Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnice obepne Prahu za deset let

Třiaosmdesát kilometrů dlouhá dálnice, která obkrouží hlavní město, nemusí být celá postavena ani za deset let. Podle představ z šedesátých let přitom její podstatná část měla být v provozu už dávno. Obchvat uleví Jižní spojce, jeho část od Černého Mostu do Březiněvsi je však hudbou budoucnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

EAN

A co benzín?
Jsem jenom zvědav, zda ještě budeme mít na co jezdit, až to dostaví. Počítám, že v té době už ropa dávno dojde.
0/0
21.12.2005 14:05

Ali

Dalnice konci na okraji mesta.
Okruh uz mel stat davno, aby odklonil tranzitni dopravu predevsim ze silnic E50, E55, E65, E67 a R6, R7, R10 na okraj ci mimo mesto a vzajemne by je propojil. Navic uleci i dopravu k letisti. Jen nechapu jeji vedeni pres Suchdol, spise mela vest poli okolo V.Prilep, Reze a Klecan, nemuseli by se stavet dva tunely a okruh by tak byl delsi jen o par kilometru, coz na jizdni dobu nijak neovlivni. Cenove by vsak byl okruh levnejsi.
0/0
13.11.2005 18:20

kenx

jaká dálnice
Rychlostní silnice a houby dálnice, bohužel. Už v době kdy se dostaví nebude její kapacita na mnohých místech stačit!
0/0
5.11.2005 18:39

praha6

praha6
asi by mel byt hotov drivavejc okruh vnejsi nez vnitrni http://praha6.ecn.cz
0/0
5.11.2005 9:35

marte

Jsou to kecy...
Praha ani republika na tyto mokré sny nemá peníze, natož olympjádu...
0/0
4.11.2005 8:15

Ali

Re: Jsou to kecy...
Olympiadu v Praze nechci, i kdyz by asi mesto zviditelnila a pomohla jejimu rozvoji. Obchvat Prahy neni financovam z rozpoctu mesta, ale statu, podobne jako dalnice na Hradec, Ostravy apod. Jde o propojeni mezinarodnich a narodnich hlavnich tahu.
0/0
13.11.2005 18:25

sniper29a

dalnice v Praglu???
Kdyby ty penize radsi sli na ostatni useky dalnice a ne ZASE do Prahy. Stejne jako z penezi na regeneraci prirody po povodnich, ktere ZASE zustaly v Praze a Morava je porad na tom stejne jako po povodnich a naslednych povodnich. Nechapu pak pojem slova PLYTVANI penez z nekerych vyroku Prazskych obcanu...
0/0
3.11.2005 23:16

Ali

Re: dalnice v Praglu???
Tak ted lituji, ze jsem tehdy na Morave pomahal a nejen financne.
0/0
13.11.2005 18:03

Ali

Re: dalnice v Praglu???
Krom toho, Praha se ani neda objet, protoze jako jedine milionove mesto nema obchvat, ktery tu citelne chybi. Zkuste si nekdy vyzkouset jake to je bydlet v ulici kterou projizdi 100 000 aut denne vcetne kamionu.
0/0
13.11.2005 18:06

Občan

Názor
Nevím jaký je k tomu důvod, ale stále se dává přednost části Prahy na pravém břehu Vltavy. Na Praze 5 a 6 se oddaloval problém obchvatu a zbytečně se vyhodily peníze za tunely Strahov a Mrázovka, za které již mohla být hotova spojka D1 a D5.Díky tomu je situace na jižní spojce neúnosná.
0/0
3.11.2005 15:38

Občan

Re: Názor - doplnění
Podobně se preferuje i metro. Velká sídliště jako Řepy, Petřiny, Červený vrch, Dědina, Motol, Košíře jsou odkázány pouze na tramvaje či autobusy, které na to prostě nestačí a dochází ke konfliktním situacím s automobilovou dopravou. Proč se třeba na letiště neprodlouží raději trasa B. V těch polích by to tak drahé nebylo. Trasu A bych osobně v navrhované trase od Motola ukončil v Řepích, případně prodloužil do Zličína. Z obrázku jsem ale nepochopil,kde je situována stanice Motol. Hlavně bych se nerad dožil toho, aby se peníze utrácely za rychlodráhy do Kladna. Kladeňáky v Praze nechci!!!
0/0
3.11.2005 15:55

Karo

Re: Re: Názor - doplnění
Občane, máš už občanku? Jestli jo, tak si o problematice dopravy něco přečti v technický knihovně.
Že nemáš rád Kladeňáky, je zcela nezajímavá info. Řekni radši koho máš rád
0/0
3.11.2005 16:04

Občan

Re: Re: Re: Názor - doplnění
Mluv konkrétně s čím nesouhlasíš. Rád se nechám poučit. Něco jiného se totiž píše v některých knihách a něco jiného je denní skutečnost. Uvědomuješ si, že propojením Kladna se okamžitě do Prahy začnou hrnout i lidi z okolí Kladna , lounska, slánska atd.. V Kladně zaparkují auto a do Prahy se povezou rychlodráhou. A co z toho budou mít pražáci???  To přece není řešení !!!
0/0
3.11.2005 16:38

