Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mýtné se začne fungovat od ledna 2007

Doby, kdy se spousta lidí živila na výběru mýta už je totiž dávno za námi. Nepříjemné dámy v prosklených budkách u závor při vjezdu na most nebo na dálnici už zkrátka nejsou „in“. Celý svět se vydává cestou informačních technologií. Elektronického výběru mýtného se brzy dočkají také řidiči na českých dálnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Sudoplatov

Asi takhle
Organizátoři kampaně 33miliard skromně zapomněli dodat jednu věc: Rozdíl cen mezi přístroji v autě. Račte porovnat, kolik utratí majitel kamionu za elektronickou krabičku pro variantu microwave a kolik za variantu satellite.
0/0
9.11.2005 20:43

petrumr

napravy
ČÍM MÍŇ náprav tím lépe?co to je za blud.Čím má vozidlo víc náprav tak tlak na silnici se rozloží na větší plochu.
0/0
8.11.2005 19:49

cbx

Re: napravy
Samozřejmě, ale celková zátěž je větší, má li vozidlo víc náprav - víc unese. Zároveň i opotřebení vozovky od více kol je větší.
0/0
9.11.2005 13:25

Dms?

Re: napravy
Jo, Oktavka s dvanacti napravama by fakt silnici moc neponicila. Tak si to myslel?
0/0
9.11.2005 18:25

ddo

trochu jiný pohled na mýtné
Čisté vyhazování peněz. Koho bude zajímat, že je to "spravedlivější", když stejně většina dopravců zaplatí kvůli nákladům na výběr víc než při primitivním zdražení dálničních známek? Vydělají na tom "zodpovědní" úředníci na úplatcích. A pak hlavně firma co to nasadí a bude provozovat, za tu hromadu zbytečné práce na složitém výběru, která šla udělat jednoduše. Kdo na tom prodělá? Dopravci budou jednoduše přinuceni zvednout ceny, takže víc zaplatíme my všichni, co jejich služby potřebujeme. Opět bude o něco víc lidí investovat své pracovní schopnosti do bezúčelného přerozdělování peněz.
0/0
8.11.2005 18:18

fousekx

Re: trochu jiný pohled na mýtné
Já už se na to zdražování kamionové dopravy těším. Konečně se přesune víc nákladů na železnici a kamionisti nebudou zamořovat naše silnice.
0/0
10.11.2005 7:16

Dms?

Porovnani
No, myslim, ze satelitni varianta prinasi vice moznosti. Jednak je mnohem flexibilnejsi a levnejsi na provoz a jednak si umim predstavit i dalsi vyuziti - napr. zjistovani, kde jsou zacpy a jak dlouhe.
 
Druhou otazkou je, zda se nekolikamiliardova investice opravdu vrati - uz dnes prece kamiony plati dalnicni znamku a miliardy putuji do rozpoctu (pokud je to malo, necht se znamka zdrazi). Zda se mi ale, ze desitky miliard investovanych do tohoto systemu se nikdy nemuzou vratit.
0/0
8.11.2005 17:27

Michal Hron

33 miliard
Jelikož mne tento problém zvedl na poli politickém z křesla, musím se zapojit. Po přečtení bojkotních stránek 33miliard.cz jsem nabyl dojmu, že skutečné výhody mikrovlny jsou zanedbatelné oproti řešení satelitnímu. A bohužel, ani pan ministr mne nepřesvědčil o změně...ba naopak. Jeho vyjádření k veřejné soutěži ve smyslu: "tohle je věcí ministerstva dopravy a nikdo nám do toho nebude kecat", mne opravdu sneslo do neskutečných "nížin" mého zapomenutého slovníku. Brány, které je nutné postavit, předpokládají nákladnou údržbu. Za pár let se jistě najde jiná technologie, lepší...že by satelit? Co potom s branami? Zbourat? Jistě, silně ekonomické řešení. Další věcí je bezpečnost na silnicích, jelikož cokoli v blízkosti rychlostních komunikací je nebezpečné - a když vyrostou takovéhle ohavnosti téměř na každém rohu, chci vidět, jak půjde úmrtnost na českých silnicích dolu. Nemluvě o estetickém dopadu na krajinu... Nehcť si pan ministr uvědomí, kdo platí jeho teplé křesílko ve vládě.
0/0
8.11.2005 16:23

Petr

Re: 33 miliard
A ty si uvedom o kolik business darecku by prisel, kdyby vybral nejake levne a jednoduche reseni :-)
0/0
9.11.2005 8:07

T.

