Diskuze
Experti: Zaveďme dočasné řidičské průkazy
Děkujeme za pochopení.
Milan
Řidičák dle výkonu auta
A co tak řidičáky skupiny B rozdělit dle výkonu auta jako u motocyklů. Já vím, je blbý si kupovat auta třeba po dvou letech, jak udělám řidičák na silnější, ale u motocyklů to tak je a ty silné motocykly už taky stojí tolik co auto !!!2Mac7
Re: Řidičák dle výkonu auta
Ve výkonu auta to není , mladý janek nebo blb ( bez rozdílu věku) je nebezpečný jiným i sobě i ve Š 120. Podle mě jsou naopak slabší auta nebezpečnější.chrupavka
Mladi ridici
a co takhle, aby "mladi" ridici museli jezdit prvni dva roky v doprovodu nekoho, kdo ten ridicak ma uz dele?Ten by byl za nej odpovedny. Je to vsechno ve vychove. Urcite by take pomohlo, kdyby bylo na cestach vic policistu...Maritn
autoškolou to neni
okal
Re: autoškolou to neni
...tak si dej bacha az pojedes nekdy v Nemecku ve meste 70km/h misto padesatkou! Asi budes muset vzit na zpatecni cestu vlak...Marcela
jen pro mladé ?
"Dočasné řidičáky " - proč ne, ale pro všechny , ne jen pro mladé. ... Nováček prostě dostane jasně najevo, že musí dodržovat předpisy, jinak rychle o své doklady přijde. .....starší je dodržovat nemusí ? Proč asi ti mladí kluci ( holky nejsou tak nebezpečné) jezdí rychle a předvádí se - není to také proto. že vidí jak jezdí jejich otcové a chtějí se jim vyrovnat případně být lepší ? Vidí kolem sebe jak se jezdí, tak jezdí také tak. Omezení podle toho jak dlouho má někdo řidičák je také nesmysl, záleží přeci na tom, kolik najede ne na stáří řidičáků. Najazdím v průměru 25-30 t. km za rok , od vydání řidičáku . To znamená, že už za 3 roky jsem měla najeto tolik, kolik někteří za 10 let. A to nemluvím o lidech, kteří si udělali řidičák třeba v 18 , párkrát směli řídít auto s rodiči na chatu , ale opravdu jezdit začali třeba až po VŠ . Jen ve věku to není, společnost se musí změnit ( a to je na moc dlouhoTT69
Má to háček
Zkušenost ze Slovenska: 2 mlaďoši si udělají současně řidičák. Jeden jezdí každý den (ne nutně jako hovado), druhý si dá řidičák na 2 roky do šuplíku. Prvnímu se po téměř 2 letech každodenního ježdění stane drobná nehoda (uklouzne mu to v zimě na ledě) a seberou mu řidičák. Druhej ho vytáhne za 2 roky z šuplíku a je z něj zkušenej řidič............???150-022-2
marný, marný, marný
Co k tomu říct. Každej to ví, ale kdo s tím něco může udělat, neudělá nic (asi to neví, nebo nechce vědět). Při závěrečný jízdě jsem musel jet s jiným autem. proč? neboť do toho "mého" nabourala "řidička", co měla u té samé autoškoly řidičák právě 14 dní. Autoškoly jsou opravdu k ničemu. To co pustí do provozu...lepší se nerozčilovat. Stálě mě irituje, když du na procházku a na dvouproudé silnici, kde je napojení z vedlejší a pak zastávka tramvaje, sviští řidiči běžně 80-120 (samozřejmě bez ohledu na věk). A pak vidím policajty, jak kontrolují chlapíka v zapadlé ulici, který právě zaparkoval svou Š120, jestli má lékárničku. Pospíchal jsem,příště si s nima na toto téma popovídám, o co mají vlastně zájem. Určitě nebudou mít radary atd.61 54 70-71
Re: marný, marný, marný
Autoskoly mohou naucit zakladni ovladani vozidla, na vic tam neni cas.... Podle me zkusenosti, ale opravdu mladsi ridici jezdi rychleji a nebezpecneji, zejmena, kdyz se jim pod ruku dostane sluzebni auto. Zrovna nedavno me doslova tlacila ve 150 ti na dalnici dodavka, ktera za mnou byla tak pul metru. Po te, co jsem uhnul, tak me prozmenu nemohla predjet, po zpomaleni jsem videl, jak vevnitr sedi polovysmaty ucho v ksiltovce :o/ ... cihla na plynu a jizda stylem "cotodato".Ivan
Nic by se tím nezkazilo.
Teda až na tu sníženou rychlost (to vidím jako ránu pro plynulost provozu, pokud se to nemá týkat jen dálnic). Na druhou stranu, já si dělal řidičák v 18, protože mi ho rodiče zaplatili, "že se mi bude jednou hodit" a pak jsem asi tři roky za volant v podstatě nesedl. A takových lidí je v mém okolí víc. Takže to zase tak moc z hlediska zkušeností řešit nemusí.joryk
Věk x zkušenost?
Nemůžeme brát doslova vše, jak toé tu novináři zhusta nepřesně nadhodí. samozřejmě, že kdyby se to závadělo, tak by ta omezení platila asi ne podle věku, ale podle doby, kterou řidičák řidič vlastní. Nicméně z vlastní zkušenosti vím, že riskantně jezdí (ovšem jen někteří a těm ostatním se omlouvám) borečci tak do 25 - 30 let, ale protože většina lidí si dělá řidičák tak kolem 18 -20, tak by se tím tahle skupina víceméně pokrzla, ne?velkopodnikatel Krejcir
NAPROSTO SOUHLASÍM
a byl bych ve vydávání ŘP ještě přísnější, bodový systém nic nevyřeší, vláda si dělá z lidí jen pokusné králíkyVlk-honzi
Re: NAPROSTO SOUHLASÍM
Nesouhlasím - všem stejným metrem. Za daleko větší problém považuji fakt, že se na silnici nikdo nebojí postihu - pokud by opravdu platilo, že pokud se dopustím přestupku => mohu očekávat trest, lidé by si dali pozor. Podívejte se na Prahu - jel jsem onehda na letiště a pokud jsem jel 50-55, tak jsem si připadal jako blb, protože všichni předjížděli a tak každý 20-tý si ještě zatroubil. Nejezdím tak často, ale když vidím, resp. nevidím naše chrabré ochránce pořádku, tak chápu, že na nějaká pravidla všichni kašlou.Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...