Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Riziko na silnici: pomalé stáří a rychlé mládí

Jsou dva typy rizikových řidičů - pomalí, starší lidé a mladí, příliš rychlí řidiči. Která z těchto dvou skupin je horší? Vědci z Univerzity Johna Hopkinse v USA zjistili, že mladí, rychlí řidiči ve věku do 20 let bourají až čtyřikrát častěji než průměrný řidič.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hansus

Reakční doba.

S přibývajícím věkem roste čas, neboli reakční doba, za kterou musí řidič po spatření něčeho nepřípustného v dopravním provozu zareagovat sešlápnutím pedálu brzdy. Mladý řidič může mít tento čas cca 0,3 sec., řidič ve věku okolo 60 let mohl by mít tento čas cca 0,6 sec. Při rychlosti 72 km/hod. to dělá 6 m, a to by mohlo být i hodně.

0/0
22.4.2007 9:02

IQ

znacky jsou vysledek prehazovacu papiru, kteri nejsou schopni domyslet situaci do konce
Znacka HlavnI  je zbytecna. Podle meho procesu mysleni, jsem na "hlavni" dokud neprijedu na vedlejsi : trojuhelnik, stopka, svetla. Nebezpeci vidim v tom, ze zaregistrujete znacku hlavni, a jste si jisti ze jste na hlavni. Vlevo u silnice  pristaly norsky husy a ridic na ne cumi, prehlidne znacku ze hlavni konci a kdyz prijede na vidlicku, ma v hlave zaregistrovano ze je stale na hlavni a zbytek si muzete domyslet.  V pripade ze by znacka hlavni neexistovala,  kdyz prijedete na vidlicku a i  kdyz jste prehlidli znacku davej prednost, rozum vam automaticky napovi: davej bacha, zpomal, hlidej trafik.  Kdo ma na trojuhelniku prednost, muze byt oznaceno primo v trojuhelniku. Pro sychra 100 metru pred trojuhelnikem znacka vedlejsi vjizdi na hlavni, a na hlavni cestu dat ceduli ze se blizi napojeni vedlejsi
0/0
11.10.2005 16:20

davexx

Re: znacky jsou vysledek prehazovacu papiru, kteri nejsou schopni domyslet situaci do konce
Obávám se, že Vaše interpretace významu dopravních značek je poněkud nepřesná. Křižovatka buď je a nebo není osazena dopravními značkami a podle toho se v ní jezdí.
0/0
12.10.2005 7:56

iuos

hmm
jen si dovolím upozornit na skutečnost, že ta čísla v bílym kruhu ohraničený červenou kružnicí jsou MAXIMÁLNÍ povolenou rychlostí, nikoli doporučenou - ta vypadá poněkud jinak
0/0
11.10.2005 9:19

Corwin_x

Re: hmm
No vidis, a ja si vzdycky myslel, ze ve vyhlasce chybi jeden veledulezity paragraf: Pred vsema znackama, predpisama a znacenim ma prednost zdravy mozek a logicke uvazovani...
0/0
11.10.2005 10:59

r-man

To je sila
No to jsem ani necekal, to snad neni vubec mozny...ctete diskusi na strance 2 o tom, jak "je normalni nesledovat znacky"....ty kraaaaaaavo to je mazec, ty lidi nemaji co delat na silnicich!!!
0/0
11.10.2005 1:55

davexx

Re: To je sila
Řidič samozřejmě značky sledovat musí a taky na ně musí reagovat. Dneska už naštěstí není více než dvě značky na jednom sloupu, ale vzpomeňme, jak byly před takovými dvacíti lety běžné značky s podsvícením (takové ty skleněné vypukliny) a bývaly na sloupu veřejného osvětlení klidně šest pod sebou, to byl nářez. Jedna švédská studie říká, že řidič nemá šanci vnímat značky časteji než jednou za půl minuty jízdy, takže ty lesy značek jsou místy úplně k ničemu. Je zajímavé, že v británii na značky téměř nenarazíte a přesto to tam funguje.
0/0
11.10.2005 9:19

