Diskuze

Daihatsu: Dvoutakt se vrací a chutná mu nafta

V našich zeměpisných šířkách nepříliš sledovaná automobilka Daihatsu se občas blýskne něčím originálním. Zatím poslední lahůdkou je pokročilá studie malého prakticky použitelného vznětového dvoutaktu, řešící hned několik dosavadních problémů. Dieselový dvoutakt by se měl dostat pod kapotu mikrocabria copen.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Siola

2. 11. 2005 12:00
Dvoutakt
A kam se ztratila Australská koncepce dvoudobého benzínového motoru kde sání a výfuk byl řízen rotačním šoupátkem a palivo přímo vstřikováno do válce? Pokud mě paměť neklame, litrový výkon byl u prvních prototypů někde okolo 155 kW bez turbodmychadla. Tato koncepce Daihatsu je sice zajímavá ale nikoliv originální. Jen to vynalezené doplnili dvoustupňovým přeplňováním (docela vtipné) a nasazením moderní elektroniky. Jen mě vrtá hlavou to mazání, což je největší problém dvoutaktů, jakpak hoši asi zabezpečili rozstřik oleje přes sací kanál?? že by se olejová mlha nesmíchala v klikové skříni s nassávaným vzduchem??
0 0
možnosti

myty

1. 11. 2005 7:15
Tady asi někdo chyběl ve škole
Už je to nějaký pátek, ale ve škole nás učili, že suspenze je směs pevné látky a kapaliny, na což by nejel ani zde zmiňovaný národní vůz Trabant.    To jen tak doplňkově, když už máte touhu chválit autora, beztak někde zkopírovaného článku. Hezký den.
0 0
možnosti

Jimmi

1. 11. 2005 8:57
Re: Tady asi někdo chyběl ve škole
Také bych asi nezaměňoval pojem "diesel" a motor poháněný naftou, protože, pokud vím, Herr Diesel zkonstruoval právě klasický čtyřtaktní nafťák se vtřikováním......
0 0
možnosti

honza b.

31. 10. 2005 21:41
Dobre zpracovany prispevek!
Nenasel jsem jmeno autora, coz je skoda, protoze tento clanek me potesil vysokou technickou urovni, coz se u iDnesu nestava kazdy den. Ke zminenemu Sergeji pripominam, ze i povalecne americke lokomotivy byly nezridka pohaneny dvoutaktnimi diesely.
0 0
možnosti

Warťan

31. 10. 2005 18:58
Dvoutakt se vrací!
Jsou to zkrátka dobré motory- dobrá koncepce a moc dobrý vynález. Když pomineme kouření při přemazávání a používání technického benzínu, v případě správné péče a použití správného paliva byly motory Trabantu a Wartburgu nejlepší, které jsem měl možnost poznat. Ve své třídě naprosto bezkonkurenční: start v -25°C bez nejmenších problémů, vysoký točivý moment téměř ve všech otáčkách a jednoduchá bezporuchová konstrukce. Připomínám jejich nízké objemy: Trabant 594,5 a Wartburg 992 cm3. Bohužel nebyla dořešena spotřeba, ale pro znalce jízdy s dvoutaktem  to není problém. I když dávno Wartburga ani Trabanta nemám, stále vzpomínám a hodlám si je jednou zopakovat. Překvapilo mě, že americké trucky mají, nebo měly taky dieselové dvoutakty a taky to, že se dávaly do ponorek, o Sergejovi vím. Kdyby někdo znal stránky s touto tématikou, předem díky za odkazy!
0 0
možnosti

platič

31. 10. 2005 17:24
A co na to soudruzi z NDR ???
0 0
možnosti

Pablos

31. 10. 2005 19:24
Re: A co na to soudruzi z NDR ???
Neudelali nekde chybu?
0 0
možnosti

Hater

31. 10. 2005 15:36
inspirace pro Škodovku
a za pár let tu máme Fabii 2, kterou bude namísto čtyřtaktního tříválce 1.2 pohánět dvoutaktní dvouválec 1.2 na naftu o stejném obsahu (nebo úsporný jednoválec?)!!!
0 0
možnosti

Petr

31. 10. 2005 17:07
Re: inspirace pro Škodovku
A Fabia 3 bude na slapaci pohon :-)
0 0
možnosti

Jimmi

31. 10. 2005 14:00
Nejsou náhodou dvoutakní nafťáky....
...všechny větší lodní motory? Nebo alespoň většina? Já jen aby v tom ta chudák lokomotiva nebyla sama
0 0
možnosti

FuFajz

31. 10. 2005 13:53
..
 je to tady!!  rin-tin a rin-tintin budou opět brázdit naše cesty!! Za všechno můžou TRPASLÍCI
0 0
možnosti