Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Experti: Zaveďme dočasné řidičské průkazy

Předminulý týden chtěla policejní hlídka zastavit na Hodonínsku starou Škodu 120. Dvacetiletý řidič místo zastavení šlápl na plyn a snažil se před policisty ujet. Po několika desítkách metrů nezvládl zatáčku a vyjel ze silnice. Měl štěstí, nic se mu nestalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan

Řidičák dle výkonu auta
A co tak řidičáky skupiny B rozdělit dle výkonu auta jako u motocyklů. Já vím, je blbý si kupovat auta třeba po dvou letech, jak udělám řidičák na silnější, ale u motocyklů to tak je a ty silné motocykly už taky stojí tolik co auto !!!
0/0
25.10.2005 8:46

2Mac7

Re: Řidičák dle výkonu auta
Ve výkonu auta to není , mladý janek nebo blb ( bez rozdílu věku)  je nebezpečný jiným i sobě i ve Š 120. Podle mě jsou naopak slabší auta nebezpečnější.
0/0
25.10.2005 12:54

chrupavka

Mladi ridici
a co takhle, aby "mladi" ridici museli jezdit prvni dva roky v doprovodu nekoho, kdo ten ridicak ma uz dele?Ten by byl za nej odpovedny. Je to vsechno ve vychove. Urcite by take pomohlo, kdyby bylo na cestach vic policistu...  
0/0
20.10.2005 8:59

vtec

Re: Mladi ridici
nestraš s těma šlupkama už takhle jich je....
0/0
20.10.2005 10:36

2Mac7

Re: Mladi ridici
Vám se zdá, že ti , co mají řidičák déle ,jezdí dobře a ohleduplně ? Že nesednou za alkohol za volantem ? Tak to se Vám ale opravdu jen zdá,  sen a skutečnost jsou 2 rozdílné věci.
0/0
20.10.2005 13:36

Maritn

autoškolou to neni
Já mám řidičák 2,5 roku, mám najeto kolem 50tisíc bez jediný nehody a bez pokuty. Nedodržuju předpisy tak jako v autoškole, ale vim, co můžu a co ne, po městě klidně 70, tam kde to jde a značka město je v poli a 5 km nikde nic, prostě jako každej z nás a neříkejte, že dodržujete vše....
nicméně, v autoškole jsem absolvoval zhruba 1/4 jízd a ani minutu teorie. učil sem se doma z knížky a jízdy bez problému, test na 64b. tak a proč jako jsem špatnej??? Protože sem mladej blbeček v silnym autě a předjedu tě v škodovce??? Mimochodem mám hondu 1,5 takže to s tim silnym autem...
 Prostě je to o lidech a ne autoškolách, předpisech ani o ničem jinym...
0/0
18.10.2005 13:25

okal

Re: autoškolou to neni
...tak si dej bacha az pojedes nekdy v Nemecku ve meste 70km/h misto padesatkou! Asi budes muset vzit na zpatecni cestu vlak...
0/0
20.10.2005 10:14

Marcela

jen pro mladé ?
"Dočasné řidičáky " - proč ne, ale pro všechny , ne jen pro mladé. ... Nováček prostě dostane jasně najevo, že musí dodržovat předpisy, jinak rychle o své doklady přijde. .....starší je dodržovat nemusí ?  Proč asi ti mladí kluci ( holky nejsou tak nebezpečné) jezdí rychle a předvádí se - není to také proto. že vidí jak jezdí jejich otcové a chtějí se jim vyrovnat případně být lepší ? Vidí kolem sebe jak se jezdí, tak jezdí také tak. Omezení podle toho jak dlouho má někdo řidičák je také nesmysl, záleží přeci na tom, kolik najede ne na stáří řidičáků. Najazdím v průměru 25-30 t. km za rok , od vydání řidičáku . To znamená, že už za 3 roky jsem měla najeto tolik, kolik někteří za 10 let. A to nemluvím o lidech, kteří si udělali řidičák třeba v 18 , párkrát směli řídít auto s rodiči na chatu , ale opravdu jezdit začali třeba až po VŠ . Jen ve věku to není, společnost se musí změnit ( a to je na moc dlouho
0/0
18.10.2005 9:13

