Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deset způsobů, jak vyřešit ucpanou Prahu

Jen v loňském roce vlastnili Pražané tři čtvrtě milionu aut. Ta spolu s dalšími statisíci mimopražských ujela po městě každý den dvacet milionů kilometrů. A tento počet bude patrně narůstat i v příštích letech. Ucpaným ulicím v centru má ulevit dostavba jižní části dálničního obchvatu a části městského okruhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mirek

proč ne tunel?
Proč nikoho nenapadlo vybudovat pod Prahou tunel tak  jako to už dávno mají jiná velká města?  Navíc pokud by byl veden v severojižním směru, mohl by v případě katastrofální povodně část vltavské vody pojmout.
0/0
16.11.2005 8:12

jirkaz

To chce jen nasadit tržní ceny
V Praze by se především měl pořádně zpoplatnit jak vjezd do centra tak parkování. Vždyť i ty současné poplatky za parkování jsou stále ještě směšné. Možná by stálo za to si uvědomit, kolik místa v centru zabírají různá parkoviště, magistrála a jiné hlavní silnice.  Nechápu, proč si tolik lidí myslí, že když někde v lepším případě vlastní, v horším jen mají pronajatý byt nebo židli v kanceláři, tak mají automaticky právo si k tomu zabrat i kus cizího pozemku, i když ve vlastnictví města, aby měli kam si odložit svoje auta. Zkuste se zeptat třeba majitelů stánků nebo předzahrádek kolik platí za pronájem. Já tu cenu sice neznám, ale tipnul bych si, že pokud by se za pronájem pozemků pro účely parkování mělo platit stejně, a nechápu proč by tomu tak být nemělo, tak by to mnoho lidí vyšlo i na několik tisíc korun měsíčně.
0/0
11.11.2005 23:02

grw

Re: To chce jen nasadit tržní ceny
je videt ze si mimoprazsky vidlak
0/0
26.11.2005 9:23

honzajaka

No pánové
já znám jen jedno řešení, ale to není pro chudinu jako jsou tady všichni. Kupte si Audi A6 3,2 V6 to je kobyl co? a té zácpě ujedete,ale to taková chudina a majitelé podprůměrných vozů asi nepochopí
0/0
5.11.2005 10:22

ddo

Re: No pánové
Jo, ujedete jí třeba po tramvajových kolejích a když tam bude zdržovat tramvaj, tak po chodníku, lůza uhne.
0/0
7.11.2005 15:32

spartaman

Tři body, které mnoho problémů vyřeší
1. U Hlavního nádraží zakopat magistrálu pod zem a vyndat ji na povrch až před Nuselským mostem.
2. Vyřešit severozápad Prahy: tj. spojit Suchdol s Trojou, Bohnicemi a Dolními Chabry (jinými slovy vyřešit problém Letenského náměstí).
3. Napojit nějak chytře D5 na D1 (a tím vyřešit Barrandovský most a Jižní spojku).
0/0
2.11.2005 13:17

jan

zakopani magistraly
sem pro zakopání magistrály. hledám investora a zkušeného lobistu, který mi 1/ půjčí peníze na v součesné době době levné domy/byty na magistrále 2/ pomůže uplatit vhodné radní a pod. aby se to fakt zakopalo 3/ podělí o zisk z prodeje luxusních bytů v lokalitě nově vzniklých bulvárů Po úspěšném podniku by se totéž mohl vyzkoušet se zakopáním kolejí za masaryčkou a hl. n.
0/0
10.11.2005 16:18

jirkajirkajirkajirka4

Mestsky orkuh
vyzva k mimoradnemu zastupitelstvu kvuli vystavbe mestskeho okruhu: http://praha6.ecn.cz tez alternativni reseni http://praha6.ecn.cz/vyvazenyds.php
0/0
31.10.2005 8:59

jirkajirkajirkajirka4

Re: Mestsky orkuh
zajimave cteni: http://praha6.ecn.cz http://praha6.ecn.cz/vyvazenyds.php
0/0
31.10.2005 9:01

jjjjj

Re: Mestsky orkuh
(pardon, ze natrikrat, funguje jim to jen v MSIE :-(((
 
 
0/0
31.10.2005 9:04

nitka

Re: Mestsky orkuh
Kéž by se někdo rozhoupal a začalo se dělat přemostění u Suchdola, to by se panečku jezdilo po Letné a do centra.
0/0
31.10.2005 9:32

carlo

vždy řešení s křížkem po funusu
Je to typická česká neschopnost vybudovat funkční dopravní systém který by odpovídal nárokům doby. Závistivě se můžem dívat za hranice kde to ne sice ideálně ale přesto mnohem lépe zvládají než my.
0/0
29.10.2005 23:14

