Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konkurence pro Dacii Logan: Tata X1 za 1600 euro

Výrobcům už mnoho automobilismem nezasažených trhů nezbývá. Namísto přetahování o každého zákazníka, který se nemůže rozhodnout nad barvou kožených potahů sedaček, našli nová bezedná odbytiště: Čínu, Indii a vůbec všechny rozvíjející se ekonomiky. Například indický mamut Tata chystá "světové auto" za 1600 euro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jeep1

Dobré auto,
ale vzhledem k tomu,že je z ratanu,cena se mi zdá býti poněkud přemrštěná.
 
0/0
28.3.2006 9:03

tom69

konkurence nikdy nespi
konkurence nikdy nespi ...... no nedovedu si predstavit kvalitu za ty penize, kdyz je to problem i u auta za pul milionu
0/0
8.12.2005 19:05

modem

....
No nechtěl bych vidět crash test tý rikši.  Četl jsem,jak dopadl Logan.Náprava prý se "podívá" do kabiny. To musí být maso.
0/0
7.12.2005 13:05

X

Re: ....
Má rád čtenáře, kteří něco "prý" četli...
0/0
7.12.2005 17:06

Andee

Re: Re: ....
Přesně... nejlépe v nějaké "velmi sofistikované" diskuzi typu iDnes...
0/0
8.12.2005 9:03

vulvul

ach jo...
Vi nektery z tech superodborniku na levne auto kde se vyrabi PAYKAN a kolik stoji? Nesrovnavejte ceny evropske s cenami v asijskych zemich. Bavim se o aute, ktere vychazi z Peugeot 405 - odkoupili starou vyrobni linku a to auto se prodava hluboko po 100.000,- Nesmi se ale exportovat.  
0/0
7.12.2005 12:45

CCCP

Re: ach jo...
V Rusku se prodava novy auto za cca 80.000,-, Kamaz OKA. Je to sice vozejcek velikosti tak Fiatku Cinquecento, ale jenom to dokazuje, ze temer normalni auto opravdu nemusi stat pul milionu.
0/0
7.12.2005 14:23

brsoň

JAWA go, go, go
Měl bých nápad - Velorex, čili hadraplán by se možná dostal i pod těch 1600 EU. Snad nedojde k tomu, že Čína úplně zaplaví svět svým ksindlovským zbožím, byť už na to pracují seč mohou. Je také zajímavé, že vůbec nepadlo, že hodně lidí kupuje také značku, takže bych se nebál, že to tady Čína převálcuje. I když i takový Oltcit (auto, které Vás neopustí) si své zákazníky našel.
0/0
7.12.2005 12:26

Killbilly

Re: JAWA go, go, go
Doufam ze s tim olcitem to vtip........to uz radsi ten velorex nez olcita.
0/0
8.12.2005 10:23

Okos

Uvaha
Kolik asi tak činí lidská práce na vozidle a kolik cena materiálu? S ohledem na to kolik lidí dělá v auto montovně, tak dle mého je podstatná cena materiálu, odhadem 60-70% Tj. na materiálu neušetřím ten stojí všude stejně, můžu ušetřit jen na lidské práci (odhazem třeba 80%). Tj. pokud neošidím materiály tak se můžu dostat na max. 75% ceny "obvyklého" vozu, tj. cca 110 tis. CZK. Z uvedeného vyplývá, že je nutno ušetřit na materiálu a tedy i na bezpečnosti.
0/0
7.12.2005 12:02

Killbilly

Re: Uvaha
Volha stoji v rusku tusim 120tis. a to je sice zastarale ale bytelne fortelni auto s poradnym kufrem(neco pro oktavisty) a motorem pres 100k,skoda ze se to nedovazi za takove prachy,mozna bych si to kupil.
0/0
8.12.2005 10:25

