Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Folz: Benzinové hybridy nemají v Evropě budoucnost

Šéf koncernu PSA, tvořené francouzskými automobilkami Peugeot a Citroën, Jean-Martin Folz prozradil, že na začátku roku 2006 automobilky představí hybridní prototyp, využívající vznětový motor. Řekl to při příležitosti oslav pětiletého výročí zahájení výroby v Brazilské továrně PSA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lalala...

hmmm...

:-):-):-):-);-)

0/0
4.3.2007 14:26

DaM

Omluva ...
... predchozi prispevek patril uzivateli "HDI".
0/0
23.11.2005 17:41

DaM

Ale, "kadle, kadle" :-)
1. Jiz druhy rok jezdim s 2.2 DTI od Opelu, kratce jsem zkousel ruzne dieselaky od VW a Fordu. HDI sice osobne neznam, ale znam-li 3 varianty evropskeho dieselu a vsechny do jedne stoji za totalni kulovy, potom pochybuju, ze HDI by me nejak oslovilo. Ale ta jedna promile pravdepodobnosti je stale ve hre :-) 2. Soukrome jezdim s benzinakem Honda starym 5 let s patricnym vykonem a spolehlivosti - nic z toho se se Skodou neda srovnavat.
0/0
23.11.2005 17:39

Volant

No co
je to pouze nazor francouzskeho zabozrouta, ktereho szira zavist nad tim, jak daleko je s hybridy Toyota a Lexus.
0/0
21.11.2005 16:05

Letadlo

Re: No co
 Sam pan vypada jak hybrid. Diesel je daleko choulostivejsi na provoz. Jsem zvedav jak moc ten system bude spolehlivy, asi jako ostatni fran. vozy. Uz treba to ze se motor odpojuje a zase zapojuje do chodu auta je pekny zahul na spolehlivost.
0/0
21.11.2005 17:18

Anonymous

pouze názor - Francouzský
Francouzské výrobky již zná mnoho českých motoristů(pár se jich už napálilo). Francouzské výrobky budou dost podobné francouzkým názorům-také stojí za ***. Produktem destilace ropy v Evropě i jinde je vždy benzin, nafta + vedlejší produkty destilace. Když všichni v Evropě  začnou jezdit na naftu, tak logicky zbyde benzin. Hybridní Prius je jen ukázkou využití energie s vyšší účinností. T.j. spotřeba řekněme z  8/100 na 4,5 l/100 t.j. zlepšení ~ 40 % a o to zde jde.  Nebude problém vyměnit motor z benzinu na naftu. Akorát ten smrad u studeného nafťáku bude o něco horší než u benzinu. Smyslem toho všeho je zvýšení účinnosti pohonů, protože doposud stále jen mrháme energií.
0/0
21.11.2005 13:42

DaM

Takze proto, ...
... ze ve Francii neumi udelat zadny slusny benzinovy motor (vlastne ani dieselovy ani hybridni), tak je Evropa nebude chtit? Zajimavy zaver, asi jako ten, ze kdyz se CSSD nepodarilo dostat do Senatu dost svych lidi, tak chteli najednou Senat zrusit. Takze pane Folzi, ja ziju v Evrope a velmi rad bych si hybrid zalozeny na benzinovem motoru koupil, samozrejme od Toyoty nebo Hondy. Od upachtenejch francouzu opravdu nikoliv, v tom mate pravdu.
0/0
20.11.2005 15:52

HDI

Re: Takze proto, ...
Tak to jsi asi v životě neslyšel o motorech HDI, mimochodem, vývoj koncernu PSA, jestli Ti to něco říká. Mám 206 s 1.4 HDI a sežeru každou Fabii  s 1.4 benzínem i s trenýrkama.  Jo a chápu, že by sis Toyotu nebo Hondu koupil, ale jenom na to mít. Tak se těším, až Tě potkám ve tvý stodvacítce.
0/0
20.11.2005 20:43

DaM

Ale, "Kadle, kadle" :-)))
1. Jiz druhy rok jezdim s 2.2 DTI od Opelu, kratce jsem zkousel ruzne dieselaky od VW a Fordu. HDI sice osobne neznam, ale znam-li 3 varianty evropskeho dieselu a vsechny do jedne stoji za totalni kulovy, potom pochybuju, ze HDI by me nejak oslovilo. Ale ta jedna promile pravdepodobnosti je stale ve hre :-) 2. Soukrome jezdim s benzinakem Honda starym 5 let s patricnym vykonem a spolehlivosti - nic z toho se se Skodou neda srovnavat.
0/0
23.11.2005 17:40