Petr

Re: vždy řešení s křížkem po funusu
Jak kde. Do Polska a na Slovensko bych pro rady nechodil :-)) A Viden taky neni zadny snadno rozlousknutelny dopravni orisek.
0/0
31.10.2005 17:27

Vladt

HUMOR: Jak vyřešit problém s parkováním?
Tak něco pro odlehčení, jak elegantně vyřešit problém s parkováním 
0/0
29.10.2005 10:49

Montaigne

Udělat to jako Héraklés
zavést do ní řeku , ostatně před několika lety to příroda zkusila sama a fungovalo to
0/0
29.10.2005 10:40

Duke Ja Prvni

Deset způsobů, jak vyřešit ucpanou Prahu
Vim jetse o jedenactem zarucene fungujicim!  Podat Saraticu v hojnem mnozstvi a pak ten zbyly bor-del zavezt hnojem
Kdyby se s kazdym hov-nem nemuselo litat do Prahy, tak by urcite nebyla ucpana  To ale nenazranym, megalomanskym a centralistickym cajzlum a prazskym Pepkum a Pepinam nedojde, kdyby je po palicich mlatil
0/0
29.10.2005 4:02

regazzi

Re: Deset způsobů, jak vyřešit ucpanou Prahu
no a to je prave ten vesnicky komplex, o kterym jsem tu uz psal.Tohle je presne mysleni vidlaku a presne proto z vas mame srandu. Skvely priklad, diky.
0/0
29.10.2005 8:06

Leonardo Cupránek

Re: Re: Deset způsobů, jak vyřešit ucpanou Prahu
To neni vesnicky komplex.
Ja jsem prazak/Vinohradak jako poleno a vicemene souhlasim.
Kazdej podelanej statni ourad se stehuje co nejvic do centra, aby pani ourednice, az si nalakujou nehty a vypijou kaficko, to mely blizko na Vaclavak na nakupy.
Urady bych proste vyhnal z centra nekam na okraj blizko k metru i k okruhu, aby se tam lidi snadno dostali.
Dale bych zvazil uzemnespravni cleneni. Dutej stredoceskej kraj bych zrusil (co ma sakra spolecneho Beroun a Benesov?), Prahu Vychod/Zapad bych prifaril Praze (stejne tam uz bydlej jen Prazaci ve vilach) a zbytek dal okolnim krajum. Tim by se Praha stala centrem pro mene lidi.
0/0
29.10.2005 10:19

regazzi

Re: Re: Re: Deset způsobů, jak vyřešit ucpanou Prahu
ale on pise o necem jinem.....jinak na tom, co pises neco je, ale realny to moc neni s tim, co mame ve strakovce a parlamentu....
0/0
29.10.2005 10:37

Duke Ja Prvni

Re: Re: Re: Deset způsobů, jak vyřešit ucpanou Prahu
Hnupe asi takle. Do toho jak tomu rikas vidlakova ve kterem ziji ja, by ta tva stovezata pr-del sveta vlezla zhruba 6x a cely ten   vidlakov kompletne cely. To jen na vysvetlenou. Spravne muj prispevek pochopi tvuj kolega. Ten se ale asi na rozdil od tebe v Praze narodil. Ty jsi se tam odhaduji pristehoval minuly tyden a holt ti jeste neuschnul hnuj na botech
0/0
29.10.2005 13:08

Duke Ja Prvni

Re: Re: Re: Re: Deset způsobů, jak vyřešit ucpanou Prahu
Oprava, tohle patrilo   "regazzi"     Holt zase jeden "Czech Smejd" co nadelam? . Doufam, ze mi to poskozeny odpusti?
0/0
29.10.2005 13:14

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Deset způsobů, jak vyřešit ucpanou Prahu
Clovece, ty ses tak rozohnil, ze se ti tresou ruce, co? Stve te tvuj puvod, chapu to.....Ono asi tam, kde ted zijes (a snad i pracujes, nacerno, jak jinak), neumej vyslovit nazev te diry, odkud jsi, co? Na jinym miste tehle diskuze pisu, jak tu dlouho ziju, staci byt trochu bystry....ale to vy s temi vidlemi v ruce moc nejste, co....? :o)
0/0
29.10.2005 22:02

