Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novému sporťáku VW stačí na sto kilometrů 3,4 litru nafty

Kabát formule a pod ním motor s dietní spotřebou, tak si představuje automobilka Volkswagen budoucnost sportovních aut. Žlutý přízrak, jehož tvary jsou na hony vzdálené umírněné sériové produkci automobilky z Wolfsburgu, se představuje na autosalonu v Tokiu. VW EcoRacer umí uhánět až dvěstětřicítkou a vystačí s 3,4 litry nafty na 100 kilometrů jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Franta Jetel

Ha ha
, Hezké, zato mojí 1,2HTP si to nějak vynahrazuje. Kolik na tachometru tolik děleno deseti spotřeba. A to je dle slov od kolegu ze Škoda servisu prý ještě silně pod limitem jako naměřené hodnoty z mého motoru.
0/0
24.10.2005 18:51

Migg

Sporťak jak cyp
To sem zvědavy jaky to bude sporťak až ten motor nacpou do normalniho auta co važi 1,5 tuny. Bude svižne, neřikam že ne, ale sporťak asi těžko a žrat bude taky vic, a to nemluvim o tom že se po (dejbuh) 100tis. km rozsype...
0/0
20.10.2005 10:35

Invos

Otisk palce...
To aby začali zloději aut nosit vedle klasického vercajku i sekářek na maso, na sekání palců majitelům...
0/0
20.10.2005 7:57

termin

Re: Otisk palce...
Si děláš srandu, ale u nějaký hyper novinky kdesi na Thajwanu fakt majitelům prsty sekali....
0/0
20.10.2005 16:13

vik

joooo?
3,4l na 100 km, 1,5l motor - 135k. Tak to jo, jeste je v kufru blondýna a ta ma zase 135 IQ. To ten motor toho musi fakt hodne vydrzet. iDnes se zase vozi na ocasku vw.
0/0
19.10.2005 21:46

pečlivý čtenář

Re: joooo?
Kdyby ten motor vyrobili japonci, třebas Honda. Tak by určitě vydržel více. Že jo;-) Fiat už více jak rok a půl montuje JTD s jmenovitým výkonem 61kW/l. Tenhle diesel od VW, má litrový výkon 67kW/l. Na to, že se jedná o novinku, navíc sporťáček je to spíše průměr. Je třeba si uvědomit, že Evropské automobilky umí motory lépe než kdokoliv jiný a čas od času se taky věnují těm měnším.
0/0
20.10.2005 3:44

anderson

Re: Re: joooo?
Evropske automobilky umi motory nejlip??? Tak to mi uniklo ze VTEC, Vti, VVTi atd. jsou z Evropy. Hmmm
0/0
20.10.2005 8:41

DaM

Re: Re: joooo?
"Evropské automobilky umí motory lépe" - pan "peclivy ctenar" je zrejme "odbornik", jinak by vedel, ze napr. prave jim zminena Honda naprosto pravidelne vyhrava "Engine of the Year", a to ve vice kategoriich. Az do minuleho roku vsak pouze v benzinovych motorech. Letos ale se svym motorem porazila i BMW, a to v jeho nejsilnejsi domene - dieselu. Takze stale jeste si myslis, ze "Evropské automobilky umí motory lépe"? :-)))
0/0
20.10.2005 15:38

VTEC

Re: Re: joooo?
sem sice milovník a vlastník Hondy, ale naftu od hondy bych si nekoupil..... Mimochodem, sporťáček co má 160 KW v základu jezdí na benzín, žere okolo 6-8....
žeby CRX 1,6, 16V Vtec???? Ano ano, to je sporťák a ne nějakej naftalín co dělá kedlá kedlá a o 8000 ot/min si nechává jen zdát..... Ještě jeden detail, co sem si v tom tak pochopil, ono i honda 1,5 VTEC-E (sedan rv. 1997 1,1 t. těžký auto) má v papírech spotřebu 4,2l/100 ale je to při 90km/hod po dálnici, dá se s tim jet za 5, takže to soudruzi z NDR nemaj zas tak super věc.... HONDA navždy
0/0
20.10.2005 17:40

martas38

Re: Re: Re: joooo?
Jen me na Honde desi ta silna navykovost
0/0
20.10.2005 19:45

DaM

Re: Re: Re: Re: joooo?
Ano, Honda je droga. Mohu potvrdit z vlastni zkusenosti :-)
0/0
20.10.2005 19:56