DaM

Re: Ale,
... a s Peugeotem 1.4 HDI uz vubec ne :-))))
0/0
23.11.2005 17:42

Petr

Filtr
Aha, situace se změnila - http://www.peugeot.cz/web/techno/inovace/envi_hdi_tec.php. Před pár (2?) lety běžela na Eurosportu reklama, kde se tím chlubili jen u tý nejvyšší řady.
0/0
20.11.2005 9:41

Mirek

Re: Filtr
To je neplacena reklama nebo co ?
0/0
20.11.2005 14:46

Eda

Já žasnu...
Nechápu jak někteří dokáží vůbec otevřít prohlížeč a dostat se až sem. U některých jedinců co zde píší je blbost do nebe volající. Když jste někteří tak chytří proč si svoje ,, rozumy " nenecháte patentovat ? Přece když ta či jiná automobilka dělá něco co neumí a váš nápad si necháte patentova a bude to opravdu taková pecka tak to od vás koupí a můžete si doma potom přehazovat peníze lopatou ze strany na stranu ....
0/0
19.11.2005 21:05

laik

spotreba
pokud jsou diesely tak nevyhodny/spatný  tak proc se porad  pouzivaj?  Proc nákladáky nejezdí na nic jiného nez naftu?  Já pokud se pamatuji tak na strední skole nás ucili, ze vznetový motor má ve srovnání s  zázehovým / klasickým - bez vstrikování/ vyssí úcinnost.  Tak nevim jestli me neucili hlouposti.
0/0
19.11.2005 20:39

US-MAN

smich
Je to tak - nafta patri do traktoru, Benzin do aut a ctirvalce na benzin patri do sekacek na travu. Ja mam Chrysler 300c 8V a spotrebu neresim. Mi je opravdu lito ze evropa viviji do osobaku naftu. Bayyyyyyyyyyy .
0/0
19.11.2005 20:07

sikoten

Re: smich
ty ses ubozak kluku :-)
0/0
19.11.2005 20:25

Buran

Re: smich
Ty nejsi v USA, ale podle slovníku někde z ostravska.Seš ubožák ty US - Mane. Ty seš spíš USER Si Man
0/0
19.11.2005 21:24

Homer1

Re: smich
Vy*er se ny Chryslera. kup si nějakej velkej TRUCK. Aby ses tam vešel i se svým mindráčkem....
0/0
19.11.2005 23:22

T.I.R.

Re: Re: smich
Moje řeč. Když auto, tak TRUCK. Když TRUCK, tak jedině MACK-Renault Made in USA ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
0/0
19.11.2005 23:32

Lu

Já jsem spokojená
kvůli vývoji hybridního mtoru mého muže odvolali do USA, tak tu teď bydlíme, úžasná příroda, super nákupy.
0/0
19.11.2005 19:05

Buran

Re: Já jsem spokojená
A taky tě tam tak skvěle píchá ten tvůj skvělej manžílek?
0/0
19.11.2005 21:23

hondzik

.)
ty voe....takovy radia jako tady jsem jeste necetl.)))
0/0
19.11.2005 15:24

Thyronx

Vodik.
Nadrz na vodik musi drzet obrovsky tlak. Pri nehode to "jen neshori". Prvni sit vodikovych pump uz v USA beha. (NEw York,Michigan,California a Florida) Ford mel vyrobil do letoska prvnich zkusebnich 60 vozu na palivove clanky (vodik). Vyvoj stoji obrovske prachy. Hybrid Ford Escape prekonal ocekavani a spotreba benzinu hybridu oproti obycejnemu Escapu s 3 litrovym motorem je podstatne vyssi nez u seriove a hybridove Toyoty Prius. Navic je ta Toyota malicke auto. Ford ma SVOJI licenci na hybridy - tedy nikoliv odkoukanou od jinych firem.
0/0
19.11.2005 14:42