Duke Ja Prvni

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Deset způsobů, jak vyřešit ucpanou Prahu
To si jako myslis, ze me tak kor zajimas?
0/0
30.10.2005 2:26

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Deset způsobů, jak vyřešit ucpanou Prahu
Ježiš.....doufám, že ne :oP :o)))
0/0
30.10.2005 8:14

Marcela

Re: Re: Re: Re: Deset způsobů, jak vyřešit ucpanou Prahu
Kde žijete , je nepodstatné , duší jste vidlák 
0/0
31.10.2005 9:53

Marcela

Re: Re: Re: Deset způsobů, jak vyřešit ucpanou Prahu
No vidíte, a přesto o Vás napíše  ...To ale nenazranym, megalomanskym a centralistickym cajzlum a prazskym Pepkum a Pepinam nedojde, kdyby je po palicich mlatil ......tak o čem to je ?  
0/0
31.10.2005 9:51

eliska

Ucpana Praha?cha cha cha, objev 21 stoleti, anebo dlouholete planovani nesmyslu?
...jsem prazak, rodice, prarodice a vsichni do kolena cvaj z Prahy....Nikde na svete jsem nevidela tak velky rozdil  jako v  mezi zivotem lidi ve Meste a na Venkove.  Myslim ze za to muze nevyvazeni pracovni prilezitosti (a nebezpecna voyage po uzkych  dvousmerkach ).. Chce to okruh kolem Prahy a dalsi okruh kolem stredoceskeho kraje. Chce to premisteni nekterych administrativ, Hi-Tech, Bio-Tech, Universit/Skol mimo Prahu a dat  lepe placenou pracovni prilezitost lidem v cele  . Cim driv nastane zmena tim lip ...Zanedbany venkov neni turisticka atrakce, ale ostuda nas vsech  
0/0
29.10.2005 2:20

Petr

urbanisticky plan Prahy vytvoreny za ery totality ted bude trapit prazany jeste pekne dlouho
Z celeho clanku a i diskuze zde je videt, ze i kdyz se dokonci obchvat, nektere casti metra atd. tak to Praze prilis nepomuze. Problemem je, ze za "komunistu"  se magistrala natahla pres centrum. Naplanovali se vysokokapacitni silnice(napriklad prestavba Zizkova mohla dopadnout jeste hure, ale nastesti k tomu nedoslo) a dnes se v tom pokracuje tim, ze se do centra privadi spolecnosti, ktere zde stavi kancelarske budovy a tim privadeji dalsi tisice aut! Lepsi by bylo centrum, kde by bylo mozne bydlet. Historicke budovy by se opravili a vznikly v nich galerie a cele centrum by se vice zamerilo na turisticky ruch. Jestlize bude pokracovat dalsi vystavba hypermarketu a kancelarskych budov a jejich presun do centra Prahy, tak zde za chvili zadna PRAHA jaka byla jiz nebude!!
0/0
28.10.2005 22:52

Petr

napriklad proc metro D jak je v planku na zacatku clanku ma vest opet centrem Prahy
LEPE provest decentralizaci a odvest tranzit z Prahy ven a ne planovat dalsi trasy do centra
0/0
28.10.2005 22:56

Honza

Re: napriklad proc metro D jak je v planku na zacatku clanku ma vest opet centrem Prahy
Presne. Ja kdyz chci jet z Brna na Plzen, Karlovy Vary, Usti nad Labem, musim jet vzdy pres Prahu, musim tam smrdet, zabirat misto a zdrzovat mistni. Pritom do Prahy vubec nechci.
0/0
29.10.2005 20:29

miki

ucpana praha
a to ti blbci chteji poradat olympiádu ... cha ... by me zajimalo jak? ... vzdyt to s tou dopravou pres den je sileny ... jedine ze by postavili stadion, na kterym by se vse odehravalo ... nebo presouvali sportovce vrtulníky???? a co pak fanousci .... :)))
0/0
28.10.2005 20:37