Josef

BRNO
Asi patřím ke střední, nebo středně starší části řidičů. Jezdím denně, a že by v Brně jezdilo mládí rychle  tak to  nevím. Vím jen, že naprostá většina, bez ohledu na věk, pohlaví řidičů v autech cenových relací nad milion neumí dát blinkr, neví, že přerušovaná čára oddělující dva jízdní pruhy neslouží jako vodítko mezi koly, neví, že na zelenou se jede a na červenou stojí a neví, že žluté značení má přednost před bílým. A ještě jeden postřeh z Brna - městská policie se nepoutá, klasická policie ano, ale "city polic" jsou "profící" kteří nemusí :-))))))
0/0
10.10.2005 20:37

Marcela

Re: BRNO
to v Praze neumí dát blinkr ani řidiči Š105 , favoritů, fabek ......v ceně auta to není
0/0
11.10.2005 12:08

spartaman

Re: BRNO
Já bych empíky v Praze zrušil, jsou na Xovno. To, co dělat mají, nedělají (chytání kapsářů, pokutování lidí, kteří neuklízejí po svých psech......), jenom buzerujou slušný lidi. To by magistrátní pokladna ušetřila, kdyby zrušila tyhle exoty, kteří se tváří, jako by sežrali všechnu moudrost a přitom mají stěží devítiletku a jenom si léčí své mindráky !!!!!
0/0
12.10.2005 17:32

spartaman

Scéna jak z hororu
A nejlepší je, když pár takových šneků dojede něco velkého a bojí se to i na pohodovém úseku předjet. Navíc se shoufujou a jedou v metrových rozestupech za tím kamionem nebo co to je, takže když pak přijede zezadu někdo rychlejší, tak musí buď svorně za nima (což je opravdu velmi příjemné     ) nebo vzít celý ten štrůdl najednou, což je nebezpečné     . To bych vždycky vyletěl z kůže. Grrrrrrr!!!!!!!!
0/0
10.10.2005 17:19

3AAA

Re: Scéna jak z hororu
Jo to je přesně ono.Jede za sebou tak 7 aut a všichni spokojeně 70-kou. To se mi "svírá kudla v kapse",když to tak je.A pak se diví,že je někdo předjel,když jedou tak famózně a předpisově......
0/0
10.10.2005 20:46

boss

Re: Re: Scéna jak z hororu
Hoši, hoši, to je přesně vono :)). Pár blbců, který neuměj přidat a předjet někoho pomalejšího. Naštěstí si z toho někdy dělám hru, takže ohrožuju zbytek slušnejch řidičů, který jezděj podle předpisů a nesnášej ty co jezděj jako blázni. Ale aspoň dávám po každý změně směru jízdy blinkr. A chápu ty, co předjížděj proti mě!!!!! Jinak šťastnou cestu všem, co mě potkaj .)))
0/0
10.10.2005 21:25

3AAA

Re: Re: Re: Scéna jak z hororu
??? Kdo tady mele,že jezdím jak blázen a nedávám blinkry? Ty máš asi nějakou zarytou představu,že kdo píše podobný příspěvky je ignorant a jezdí jak magor,když si dovolí napsat,že předjede několik aut na jednou....Jinak hodně štestí a dodržuj bezpečné odstupy....
0/0
10.10.2005 21:47

Corwin_x

Re: Re: Re: Re: Scéna jak z hororu
No ono kdyz mas nejakou plecku 1.3 jako ja tak se predjizdi blbe... I kdyz ja zase nechavam dost velkou diru pro ty co si na to troufaj...
0/0
11.10.2005 10:56

boss

Re: Re: Re: Re: Scéna jak z hororu
ty vole to už nebylo na tebe, to sem jenom provokoval ty ostatní lidi co pořád nadávaj na ty blázny, co je ohrožujou :)), sami sice jezděj pomalu, ale nedávaj blinkry, šmejdi. Reakce byla na ty hlemejždě, co neuměj předjíždět, s tim souhlasim. Takže sorrrrry jestli se tě to dotklo. Zdárek
0/0
11.10.2005 10:59

vymrzovač

blbost!vědátoři ať jdou do háje!
Naše vláda přece rozhodla,že budeme svěží až do 63 let! Když můžeme makat do 63,tak proč najednou někdo píše,že senioři ztrácí pozornost,jsou pomalejší a blablabla kdovíco ještě? A nebo budeme jezdit do rachoty na kolečkovejch židlích?
0/0
10.10.2005 15:34

