Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ceník pokut: Za alkohol v Británii 213 000 korun

V řadě zemí jsou pokuty za přestupky opravdu citelným zásahem do peněženky. Přísné pokuty a bodový systém, které se na motoristy v Česku chystají od července příštího roku, nejsou jen českým specifikem. Dojem, že sankcemi za dopravní přestupky se Česká republika snaží předhonit Evropu, je mylný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dhn

podle prijmu

Vazeni, pokuty v zahranici jsou sice prekvapive vysoke, ale pocitaji se z prijmu dotycneho. Viz priklad finskeho hrace Tee Teemu Selänne (hraje v NHL), jemuž pokutu vypočítali na více než 100 000 euros. Dalším příkladem je šéf NOKIA, který jel svym Harley Davison v Helsinkách v úseku s 50ti km rychlostí 75 km/hod a dostal 116 000 euro, jelikož jeho příjem je 14 milionu ročne (stalo se r. 2002). Co nasi hosi typu Jagr a politikove, kteri zaplatili symbolickych par tisic, ktere jsou pro ne smesnou sumou. Zda se, ze nase "rovne" pokuty pro vsechny jsou zase podle komunistickych praktik, vsem stejne.

0/0
24.8.2006 13:54

vitak69

Re: podle prijmu

Když si přečteš článek pozorně až do konce, tak je tam poznámka, že právě ve Švédsku a Finsku se pokuty počítají z výše příjmů. Nikde jinde v Evropě tomu tak není!:-P

0/0
21.12.2006 16:02

oderfla

blbe

To se ti kecá co, když nemáš papíry.Kdyby jsi je měl, kecáš úplně o něčem jiném. Blbe*ku

0/0
27.4.2006 16:34

oderfla

Humus

Tady beru plat 12.000,- měsíčně,ak ty pokuty jsou u nás předražené. V anglii berou průměrně 48.000,- až 60.000,- týdně,tak pokuty pro ně jsou levné.

0/0
27.4.2006 16:30

vitak69

Re: Humus

Jdi dělat něco jiného. měl jsi se holt líp učit. Osobně bych ty pokuty ještě zvednul.;-D Až budeš makat jako v Anglii, budeš brát stejně.;-D

0/0
21.12.2006 16:09

regazzi

:O(
Je to sice hrozny, ale vzdycky si vzpomenu na jednu knihu o WWII, kde myslim Heydrich rekl, ze Cesi jsou smejici se bestie......Vzpomenu si na to prave vzdy na Vaclavaku, kdyz stojim pred prechodem v Jindrissky a chci jet na VN. Vali se tam davy lidi pres prechod, tak cekam. Pak jede v protismeru tramvaj, takze logicky cekam, ze lidi nepujdou a chci se rozjet. Jenze lidi si stoupnou na prechod pred moje auto, smejou se mi do xichtu a cekaji az tramvaj prejede, takze tam stojim dal a dal dal....a debílek policajt se na to diva a je mu to uplne u p.de.le.....
0/0
3.12.2005 17:18

regazzi

:O(
Je to sice hrozny, ale vzdycky si vzpomenu na jednu knihu o WWII, kde myslim Heydrich rekl, ze Cesi jsou smejici se bestie......Vzpomenu si na to prave vzdy na Vaclavaku, kdyz stojim pred prechodem v Jindrissky a chci jet na VN. Vali se tam davy lidi pres prechod, tak cekam. Pak jede v protismeru tramvaj, takze logicky cekam, ze lidi nepujdou a chci se rozjet. Jenze lidi si stoupnou na prechod pred moje auto, smejou se mi do xichtu a cekaji az tramvaj prejede, takze tam stojim dal a dal dal....a debílek policajt se na to diva a je mu to uplne u p.dele.....
0/0
3.12.2005 17:16

Psycholog

Staci petikilo !
Nevim jak vas, ale me pri pokute zkazi naladu i petikilo. A znam spoustu bohatsich lidi, ktere petikilo za pokutu rozhodi vice nez mne - protoze ti lide delaji neradi zbytecne veci a neradi utraceji zbytecne jakoukoliv castku. Tzn. cim je bohatsi, tim je vetsi skrtak. Neverte tedy tomu, ze bohaci rozdavaji petikila jako papirky !!!
0/0
1.12.2005 18:48

vitak69

Re: Staci petikilo !