Re: 33 miliard
Kouzlo bran spočívá v tom, že na ně lze namontovat policejní kamery a mít tak ideální informaci o pohybu jednotlivých aut. Včetně těch, které nejsou zpoplatněny. Bezpečnost na silnicích dle mne brány příliš neovlivní. Pokud je možné vybudovat nad dálnicí i silnicí most, je možné vybudovat i bránu. Až se za pár let najde lepší technologie... už nyní je rozhodnuto, že to má být prostřednictvím evropského satelitního systému Galileo. Než se ten ale spustí a odladí, bude tato technologie, která je budována na deset let, v důchodu.
0/0
23.11.2005 19:52

AAA

Francouzska Logica
Wow, lepsi for by tam nebyl? Za ty tri roky co jsem v delal jsem si zadnych zabozroutu fakt nevsiml :)
0/0
8.11.2005 16:13

MBC

Údržba
Rovnou přiznávám, že problematice nerozumím, ale v jednom článku v EURU (tuším) zmínili i další podstatný fakt, a to je údržba bran pro mikrovlnný systém. Firma napojená na údržbu má vystaráno a úředníci o tom rozhodující (samozřejmě formou veřejné soutěže ) se už nyní radují. Vzhledem k počtu bran je soustavná údržba takového množství finančně velmi zatěžující.
0/0
8.11.2005 16:04

Karel

Re: Údržba
No každá legrace něco stojí. Ale vezmi si GPS - jeho udržování stojí pořádné peníze. To sice dělá vláda USA, ale kde je psáno že ve svém dobrodiní pro všechny bude dále pokračovat. A Galileo? To zadarmo jako GPS nebude ani náhodou. 
0/0
8.11.2005 16:12

Dms?

Re: Re: Údržba
Na principu GPS pokud vim funguje spousta pristroju (treba i navigace v autech). Kdyby zde bylo nejake riziko, tak to asi vyrobci delat nebudou, ne?
0/0
8.11.2005 17:29

petrumr

Re: Re: Re: Údržba
co když ta družica spadne,bude mít problémy tech.razu,shoří atd.
0/0
8.11.2005 19:55

Petr

Re: Re: Re: Re: Údržba
Tak nic, protoze k identifikaci pozice potrebujes minimalne 3. obvykle jich chytas v Evrope 5-6 a v Asii 7-9. Kdyz jedna klekne, tak se nic zvlastniho nedeje.
0/0
9.11.2005 8:05

T.

Re: Údržba
Řekl bych, že fakt, že tomu nerozumíte, je zcela zřejmý.
Tendr je vypsán na vybudování a provoz systému. Do provozu patří i údržba. Cena za údržbu je započítána do ceny nabídky. Ceny nabídek byly zveřejněny.
0/0
23.11.2005 19:45

Karel

není co řešit
mýtné je pozemská záležitost. Navíc když ani nemůžem ovlivnit jestli GPS nebo Galileo bude fungovat tak jak má. Vždyť prezident USA může ze dne na den rozhodnout že GPS prostě zaruší. Jsme suveréní země takže jednoznačně Rakouský model.
0/0
8.11.2005 13:33

Alfons

Re: není co řešit
Hihi. Jsme suverénní země, takže rakouský model. Hm, to je okouzlující logika. Zkusím se přidat:
Vyvážíme hodně piva, takže satelitní model.
0/0
8.11.2005 14:24

Karel

Re: Re: není co řešit
ale jdi ty logiku. Ty bys nemohl hrat ani piskvorky.
0/0
8.11.2005 16:00

Hater

výběr poplatků
Pokud to bude s mýtným jako s vymáháním daní (dluh 100 miliard Kč) za současné legislativy ušité na míru podvodníkům a zlodějům, tak se může napočítat cokoliv. A kdy a kde např. zaplatí cizinec při tranzitu, že by nakonec ta neochotná bába v budce? Nebo si spokojeně ujede za hranice a nám tu zbyde dluh jako po čínských a ukrajinských firmách???
0/0
8.11.2005 13:27

ijs

Re: výběr poplatků
Stačí prostě opsat a zavést německý zákon a i stejně tak platit poplatky. Proč pořád vymýšlet něco nového, když to kousek od nás funguje. Jediný problém by byl v tom, že Parouback&spol by ostrouhali na všimném.
0/0
8.11.2005 14:20