AdeShabe

Re: blbost!vědátoři ať jdou do háje!
Aby ses ještě nedivil
0/0
10.10.2005 16:48

Corwin_x

Rada...
Vsichni tady pisou, ze nejdulezitejsi je jezdit bez dozoru. Ja s tim souhlasim. Jenom mi poradte, jak mam k tomu dokopat pritelkyni. Jezdi zasadne se mnou, a kdyz ji nutim, aby jela sama tak jde radsi pesky nebo jede sockou. Pritom kdyz jedu s ni, tak se porad certi, ze ji za neco nadavam... (Ono kdyz reknete "Poustej spojku pomalu..." jednou, 2x, 3x...a podesaty uz jenom zarvete "kur*a himl krater poustej tu %&*#$@@@$% spojku pomalu!!!" a problem je na svete)
0/0
10.10.2005 15:14

cleanup

Re: Rada...
Nesmis rict ani slovo, proste se udrzet a mlcet. Jak vidis, je to stejne zbytecny, jen jste oba vynervovani
0/0
10.10.2005 15:21

Libb

Re: Re: Rada...
souhlas. Za prvé se stresujete oba a hlavně, když jí i jen nadáváš, ona pořád čeká, že jí řekneš, co má dělat. Neříkej nic. to auto skočí, až to udělá popáté, zamyslí se. Když jí ale vyhubuješ, upne se na to vyhubování a zablokuje se. Mám to vyzkoušeno na sobě, jenže naopak: moje žena učila řídit mě :-)
0/0
10.10.2005 21:39

buxus

Ó, jak Vám rozumím...
Poradit nedovedu, stejné problémy mám s manželkou. Na parkovišti u marketu, nebo při vjezdu do garáže na sedadle spolujezdce řvu: Pomalu, sakra pomalu! Ale kdepakk, vše se odehrává ve vysoké rychlosti systémem "snad ten volant včas přeručkujem".  Asai by stálo za nějakou odbornou studii, proč to tak je.
0/0
10.10.2005 15:24

CCC

Re: Ó, jak Vám rozumím...
mne se taky zda, ze moje zena jezdi strasne rychle...
0/0
10.10.2005 16:02

Jimmi

Re: Ó, jak Vám rozumím...
Tak tohle dělá moje žena taky. Čím méně si je jistá, tím více šlape na plyn a tím rychleji točí volantem. Jednou takhle předjížděla stojící autobus pod plným plynem tak o centimetr (ještě že nejel nikdo v protisměru, byli bysme všichni mrtví), onehdá zase v suprmarketu kličkovala po parkovišti tak, že se nejdřív zadním nárazníkem odrazila od sloupu střechy načež minula stojící auto opět tak o centimetr. A to nepatří ani do jedné z kategorií, kterých se článek týká....!!!!
0/0
10.10.2005 17:35

Marcela

Re: Ó, jak Vám rozumím...
byl byste rád, kdyby  za jízdy , když řídíte Vy, řvala ona na Vás , aby jste jel podle jejích představ ?
0/0
11.10.2005 12:15

Marcela

Re: Rada...
no, tak jí to neříkejte 5x , řekněte jednou v klidu, pustíš spojku rychle, autu se to nebude líbit, možná i chcípne ..a pak ji už nechte , párkrát ji ještě rychle pustí a pak jí to dojde. Ale já zastávám také názor, že je nejlepší začít jezdit sama . A když sama nechce, tak asi nepotřebuje auto , tak ať ho prodá a koupí si něco, co jí udělá radost
0/0
11.10.2005 12:13

jiri

blond
být blond není barva vlasů----- to je stav mysly
0/0
10.10.2005 11:35

Brundi

Re: blond
Hned jsem si to myslela, ze budes blondak! ;-)
0/0
10.10.2005 11:41

Hlina

Re: blond
Soude podle Tve znalosti gramatiky usuzuji v Tvem pripade na velmi svetly odstin vlasu :-))
0/0
10.10.2005 13:15