Jezdi podle předpisů a nebudeš platit nic.;-D

0/0
21.12.2006 16:07

O`Krklo

Zase jenom propaganda
At u nas taky povolej 0,5 promile, pak bydu souhlasit s vysokymi sankcemi za prekroceni. Bohuze jsou lide v teto idiotske republice uz tak zmasirovani propagandou ze to nepujde, vsichni jak debilove rikaj ano, budu klidne platit vetsi pokuty - kreteni. Kdyby se propaganda zamerila na to ze dane jsou moc nizke, tak by vetsina imbecilu z teto zeme taky pokyvovala hlavou a rikala ano.
0/0
1.12.2005 10:07

2Mac7

Re: Zase jenom propaganda
tak, tak....debilové říkají , budu klidně platit větší pokuty, inteligentní jezdí bez pokut
0/0
1.12.2005 12:01

vitak69

Re: Zase jenom propaganda

Hm . . . Všichni jsou debilové, jen ty jsi inteligent. Ještě, že jsi nám to napsal, jinak bychom to vůbec nezjistili.;-D

0/0
21.12.2006 16:11

Maly Toldi

Na Slovensku
su ine pokuty. Na mieste moze dat pokutu do 2000 SKK. Je to aj za nedovolene parkovanie, prekrocenie maximalnej povolenej rychlosti, ...
0/0
1.12.2005 9:45

Mak1

To se nedá srovnávat
protože i když v Belgii zaplatím 3x více, než u nás, tak jaké jsou jejich platy ? A co je hlavní - jinak se tam jezdí. Např 50 ve městech - omezení je přes centrum, na výjezdu většinou 70. U nás - od cedule k ceduli a ta je většinou hluboko v polích za vesnicí. Já jsem pro dodržování pravidel, ale u nás je jejich nastavení mnohdy velmi špatné.
0/0
1.12.2005 8:50

muf

nebylo to tu už jednou?
proč mi připadá, že jsem téměř stejný člínek četl na iheute nedávno? A jen tak BTW, v Anglii se stále platí librami... ale chápu, že pro názornost jsou lepší tabulku v Eurech
0/0
30.11.2005 23:08

Exakt

Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Podle mě by se pokuty určitě měly zvýšit. Jejich nynější pro někoho směšná výše je opravdu příliš nízká. Lidem se vyplatí soustavně porušovat předpisy a případně jednou za čas zaplatit 500 Kč. Vazba na plat také není špatný nápad, ale to by chtělo pořádně promyslet. Viděl bych to klidně třeba takto: máš plat do 15 000 Kč měsíčně? Máš v autě tři nepřipoutané osoby? Tak to bude 5 000 Kč za každou. Máš plat vyšší než 15 000 Kč? Tak to bude 7 000 za každou. Nesvítíš za zimního času na kole? 3 000 Kč. Přecházíš mimo přechod? 1 000 Kč a podobně. To samozřejmě platí za předpokladu neúplatných policistů. Zároveň bych zavedl povinné přezkoušení z dopravních předpisů v nějakých intervalech, protože všichni zapomínáme a tak je třeba si to jednou za čas zopakovat, řekněme třeba jednou za deset let. Nehledě na to, že se zákon čas od času mění (viz např. nyní).
0/0
30.11.2005 19:02

Minul

Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Jebe ti v hlavě. Doživotí. Co to meleš... Nechceš náhodou pokutovat lidi za to, že se koulujou. Pozn. Co takhle jezdíš v polorozpadlé popelnici. Jezdíš ožralý jak prase. apod.
0/0
1.12.2005 7:38