bubák

0/0
7.12.2005 11:36

syselpolni

TATA na autosalonu v Bologni minuly tyden
Jen nejake obrazky: http://syselpolni.webpark.cz/foto/20051203_bol_tata_indigosw.jpg http://syselpolni.webpark.cz/foto/20051203_bol_tata_safari1.jpg http://syselpolni.webpark.cz/foto/20051203_bol_tata_safari2.jpg http://syselpolni.webpark.cz/foto/20051203_bol_tata_safari3.jpg http://syselpolni.webpark.cz/foto/20051203_bol_tata_studie1.jpg http://syselpolni.webpark.cz/foto/20051203_bol_tata_studie3.jpg http://syselpolni.webpark.cz/foto/20051203_bol_tata_studie4.jpg , Takze ja bych si z toho moc srandu nedelal, i korejcum jsme se kdysi smali a kde jsou dnes... Ja ale setrim na toto: http://syselpolni.webpark.cz/foto/20051203_bol_porsche_caymans.jpg
0/0
7.12.2005 9:50

performer

Re: TATA na autosalonu v Bologni minuly tyden
to je právě tak "jako výroba" - vypadá to jako Toyota, stojí to 2/3 Toyoty a kvalita je tak mizerná, že i kdyby to stálo 1/3, je to pořád drahé......
0/0
7.12.2005 10:35

syselpolni

Re: Re: TATA na autosalonu v Bologni minuly tyden
Co mate porad s tou kvalitou? Jo, bude to vrzat, jizdni vlastnosti taky nebudou ono, ale bude to kus zeleza, ktery se jen tak nerozpadne. A bude-li to stat 60% co konkurence, tak pak uz se to musi srovnavat s necim o tridu, dve nize a je na kazdem co preferuje. Indii zase tak moc neznam, ale cinske motory funguji tak jak maji, tech bych se nebal. Kdysi jsem mel Hyundai, ted mam Mercedes, nemenil bych, ale kde myslite ze vydrzela dele predni naprava?, Mam v ruce materialovy rozbor podvozkove casti SUBARU - kdo to cetl, ten uz si SUBARU nikdy nekoupi (Japonci...).
0/0
7.12.2005 10:57

performer

Re: Re: Re: TATA na autosalonu v Bologni minuly tyden
No je pravda, že jediná šance těchto výrobců je pořádná záruka....5-6 let - ta pak může přesvědčit....
0/0
7.12.2005 11:26

bubák

Re: Re: Re: Re: TATA na autosalonu v Bologni minuly tyden
Hm, záruka 5-6 let. A reklamace stylem ňé ňěumim, nelozumim čéšky, nemám.
0/0
7.12.2005 12:39

performer

Re: TATA na autosalonu v Bologni minuly tyden
jinak nechat si zplácat jakousi studii někde v nějakém evropském vývojovém centru může kdokoli - i TATA...
0/0
7.12.2005 10:36

performer

Re: TATA na autosalonu v Bologni minuly tyden
jinak šetříš na správnou věc. To ti schaluju!!!
0/0
7.12.2005 10:37

?ára

Re: Re: TATA na autosalonu v Bologni minuly tyden
Všichni tu plácáte nesmysly. To je přesne ten pristup, ktery vede k neumernym cenam aut. Lidi porad kupujou par znacek dokola, ktery stejne maji cca  tri majitele. Aco jako crash test cinskyho auta??? Jakej ma asi crash test Felicie? Tipuju, ze uplne stejnej ne-li horsi. Proste je to zacatek. Prvni exemplar nic moc, druhej bude lepsi a za par let to bude na stejny urovni jako ostatni vyrobci. Ja osobne tomu fandi. Cim vic konkurence, tim lip. To si fakt myslite, ze auto za 700k prispiva k pokroku. Auto za milion vyrobi kazdej trouba, ale kvalitni auto za 200k to uz je orisek. Osobne vitam vsechny snahy, ktery nas k tomuto dovedou. A tyhle kritiky vazne nechapu
0/0
7.12.2005 14:03

rudyj_zabijak

a to na tom obrazku je ono?
tak to je sila... to je tech 1600 euro za toho ridice hlavne ne? :DDD
0/0
7.12.2005 9:10