Silvik

Řidič
Řidičák jsem si vyzvedla před měsícem, byl vymodlený :-)) Pořád mi dělá ale problémy dělat více věci najednou, jako třeba brzdit, podřazovat, točit volantem a ještě kontrolovat kam jedu, ach jo. Můžete mi někdo říct jak dlouho mi ta koordinace nepůjde. Jinak řídím ráda, strach nemám a s rychlostí to nějak nepřeháním.
Tak se mějte a klidou jízdu přeju
0/0
10.10.2005 9:43

Brundi

Re: Řidič
Silvik, chvili. ;-) Ale musis jezdit, jezdit a jezdit. Mne to zacalo jit od te doby, co jsem zacala jezdit sama. Prestala jsem byt nervozni z otcovskeho dozoru vedle me, ktery trpel, jen co jeho auto vydalo nejaky jen trochu mene obvykly zvuk. Chvilemi jsem se bala, ze se udusi neb prestaval dychat... ;-) Pokud to neprehanis s rychlosti, tak za chvili uz budes jezdit tak, ze se vedle tebe nebude bat ani tvuj instruktor. ;-) Jinak muj ridicak byl taky vymodleny a dneska jezdim lip nez treba muj pritel. Ale pssst, nerad to slysi. ;-)
0/0
10.10.2005 9:59

ridic

Re: Řidič
to zalezi na barve vlasu
0/0
10.10.2005 10:05

jiri

Re: Řidič
blond není barva vlasů ---- to je stav mysly
0/0
10.10.2005 11:36

erben3

Re: Řidič
To je normální. To se časem poddá. Začínal jsem taky tak, že na tachometru bylo 50 a já měl v očích smrt. A problémy s odhadem šířky auta apod. Chce to jen jezdit a jezdit, nic víc.
0/0
10.10.2005 10:27

johny55555

Re: Řidič
Doporučuji cestu do Španělska a zpátky a budeš vyježděná.  Dlouhý trasy umožní člověku se s autem sžít bez stresu a pak stačí párkrát projet Prahou ve špičce a už je to OK...
0/0
10.10.2005 10:36

Brundi

Re: Re: Řidič
Hehee, to bych ridici-zacatecnikovi moc nedoporucovala nebo az po nejakem case. :-) Neni nic horsiho nez byt bez pomoci kdesi v cizine a pri tom v ocich hruza zacatecnika. To pak i maly problem nabyva obrich rozmeru... ;-) Lepsi kratsi cesty "bez dozoru" pobliz domova, kde po kazde ceste ma clovek prilezitost to "vydychat" a druhy den muze vyrazit znova. ;-)
0/0
10.10.2005 10:48

jsiii

Re: Řidič
Hlavne bez dozoru... to je fakt dulezity.
0/0
10.10.2005 14:30

Marcela

Re: Řidič
záleží na tom, kolik toho najezdíte , důležité je jezdit  a jezdit , za chvíli dostanete auto do ruky a pak už budete klidně auta střídat a budete v pohodě.
0/0
11.10.2005 12:17

Mjr_Zeman

Značky přehlížím taky,
i když mi je 28 let. Nic jiného totiž nezbývá, protože u nás jsou silnice obsypány na každém metru všelijakým nesmyslným značením a to bych pak vůbec nestíhal sledovat, co se děje na silnici.  
0/0
10.10.2005 8:24

Brundi

Re: Značky přehlížím taky,
No tak to doufam nemyslite vazne?!?! Pokud nestihate, nemate na silnici co delat nebo alespon jedte pomaleji!!!
0/0
10.10.2005 9:06

spartaman

Re: Re: Značky přehlížím taky,
Škoda, že Vás neznám, rád bych Vás doprovodil k jedné značce, která se nedá stihnout přečíst ani když zastavíte. Je to Zákaz vjezdu všech vozidel a pod ním je dodatková cedule, kde je vypsáno cca 15 termínu po 7minutách, kdy se tam ve všední den nesmí. Nedělám si srandu, taková značka fakt existuje.
0/0
10.10.2005 17:11