Exakt

Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Jasně, pokuty za špatný technický stav vozidla, alkohol v krvi a jiné přestupky by také měly být vyšší. (Koulování by se taky dalo pokutovat, pokud je provádíš na pozemní komunikaci, třeba na chodníku. Musíš si přece počínat tak, abys neohrozil svoje ani cizí zdraví, majetek, ... No a koulováním se můžeš zranit nebo nastydnout.)
0/0
1.12.2005 9:37

vasek

Re: Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Je to uplne trapny,furt zverejnovat,jaky jsou pokuty jinde...o vysce pokut to vubec neni:o( Zalezi jake jsou vzhledem k platu..Je zajimave,ze tady pokuty nijak velke nejsou(USA),nejnizsi je ekvivalent asi 6-ti hodin prace pri prumerne mzde,za prekroceni limitu(0,8 promile)je pokuta asi 20000 Kc(ale prodrazi se to pravnikem,ktereho si musite vzit),ale maka to dobre:o)
Policajti jsou fer a neuplatni,technicke kontroly neexistuji(jen jednou za 2 roky emise-tvrdsi nez v Evrope)a slape to dobre..jsem tu 21 let a nic se moc nezmenilo...jo a taky tu jsou super silnice(nedostatek dalnic v Cesku je hlavni duvod mnoha nehod,ty okresky jsou pretizene)
a neni tu tolik bezohlednych ridicu...
0/0
31.12.2005 21:02

Mak1

Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Dobrý nápad - to by se lidé bydlící ve vesnicích ve kterých není přechod nedoplatili ...
0/0
1.12.2005 8:53

Exakt

Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Dobře, tak malá oprava: Přecházíš v místě, kde to není dovoleno a nesprávným způsobem? ...
0/0
1.12.2005 9:33

Mak1

Re: Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Když já nevím, jestli existuje nějaký zákon, který zakazuje přecházení na jiných místech než těch, která jsou k tomu určena
0/0
1.12.2005 9:35

Exakt

Re: Re: Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích se vozovka smí přecházet pouze kolmo ke své ose. Je-li však chodec ve vzdálenosti do 50 m a od přechodu, podchodu, lávky, ..., musí k přecházení použít je.
0/0
1.12.2005 9:42

Mak1

Re: Re: Re: Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Děkuji - věděl jsem o 50ti metrech ale ne to, že je to přímo v zákoně. A nemělo by z toho tedy vyplývat, že by přechody neměly být od sebe vzdáleny méně než 50m ?
0/0
1.12.2005 9:45

Exakt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
To ne. Není nutno přecházet vždy po přechodu. Kdyby byl přechod každých 50 m, snižovalo by to plynulost dopravy, protože by řidiči např. museli před každým zpomalovat, ... Prostě kde není přechod, smí se přejít vozovka také (ale pouze kolmo k její ose).
0/0
1.12.2005 9:49

Mak1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Omlouvám se za nejasnou formulaci - měl jsem na mysli situaci, kdy jsou přechody blíž, než je 50m - což je např. v Praze docela běžné
0/0
1.12.2005 9:52

Exakt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Aha. Takže např. na Václavském náměstí, kde jsou přechody a podchody od sebe vzdáleny někdy i méně než 30 m se prakticky nesmí přecházet jinde.
0/0
1.12.2005 9:59

Lapat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Na druhou je Václavské náměstí obytná ulice (zóna) označená příslušnou dopravní značkou, tam potom ustanovení o přecházení a pohybu na silnici neplatí. A teď těžko říci, jak to je?
0/0
1.12.2005 11:39

Exakt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Měl jsem na mysli horní část Václavského náměstí. Ale od křižovatky s ulicemi Vodičkova a Jindřišská dolů včetně (tedy v té obytné zóně) se skutečně po přechodech chodit nemusí. (Ale je to lepší, protože mnoho řidičů neví, že jsou v obytné zóně a jezdí jako mimo ni. Btw: Vodičkovou ulicí jezdí na Václavské nám. a z něho privátní auta, přestože je tam asi 100 m pěší zóna, kam z vozidel smí jen MHD a cyklisti.)
0/0
2.12.2005 17:08

Mak1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
No - VN není zrovna dobrý příklad - tam si každý chodí jak chce.  Spíš mi jako řidiči vadí, když jsou přechody 10m od sebe ( třeba Koněvova ulice )
0/0
1.12.2005 12:12

Corwin_x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
No hlavne pokud se chci nejak dostat autem za prechod, po kterem se neustale vali davy lidi (VN), tak mi nic jineho nez poruseni predpisu nezbyva...
0/0
2.12.2005 11:53

Exakt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Ale zbývá. Je prostě nutné počkat o něco déle, třeba dvě minuty nebo i víc.
0/0
2.12.2005 14:43