Thyronx

Hybridy
Hybridy dela i Ford a do roku 2010 bude 50% celkove vyroby v hybridech. Benzin. Dieslove motory jake jezdiu jinde ve svete nesplnuji podminky pro ciste ovzdusi v USA. (I presto ze jsme nepodepsali Kjoto). Jedna vec je neco delat pro sklenikove plyny a druha je podepisovat a kaslat na zavazky. V USA se cim dal vic hovori o dieslovych motorech na specialni cista paliva. Hybridy jako Toyota Prius, FOrd Escape ktery je SUV roku 2005, ale i prvni Ford Focusy na vodikove palivove clanky (kterych jezdi po USA nekolik desitek)jsou vic nez kecy sefa Peugeotu ktery pokud vim nevyrobil zatim ani ten podelanej hybrid.
0/0
19.11.2005 14:37

Vendula

Re: Hybridy
Tak o tomhle jsem nedávno (snad v Economistu) čtla zajímvej článek - o tech dieselech na specialni čista paliva - celkem zajimavé. Jinak naprostej souhlas - nepodepisuju smlouvy s lidma, kde jedinej kdo je vázán, jsem já a oni se mi smějou, že jsem tak naivní  
0/0
19.11.2005 18:25

Macik

TDCi
pánové jsem v těhle ohledech laik.. ale vesměs tady píšete o motorech od Peugeotu HDI anebo od VW... a co takovy fordovský TDCi?
0/0
19.11.2005 14:21

Petr

Re: TDCi
Tento motor je stejný jako HDI. PSA s Fordem ho vyvíjeli společně. http://www.xantiaclub.cz/view.php?cisloclanku=2004052101
0/0
21.11.2005 9:55

Mirek

Je jedno jestli benzinovy nebo dieselovy
Je v podstate jedno, jestli je motor vznetovy nebo zazehovy, dulezite je, co se do nej leje. Jedine realne reseni jsou biopaliva - lih, rostlinny olej. Dokonce na lih by se dalo jezdit hromadne do roka do dvou, kdyby to nejruznejsi vlivove skupiny nebrzdili. Autovyrobcum se nechce lehce upravovat svoje motory, protoze je k tomu nic nenuti. Statu se nechce riskovat ztraty ze spotrebni dane na lih, ktera by urcite nastaly, pokud by lih byl bezne prodavan na tisicich stanicich - bylo by to jeste hure kontrolovatelne, nez LTO. No a vyrobci paliv by byly mimo uplne.
Auta na vodik jsou totalni chymera. Palivove clanky by mohly byt provozovany na lih. Jenomze to jsme zase u tech brzd.  Srovnejte lih - obnovitelne, nevybusne, vyrobni cena srovnatelna s benzinem, hotova infrastruktura cerpadel, upravy na motorech minimalni - za par stokorun, ekologicke. Vodik - vybusne, draha energeticky narocna vyroba - neekologicke, nutnost zcela nove infrastruktury cerpadel, nutnost zce
0/0
19.11.2005 13:07

Mirek

Re: Je jedno jestli benzinovy nebo dieselovy
nutnost zcela novych motoru. Presto vam skoro nikdo nenabidne auto na lih ale temer vsichni vyvijeji auta na vodik. Proc tomu tak je? Asi tam neni nikdo, kdo by brzdil.
0/0
19.11.2005 13:09

Rogger

Re: Je jedno jestli benzinovy nebo dieselovy
S bouchnutim to neni tak zhavy Kdyz do nadrze s bezninem honis "ohen" bouchne Kdyz je tam vodik - tak ti to jen vyhori Takze s bouchavosti bych to neprehanel...
0/0
19.11.2005 14:34

Mirek

Re: Re: Je jedno jestli benzinovy nebo dieselovy
A to jste vycetl kde? Smes vodiku se vzduchem je jedna z nejtraskavejsich smesi, ktere lze namichat.
0/0
19.11.2005 17:49

Ceasar

Re: Re: Re: Je jedno jestli benzinovy nebo dieselovy
Je to tak jak psal, videl jsem pokud pri kterem prave zkoumaly moznost vybuchu a horeni klasickeho auta na benzin s autem na vodikove clanky, zatimco benzinove shorelo cele a to hlvne v kabine ridice, tak tomu vodikovemu vyhorel v podstate jenom prostor kolem nadrze.Jinak aby ti vodik vybuchl tak musi byt v urcitem pomeru s kyslikem.
0/0
20.11.2005 12:54