r-man

Re: Re: Re: Značky přehlížím taky,
No tak u zakazu vjezdu snad mate cas zastavit a podivat se jestli tam zrovna smite a nebo ne. Ale kdyz je nekdo tak bl*bej, ze jede tak rychle, ze nestiha znacky, tak to je fakt kr*eten.
0/0
11.10.2005 1:44

spartaman

Re: Re: Re: Re: Značky přehlížím taky,
Neřekl jsem, že nezastavuju. Ale porušuju tím možná předpisy, protože nesmím vjet do křižovatky, pokud mi situace za ní nedovoluje pokračovat v jízdě, ne? Takže mám zastavit před křižovatkou, přejít (není tam přechod pro chodce) a přečíst si, jestli tam mohu jet? Sorry, to fakt ne.... Nehledě na to, že než tam dojdu a přečtu to, tak mi mezitím ukradnou auto, protože vypínat motor na tu chvilku.....
0/0
11.10.2005 11:58

Tic-Tac

Re: Značky přehlížím taky,
Souhlasím, že značení a nesmyslného a zbytečného je spousty. Sledovat to ovšem stačím. Máme ovšem ale specialitky např v podobě omezení rychlosti na 70km v hodině při vjezdu do Ostravy ze směru od Mošnova. Ta značka je zakrytá větvemi stromů a je v podstatě slušně zamaskovaná. To ovšem nebrání policii, aby tam nestála s radarem a neměřila dodržování "schované" sedmdesátky. Předpoládám, že spousta lidí tam platí, aniž by v podstatě něco provedla. Tohle je smutný příklad práce PČR, resp. dopravní policie.
0/0
10.10.2005 10:03

Gunnergun

Re: Značky přehlížím taky,
Tak to jste pěkný mamlas. Třeba taková značka "Pozor děti", je podle Vás na nic, co? Když jste neschopný, tak nemáte na cestě co dělat.
0/0
10.10.2005 10:09

Mablung

Re: Re: Značky přehlížím taky,
Já značky také nevnímám. Krom značek "hlavní ulice" je totiž člověk při normální jízdě nepotřebuje (a pokud jí člověk přehlédne, stačí trochu ohleduplnosti k nápravě). Když je nebezpečí např. zákazu vjezdu, člověk zbystří a začne značky vnímat, ale "vtipné" značky typu "pozor děti" jsou absolutně na pytel. Pokud je někde zvýšený úsek nehod (a těch není zas tak moc), vyplatí se nápis na silnici.
0/0
10.10.2005 11:35

Brundi

Re: Re: Re: Značky přehlížím taky,
Asi se zacnu na nasich silnicich bat jeste vic, kdyz to ctu... :-/ Jak muzete nevnimat znacky?!?! Chapu, kdyz nevnimate smerove ukazatele, ale ostatni prece musite!
0/0
10.10.2005 11:43

Mablung

Re: Re: Re: Re: Značky přehlížím taky,
Pokud jedu v Praze v hustém provozu, snažím se přežít. A proto věnuji veškerou pozornost autům kolem sebe (trasu navíc znám).
Pokud někam jedu na další vzdálenost, značky vnímat nemusím. Na dálkových trasách jsou dva typy řidičů. Jeden značky nevnímá, druhý je ignoruje.
Pokud vjedu do nějakého místa které neznám a je pravděpodobné, že tam budou omezující značky, zbystřím pozornost a začnu se po nich vysloveně koukat.
Podle mě, tohle dělá hodně lidí. A nebojte se, jsou mnohem důležitější věci na silnici než značky. Stačí jezdit ohleduplně a většina značek se pro vás stane zbytečnou.
0/0
10.10.2005 13:47

jsiii

Re: Re: Re: Re: Značky přehlížím taky,
Kdyz clovek ridi, ma koukat na provoz a na silnici a ne cumet, kde a kam policajti schovali jakou znacku. V neprehlednem prostredi jako je mesto se daji znacky snadno prehlednout. Samozrejme, ze kdyz znacku vidim, tak se podle toho chovam, ale abych jel s hlavou otocenou doprava, to je prece pitomost.
0/0
10.10.2005 14:36

gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Značky přehlížím taky,
A nemáte náhodou jet tak rychle, abyste stihl sledovat jak značky, tak provoz?
0/0
10.10.2005 15:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.