.10.2005 12:08

Ing.Radovan Burkovič

K citrouškům mám sentimentální vztah
Po rodinné Š100 a krátce Š105 to bylo moje první auto v roce 1991 - rok starý Citroen BX Break 1.9 D z Vídně. Uhrančivě hranatá nádhera, stříbrná metalíza, centrál, hydropneumatika, brzdy jako řemen, 4,8 litru na 100 km, pohodlné, obrovské, v zimě startovalo po noci v -20 stupních napoprvé, po sklopení sedadel odvezlo 28 bas piva, no mňamka.  Pak jsem ještě měl z Itálie BX 1.9 TD luxus v elektrice včetně střechy, ale starší kousek a řádně zanedbaný. Za neskutečných 350 tis. jsem si pak koupil nový výprodejový BX 1.9 D žluťásek v ČR.  Bohužel jich měli málo a ty ludry s tím kšeftovaly - kdo připlatil v autosalonu 20 litrů na ruku prodavači, měl luxusnější verzi v metalíze, prostě socialistické manýry. Nicméně paráda. Prodali jsme ho až po 170 tis. km, kdy už muselo vše na výměnu, jak jsme znali z předchozích zkušeností a nechtělo se nám do toho vrážet prachy. Nicméně Citrioen od té doby nic lepšího nevymyslel. Bohužel. Poruchové XM bylo k ničemu. Kámoš by mohl psát.
0/0
7.10.2005 22:12

PaWel23

Den pro Šakala
   
0/0
7.10.2005 14:04

PaWel23

Den pro Šakala
 _1_ _1_ _1_
 
0/0
7.10.2005 14:04

killbilly

DS
Tohle auto bylo naprosta revoluce a spicka ale zapomeli se zminit o jeho nejvetsi slabine - motoru,nechapu proc do tak hi-tech auta davali tehda tak slaby motor ale bylo to tak,motor pochazel z predvalecneho citroenu(znamy ze starych filmu jako vuz gestapa),u novejsich typu uz to napravili ale puvodni typ jezdil dobre jen diky propracovane aerodynamice.
0/0
7.10.2005 6:31

lukas

Re: DS
no pro tento vůz byl vyvíjen nový motor, Boxer, ale nak s nim byly problemy tak se nakonec rozhodly dat tam ten starej.
 
Ale ono i s tim slabym motorem, jezdil velice pekne. bohuzel byly velice poruchové. Prastrýc ho měl když byl v zahraničí, a když se vracel, uvažoval že si ho nechá, ale nakonec ho prodal, ono sežen na to díly za minulýho režimu :-(
0/0
7.10.2005 13:04

iuos

hmm
já jsem azse někde četl, že plánovali lepší motor, ale ten enstihli vyrobit/vyvinout a tak tam dali starej.
 
ale je to krása
0/0
7.10.2005 14:28

c00per

Natáčení světel!!
No chape te to!? TENTO VUZ UZ V ROCE 1967 MEL NATACENI SVETEL! Nevim ale musim se fakt smat kdyz Citroen tuhle technologii mel uz tehdy a dneska se kazdy divi ze nove Audi a jine automobilky neco takoveho davaji do svych vozu. To je tada mazec! UZ V ROCE 1967!!
0/0
7.10.2005 0:49

Mirek

Re: Natáčení světel!!
    S odvoláním na historii Tatry 603 jen dodávám, že jsme toto řešení měli již před Citroenem.
0/0
7.10.2005 6:50

Michal

Re: Re: Natáčení světel!!
Ne, ne, prvenství zůstává Citroenu.
0/0
7.10.2005 8:54

Ronek

Re: Re: Natáčení světel!!
Je to tak, to natáčení světlometů, jak si přivlastňoval Citroen už bylo u první Tatry 603 v roce 1956 a natáčel se ten prostřední světlomet. Vlastně se jednalo o mechanismus, který Citroen Tatře ukradl. V Tatře dokonce zvažovali, že podají u mezinárodního soudu na Citroen žalobu, ale pro nedostatek deviz a také z politických důvodů se od žaloby upustilo.
0/0
7.10.2005 8:59

cernobila_televize

Re: Re: Re: Natáčení světel!!
tento problem jsme tady resili, nekdy pred rokem (nebo mozna i vic). Tatra byla prvni, ale nikdo si nevzpomel, ze by se uvazovalo o zalobe. Ono tezko rict jaka byla doba( ja jsem jeste dlouho nebyl na svete)
0/0
7.10.2005 20:14