TT69

Má to háček
Zkušenost ze Slovenska: 2 mlaďoši si udělají současně řidičák. Jeden jezdí každý den (ne nutně jako hovado), druhý si dá řidičák na 2 roky do šuplíku. Prvnímu se po téměř 2 letech každodenního ježdění stane drobná nehoda (uklouzne mu to v zimě na ledě) a seberou mu řidičák. Druhej ho vytáhne za 2 roky z šuplíku a je z něj zkušenej řidič............???
0/0
18.10.2005 8:54

150-022-2

marný, marný, marný
Co k tomu říct. Každej to ví, ale kdo s tím něco může udělat, neudělá nic (asi to neví, nebo nechce vědět). Při závěrečný jízdě jsem musel jet s jiným autem. proč? neboť do toho "mého" nabourala "řidička", co měla u té samé autoškoly řidičák právě 14 dní. Autoškoly jsou opravdu k ničemu. To co pustí do provozu...lepší se nerozčilovat. Stálě mě irituje, když du na procházku a na dvouproudé silnici, kde je napojení z vedlejší a pak zastávka tramvaje, sviští řidiči běžně 80-120 (samozřejmě bez ohledu na věk). A pak vidím policajty, jak kontrolují chlapíka v zapadlé ulici, který právě zaparkoval svou Š120, jestli má lékárničku. Pospíchal jsem,příště si s nima na toto téma popovídám, o co mají vlastně zájem. Určitě nebudou mít radary atd.
0/0
17.10.2005 23:45

61 54 70-71

Re: marný, marný, marný
Autoskoly mohou naucit zakladni ovladani vozidla, na vic tam neni cas.... Podle me zkusenosti, ale opravdu mladsi ridici jezdi rychleji a nebezpecneji, zejmena, kdyz se jim pod ruku dostane sluzebni auto. Zrovna nedavno me doslova tlacila ve 150 ti na dalnici dodavka, ktera za mnou byla tak pul metru. Po te, co jsem uhnul, tak me prozmenu  nemohla predjet, po zpomaleni jsem videl, jak vevnitr sedi polovysmaty ucho v ksiltovce :o/ ... cihla na plynu a jizda stylem "cotodato".
0/0
18.10.2005 8:21

Ivan

Nic by se tím nezkazilo.
Teda až na tu sníženou rychlost (to vidím jako ránu pro plynulost provozu, pokud se to nemá týkat jen dálnic). Na druhou stranu, já si dělal řidičák v 18, protože mi ho rodiče zaplatili, "že se mi bude jednou hodit" a pak jsem asi tři roky za volant v podstatě nesedl. A takových lidí je v mém okolí víc. Takže to zase tak moc z hlediska zkušeností řešit nemusí.
0/0
17.10.2005 22:59

joryk

Věk x zkušenost?
Nemůžeme brát doslova vše, jak toé tu novináři zhusta nepřesně nadhodí. samozřejmě, že kdyby se to závadělo, tak by ta omezení platila asi ne podle věku, ale podle doby, kterou řidičák řidič vlastní. Nicméně z vlastní zkušenosti vím, že riskantně jezdí (ovšem jen někteří a těm ostatním se omlouvám) borečci tak do 25 - 30 let, ale protože většina lidí si dělá řidičák tak kolem 18 -20, tak by se tím tahle skupina víceméně pokrzla, ne?
0/0
17.10.2005 22:16

velkopodnikatel Krejcir

NAPROSTO SOUHLASÍM
a byl bych ve vydávání ŘP ještě přísnější, bodový systém nic nevyřeší, vláda si dělá z lidí jen pokusné králíky
0/0
17.10.2005 21:54

Vlk-honzi

Re: NAPROSTO SOUHLASÍM
Nesouhlasím - všem stejným metrem. Za daleko větší problém považuji fakt, že se na silnici nikdo nebojí postihu - pokud by opravdu platilo, že pokud se dopustím přestupku => mohu očekávat trest, lidé by si dali pozor. Podívejte se na Prahu - jel jsem onehda na letiště a pokud jsem jel 50-55, tak jsem si připadal jako blb, protože všichni předjížděli a tak každý 20-tý si ještě zatroubil. Nejezdím tak často, ale když vidím, resp. nevidím naše chrabré ochránce pořádku, tak chápu, že na nějaká pravidla všichni kašlou.
0/0
17.10.2005 22:32

