Diskuze
Příprava auta na zimu: Vše o pneumatikách
Děkujeme za pochopení.
iuosovo nevlastní druhé já
hmm
bude na jaře článek o tom, že zimní pneu jsou v teplých měsících nebezepčný, protože se jejich brzdná dráha prodlužuje?
Honza
vyměna pneumatik
kdy je dobre prezout na zimni pneu , myslim pri jaky teplotach?
stoupa
lamely
Nevím, kde jste vzali slovníček, ale lamely rozhodně nic odnikud nevytlačují... Směs je "měkčí" - zachovává si elasticitu při nižších teplotách (řeklo by se, že se lépe otiskuje do nerovností vozovky). Letní dezén ze zimní směsi by měl lepší jízdní vlastnosti (v létě), ale velmi nízkou životnost. Slouží ke zvýšení počtu záběrových hran (letní x zimní - přejeďte hřebínkem přes hranu stolu hladkou stranou - letní dezénová figura - a pak "zubatou" - zimní figura). Rozdíl pochopí i dítě. Používají se lamely rovné, klikaté, tzv. zámkové - na suchu do sebe navzájem zapadají a figura "ztvrdne", což znamená lepší jízdní vlastnosti. Jaké pryže zvolit - záleží na každém jedinci. Budu-li jezdit 3x týdně po dálnici Brno-Praha, koupím si širší, pohodlnější. Když budu jezdit po kopcích, koupím si užší "hraboše". 3irší tedy bude lepší na suchu, na ujetém sněhu a užší v čerstvém sněhu. Na led jsou hřebíky ( u nás zakázané :-) ). Nebo si koupím, na co mám prachy... :-) BTW, zkusili jste si někdy sMira
experiment
Vážení, experimentování není na škodu!!Na svém Vazu 21044 jsem místo seriových pneu (175/70 R13) použil vpředu (195/50 R15)vzadu (185/65 R15) a jezdí se mi výborně!!použít zimní pneu v zimě je přinejmenším vhodné!!Jezdím tak 8000km přes zimu a jsem ze severní moravy, kde bývá zima mocnější než v čechách.iuos
hmm
dokud budou lidi jezdit jako prasata, tak budou zimní pneumatiky, svícení, připoutávání se... k ničemu - vždyť jen minimum lidí je psychicky tak silných, že dodrží MAXIMÁLNÍ povoelnou rychlostjsiii
Jedna náprava
"Při osazení jedné nápravy vozidla zimními pneumatikami a současném ponechání letních pneumatik na druhé nápravě může dojít k velice nebezpečným situacím." --- Mohl by mi prosím někdo vysvětlit, proč to tak je?podvod
podvodníci
Lidi, nevěřte všem těm blábolům o zimních pneumatikách! Jde jen o lobing gumárenských firem a tahání peněz lidem z kapes. At si je koupí ti co neuměj jezdit, ostatní klidně jezděte na čem chcete.pavliiicek
ignoranti
Nechápu ty ignoranty co budou pořád tvrdit,že přezouvat je zbytečný.V zimě najezdím cca 3000 km a řeknu vam,že není zrovna příjemný trávit hodiny v koloněa čekat až vytáhnou řidiče ze škarpy atp.To jsou ty vychcánkové co si myslej jak na každym vyzrajou když nepřezujou.To je to samy jak s poutáním,prostě prostáčkům to nevysvětlíte...Pepa
Re: ignoranti
No jo, to bude paráda až budou mít všichni zimáky. Ani jedna nehoda. Tak jsi to myslel? (nebo asi spiš NEMySLELl, co?).iuos
hmm
DR
Re: hmm
v zákoně (už dlouho to není vyhláška!) je něco o způsobu jízdy vzhledem k stavu vozidla? To slyším poprvé, myslel jsem, že tam je souvislost se stavem a povrchem vozovky.Děsběs
Přezouvám Octavii Tour
V zimě používám už třetí sezonu namísto předepsaných 175/80 R14 pneumatiky menšího průměru (Sava Eskymo S3 185/60 R14 - rozměr určený pro Fabii). Chování na silnici se překvapivě zlepšilo. Vůz má nižší těžiště=> mnohem lépe sedí v zatáčkách, které si můžu dovolit "řezat" o poznání vyšší rychlostí než na letních Barumkách. Ve městě můžu jet 50km/h i na čtvrtý rychlostní stupeň a o dynamičtějších rozjezdech se jistě nemusim rozepisovat. Dokázal jsem na Šumavě vyjet bez řetězů ze Špičáku k hotelu Horizont - na rozdíl od mnoha Němců nasazujících na krajnicích toho strmého a pouze pluhovaného stoupáku řetězy. Zkusil tady s pneumatikami někdo něco podobného?T.....
Re: Přezouvám Octavii Tour
Myslím, že specielně v zimě není nižší podvozek zrovna výhodou. Ve tvém případě je však nutno podotknout, že menší pruměr kola má za následek nepřesné tachometrové údaje, což by mně docala vadilo. Tebou zmiňovaný lepší záběr kola je logicky dán jeho větší šířkou. Osobně bych si s rozměry pneumatik udávanými výrobcem moc nehrál, protože při volbě jiného rozměru, ač pro samotný pocit z jízdy subjektivně lepšího, jsou více namáhány ostatní části vozidla, což má za následek jejich častější výměnu (tlumiče, čepy, ložiska, atd.)Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...