Tomáš Marný

Re: Re: Re: Re: Názor - doplnění
Jasně, kdežto teďka je Kladno bílým místem na mapě a jeho obyvatelé nevědí, jak se bez rychlodráhy do Práglu dostat... Blahoslaveni chudí duchem... Patrně netušíš, že do Prahy jezdí za prací i lidi z Mostu - chceš jim u Kladna na R7 dát miny?
0/0
3.11.2005 23:04

Ali

Re: Názor
No souhlasim, metro C melo mit pouze jednu etapu a to Kobylisy-Ladvi-Strizkov. Do Letnan mohla byt postavena tram trat z Vysocan a Dablic. Nechapu proc se nepostavi metro Andel-Klamovka-Kotlarka-Motol-Bila Hora-Ruzyne-Dedina-Letiste Ruzyne. Metro A pak Dejvicka-Cerveny Vrch-Veleslavin-Petriny-Bila Hora-Fialka-Repy-Zlicin. Tunely Strahov a Mrazovka jsou soucasti mestskeho okruhu, stavi se z mestskeho rozpoctu. Obchvat spojujici D1 a D5 je zalezitosti statu.
0/0
13.11.2005 18:36

kolokol

vnejsi X vnitrni okruh
asi by mel byt hotov drivavejc okruh vnejsi nez vnitrni
 
 
0/0
3.11.2005 15:23

sudalk

Re: vnejsi X vnitrni okruh
Zasraný pražáci...
0/0
6.11.2005 15:45

dukeprvni

Dálnice obepne Prahu za deset let
Takze to vlastne spravi po novem roce dve petiletky a zase budem na Letne slavit a vyrvavat hesla
0/0
3.11.2005 14:13

Dr. Fe1

A severo-východní trasu ..........
............. blokujou Suchdoláci úspěšně už přes 10 let, takže se pořád jezdí přes ucpaný Holešovice.  Tohle bys e mělo maximálně popohnat.
0/0
3.11.2005 12:58

Hanka

dálnice - hrůza
Tahle dálnice mě osobně vůbec neuchvátila a jestli to někomu pomůže, tak jedině pražákům, i když ty tam taky mají provoz sami o sobě dost velký. Zdá se mi to i dost nepřehledné, ty části Prahy ani vůbec neznám..
0/0
3.11.2005 12:30

tranzit

Re: dálnice - hrůza
řekl bych, že to je hlavně pro tranzitující auta, zejména kamiony. Dneska, když kamion jede z jednoho konce na druhý (V, S, Z), znamená to zatížení vnitřních komunikací Prahy - tudíž zhoršení ostatní netranzitující dopravy a zhoršení ekologických podmínek...
0/0
3.11.2005 12:44

Hater

Re: dálnice - hrůza
Většina známých nebo příbuzných, které mám mimo Prahu používají při tranzitu ťrasy - buď Václavák (z jihu na sever) nebo od Počernic přes Holešovice na Bílou Horu (východ-západ) atd. Město je zbytečně zasekané lidmi, kteří nestojí o popojíždění v kolonách a je jedno, jestli jsou pražáci nebo mimopražští. Úspora na PHM a čas jsou jednoznačné argumenty PRO!
0/0
3.11.2005 14:15

Karel

hrůza
ti co nechali na Jižní Spojce situaci dojít tak daleko by měli být souzeni pro trestný čin obecného ohrožení.
0/0
3.11.2005 12:16

Karel

Re: hrůza
tj. primátor hlavního města, středočeský hejtman a ministr dopravy.
0/0
3.11.2005 12:17

bubák

Re: hrůza
Vás ohrožuje zácpa? Pravda, mohlo by dojít k perfotaci střev.
0/0
3.11.2005 12:21

opportunity

Nespěchejte...
... dálnice do Ostravy už taky měla být hotová před několika lety
0/0
3.11.2005 11:52

Petey

Re: Nespěchejte...
Jenže do Ostravy !!! Kdyby si obchvat Prahy pořádně naplánovali, už by dávno stál. A myslím, že bude dřív, než ta dálnice do Ostravy :-(
0/0
3.11.2005 11:59

Ali

Re: Re: Nespěchejte...
Dalnice do astravy je dost dulezita, nebyt vladnich machinaci tak by jiz mohla byt z vetsi casti postavena. Proc se ale ma stavet paralelni na druhem brehu Odry, od Lipniku po Pribor by se mohla upravit stavajici rychlostni komunikace a od Pribora do Ostravy nova. Spojila by i letiste v Mosnove.
0/0
13.11.2005 18:42

Ctech

Dálniční okruh kolem prahy - vizualizace
pokud si chcete prohlédnout vizualizace některých staveb okruhu. sledujte link
0/0
3.11.2005 10:37

AAA

Re: Dálniční okruh kolem prahy - vizualizace
Díky, je to perfektní.
0/0
25.11.2005 16:35

Sperminator

cha cha cha
No, o tom už se toho nakecalo ... možná tak za 20 let by to mohlo bejt hotový...
btw iDNES - neškodila by nějaká mapka
0/0
3.11.2005 9:20

FastDriver

Re: cha cha cha
. ..moje řeč, předvolební propaganda
0/0
3.11.2005 11:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.