Marcela

Re: Re: NAPROSTO SOUHLASÍM
to já zas nechápu, nepotřebuji nad sebou bič , je smutné že tolik lidí ano.
0/0
18.10.2005 9:16

Vlk-Honzi

Re: Re: Re: NAPROSTO SOUHLASÍM
Je celkem normální vlastností lidí, že se snaží najít hranici, kam až to projde. Jsem přesvědčen, že jezdím bezpečně a přesto občas jedu po vesnici 60 a na dálnici jedu 140. Jenže každý má tu svojí hranici jinde - někdo řekne 140, to je skoro 130 a pro někoho to je 160 je skoro 130. Proto jsou pravidla a pokud jsou stanovena mají mít stanoveny i prostředky, jak vymáhat jejich dodržování. Kdybychom neměli bič (v míře na které se dohodneme) a všichni se chovali "rozumě" tak můžeme rovnou zavést komunismus.
0/0
18.10.2005 16:20

2Mac7

Re: Re: Re: Re: NAPROSTO SOUHLASÍM
rozum a a ohleduplnost nemají s komunismem moc společného
0/0
20.10.2005 13:37

Ebo

mno..
nevěřím statistice, kterou si sám nezfalšuju
0/0
17.10.2005 21:53

Smarty

Nezda se mi to
Zda se mi dost obtizne urcit, kdy je ridic uz dobrym ridicem. Je sice fakt, ze ridici kolem 20 nebyvaji zrovna predpisu dbali a delaji hodne nehod. 20 procent je dost, ale co tech zbylejch 80. Co treba lidem od 50 zavest povinne prohlidky a testy? Muj deda je sice ridicem uz nejakejch 50let, ale bojim se s nim jezdit. Napr. jeli jsme do kopce a za kopcem vyjizdel nakladak s malimi obrysovimi svetli na kabine. Ded zacal predjizdet, protoze spatne vidi a myslel, ze jsou to svetla auta v dalce. Tudiz bych to neclenil na zelenace a zkusene, ale na schopne a neschopne.
0/0
17.10.2005 21:14

eliska

Re: Nezda se mi to
a zase jsme u toho predjizdeni na protismerkach a jeste k tomu do kopce. zajimalo by me proc predjizdel. Nac ten spech kdyz ma vedle sebe takovyho sikovnyho kluka...ten tvuj uspechanej dedek me  
0/0
17.10.2005 22:04

joryk

Re: Nezda se mi to
No to s tou padesátkou jsi trochu podstřelil hošánku, to snad nemyslíš vážně. Je jisté, že s vyšším věkem se některé schopnosti zhoršují, ale u schopností pro řízení vozu to začíná být významný tak od 60. Je to trochu jinak než v sexu nebo ve fotbale....
0/0
17.10.2005 22:05

eliska

Re: Re: Nezda se mi to
ajaj, 50let najezdino plus mozna 21 = aprox 71 let
0/0
17.10.2005 22:16

hbf

Re: Re: Nezda se mi to
Tak to prr panáčku, zrak se začíná zhoršovat od 30 let, reakční doba od téže doby klesá ... Není to samozřejmě na sebrání papírů, částečně je to vykompenzováno sklidněním "hormonů", získáním zkušenností, předvídavosti a pudu sebezáchovy ...
Příměr se sexem krapet kulhá, především proto, že selhání v sexu je jen nepříjemné, zatímco selhání za volantem nebezpečné a to i pro okolí ...
0/0
18.10.2005 8:40

hbf

Re: Re: Re: Nezda se mi to
... reakční doba samozřejmě stoupá, klesá schopnost rychle reagovat ...
0/0
18.10.2005 8:44

daadyy

chalst
20 nehod ze 100 mi nepřijde zas tak hodně..zajímalo by mě kolik nehod ze 100 zaviní alkohol? podle mého mnohem víc než nezkušenní řidiči..
0/0
17.10.2005 20:06