jumbomen

K tem prazakum vs ostani
Prisel jsem pred par lety pres ruzne zastavky do Prahy. Ted tu bydlim nejakou dobu A JSEM STASTNY ZE TU BYDLIM. Jsem presne ta 5ti leta usazenina a zacina mne pekne stvat zakomplexovanost ceske buranie za hranicema mesta. Sam jsem z Moravy a kdyz se tam vracim tak mi to pripada, jako kdybych se vracel do doby -20let zpet. Jak v chovanich lidi, tak k celkovemu pristupu k zivotu. Vse je problem, rozhopat se k rychlemu reseni je nemyslitelne. Cokoliv co je z Prahy je spatne, vsichni jsou hovada, jezdi jakoprasata ap. Tohle bohuzel slysim i od lidi, kterych jsem si vazil, kteri jsou vzdelani a nikdy bych to do nich nerekl. Kdyz mne spoluzak vykladal jak jel cestu Hradec - Praha a rozcilene gestikuloval ze ho predjelo asi 15 oktavek s Prazskou SPZ a to "strasne nebezpecne" tak jsem mu rekl, ze by se mel zamyslet nad svym zpusobem zamyslet.....prival nadavek si asi dokaze kazdy predstavit. Na druhou stranu mne kolega z banky "dostal" hlaskou zda tam kam jede (Jesenik) funguji mobily? S
0/0
28.10.2005 20:25

regazzi

Re: K tem prazakum vs ostani
Souhlas. Do posledniho pismenka.
0/0
28.10.2005 20:38

Stone_Pilot

Re: Re: K tem prazakum vs ostani
Myslím, že je to problém těch, co sedí jen doma na zadku. Kdo cestuje a zná se s lidma "odjinud", tak ví, že ne každej Pražák je arogantní vůl a ne každej venkovan je bulík.
 
Ta vaše tvrzení "všichni venkovani jsou 20 let pozpátku" má asi stejnou hodnotu jako "Pražáci jsou líný cajzli". Obojí je totiž ubohá generalizace a nemá s realitou nic společnýho.
0/0
28.10.2005 22:22

regazzi

Re: Re: Re: K tem prazakum vs ostani
ja prave po CR jezdim, rocne +-40000km a vidim tu hruzu v hlavach venkovanu....jedine snad je nadejny, ze lidi okolo dvaceti let si tenhle rozdil uvedomuji a neni mezi nimi a prazskymi dvacetiletymi az takovy rozdil...takze nadeje je :o)
0/0
29.10.2005 8:01

Stone_Pilot

Re: Re: Re: Re: K tem prazakum vs ostani
Hrůzu z čeho? A pokud je 20-ti letá generace ve městě i na venkově OK, tak co tady furt řešíte zakomplexovaný vidláky? Tak to napište podrobně, např. že 50-tiletí jezeďáci, se kterýma na služebkách jednáte, protože prodáváte krmiva (to nemyslím ve zlým), jsou neflexibilní a nemaj rádi Pražáky. Ale netahejte do toho celou populaci.
0/0
29.10.2005 11:23

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: K tem prazakum vs ostani
Hruzu z pomalosti mysleni, z neflexibility (sorry za to divny slovo, ale snad mi rozumite), z neochoty ke zmenam, z provincnosti, ze strachu z nasledku svych rozhodnuti, ze stadnosti.....jenze ja pracuju v oboru, kde je potreba byt ochotny ke zmenam, k samostatnosti a jednam s lidmi okolo triceeti az ctyriceti let - to je prave to, ze i tihle lide jsou tak poznamenani minulou dobou....(mne je 33)
0/0
29.10.2005 22:08

Stone_Pilot

Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tem prazakum vs ostani
No dobře, ale poznamenaní dobou minulou jsou tady všichni! Tahle "nemoc" se přece nevyhýbá ani Pražákům!
A naopak- neříkejte mi, že se venku z Prahy setkáváte jen s neschopnými chudáky......
0/0
30.10.2005 7:43

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tem prazakum vs ostani
No jo, jenže to je právě ono. V Praze se žije rychle a i starší generace se ve své většině už naučila a přizpůsobila. Před časem jseme byl v internet.kavárně, kterou vlastní kamarád, a úplně mě dostalo, že tam byly čtyři důchodci !!! Viděl jste tohle někdy na vesnici, či maloměstě? Chci tím říci, že venkov má prostě zpoždění v myšlení lidí v řádu tak deseti let.... Jistě, venku z Prahy se setkávám s mnoha schopnými lidmi, ale co je jejich ambice? Dostat se do Prahy. Nikdo z nich nechce zůstat v regionu a něco dělat tam, to se pak nedivím, že je venkov tak zaostalý....
0/0
30.10.2005 8:20