DaM

Re: Re: Re: joooo?
Plne souhlasim az na dve dve veci. Prvni je, ze diesely sice taky nesnasim, ale 2.2 i-CTDi je fakt hoooodne dobrej a uvazuju o nem jako o firemnim. Druha vec je mozna jen tvuj preklep - CRX nemelo 160 kw, ale 160 koni (motor B16A).
0/0
20.10.2005 19:54

VTEC

Re: Re: Re: Re: joooo?
jo, honda je fakt droga... No to s tim 160 byl překlep, myslel sem kw, ale s tou naftou, no nevim asi je to tim, že sem seděl v prvnim naft. motoru co honda dělala a to byl děs, tak to ve mě zůstalo, jinak, hondě zdar a H-C dík za to že je....
0/0
20.10.2005 22:22

DaM

Re: Re: Re: Re: Re: joooo?
2.2 i-CTDI je PRVNI diesel od Hondy, ty diesely, ktere se davaly do drivejsich Civicku a Accordu nebyly Honda, ale tusim, ze Isuzu. Hruza a bez. Zkus si projet ten novy, je to nepredstavitelny rozdil.
0/0
21.10.2005 10:30

Bagr

3.4l na 100km? No a co?
Smart CDI ma spotrebu 3.7/3.1/3.4 l/100km.
Neni to pravda zadny sportak, ale na silnici nepatri mezi nejpomalejsi auta. A uz par let jezdi.
0/0
19.10.2005 20:42

Pepa

Re: 3.4l na 100km? No a co?
 a kolik ma obsah?
0/0
19.10.2005 23:31

demik

Re: Re: 3.4l na 100km? No a co?
ceho? k*rv*drat je to objem. uz se to zapamatujte...
0/0
20.10.2005 7:25

Bagr

Re: Re: 3.4l na 100km? No a co?
0.8 turbo diesel (CDI).
detaily jsou na www.smart.com
0/0
20.10.2005 9:19

Pablo

Sportak? - jak absurdni
Zajimalo by me co je sportovniho na teto nebo jakekoli jine plechove becce. Slovni spojeni 'sportovni auto' je kontradikce protoze v tkzv. sportovnim aute sedi zhovadily kre t en ktery krome krouceni volantem a dupadim na plyn nic sportovniho nedela - pouze zasmraduje vzduch a na s ira okolni svet.
0/0
19.10.2005 18:28

Balet

Re: Sportak? - jak absurdni
Jestli narážíš na to, že při závodění se člověk nenamáhá, tak se někdy podívej, v jakém stavu vylézají závodníci po závodě ze svých aut... Navíc sport jsou i třeba šachy a i když se to nezdá, tak největší mistři při těch nejtěžších partiích zhubnou i 10 kg...
0/0
19.10.2005 20:56

JTB

Re: Re: Sportak? - jak absurdni
Proboha, nikdo nemluví o soutěžácích, 99% produkce "sporťáků" ale nikdy žádný závod nepojede...je to jen frajírkovina, ač ji víc nekritizuju, pohnutky pro shánění takovýho auta chápu a týhle akci VW tleskám...
0/0
20.10.2005 2:10

Nick

vw forever
...
0/0
19.10.2005 17:22

spartaman

Diesel?
To sou ale dneska poměry, sporťák a na naftu? Podobnej shit jako Fabia RS.
0/0
19.10.2005 16:49

Pepa

Re: Diesel?
clovece, nevim jak ty, ale ja jsem mel fabii rs pujcenou 3 tydny a jezdila fakt dobre. Neni to samozrejme jako oktavia rs, ale spotreba je o tretinu nizsi a lepe to sedi. Oktavka plave... 96KW na tohle male auto je slusny vykon a je to znat.
0/0
19.10.2005 23:34

spartaman

Re: Re: Diesel?
Netvrdím, že to jede špatně, určitě to kvůli přebytku kW na hmotnost vozu bude svižné auto. S tím podvozkem bych moc nesouhlasil, Fabia má podvozek špatný, obzvlášť krátká. Jen jsem poukazoval na to, že mi nesedí to spojení: sportovní auto a motor z traktora (čili diesel).
0/0
20.10.2005 9:39

real_goldie

Re: Re: Re: Diesel?
No ja bych spis rek, ze je dulezity jakej ma motor vykon, max. kroutici moment a tak, mez jestli je na benzin nebo na naftu. Nebo se ti zda 1.5 benzil z Lady (s vykonem +- 80 ps) nejak sportovnejsi nez tendle 1.5 TDI s vykonem 135 ps?
0/0
20.10.2005 16:12