Václav

Re: chalst
Stačí se podívat do statistik. Pod vlivem alkoholu bylo od ledna do září zaviněno zhruba 4,5% nehod z celkového počtu a bylo při nich usmrceno 5,3% lidí ze všech obětí nehod. Nic ve zlém, ale těch 20% nehod je sakra hodně, když to vztahnete na počet řidičů. Znamená to totiž, že v této kategorii je několikrát větší nehodovost nežli u starších řidičů. Dočasné řudičáky by zcela určitě pomohly proti mladým borečkům s nulovými zkušenostmi a přetlakem spermatu na mozku.
0/0
18.10.2005 8:03

hbf

Re: Re: chalst
Někde se to řeší tak, že čerství držitel řidičáku musí ponejprv jezdit s tatínkem či maminkou. Jako zklidňující prvek mi to přijde velmi dobré.
0/0
18.10.2005 8:43

eliska

a co na to vy, rodice?
Jak by se vam libil ucnovsky ridicak? 1)Vase dite by po urcitou dobu nesmelo jezdit samo bez pritomnosti dospeleho v aute. 2)Kdyz zacne mlady clovek jezdit sam tak  nesmi po urcitou dobu vozit mladistvy, a nesmi byt na silnici po pulnoci. 3)Hospodsky nesmi mlademu nalit alkohol. Prodavaci nesmi mlademu prodat alkohol. Tady nejde o odebirani svobody mladistvym, pouze o jejich protekci do doby plnoletosti. Verte ze jezdeni po nasich silnicich neni zadny med ani pro ostrileny ridice s praxi na celem svete. Nase deti musime chranit a ne je vystavovat nebezpeci kterym se da predejit
0/0
17.10.2005 19:35

demik

Re: a co na to vy, rodice?
Pokud to myslis vazne, tak te lituju. Ale jako for docela dobry....
0/0
17.10.2005 22:26

Marcela

Re: a co na to vy, rodice?
dokud nejsou plnoletí , nedostanou řidičák
0/0
18.10.2005 9:19

Petr

A co takhle diferencovat povinné ručení podle věku?
Alespoň takhle se to ptaktikuje například v Singapuru a dá se říct, že to vunguje. A tozdíly v poplatku jsou až násobné.
0/0
17.10.2005 19:15

Premek

Re: A co takhle diferencovat povinné ručení podle věku?
To je i USA - povinne ruceni pro 16 lete je pekne drahe. K tomu se jeste rozlisuje pojisteni, s jakym vozem jezdite. Obsah motoru ci cena auta v tom nehraje zadnout roli, jak jsem se poucil. Velke drahe ale nudne auto (jako napriklad MPV) se kterym jezdi rodice maji nizkou pojistku. Naopak maly PT Cruiser - za polovinu ceny... - ve kterem normalne jezdi mladi  ma vyssi pojistku... Proste to jen reflektuje fact, ze ty male auta s mladym ridici zpusovi mnohem vice nehod.
0/0
17.10.2005 19:56

Ace2

Re: Re: A co takhle diferencovat povinné ručení podle věku?
No to je sice pravda, ale zase až tak geniální to není, protože nízkou pojistku mají i vozy třídy pickup. Takže není problém v 17 řidít auto typu Ford F350 či Dodge Ram 3500. To sice nejsou auta sportovní, ale při nehodě srovnají celý barák se zemí (obzvláště ty americký z papundelku)
0/0
17.10.2005 20:49