Stone_Pilot

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tem prazakum vs ostani
Do internetových kaváren nechodím, internet mám doma, tak návštěvnost v kavárnách neposoudím.
Tchánovci bydlí v Ostravě, mají přes 70  a PC mají, moji rodiče taky nejsou z Prahy, důchodový věk na krku a, světe div se, PC s připojením na internet mají taky.
Já osobně do Prahy nespěchám, uživím se solidně i v regionu. Něco jiného je, že třeba do té Prahy budu MUSET jít, právě kvůli práci, právě proto, že se bohužel veškerý byznys koncentruje tam.  Ale radost mi to nedělá, Praha (ta historická) je nádherné město, ale bydlet tam netoužím.
P.S. Ještě k těm ambiciozním venkovanům - většina z těch, kteří mají schopnosti a ambice, už ani nemíří do Prahy, ale spíš někam úplně ven z ČR.
0/0
30.10.2005 13:12

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tem prazakum vs ostani
OK, jestli vas firma do Prahy poslala, to je věc jiná.A k těm, co míří ven....těch je nepoměrně méně než těch, co touží po Praze a vše proto dělají....
0/0
30.10.2005 13:59

Stone_Pilot

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tem prazakum vs ostani
Lidi touží spíš po dobré práci. než po Praze. Neznám nikoho, kdo by snil o bydlení v Hostivaři :-)
0/0
30.10.2005 14:25

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tem prazakum vs ostani
Aha, koukám, že když dojdou argumenty, přijde na řadu demagogie....  
0/0
31.10.2005 11:52

Stone_Pilot

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tem prazakum vs ostani
Ale jo, dobrý, uznávám, ten můj poslední argument nebyl vůči vám zrovna fér a trošku demagogie v tom byla.
Asi tak jako vaši 4 důchodci v internet cafe jako důkaz flexibility pražské populace  
 
0/0
31.10.2005 17:53

eliska

Re: K tem prazakum vs ostani
dekuji za poklonu a za lasku k me rodne zemi Praha....kdyz vyjedes z Prahy, tak se opravdu vracis o 20 let zpet, nekde i o 100.  Jak jsi ale sam poznal na sve vlastni zakomplexovane burani  kuzi, stacilo ti pomerne malo casu a jses zcela aklimatizovan   Myslis ze je lepsi stavet kolem Prahy nove cinzaky pro vidlaky misto revitalizace starych pochmournych ohavnych existujicich cvrti nad kterymi i sami "Prazaci" ohrnuji nos.... anebo si myslis ze by stacilo premistit nekolik administrativnich budov, specializovanych bank, skol, hi-tech, bio-tech, do Buranovbergu a tim by se umoznilo  buranum aby se integrovali do 21 stoleti rychleji nez se to podarilo tobe? 
0/0
29.10.2005 5:43

Ebo

mno..
jediný řešení je ,aby si každej nevozil sám v autě prd*l.. Kolik aut jede s 2ma a více lidma  ?  1 za 10 minut ? hmm bezva..
Lenost a pohodlnost je váš problém.. nic míň .. nic víc..
0/0
28.10.2005 19:44

regazzi

Re: mno..
Aha, takze ty kazdy rano obehnes barak, jestli nekdo ze sousedu nechce svezt?
0/0
28.10.2005 19:46

Ebo

Re: Re: mno..
ne.. sednu do tramvaje o pár minut dřív.. 
0/0
28.10.2005 19:47

regazzi

Re: Re: Re: mno..
no jo, chlape, ale ja nasednu do auta a jsem v kancelari za dvacet minut vcetne parkovani. Bez auta bych musel: pesky na bus, pockat az pojede, busem na metro, sebehnout dolu, pockat az pojede.Metrem na Muzeum, prestoupit z A na C, pockat az prijede. Vystoupit na Budejovicke a jit pesky deset minut do firmy. Celkem cca hodina a pul. Hadej, co zvitezi ? A takovych je nas more....
0/0
28.10.2005 20:44

geroc

Re: Re: Re: Re: mno..
Kecáš.
0/0
28.10.2005 21:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.