Cyklista

Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
dle vyhlášky č.341/2002 Sb.  Kolo musí být za snížené viditelnosti vpředu vybaveno bíle svítícím světlometem... Vzadu nesmí chybět světlo červené barvy ... Musí mít červené odrazky vzadu, bílá odrazka vpředu ..., které mohou být nahrazeny odrazovým materiálem na oděvu a botách cyklisty. 
Já osobně jsem oblečen výrazně, celý jsem pošitý reflexní páskou 3M, zakoupenou na metry ( mám jich na sobě několik) kolo mám taky polepené a stejně jde o život. Je to vždy o lidech. Hovada jsou na obou stranách.
0/0
2.12.2005 9:30

Exakt

Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Podle zákona musí za zimního času svítit vozidla, tzn. všechna vozidla a podle téhož zákona je vozidlem motorové vozidlo, nemotorové vozidlo (tedy i jízdní kolo) a myslím, že i tramvaj (samozřejmě že je tramvaj vozidlo, jen teď přesně nevím, kam ji zákon řadí). Jinak si ale nejsem jist, jestli tato vyhláška zákon "přebíjí", jestli vysloveně říká, že cyklisti v zimním čase za dobré viditelnosti svítit nemusí, možná že ano. Ještě bych chtěl doplnit, že cyklisté pohybující se po pozemních komunikacích musejí mít kromě výše uvedeného také oranžové odrazky ve výpletu.
0/0
2.12.2005 14:39

Exakt

Re: Re: Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Tak zase malá oprava: vozidla musejí svítit za těchto okolností, jsou-li světly vybavena.
0/0
2.12.2005 17:00

vasek

Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení
Tak ty ses blbej jak daleko vidis...ty bys tu zavedl policejni stat :o(
0/0
31.12.2005 21:04

oderfla

Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení

To se ti kecá,když nemáš papíry co? Čurá*u.

0/0
27.4.2006 16:32

oderfla

Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení

To se ti kecá co, když nemáš papíry.Kdyby jsi je měl, kecáš úplně o něčem jiném. Blbe*ku

0/0
27.4.2006 16:34

vitak69

Re: Zvýšení pokut, povinná přezkoušení

Souhlasím. R^ Na ty reakce se vykašli, stejně jsou to bezmozci.;-D

0/0
21.12.2006 16:13

pepca

Opet kvalitni prace novinaru ....
Kdy si novinari konecne prestanou plest pojem prekroceni "maximalni povolene rychlosti" a "neprimerena rychlost" ?
Temer pokazde, kdyz ctu clanecek o dopravnich predpisech, autor vubec nerozlisuje mezi vyse uvedenymi pojmy.
cituji: "Velké překvapení nečekejte. Je to nepřiměřená rychlost a jízda bez zapnutých bezpečnostních pásů." nepatri tam spise "prekroceni maximalni povolene rychlosti" ?
 
 
0/0
30.11.2005 14:47

Dave

Re: Opet kvalitni prace novinaru ....
Mas recht, asi bych si mel taky dojit na prezkouseni, vubec jsem si toho nevsiml.
 
Mimochodem, je zajimavy, ze nulovy limit alkoholu v krvi maji zejmena postkomunisticky staty.
0/0
30.11.2005 17:43

Mak1

Re: Re: Opet kvalitni prace novinaru ....
To je snad jasný - tady není zvykem dát si jedno pivo, nebo dvojku vína. A limit, který by toleroval 10-12 kousků ....
0/0
1.12.2005 9:48

Jirka

Re: Opet kvalitni prace novinaru ....
To je pravda. Překročení rychlosti ještě nemusí znamenat jízdu nepřiměřenou rychlostí a naopak. Záleží na mnoha okolnostech. Bohužel také na neschopnosti úředníků značit úseky silnice dle místních podmínek.
0/0
30.11.2005 20:55

jarod

Re: Re: Opet kvalitni prace novinaru ....
Vo F je za nedovolene parkovanie 35 eur a za nezaplatenie parkovneho je 11 eur.Takze neviem co ste tymi 10 eurami mysleli.
0/0
30.11.2005 21:08

kiki

Re: Re: Re: Opet kvalitni prace novinaru ....
no jo
0/0
1.12.2005 21:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.