Premek

Re: Re: Re: A co takhle diferencovat povinné ručení podle věku?
To je bohuzel pravda.... Takova auta udelaji z domu kulnicku na drivi - ty baraky jsou strasny papundekl. Ale mladi hosi je zas tak casto neridi - alespon tady. A pokud ano, tak jsou to Mexicani, kteri to potrebuji na zahradnicke prace. A ti jezdi opravdu strasne opatrne a pomalu - az me to nekdy sere. Vec je v tom, ze jich je tady vetsina na cerno - tak si nemuzou dovolit, aby je policajti zastavili....
0/0
17.10.2005 22:45

albert

nadpis prispevku
Clanek ovsem uplne pomiji, ze novacci si rizikovou skupinou v jakemkoliv veku. Zkusenosti nelze nahradit tim, ze budou platit vetsi pokusy. O znalosti predpisu to neni, predpisy znaji novacci lepe nez starsi ridici, takze prezkusovani je taky nesmysl. Ja jsem se snazil jezdit s novym ridicakem extremne opatrne, presto dve nejrizikovejsi situace, ktere jsem vyrobil, byly prave v prvnim roku jezdeni. Nedodrzenim rychlosti to nebylo ani v jednom pripade, proste stresove situace ve kterych mi chybel prehled. Pokud nekdo na silnici frajeri, tak mu to zpravidla vydrzi az do triceti (debilum navzdy), takze nejake specialni opatreni pro prvni dva roky asi nepomuze.
0/0
17.10.2005 18:20

Franta Jetel

autoškola
, V Rakovníku u Karla stojí autoškola 5300, u Oláha 5600, kolik hodin si myslíte že budete jezdit? Ze zákona 28 hodin jízdy a 33 hod teorie. Za kolik na hodinu učí? To musí být kvalita. Levné je holt levné a kvalita odpovídá ceně. Pak někoho potkejte na silnici a světe div se. Nic neumí. Je se čemu divit? Asi ne.
0/0
17.10.2005 18:07

jirha

Problém není v hodnocení řidičů
ale v hodnotitelích. Jestliže policie stojí za h--- tak nemůžeme očekávat že se postará o výmaz kagorů ze silnice. Stojí za bukem a měří. Tudle jsem boural protože jsem nedodržel bezpečnou vzdálenost a přišili mi to protože musím jet tak abych bezpečně zastavil na vzdálenost. To je například při 50 km rychlosti asi 40 metrů. Jinými slovy všechny auta která jedou v Praze po magistrále musejí zachovávat vzdálenost 40-ti metrů jinak jsou v ohrožení. V US se posuzuje i důvod proč ten první zastavil. Pokud není adekvátní, je viníkem on. Dnes to ale tak u nás nefunguje. Naše policie jde pouze po jednoduchém mechanismu jak snadno trestat. Výsledkem je paskvil. Potom bodové hodnocení je nanic. POlicie dál bude jen měřit a případně rozdávat pokuty za to že někdo stojí někde kde jinde stát nemůže, protože stát tam povolil úřady aniž dodržel zákon že se k nim musí vystavět předepsaný počet parkovacích míst. Stačí se podívat na nově budované BB centrum. Je tam dnes přes 8 tisíc úředníků na 1000 pa
0/0
17.10.2005 18:02

jkzrt

Re: Problém není v hodnocení řidičů
Jezdím profesionálně již 40 roků.Za tu dobu jsem zaplatil  jen 2 pokuty za rychlou jízdu.Jezdím i do Prahy a nikdy jsem nebyl pokutovám za parkování,za lékárničku a za další voloviny,co chtějí někteří zamindrákování řidiči nám  tady vnutit!Chce to být jen ukázněný!!!
0/0
17.10.2005 18:57

jirha

To je blbost
Zaveďme osobní odpovědnost zkušebních komisařů. Pokud x procent (3-4) jeho absolventů do 3 let po získání řidičského oprávnění se dopustí dopravní nehody a nebo y procent (10) se dopustí dopravního přestupku, odebere se na 15 let danému skušebnímu komisaři (a byl by to tentýž kdo jej učí v autoškole) oprávnění to vykonávat.
0/0
17.10.2005 17:54

tojsouveci

Re: To je blbost
Pak by byl určitě velký rozdíl v počtu najetých km za ty 3 roky a tím i počtu nehod. Nebylo by to spravedlivé. Zkušební komisař s absolventem projede pár km a když je ta jízda v pořádku, tak řidičák schválí.
0/0
17.10.2005 18:01

