Diskuze

Příprava auta na zimu: Vše o pneumatikách

Zima zalézá pod kůži a do drážek pneumatik. Dny se krátí a teploměr atakuje nulu, je tedy nejvyšší čas připravit auto na zimu. Plechový služebník si stejně jako naše nohy zaslouží zimní obutí. Odborníci doporučují přezout, když průměrné denní teploty klesnou k sedmi stupňům celsia. Lepší je měnit celá kola.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
INDJ

iuosovo nevlastní druhé já

9. 10. 2008 9:21
hmm

bude na jaře článek o tom, že zimní pneu jsou v teplých měsících nebezepčný, protože se jejich brzdná dráha prodlužuje?

0 0
možnosti

Honza

9. 10. 2008 9:03
vyměna pneumatik

kdy je dobre prezout na zimni pneu , myslim pri jaky teplotach?

0 0
možnosti

stoupa

16. 12. 2005 21:48
lamely
Nevím, kde jste vzali slovníček, ale lamely rozhodně nic odnikud nevytlačují... Směs je "měkčí" - zachovává si elasticitu při nižších teplotách (řeklo by se, že se lépe otiskuje do nerovností vozovky). Letní dezén ze zimní směsi by měl lepší jízdní vlastnosti (v létě), ale velmi nízkou životnost. Slouží ke zvýšení počtu záběrových hran (letní x zimní - přejeďte hřebínkem přes hranu stolu hladkou stranou - letní dezénová figura - a pak "zubatou" - zimní figura). Rozdíl pochopí i dítě. Používají se lamely rovné, klikaté, tzv. zámkové - na suchu do sebe navzájem zapadají a figura "ztvrdne", což znamená lepší jízdní vlastnosti. Jaké pryže zvolit - záleží na každém jedinci. Budu-li jezdit 3x týdně po dálnici Brno-Praha, koupím si širší, pohodlnější. Když budu jezdit po kopcích, koupím si užší "hraboše". 3irší tedy bude lepší na suchu, na ujetém sněhu a užší v čerstvém sněhu. Na led jsou hřebíky ( u nás zakázané :-) ). Nebo si koupím, na co mám prachy... :-) BTW, zkusili jste si někdy s
0 0
možnosti

Mira

15. 12. 2005 18:22
experiment
Vážení, experimentování není na škodu!!Na svém Vazu 21044 jsem místo seriových pneu (175/70 R13) použil vpředu (195/50 R15)vzadu (185/65 R15) a jezdí se mi výborně!!použít zimní pneu v zimě je přinejmenším vhodné!!Jezdím tak 8000km přes zimu a jsem ze severní moravy, kde bývá zima mocnější než v čechách.
0 0
možnosti

iuos

28. 11. 2005 10:29
hmm
dokud budou lidi jezdit jako prasata, tak budou zimní pneumatiky, svícení, připoutávání se... k ničemu - vždyť jen minimum lidí je psychicky tak silných, že dodrží MAXIMÁLNÍ povoelnou rychlost
0 0
možnosti

jsiii

26. 11. 2005 17:48
Jedna náprava
"Při osazení jedné nápravy vozidla zimními pneumatikami a současném ponechání letních pneumatik na druhé nápravě může dojít k velice nebezpečným situacím." --- Mohl by mi prosím někdo vysvětlit, proč to tak je?
0 0
možnosti

podvod

22. 11. 2005 20:56
podvodníci
Lidi, nevěřte všem těm blábolům o zimních pneumatikách! Jde jen o lobing gumárenských firem a tahání peněz lidem z kapes. At si je koupí ti co neuměj jezdit, ostatní klidně jezděte na čem chcete.
0 0
možnosti

jsiii

26. 11. 2005 17:49
Re: podvodníci
To je ale volovina co tady píšeš :-)
0 0
možnosti

pavliiicek

7. 11. 2005 17:49
ignoranti
Nechápu ty ignoranty co budou pořád tvrdit,že přezouvat je zbytečný.V zimě najezdím cca 3000 km a řeknu vam,že není zrovna příjemný trávit hodiny v koloněa čekat až vytáhnou řidiče ze škarpy atp.To jsou ty vychcánkové co si myslej jak na každym vyzrajou když nepřezujou.To je to samy jak s poutáním,prostě prostáčkům to nevysvětlíte...
0 0
možnosti

Pepa

8. 11. 2005 8:41
Re: ignoranti
No jo, to bude paráda až budou mít všichni zimáky. Ani jedna nehoda. Tak jsi to myslel? (nebo asi spiš NEMySLELl, co?).
0 0
možnosti

iuos

7. 11. 2005 12:44
hmm
myslím, že v pneumatikách to není - je to v uvědoměníé si toho, že na sněhujezdí auto troškujinak než na scuhý letní silnici. a myslím,ž e vyhláška říká jasně - jezdit podle podmínek a stavu vozidla - takže když mám ltní gumy v zimě, tak nejdeu jako prase - stejně tak když mám zimní gumy, tak nejedu taky jako prase
 
P.S: nepřezuju - myslím, že je to drahej luxus na to, jaký mám auto a na to, kolik najedu
0 0
možnosti

DR

9. 11. 2005 8:01
Re: hmm
v zákoně (už dlouho to není vyhláška!) je něco o způsobu jízdy vzhledem k stavu vozidla? To slyším poprvé, myslel jsem, že tam je souvislost se stavem a povrchem vozovky.
0 0
možnosti

Děsběs

6. 11. 2005 21:14
Přezouvám Octavii Tour
V zimě používám už třetí sezonu namísto předepsaných 175/80 R14 pneumatiky menšího průměru (Sava Eskymo S3 185/60 R14 - rozměr určený pro Fabii). Chování na silnici se překvapivě zlepšilo. Vůz má nižší těžiště=> mnohem lépe sedí v zatáčkách, které si můžu dovolit "řezat" o poznání vyšší rychlostí než na letních Barumkách. Ve městě můžu jet 50km/h i na čtvrtý rychlostní stupeň a o dynamičtějších rozjezdech se jistě nemusim rozepisovat. Dokázal jsem na Šumavě vyjet bez řetězů ze Špičáku k hotelu Horizont - na rozdíl od mnoha Němců nasazujících na krajnicích toho strmého a pouze pluhovaného stoupáku řetězy. Zkusil tady s pneumatikami někdo něco podobného?
0 0
možnosti

T.....

7. 11. 2005 9:02
Re: Přezouvám Octavii Tour
Myslím, že specielně v zimě není nižší podvozek zrovna výhodou. Ve tvém případě je však nutno podotknout, že menší pruměr kola má za následek nepřesné tachometrové údaje, což by mně docala vadilo. Tebou zmiňovaný lepší záběr kola je logicky dán jeho větší šířkou. Osobně bych si s rozměry pneumatik udávanými výrobcem moc nehrál, protože při volbě jiného rozměru, ač pro samotný pocit z jízdy subjektivně lepšího, jsou více namáhány ostatní části vozidla, což má za následek jejich častější výměnu (tlumiče, čepy, ložiska, atd.)
0 0
možnosti