performer

jedna TATA už se na český trh dovážela
byl to pickup - konkurence Nisanu a Mitsubishi oproti kterým byl asi o 100tis levnější, nicméně pořád stál kolem 500-600tis. Kvalitou zpracování ovšem byla tak bídná, že se ani ta nižší cena nedala akceptovat a tak brzy vyklidili český trh. Tata je prostě synonymen té absolutně nejnižší kvality v automobilové výrobě - je až daleko vzadu za Číňany, Rusy a pod. a takový Logan je proti Tatám technologická a kvalitativní jednička....
0/0
7.12.2005 8:54

performer

přibližovadlo za 1600 Euro?
Auto bych tomu rozhodně neříkal....
Nebude to plnit ani ekologické a ani bezpečnostní normy. Bude to jenom takové "jakoauto" - tyto "jakovýrobky" se obvykle prodávají na různých aiatských tržištích.... Vypadají obdobně jako západní originály, ale zpravidla vůbec nefungují a dalo by se říci, že jsou zadarmo drahé.
Takže nepočítejte, že tato obluda získá v EuroNCAP nějakou hvězdičku a že bude plnit emisní normu Euro4 případně 5.
Konkurecí tohodo přibližovadla budou auta typu - zachovalá 20 let stará Škoda 120, kterou ale pořídíte výrazně levněji než za 1600 Euro a přitom jízdní výkony, bezpečnost a ekologie a spolehlivost budou obdobné. Takže vidíte, že nakonec je to za 1600 Euro velmi drahé. 
0/0
7.12.2005 8:45

Pes

Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
Ty si mi ale mudrovous...to by člověk pohledal druhého takového.......všechna čest!
Myslím, že na ježdění do práce to bude super. Osobně bych do toho možná i šel! Škodovka 4 litry rozhodně nežere...
0/0
7.12.2005 8:50

performer

Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
Na ježdění do práce bych v tom případě doporučil nějaké jednostopé vozidlo - do 1600 Euro a 4 litrů spotřeby se jich vejde celá řada...
0/0
7.12.2005 8:56

Pes

Re: Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
ale ne celá řada jde použít za vánice, deště, ledu... chci mít střechu nad hlavou
0/0
7.12.2005 9:03

performer

Re: Re: Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
to auto za 1600 Euro ještě nikdo neviděl, takže to že bude mít střechu, dveře a pod. není vůbec jisté.....
0/0
7.12.2005 9:05

Pes

Re: Re: Re: Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
tak to myslím, že bude...vzhledem k tuhosti karoserie je takový kabriolet dražší :)
uvidíme, nehroťme to
0/0
7.12.2005 9:15

performer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
nehroťme :o). Nicméně za 46400,- Kč nevím nevím..... Nejlevnější Fiat Seicento stojí bez dph cca 133600,- což je jednak nějaká prodejní akce a pořád je to 3x tolik. Za 46400 nepořídíte na normální auto ani převodovku... 46400 je zhruba tak cena katalyzátoru s lambda sondou, takže opravdu netuším za co chtějí postavit zbytek auta.....:o)))
0/0
7.12.2005 9:24

Mára

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
ono to bude spis vypadat jako to "auto" co dela Jawa. Vypada to jako auto, ale je to vlastne papirova krabice s motorem z motorky. A taky to je kolem 50 000,- Tak to bych si nekoupil ani zadarmo. I srazka s cyklistou je v tom smrtelna:-))
0/0
7.12.2005 9:32

Mára

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
oprava - delala to jawa, byl to dvoustopy invalidolet
0/0
7.12.2005 9:34

performer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
Kolem 50000,-? No to asi ne : http://www.jawa-auto.com/modely.html
0/0
7.12.2005 9:35

syselpolni

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
Porad ale uvazujete v evropskych cenach.
0/0
7.12.2005 9:53

performer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
To právě ne - podobná kvalita je podobně drahá ať se vyrábí kdekoli....
0/0
7.12.2005 10:15

syselpolni

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
Nevite o cem mluvite.
0/0
7.12.2005 10:18

performer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
ale ano, mimo jiné i proto, že nakonec všichni zaměstnanci zpohodlní (ani ti Japonci už nejsou co bývali), založí odbory a začnou požadovat vysoké platy......
0/0
7.12.2005 10:25