Michal

Re: To je blbost
Jezis ty jsi blbej... . To muzes bejt uplna nahoda. Myslis, ze komisari s adeptama jezdej celej den aby je dokonale prozkouseli v kazdy situaci? Kazdej nekdy zavaha. A hlavne: Pri zkouskach jedes uplne jinak, nez ve skutecnosti troubo
0/0
17.10.2005 18:09

Vlk-honzi

Re: Re: To je blbost
Náhoda o být může, ale pokud něčí absolventi dlouhodobě plní rubriky černé kroniky, pak asi něco nebude v pořádku - asi bych to ale počítal pro celé auto-školy, ať si sami svojí kvalitu hlídají. Stejně tak si myslím, že pokud policie zastaví vrak, kterému najdou brzdy a má dva týdny staré technické osvědčení, měla by to příslušná zkušebna vysvětlit.
0/0
17.10.2005 22:37

aha

Re: To je blbost
Navrh mi pripada logicky... ale bude mit komisar nejake sankce za to, ze u nej zadny adept neprojde ? Co kdyz pujde tkzv. na jistotu a proste bude vyhazovat skoro kazdeho ?
0/0
17.10.2005 19:02

DannyFloyd

A nedáme mladým řidičům trest smrti?
Je mi 26 a řidičák mám od 20. Nikdy jsem nezpůsobil ani nebyl učastníkem nehody - snažím se jezdit opatrně a předvídat co mě čeká "za zatáčkou". Nechápu, proč by měl být věk omezující. :-(
Můžeme přece tvrdě trestat přestupky bez ohledu na věk.
Pokud mě předjíždí v "50" někdo stovkou nebo rychleji, nemám nikdy dojem že to je "20letý mladík s starou škodovkou"...
0/0
17.10.2005 17:50

crm6

Re: A nedáme mladým řidičům trest smrti?
Nejde o věk, ale dobu vlastnictví řidičáku. Takže žádná věková diskriminace mladších věkových kategorií (na rozdíl od těch straších).
0/0
17.10.2005 18:20

MPík

Mladí, rychlí, nebezpeční
Ať už to jsou náctiletí v upravených stodvacítkách (sportovní výzdoba, temná okna, modrá světýlka, apod.) nebo dorostenci v silných vozech, mají jedno společné: k řízení jim chybí zkušenosti a mají chuť se za volantem vytahovat a předvádět. Klidně bych byl pro zákaz noční jízdy pro každého s ŘP na kterém ještě neoschnul podpis... A jedno zda to bude mladík, nebo starší člověk. A klidně omezit i v dalších právech na silnici. Vše má svůj čas. A za ty přeživší na silnicích to stojí....
0/0
17.10.2005 17:47

ivan

Re: Mladí, rychlí, nebezpeční
Totalni hovadina! V Praze napriklad, se mlady clovek nauci lepe a klidneji jezdit v noci, nez pres den. Pres den casto krat ani do auta nesedne, protoze je to frmol, a kdyz jde nekam vecer, neni to takove riziko. A trenovat potrebuji....
0/0
17.10.2005 17:55

jirha

Re: Mladí, rychlí, nebezpeční
Jo jasně teď se do mě snažil nabourat jeden kretén v mercedesu zjevně to byl začátečník protože nepoužíval blinkry jel jako hovado a nesvítil. I když mu bylo 40 tak určitě neměl oschlej řidičák.
0/0
17.10.2005 17:56

Keni

Ja to vivim jinak
Nase prespisy ohledne silni cdopravy nedavej vetsinou smysl, odporuji si a hlavne test v tutoskole je jenom ohledne nenachytani na rozdi mezi "zastavenim" a "zastavenim vozidla". Takze az dostan epapiry, tak se teprve zacne v ty dzungli ucit a bohuzel z dusledku ekoteroristyckych blokad nemame fungujici dalnicni sit, takze precpane vozovky. Do toho par novych ridicek se sluzebnim vozem, ktera musi jet i kdyz by se bala. Takze chyba neni ani ve veku, ani v nezkusenosti, ani v autoskole, ale v celem dopravnim systemu. Ona autoskol amusi nauzcit na ty testy pro nic a nema pak cas na kvalitni vyuku.
0/0
17.10.2005 17:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.