Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault 16: pětidveřová revoluce slaví kulatiny

Letos slaví firma 40. výročí od zahájení produkce oblíbeného Renaultu 16. Zlatá šedesátá léta přinesla v západní Evropě velký hospodářský rozmach. Lidé vydělávali více, za své peníze si chtěli také více užít. Automobilky jim vyšly vstříc vozidly nové koncepce. Jedním z nich byl nezapomenutelný Renault 16.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BAB

Panečku, to bylo něco!
Kamarádova rodina ji měla od strejdy z ciziny. Pamatuju,že to auto bylo vedle ostatních běžných úplný zjevení.
Ještě v roce 1976 jsme s ním byli na horách a připadali jsme si skoro jako honorace...
0/0
27.12.2005 11:26

www.reklamace.vyrobce.cz

pohodove auto :)
pamatuji si obdobi, kdy tohle auto vlastnila nase rodinka a co vsechno si nechalo libit :))
i jizda mimo silnici necinila velky problem ...
0/0
27.12.2005 11:09

martin

16ka
hmmm...pěkná šectnáctka, zelená...já si myslím, že je to spíš třicítka...manžel je furt na služebních cestách...
0/0
27.12.2005 11:02

Milan K

No ..
At si kazdy rika co chce .. ale Francouzske vozy tehdejsi doby .. to byla parada na kolech
0/0
27.12.2005 10:52

Valdauf

Pozor
Hoši,teď jste si naběhli!Banda rozzuřenejch škodovkářů a jinejch fandů VW Vás rozcupuje na fufky,vždyť přeci frantíci auta neumí!!!No nic,jen malý varování,jinak je to krasavec a na to dobu nyný autíčko.
0/0
27.12.2005 10:43

tom69

Re: Pozor
to mas pravdu, obcas se to frantikum nepovede, ale ze by si z toho delali nejak moc tezkou hlavu se rict opravdu neda
0/0
27.12.2005 22:33

aha

a co u nas tou dobou?
Tenhle vuz je typickym prikladem zaostalosti produkce ve vychodnim bloku. R16 mohu povazovat za stejnou tridu jako S 1000, ktera se tehdy u nas vyrabela. R16 uz tehdy mel kotouce na 4 kolech a pozdeji 5ti kvalt. U nas se za 5 stupnovou prevodovku priplacelo jeste koncem 80tych let :-(
0/0
27.12.2005 10:13

christo

Re: a co u nas tou dobou?
a za ctyr kotouce se priplaci jeste dneska :D Nasazenim skody 1000 do vyroby byl neuveritelnej krok zpatky pro skodovku. Nasazeni skody 100 pak mohl prosadit jen psychopat s deviantskymi sklony. nasazeni 105 bych radeji ani nekomentoval. Na druhou stranu zase skody 1000 a 100 byly fakticky neznicitelny, s prehledem najezdily pres 200 000 a nic jim fakticky nebylo a zraly kolem 6,5 l / 100 km.
0/0
27.12.2005 12:41

153624

Re: Re: a co u nas tou dobou?
Ta Š1000MB nebyla zase tak mimo mísu,stačí připomenout ze stejné třídy R8 či R10. Problém byl, že to dál pokračovalo Š100/110 a vrcholem tragédie byla Š105/120 a rok 1976 až do výroby Favorita.Černá historie Škody,ale Š1000MB,tu bych neodsuzoval,to byl poč.60.let trend,resp. jedna z cest, ale velice brzy se ukázalo,že špatná. Jenže plánovité řízení národního hospodářství...... 
Nicméně R16 učil směr vývoje a uspořádání(koncepce)vozu.Se splývavou zádí na tehdejší dobu byli první a hodně odvážní a ono to vyšlo. Významné auto z hlediska dalšího vývoje a konstrukce aut.
 
0/0
27.12.2005 13:09

christo

Re: Re: Re: a co u nas tou dobou?
no asi ta 1000 nebyla tak hrozna, ale myslim si ze v porovnani s octavii a felicii to krok zpet byl. Do dneska ale nepochopim proc uvedli na trh skodu 100/110.  110 byla uz tehdy naprosto mimo misu. Skoda 105/120 byla naprosta tragedie. Kdyz uvedli 120/105 tak uz byl na svete myslim golf a jine auta a skodovka prisla s timhle...
0/0
27.12.2005 14:09

christo

Re: Re: Re: Re: a co u nas tou dobou?
samozrejme nemam na mysli auta ktera byla od zakladnich modelu odvozena jako 1100, 110r, garde/rapid, tyhle auta jakz takz i pres svoji koncepcitehdy mohli konkurovat
0/0
27.12.2005 14:11

Killbilly

Re: Re: a co u nas tou dobou?
No nevim s tema MBckama,myslim ze to byly smejdy a za neznicitelne bych je rozhodne nepovazoval - konstrukcne byly resene tak ze jim upadavaly kola a uz pri stredni korozi treba i motor.Tak dlouho vydrzely jen proto ze se o ne nekdo fanaticky staral a ze nic jineho nebylo masove k mani.Ale 1000 kdyz prisla nebyla nijak zastarala,az na design ale ten zas byl pekny.
0/0
27.12.2005 16:41

christo

Re: Re: Re: a co u nas tou dobou?
V porovnani treba s dnesnima filckama byly 1000 opravdu neznicitelny:) Ty kola upadavaly az tak po 250 000 a motor upadl tak po 12 - 15 letech nepretrzityho provozu. ale smejdy to byly.:)
0/0
29.12.2005 11:06

Killbilly

Auto roku
Pokud vim autem roku 1966 byl zvolen Fiat 124,neboli predchudce zigula.Jinak R16 byla krasna a pry pohodlna.Smutne ze v dobovem clanku je pomerovana mnozstvim odvezeneho cementu.
0/0
27.12.2005 9:28

Isbjoerna

Re: Auto roku
, Fiat 124 se stal autem roku 1967 ;-), v roce 1966 to byl opravdu Renault 16.
0/0
27.12.2005 16:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.