syselpolni

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
Cina je ale velika, Indie taky, takze neco takoveho v dohledne budoucnosti nehrozi. Jak dlouho to trvalo na malinkem Taiwanu? Na vychodni pobrezi Ciny se stale hrnou pracechtivi delnici ze zapadnich koutu zeme, kteri jsou ochotni pracovat 6 dni v tydnu 12 hodin denne za 60USD mesicne. Mzda navic neni rozhodujici polozka v cene, srovnejte si vykonnost takoveho cinana s kymkoliv v Evrope. To je neporovnatelne.
0/0
7.12.2005 10:34

performer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
to jistě - průměrný Evropan je bezpochyby mnohem lepší než průměrný Číňan. To je neporovnatelné. Pravda na rutinní práce jsou asiaté vhodnější...
0/0
7.12.2005 10:45

syselpolni

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
Jenze tech na rutinni praci je v te fabrice vzdycky potreba vice nez tech "hlav". A v tom mnozstvi se ty hlavy najdou i v Cine a Indii.
0/0
7.12.2005 10:59

TomášT

Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
Myslím, že to bude plnit všechny platné bezpečnostní i ekologické normi v zemi, kde se to bude provozovat.
Že mají v Indii na bezpečnost zákazníci trochu jiný pohled než v Evropě je jiná věc.
0/0
7.12.2005 8:51

performer

Re: Re: přibližovadlo za 1600 Euro?
Pochybuji, že tam vůbec nějaké normy mají - možná tak pro auta, která se dovážejí. A pokud by i nějaké normy byly, tak určitě ne pro domácí výrobce - jak jinak by se tam mohl dodnes vyrábět Hindustan xxxx (takové to vozidlo z reklamy na Pugeot 206), který je licenční kopií jakéhosi 50 let starého britského výrobku.....
0/0
7.12.2005 9:00

praotec Tata

Tata
musime zajet na chatu, musime se podivat na Tatu................
Tata, Tata Tata Tata Tata, Tata
0/0
7.12.2005 8:36

Hu

To na obrazku,
to je ono?
0/0
7.12.2005 7:00

vymrzovac

Re: To na obrazku,
to auto na obrázku je za 1600EUR moc drahý.jinak ale levné tříkolky na našem trhu chybí.
0/0
7.12.2005 7:45

postavaprokazdeho_cz

Asi žádný luxus
Ani Lexus ale indům je to asi jedno. Byly by rádi, že nemusí šlapat. Jinak u nás by auto za řekněme 2000eur způsobilo revoluci. Ostatně to se čeká. Ne jestli ale AŽ přijednou číňané tak se takoví AAAsráči budou moct vycpat se svými podvody.
0/0
7.12.2005 2:59

chanchez

Re: Asi žádný luxus
Jestli ten vehikl ze země Mao Ce Tunga bude stejně bezpečnej jako ta limuzína, jejíž název neumím ani vyslovit, tak si nechám zajít chuť, budu dál jezdit sockou a špórovat na Logana. On si každej rozmyslí, jestli vleze do auta, ve kterým má možnost při havárii detailně si prohlídnout sloupek řízení a na klíně zkontrolovat stav motoru.
0/0
7.12.2005 8:25

lukebx

Re: Re: Asi žádný luxus
Nemyslím si, že to auto bude extra super a bude mít bůhví kolik hvězdiček v testech, ale myslím si že do nedávné doby se jezdilo v ještě horších klumprech a nikdo tu neřešil zda mu sloupek vletí do žeber. Taky bych si to auto nekoupil ale jsou lidi co levné auto ocení.
0/0
7.12.2005 8:48

app

Re: Re: Asi žádný luxus
Ten zázrak se jmenuje Landwind. Na www.adac.de jsem si stáhnul videa z toho legendárního kreše.
Je to opravdu impozantní, jak volant s airbagem během nárazu jedou směrem vzůru, airbag zkušeně mine hlavu řidiče, který následně dostane volantem pod bradu a srazí si vaz :-)) A kdyby to nevyšlo, tak bude zaručeně nadosmrti na vozíku, protože celý předek auta se mezitím nezadržitelně sune do prostoru nohou a skončí tam, kde má člověk obvykle kolena.
Viva China
0/0
7.12.2005 8:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.