DaM

Re: Re: Re: Re: Diesel?
Vykon a kroutak je samozrejme dulezity, ale jeste dulezitejsi je zpusob reakce motoru na prikazy ridice (plynovy pedal, nejlepe bez turba), otacky (diesel se nad 5 tis. nedostane, bez turba ani nad 2,5 tis. otacek), vaha (diesel je vyrazne tezsi) a samozrejme celkovy projev. V tom vsem je benzin lepsi. Opak je spotreba, ale ta se u sportovnich aut neresi.
0/0
20.10.2005 20:00

karel

OK
Jo, velice zdařilé. Jen ať se už začne vyrábět.
0/0
19.10.2005 16:48

Rebby

LED diody
LED svetla. Nevim jak komu jinemu, ale me to jako ridici nevyhovuje. Onehda jsem stal za BMW tridy 7 v zacpe na Jizni spojce. Zrejme slo o automat, protoze kdyz stal, neustale mu svitila brzdova svetla. Bylo to v podvecer a z toho metru to bylo tak hrozne intenzivni a neprijemne... Po peti minutach, jsem mel nehorazne mzitky pred ocima a fakt jsem si radeji stoupnul do vedlejsiho pruhu za postarsiho smradlaveho diesla...
0/0
19.10.2005 16:22

Petr

Re: LED diody
A ty nestojis na brzde kdyz nekde na chvili zastavis? Ja teda jo...lhostejno jestli s manualem nebo s automatem. Jinak za autem s ledkama jsem v noci nejel, tak nevim. Ale hadat se rozhodne nebudu :)
0/0
19.10.2005 16:49

Balet

Re: LED diody
Tak za 1) Ať už redakce, nebo ty, oba děláte chybu, LED znamená "Light Emited Diode", tedy "Světlo vydávající dioda". Spojení "LED dioda" je blábol... Za 2) LED mají rychlejší nástup (v řádu milisekund) takže v případě, že jsou použity jako brzdové světlo... Že je někdo bezohlednej a nevyřadí si při stání, je jiná věc...
0/0
19.10.2005 16:54

Jack

Re: Re: LED diody
No kdyz ses tak chytrej, ze vsechny poucis o LED, tak vyrazeni pri stani pomuze tak akorat k tomu, aby to bez spojky nechciplo. Nemusis mit vyrazeno a muzes a brzdova svetla svitit budou, pokud stojis na brzde!!! Neni to tedy otazka vyrazeni rychlosti. A pokud stojim v kopci, tak pomuze jedine rucka.
0/0
19.10.2005 17:03

Balet

Re: Re: Re: LED diody
Eh, Rebby mluvil o automatu, kde se dá rovněž vyřadit. No a na rovině auto stojí i bez brzdy a do kopce holt zatáhnu (u některých aut zašlápnu, nebo zamáčknu) ruční brzdu...
0/0
19.10.2005 17:33

JiF

Re: Re: LED diody
ad LED) No blábol to je, ale léta se to běžně používá i mezi lidma z oboru. A pro mě je to prasárna zrovna tak jako xenony, nebo auto bez zástěrek.
0/0
19.10.2005 19:46

Balet

Re: Re: Re: LED diody
Xenony, když jsou dobře seřízený, tak jednak je líp vidět, druhak míň oslňujou, než halogeny...
0/0
19.10.2005 19:54

gsx

Re: Re: Re: Re: LED diody
... takový auto jsem teda na silnici ještě neviděl
0/0
20.10.2005 4:52

arnal

Re: Re: Re: Re: LED diody
ja si kvuli xenonum dal do auta folie, protoze sem uz kvuli nim malem parkrat boural, jak oslnujou, kdyz se totiz sejde xenon za mnou a pak jeste druhej proti me, tak nevim kam jedu a je to fakt neprijemny. Ted je sice ne neosvetlenych silnicich horsi vyhled do stran, ale to se da obcas vyridit stahnutim oken...a ty LED svetla jsou dobry, ale pravda v zacpach napikacu...
0/0
20.10.2005 8:48