Speedster info@novynotebook.cz

Tady mate jednoho krasavce
A neni drahej, dostat ho na veteransky znacky by snad nemel byt problem. Mate s tim nekdo zkusenost ? http://www.mobile.de/SIDnxU8Qz89J8YyxXBMZUe7Ag-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1128628019A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1B21B20B64%81C-t-vCaMkMoSeSmVb_X_Y_x_y~BSRA6D1100D5900BDSCPKWBDSHinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=29&id=11111111180209304&
0/0
6.10.2005 20:51

Warťan

Díky za článek
Konečně jednou pořádný článek o nějaké klasice. Citroen DS patří do úzkého okruhu mých nejoblíbenějších aut, jednou jsem měl možnost ujet s DS 21 Pallas asi 10 km a můžu říct, že brzdy má opravdu až neuvěřitelně účinné po lehkém dotyku na "tlačítko" brzdy. Pro zařazení žádaného stupně stačil pokyn páčkou pod volantem, vlastní řazení provedla hydraulika. Kam se na něj hrabou CX, BX i poruchový XM... Dlouho už uvažuji o dovozu auta, ale asi nebude bez problémů co se týče formalit a hlavně sehnání dobrého kusu, také udržovat ho v našich končinách bude asi problém. Našel jsem i firmu, která to sem vozí, ale zdá se mi, že ceny kolem 400 tis. jsou přehnané. Má někdo jiný názor a zkušenosti? Budu rád, když se dovím něco nového.
0/0
6.10.2005 18:28

mirek

Re: Díky za článek
Zkus zavolat na tel 602622817 tenhle člověk se zabýval rekonstrukcí DSek a vlastní í citroen vrakoviště třeba ti pomůže.Jináč DS je opravdu skvost hlavně proti moderním autum.
0/0
6.10.2005 19:08

LJ

Re: Re: Díky za článek
Ve Francii se jeste obcas da koupit zachovalejsi DSko do 3000 Ecek nebo i za min. Sice to neni Pallas nebo nejakej sberatelskej kousek, ale paradu to udela taky. Chce to sledovat inzeraty treba na gasoline.net nebo v casopisech jako Collectioneur atp.
0/0
7.10.2005 14:31

F.Kada

Re: Re: Re: Díky za článek
Diky za tip kde hledat inzeraty!
0/0
30.10.2005 9:34

F.Kada

Re: Díky za článek
Ahoj, DS a ID se vyskytuji na eBay, momentalne nejhezci kus je v Liege (B) k mani od 12 tis.€, dalsi kousky jsou levnejsi. Doufam, ze tato zprava bude uzitecna....
0/0
16.10.2005 18:45

Mára

Kam se na tyhle
stary klasiky hrabou ty novy plechovky. Porad se designeri snazi o neco novyho a vzdycky je z toho jedna a ta stejna tuctovka (viz. Skoda). Stary ameriky, to je neco. Mit zbytecny milion, tak hned sahnu treba Camaru z roku 1977. Na to nema nic
0/0
6.10.2005 16:07

killbilly

Re: Kam se na tyhle
Cece '77 Camaro sezenes do 200 litru pekny,to totiz neni zadna klasika,protoze je to model po ropne krizi a ani design ani motory uz nestaly za nic,jo takhle 1968-9 Z28 Camaro to je jina pisnicka,ale ty stojej kolem mega to jo.
0/0
7.10.2005 6:26

