Diskuze

Švýcaři dostanou řidičáky na zkušenou

Policejní statistiky praví, že zelenáči za volantem bourají častěji než zkušení řidiči. K podobným závěrům došli i američtí vědci - podle nich má mládež ve věku do 20 let na svědomí až čtyřikrát více nehod, než průměrný řidič. Švýcarské úřady proto vyslyšely volání dopravních odborníků a rozhodly se zavést dočasné řidičské průkazy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

martanecek

30. 11. 2005 19:24
hmm
na slovensku maji zkusebni ridicaky...
0 0
možnosti

1

30. 11. 2005 11:34
U nás by to nešlo
Přece víme, že když může policie někoho zásadně potrestat, tak je to ideální korupční prostředí. Takže tresty musí být směšné, aby to nikomu nestálo za uplácení, že?
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0 0
možnosti

brsoň

30. 11. 2005 9:45
paráda
ten obrázek nemá chybu, jenom má pár nedostatků. Především hrany bazénu nemají ani škrábanec, jak by se dalo čekat poté, co se přes ně převalí tunový auto. Dále se nechá čekt poněkud špína na motoru, nádrži a převodovce, takže bych si uměl představit mastné skvrny na hladině. No a různý bordel  na autě, jako nalepený prach apod.? Ten bazén je jako křišťál. A k článku - pokud by leckterý boreček dostal řidičák podmíněčně, to by byl fičák. Když vidím mistry ve věku střední školy za volanty svých vozů řídící jednou rukou odborným přehmatem na volantu, či s mobilem v jedné ruce, malíčkem levé ruky v ústech - prostě ty klasické kontury v autech, tak bych tenhle odel přivítal. howgh
0 0
možnosti

Pavouk

30. 11. 2005 10:36
Re: paráda
"Odborný přehmat" je hezký výraz. Těchto "borců" si nejde nevšimnout. Řídí levým bokem ke směru jízdy, levou rukou drží volant na dvou hodinách. Nevíte někdo co dělají tou pravou? (V mezidobí mezi důležitými obchodními telefonáty)
0 0
možnosti

Petr

30. 11. 2005 9:44
Autoškoly
Udivuje mě názor Karla uvedeného v článku. Jeho tvrzení je úplně mimo. Jak už tady zaznělo: podle zákona o autoškolách musí uchazeč absolvovat 28 HODIN (45 min) a to se pak dělí na jízdy (1,5 hodiny). Je tedy celkem 14 jízd. Ve velkých městech žák najede za jízdu cca 30 km. Takže po autoškole má najeto cca 400 km. A to je strašně málo. Není zákonem daná páka na to aby se donutil uchazeč aby si vzal nějaké hodiny navíc. Snad se dočkáme doby, kdy bude počet hodin zvednutý aspoň na těch zmiňovaných 60, ale to pak půjde cena řidičáku nahoru. Ale je to většinou investice na celý život a vrátí se.
0 0
možnosti

oldbeat

1. 12. 2005 16:49
Re: Autoškoly
Oprava čísel :
Má-li autoškola trenažér, pak žák najezdí jen 23 hodin v provozu.
Na jednu hodinu je projezd v centru asi 10 až 12 km.
Na okrajích města asi 18 až 20 km.
Hlavní problém je v podvědomí uchazečů, ti si totiž myslí, že udělat řidičák za déle jak tři týdny mohou jen debilové
 
0 0
možnosti

Zdeněk

30. 11. 2005 9:07
Měření rychlosti
S Dočasnými řidičáky souhlasím jen nevím jak by se kontrolovala maximální rychlost, to by policisté museli kontrolovat při měření každé auto i to co rychlost dodržuje jestli ho neřídí nováček, označení auta je věc problematická, někteří jezdí auty rodičů  a když bude řídit táta tak ho budou také zastavovat? nějaké označení jen za okno nováček bude dávat jen když budou všichni blikat že policisté kontrolují. Každý rok přibívá na silnicích několik tisíc nováčků kteří pak pomalou jízdou budou omezovat ostatní řidiče, a v současném hustém provozu se také nedá předjíždět všude, budou vznikat kolony a spousta řidičů začne nebezpečně předjíždět.
0 0
možnosti

Exakt

30. 11. 2005 18:33
Re: Měření rychlosti
Přesně tak. Tak nějak jsem to myslel o pár příspěvků níže.
0 0
možnosti

titlis

30. 11. 2005 9:00
psythotesty
Neznám větší pavědu než psychologii, větší ptákovinu než psychotesty a horší daržmožrouty než psychology a politology.Zase další pokus nařizovat a omezovat. A tupé stádo tomu bude ještě tleskat.
0 0
možnosti

loginname

30. 11. 2005 9:31
Re: psythotesty
Taky myslím, že je to jen další voda na mlýn korupce....... Spíš bych byl pro extrémní tresty..........
0 0
možnosti

Martin

30. 11. 2005 8:49
Naprostý souhlas
Tak toto říkám pořád! Namísto bodových systémů v všelijakých jiných nesmyslů toto už mělo být dávno. To jsou prostě celosvětově jasné statistiky - nováčci mají lví podíl na nehodách. Možná se to někomu bude zdát nespravedlivé, ale řidičáky by měly být dražší, kurzy delší, první papíry na zkoušku a k tomu všemu ještě psychologické testy. Zvykněte si na to, že auto prostě každému do ruky nepatří! Zejména těm, co v autoškole ujedou 150 kilometrů, neumí couvat, parkovat a používat zrcátka, a proto si radši koupí SUV (například).
0 0
možnosti

xrobocop

30. 11. 2005 8:19
Dobrá věc
U nás bohužel něco takového nehrozí ...
Politici =
0 0
možnosti

Klokan

30. 11. 2005 7:59
Docasne ridicaky funguji!!!..tedy aspon v Australii..
Mam tu zkusenost, sam jsem se do procesu docasneho ridicaku zapojil, par let jsem tam jezdil a musim rici, ze to funguje skvele...Na tri etapy s postupne se zvysujici maximalni povolenou rychlosti a nejistotou pri delani hovadin v prubehu tri let.. To byste koukali, jak se mladi chovaji a soustredi na jizdu..A ne ze se predvadeji ve vytunenych Favoritech co umi, jako tady...(umi samozrejme absolutni kulovy a jsou nebezpecni vsem, nejen sobe..)
0 0
možnosti

Colonel

29. 11. 2005 23:57
co povolit rizeni uz od 17ti, ale pod dohledem?
Ja osobne bych povazoval za lepsi reseni povolit rizeni motoroveho vozidla skupiny B jiz od 17ti let, ale pouze za dohledu strizlive osoby starsi nejakych 28, 30ti let, ktera vlastni ridicske opravneni (nejpravdepodobneji nekoho z rodicu). Tohle by totiz castecne resilo problem s nedostatecnou pripravenosti mladych ridicu, vysli by sice z autoskoly, molhi by ridit, ale nemohli by si za volantem delat, co by chteli. A 18teho roku by pak mohli ridit sami.
0 0
možnosti

Martin

30. 11. 2005 8:50
Re: co povolit rizeni uz od 17ti, ale pod dohledem?
Kdo toto bude kontrolovat???
0 0
možnosti