Martin1

Re: Je jedno jestli benzinovy nebo dieselovy
, 1. Chimera se pise s "i". 2. Stat ma strach o dane a proto je CNG uplne a LPG temer osbozeno od spotrebni dane. 3. Postav ten palivovy clanek na lih. Muzes to pouzit na jako dizertaci nebo prodat. Soucasne clanky "na lih" jsou clanky na vodik + zarizeni na ziskani vodiku z lihu. Prime spalovani lihu v clanku je ve stadiu vyzkumu.
0/0
19.11.2005 22:59

Mirek

Re: Re: Je jedno jestli benzinovy nebo dieselovy
Ano, mam tam i dalsi hrubku, na kterou jste neprisel. Omlouvam se, lepe kontrolovat. Lih je danove nebezpecny proto, ze stejna komodita je ve dvou danovych rezimech (zcela stejne jako LTO). Potravinarsky lih se spotrebni dani a nepotrevinarsky lih bez sp. dane. Jak to dopadlo s LTO vsichni vime. Palivovy clanek na biopaliva neni zadne sci-fi nebo ve stadiu hlubokeho vyzkumu. Jeden z veklych japonskych vyrobcu (ted nevim ktery to je) prave v teto dobe zacina velkoseriovou vyrobu skutru se clanky na metanol . Takze kdyz se chce tak to jde.
0/0
20.11.2005 14:20

Fitipaldi

Re: Je jedno jestli benzinovy nebo dieselovy
Naprostý souhlas s tímto příspěvkem. Ať chceme nebo nechceme, už v tom současném palivu-benzínu líh je, v naftě bionafta. Pouze množství je regulováno podle zákonné normy asi 5 %. Argentina jezdila a jezdí na bioetanol již dávno. Nevidím žádný velký  technický problém přejít na na bioetanol třeba z 90 %. Pouze je nutné volit materiály více odolné korozi.
0/0
21.11.2005 11:59

ariovistus

Pár poznámok
Mal by som pár poznámok k nižšie uvedeným príspevkom : 1. Diesely pre osobné autá sú v Štátoch poväčšinou zakázané preto, lebo americké rafinérie produkujú dosť "špinavú" naftu v porovnaní s napr. európskymi. Neznamená to, že diesel musí byť uź z princípu neekologický. 2. Ohľadne vodíkových áut - takisto si myslím že ide o hlúposť a o klamanie spotrebiteľov. Na výrobu vodíka je potrebná takisto energia - a špeciálne pri elektrolýze vyprodukuje takto vyrobený vodík len 40% !!! energie, ktorá sa do neho vložila. Okrome toho sú tu obrovské problémy s utesnením nádrží (1000 vodíkových áut v podzemnej garáži je námet na katastrofický film) a s ich celkovou veľkosťou (vodík má veľký objem a potrebuje sakramenstsky veľké nádrže). Ja si rozhodne nemyslím, že by uhľovodíkové palivá už skončili. Sú tu 2 možnosti - pohon áut na rastlinný olej alebo etanol - predovšetkým v USA s ich obrovskými farmami je to veľmi aktuálne - akékoľvek auto môže bez problémov zvládnuť 15% etanolu v benzne a
0/0
19.11.2005 11:17

ariovistus

Re: Pár poznámok
akékoľvek auto môže bez problémov zvládnuť 15% etanolu v benzne a po malej úprave až 85%. Druhá možnosť je výroba benzínu z iných zdrojov - predovšetkým zo skvapalneného uhlia. To už robili Nemci počas 2. svetovej a je to ekonomické ak je cena ropy dlhodobo aspoň 35$ za barel. Takže dnes by to už šlo. Zásoby uhlia sú oveľa väčšie ako ropy - asi tak na 200 rokov. A i keď by boli naozaj zavedené elektrické autá je oveľa pravdepodobnejšie, že budú na obyčajné batérie, nabíjané zo siete ako na vodík.
0/0
19.11.2005 11:18