Karel

typický český bordel
hlavně že se u nás řeší zcela nepodstatné věci. Němcům a Rakušákům to v pohodě beží a tady se teprv dohaduje co a jak. Celý ten "nákladní odpad" na který NEJSOU zdejší silnice stavěny tu bude devastovat silnice dál a to ještě celá léta než to spustí. Zkuste projet jižní Spojku. Ministr dopravy by měl být žalován za trestný čin obecného ohrožení.
0/0
8.11.2005 13:27

Hater

Re: typický český bordel
přesně tak, tento systém se měl zavést již se vstupem do EU. A také pro auta, namísto neférové dálniční známky, která je stejně drahá pro víkenďáka, jako pro služební auto, které jezdí třeba 7 dní v týdnu...
0/0
8.11.2005 13:28

Petr

Re: Re: typický český bordel
Ty asi jezdis autobusem a vlakem vid? Osobaky nelikviduji silnice nebo jen minimalne. A ted si predstav, ze za jizdu Praha-Ostrava, tedy cca 400km, bys pri politica 4Kc za kilometr zaplatil 1600Kc mytneho. Tim se dostavame za hranici jakehokoliv selskeho rozumu a nastupuje buzerace. Tech 1000Kc za dalnicni znamku je celkem v poradku. Dejme tomu, ze by dalnicni znamka pro firmy byla 2000, ale pokud budes uctovat 4Kc/km, tak uvidis ten provoz na okreskach a D1 prazdna.
0/0
9.11.2005 8:01

jirkaz

Re: Re: Re: typický český bordel
Nechápu, co je na tom špatně. Pokud jde o opotřebování silnic, je to jen jedna stránka věci. Ty miliardy se cpou do dálnic mimo jiné i kvůli nekonečným zácpám, které mají na svědomá právě osobní auta a někdo to přece musí zaplatit. Když pojedeš jednou, zaplatíš 1600, když desetkrát, zaplatíš 16 000. Proč bych měl ze svých daní platit údržbu silnic, které používáš ty a ne já?
0/0
11.11.2005 23:58

jirkaz

Re: Re: Re: typický český bordel
Už tě vidím, jak jedeš z Prahy do Ostravy po okreskách přes všechny ty Horní a Dolní Lhoty, aby ses vyhnul poplatkům. Pokud bude zpoplatněná i většina cest první třídy, tak tam budu vlakem za poloviční dobu než ty. Mimochodem, k objížďkám po okreskách nutí právě současný systém ty řidiče, kterým se nevyplatí roční známka, nemluvě o vyděračské ceně 200 korun za jednorázové použití třeba jen dvacetikilometrového úseku dálnice. V tom případě ti totiž v podstatě nic jiného nezbývá.
0/0
12.11.2005 0:11

děd maróz

Re: Re: Re: Re: typický český bordel
no ale přece může být pro osobní auta stanovená cena úplně jiná - nižší. Podle mě jde hlavně o dobrý systém (fandím satelitnímu) a pak nastavit určitá pravidla pro zpoplatnění - a určitě by šlo rozlišit právě to, jestli po placeném úseku jezdíš 1 x nebo 30 x za měsíc. No a můj skromný odhad je ten, že se tento systém postupně stejně rozšíří i na ty okresky - sice v jiných cenách, ale nakonec se bude platit úplně za všechno
0/0
21.11.2005 16:58

Jimmi

Nejen kontrolovat, ale....
...také vážit kamiony. Zatím to nedovedou ani z důvodu nižšího (tedy standardního) opotřebení silnic, chci vidět, jak to zajistí pro účely kontroly placení mýtného....
0/0
8.11.2005 13:09

petrumr

Re: Nejen kontrolovat, ale....
nijak,u nás na most dali ceduli a nic se nezměnilo,protože i autobus má přes značku.
0/0
8.11.2005 19:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.