Standa

Re: Re: LED diody
Tak za 1) kdyz uz mate potrebu nejak poucovat, tak to, prosim, delejte spravne. LED je zkratka od Light-Emitting Diode (ne Emited, jak uvadite) a za 2) chapu, ze Vas to zdvojene slovo "dioda" drazdi, ale spojeni LED dioda je natolik zazity termin, ktery pouzivaji jak laici, tak lide z oboru, ze je pochopitelne, ze ho pouzil i autor clanku.
0/0
19.10.2005 22:25

Honza

Re: Re: LED diody
Všichni dělají chybu, jen ty, Balete, jsi určitě bez chyby. V angličtině ti to ale moc nejde, tak trochu brzdi s tím poučováním.
Mají rychlejší nástup než co? Žárovky? Kolik dělá ten rozdíl?
0/0
19.10.2005 22:35

ondra

Re: Re: Re: LED diody
bla bla bla bla bla.
LED na blízko moc svítí , ale na dálku jsou líp vidět, xenony oslňují, ale líp svítí, Diesel je sračka, ale míň žere.
VW je sračka, ale škodovka ještě větší. kyselo je moc kyselý a bramborák moc bramborovej a já jdu radši spát.
Zkuste se zamyslet a věnovat  taky někdy energii na něco jinýho.
0/0
19.10.2005 23:08

Balet

Re: Re: Re: LED diody
OK, moje chyba, že jsem si neověřil fakta, pardón, propadám se do země. S tím rychlejším nástupem: Nevím přesně o kolik, ale do LED pustíš proud a prostě svítí, naplno, jasněji než... žárovce chvíli trvá,než se rozžhaví vlákno, je to vlastnost, ne chyba. Rozdíl je malý, ale v situaci, kde jde o desetiny vteřiny...
0/0
20.10.2005 7:34

John

Re: Re: LED diody
Ty ses nakej chytrej. Stat na brzde musis. Onehda do me nekdo napalil v kolone ze zadu, az jsem ja napalil do auta prede mnou a prvni na co se me policajti ptali bylo, jestli jsem stal na brzde. Kdybych rek ze ne, tak bych dostal rovnou pokutu.
0/0
20.10.2005 12:04

mara1234

Re: Re: LED diody
tos hodne prehnal s tema milisekundama
0/0
20.10.2005 21:52

Budulyn

SENZACE
Když do toho nalejeme dva litry vyjetého oleje z friťáku, tak bude spotřeba 1,5 litru. Sto kiláků za pětačtyřicet korun (bez oleje z friťáku), to docela jde.
0/0
19.10.2005 15:11

Kalaš

husty
tohle auticko je fakt dobry vubec by mi nevadilo je proste bez much je husty.
0/0
19.10.2005 15:06

Dodo

NIC MOC
Vypadá fakt divně a hlavně vůbec nevypadá jako VW. A s tou spotřebou nevím nevím..... a jestli se bude vyrábět tak by mě zajímala zase cenová politika VW jestli budou zase tak drahý, že to auto zase přestanou vyrábět..... Jako např Pheaton
0/0
19.10.2005 14:50

pablos

Dobry motor:-))))
Stejne je to kravina. Kdyz existuje takovy motor s temito parametry, tak proc ho nemontuji do ostatnich seriovek?? To by byl celkem hukot  Ledaze se pocita s pridavnym pohonem jako u flinstonu
0/0
19.10.2005 14:23

airwar

Re: Dobry motor:-))))
Protože je to nová verze motoru, kterou asi budou do novejch aut montovat, ale proto aby zaujali ho nedali do sériovky ale do future-sporťáku.
0/0
19.10.2005 14:46

Pablos

Re: Re: Dobry motor:-))))
Tak ono su uz motory, ktere na 3 litry paliva ujedu 1000 kilometru, ale to je zas trosku jina pohadka:-)))
0/0
19.10.2005 17:44

Balet

Re: Dobry motor:-))))
Ono je vůbec kravina dávat naftu do čehokoliv menšího než je HUMMER... Já vim, že se na mě sesype tisíc přívrženců dieselů ("Má to lepší krouťák, pyčo"), ale nikdo mi nevymluví, že benzínový motor je jednak ekologičtější, výkonnější, má lepší zvuk atd... Nemluvim o spotřebě, ale zamyslete se, jestli Vám opravdu u normálního auta stojí za to mít o 2 litry menší spotřebu paliva, když se při každym sešlápnutí plynu objeví za autem černej mráček plnej karcinogeních sazí...
0/0
19.10.2005 14:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.