Martin Hurych

Re: Re: Pár poznámok
To je picovina.
0/0
19.11.2005 22:40

ariovistus

Re: Re: Re: Pár poznámok
Čo je na tom taká "picovina"?
0/0
20.11.2005 8:36

Milan Keršláger

Diesel je skutečně úspornější
Benzínový motor má z podstaty nižší účinnost než dieselový a proto má auto také nižší spotřebu, i když je těžší (sám jsem jezdil dříve na benzín, nyní na naftu). Prodej benzínových aut v Japonsku a USA je dán obchodní politikou a faktem, že se nafta používá na topení v domácnostech (při vzdálenostech v USA není možné mít v domácnostech plyn jako v Evropě). A hybridy ze své podstaty patří do měst a ne na dálnici (kde se chovají jako normální auto). Co se týká ekologie, je skutečně v úrovni emisí diesel lepší, produkuje totiž jen saze (a na ty mají dnešní auta už filtry) na rozdíl od benzínových, které produkují oxidy uhlíku a dusíku (častečně likvidované katalyzátorem).
0/0
19.11.2005 8:35

Vendula

Re: Diesel je skutečně úspornější
Obchodní politikou je samozřejmě i to, že diesel se v Evropě prezentuje jako něco nepřekonatelného. Skutečnost je taková, že dnešní supermoderní diesely už dávno nejsou auta, která ujedou miliony kylometrů. Ano, žere to míň, ale na to, že vás diesel přijde celkově na míň (bavím se o většině os. vozů) klidně zapomeňte. Moderní diesel je totiž skutečně dílo a odehrávají se zde teploty tlaky o kterých se benzíňáku ani nezdá. Srovnatelný dieselový motor výrobě přijde na mnohem víc než benzíňák, přestože ceny napříč jsou srovnatelné - většina firem to totiž dotuje. Z dobrého důvodu, dostanou vše bohatě zpět při servisu a opravách. Vstřikovadla, turba, vzduchové váhy, větší celková váha kladoucí mnohem větší nárok na podvozkové části a zavěšení. Dalo by se pokračovat... Ano hybridy se někde vezou na vlně popularity - v Evropě stejné platí pro diesely. 
0/0
19.11.2005 8:48

mandrake

Re: Re: Diesel je skutečně úspornější
Ty seš chytrej jak rádio, hlavně že ty seš ten genius z východní Evropy,   kterej pro změnu všechny poučuje jinak by ti neuniklo že diesel je dražší (na pořízeni), ale hlavní je že ho lidi chtěj   a to samí platí o   hybridech  v USA   to je zákon trhu   a jestli je to dobrý nebo špatný   to je jiná otázka   jo a protože správný   U.S. auto má 3.0 motor tak mam pocit že si tyhle auto kupujou   jen protože je to módní   jako druhý auto do rodiny
0/0
19.11.2005 9:46

Vendula

Re: Re: Re: Diesel je skutečně úspornější
Snad někdo rozumí tomu, co meleš... Já tedy ne
0/0
19.11.2005 13:17

petr

Re: Re: Diesel je skutečně úspornější
jen takova technicka otazka - dieselove motory jsou pro koncove odberatele drazsi nez benzinove, staci se podivat do ceniku libovolneho vyrobce automobilu. takze tvoje teorie o jejich dotovani je ponekud, hm, zvlastni...
0/0
19.11.2005 15:50

Vendula

Re: Re: Re: Diesel je skutečně úspornější
To si nijak neodporuje - dražší sice jsou, ale kdyby se to nedotovalo, tak by byly JEŠTĚ dražší
0/0
19.11.2005 18:18

Diesel do kamen

Re: Re: Diesel je skutečně úspornější
Nejzajymavjejsy jsou ti kylometry;-)
0/0
19.11.2005 19:20

Eda

Re: Re: Diesel je skutečně úspornější
jak píšeš - kylometrů. To se hned pozná že jsi odborník. .....
0/0
19.11.2005 21:09

Vendula

Re: Re: Re: Diesel je skutečně úspornější
spisovná čeština tě nepřivede ani pod šibenici ty Jouzo
0/0
20.11.2005 7:44

Petr

Re: Diesel je skutečně úspornější
Ale jen málo aut má dnes filtr na prachové částice! Vlastně skoro žádné.
0/0
19.11.2005 9:40

JJ

Re: Re: Diesel je skutečně úspornější
Nemyslim si. Mame jiz 10 let stareho diesla a ten ma "katalizator".
0/0
19.11.2005 10:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.