Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Daihatsu: Dvoutakt se vrací a chutná mu nafta

V našich zeměpisných šířkách nepříliš sledovaná automobilka Daihatsu se občas blýskne něčím originálním. Zatím poslední lahůdkou je pokročilá studie malého prakticky použitelného vznětového dvoutaktu, řešící hned několik dosavadních problémů. Dieselový dvoutakt by se měl dostat pod kapotu mikrocabria copen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Siola

Dvoutakt
A kam se ztratila Australská koncepce dvoudobého benzínového motoru kde sání a výfuk byl řízen rotačním šoupátkem a palivo přímo vstřikováno do válce? Pokud mě paměť neklame, litrový výkon byl u prvních prototypů někde okolo 155 kW bez turbodmychadla. Tato koncepce Daihatsu je sice zajímavá ale nikoliv originální. Jen to vynalezené doplnili dvoustupňovým přeplňováním (docela vtipné) a nasazením moderní elektroniky. Jen mě vrtá hlavou to mazání, což je největší problém dvoutaktů, jakpak hoši asi zabezpečili rozstřik oleje přes sací kanál?? že by se olejová mlha nesmíchala v klikové skříni s nassávaným vzduchem??
0/0
2.11.2005 12:00

myty

Tady asi někdo chyběl ve škole
Už je to nějaký pátek, ale ve škole nás učili, že suspenze je směs pevné látky a kapaliny, na což by nejel ani zde zmiňovaný národní vůz Trabant.    To jen tak doplňkově, když už máte touhu chválit autora, beztak někde zkopírovaného článku. Hezký den.
0/0
1.11.2005 7:15

Jimmi

Re: Tady asi někdo chyběl ve škole
Také bych asi nezaměňoval pojem "diesel" a motor poháněný naftou, protože, pokud vím, Herr Diesel zkonstruoval právě klasický čtyřtaktní nafťák se vtřikováním......
0/0
1.11.2005 8:57

honza b.

Dobre zpracovany prispevek!
Nenasel jsem jmeno autora, coz je skoda, protoze tento clanek me potesil vysokou technickou urovni, coz se u iDnesu nestava kazdy den. Ke zminenemu Sergeji pripominam, ze i povalecne americke lokomotivy byly nezridka pohaneny dvoutaktnimi diesely.
0/0
31.10.2005 21:41

Warťan

Dvoutakt se vrací!
Jsou to zkrátka dobré motory- dobrá koncepce a moc dobrý vynález. Když pomineme kouření při přemazávání a používání technického benzínu, v případě správné péče a použití správného paliva byly motory Trabantu a Wartburgu nejlepší, které jsem měl možnost poznat. Ve své třídě naprosto bezkonkurenční: start v -25°C bez nejmenších problémů, vysoký točivý moment téměř ve všech otáčkách a jednoduchá bezporuchová konstrukce. Připomínám jejich nízké objemy: Trabant 594,5 a Wartburg 992 cm3. Bohužel nebyla dořešena spotřeba, ale pro znalce jízdy s dvoutaktem  to není problém. I když dávno Wartburga ani Trabanta nemám, stále vzpomínám a hodlám si je jednou zopakovat. Překvapilo mě, že americké trucky mají, nebo měly taky dieselové dvoutakty a taky to, že se dávaly do ponorek, o Sergejovi vím. Kdyby někdo znal stránky s touto tématikou, předem díky za odkazy!
0/0
31.10.2005 18:58

platič

A co na to soudruzi z NDR ???
0/0
31.10.2005 17:24

Pablos

Re: A co na to soudruzi z NDR ???
Neudelali nekde chybu?
0/0
31.10.2005 19:24

Hater

inspirace pro Škodovku
a za pár let tu máme Fabii 2, kterou bude namísto čtyřtaktního tříválce 1.2 pohánět dvoutaktní dvouválec 1.2 na naftu o stejném obsahu (nebo úsporný jednoválec?)!!!
0/0
31.10.2005 15:36

Petr

Re: inspirace pro Škodovku
A Fabia 3 bude na slapaci pohon :-)
0/0
31.10.2005 17:07

a

Re: Re: inspirace pro Škodovku
to tezko, fabia 3 ma byt na antigravitacni termonuklearni clanky...
0/0
31.10.2005 18:13

Jimmi

Nejsou náhodou dvoutakní nafťáky....
...všechny větší lodní motory? Nebo alespoň většina? Já jen aby v tom ta chudák lokomotiva nebyla sama
0/0
31.10.2005 14:00

rocky_krysa

Re: Nejsou náhodou dvoutakní nafťáky....
se mne taky zda, ze v Sergejich byly motory puvodne urcene pro ruske ponorky
0/0
31.10.2005 14:34

Konrad

Re: Re: Nejsou náhodou dvoutakní nafťáky....
Puvod techto motoru je sice u ponorek, ale nemeckych...
0/0
31.10.2005 16:31

lubator

Re: Re: Re: Nejsou náhodou dvoutakní nafťáky....
Tak, tak vono toho bylo vic co si Soveti privlastnili.
0/0
31.10.2005 16:51

vitik

Re: Nejsou náhodou dvoutakní nafťáky....
Já mám takovej dojem že to byly v Ruský licenci vyráběný americký dvoutakty určený pro ponorky.
0/0
31.10.2005 14:44

Gor

Re: Nejsou náhodou dvoutakní nafťáky....
Ja nevim jak zahranicni, ale rada PV z CKD byla 4takt.
0/0
31.10.2005 17:55

JPNB

Re: Re: Nejsou náhodou dvoutakní nafťáky....
ČKD dělalo jen 4takty,ale sověti opravdu celý socialistícký blok zásobily svýmy 2taktnímy "Sergeji"( vyvinut Luganským lokomotivním závodem v bývalém SSSR výkon motoru byl 1 470 kW,počet/průměr válců 12/230 mm zdvih válců 300/304,3 mm).ČKD sice vyrobylo cca 10 podobných strojů,možná i lepších(4takt),ale RVHP rozhodlo že lokomotivy velkých výkonů se budou dělat v sovětském svaze,na oplátku ČKD zásobilo celé RVHP "čmeláky" lokomotivou o výkonu "jen" 1350 k.
0/0
31.10.2005 20:24

mravec

Re: Nejsou náhodou dvoutakní nafťáky....
Všechny velký lodný motory na tankerech jsou dvoutakt a jedou na mazut.
0/0
31.10.2005 21:01

vita

Re: Nejsou náhodou dvoutakní nafťáky....
jo máš pravdu, naftový dvoutakty jsou ve starších lodích pro říční plavbu - bývalá ČSPLO, dnes nevím jak se to jmenuje
0/0
31.10.2005 21:37

FuFajz

..
 je to tady!!  rin-tin a rin-tintin budou opět brázdit naše cesty!! Za všechno můžou TRPASLÍCI
0/0
31.10.2005 13:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.