LJ

Vive la DS
Supr auto. Autor ale opomnel spoustu pozoruhodnosti, jako treba to, ze diky hydraulice to auto bylo schopny jizdy po trech kolech, a nebo taky ze k vymene kola nebyl potreba hever - stacilo napumpovat perovani, podlozit auto pod sloupkem takovym stojankem, vypumpovat perovani a kolo se mohlo sundat.
0/0
6.10.2005 15:12

mirek

Re: Vive la DS
no ale tohle umí i xantia ,bx, nebo xm a C5 prostě všechny auta z produkce citroenu s hidraulikou.Já když jsem měl xantiii tak jsem vozil jen dřevěný špalík a hever jsem nepotřeboval.
0/0
6.10.2005 19:11

erisonek

presne informace
pokud chcete znat opravdu presne a detailni informace o DS, doporucuji stranku http://www.citroends.xpose.net/
 
0/0
6.10.2005 15:10

_carlos_

Re: presne informace
Nic ve zlým, ale tak špatně udělaný web jsem dlouho neviděl.
0/0
9.10.2005 13:04

čirokéz

.
Nádherné auto 
0/0
6.10.2005 13:12

Dan_do

Re: .
Nádherné auto = Citroën
0/0
6.10.2005 13:31

Historik

Re: .
"V roce 1962 nepancéřovaný automobil při cestě mezi Elysejským palácem a letištěm Orly zasáhl odstřelovač 140 ranami".... Sakra, to tedy musel mit v rychlopalnou ostrelovacku, co?  Ve skutecnosti na projizdejiciho DeGaulla zautocila na silnici autem s nekolika strelci teroristicka skupina Bastiena-Thiriho, terorista Watin pak z okynka samopalem palil na vzdalujici se vuz....Vetsina sla zezadu. Cetl jsem, ze kdyz deset minut na to zkuseny frontovy general DeGaulle dojel na letiste, uplne v klidu vystoupil, setrasl ze sebe strepy skla a jen prohodil "no,tentokrat to slo hodne zblizka" a za hodinu se uplne v klidu ucastnil domluvene konference.. Tomu rikam "cool" charakter! :-)
0/0
6.10.2005 13:35

Jimmi

Re: Re: .
cool charakter - cool auto
0/0
6.10.2005 14:48

Lapan

Re: Re: .
Přesně tak generál De Gaulle byl velkej frajer a to autíčko bylo příno "EŇONŮŇO"
0/0
6.10.2005 15:51

Aleš Balcar

De Gaulle
Vážení diskutéři, generál De Gaulle byl extrémní nacionalista, kterému nešlo o nic jiného, než udržet ve světě víru, že Francie je i po druhé světové válce velmoc (což nebyla). Proto prosazoval megalomanský projekt vývoje atomové bomby, dvakrát vetoval vstup Velké Británie do EU a proto také Francie vystoupila z vojenských struktur NATO (což udělalo velkou radost SSSR a oslabilo soudržnost "Západu"). Požehnání pro francouzské patrioty, ale pohroma pro svobodný svět.
0/0
7.10.2005 19:04

Pepa

Re: Re: .
Vůz byl ve skutečnosti zasažen pouze 18 ranami - atentát se totiž odehrál za šera a pachatelé nespatřili včas Bastien-Thiryho signál - mávání novinami -, protože byla příliš velká tma. 140 střel bylo vypáleno, většina nenašla cíl. Pneumatiky byly sice samolepící, ale i tak to byl od řidiče výkon.
Bastien-Thiry byl vynikající důstojník (plukovník gen. štábu) a de Gaulle si ho velmi vážil - údajně proto mu nedal milost a nechal ho tak popravit; přišlo mu rozumnější dát svým odpůrcům důstojnější idol, než "těch pár idiotských generálů (rozuměj z OAS), kteří si na vězěňském dvoře hrají fotbal."  
 
 
0/0
6.10.2005 16:01

Macchiavelli

Koukam panove, ze mate radi klasiku
a tou tedy Den pro Sakala rozhodne je
0/0
7.10.2005 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.