Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zajímá vás ochrana chodců?

Bezpečnost auta je jednou z oblastí, která stále více rozhoduje o jeho úspěšnosti na trhu. Vývoj už se nezabývá jen bezpečností pasažérů. Stále více důrazu se klade i na bezpečí chodců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan

Piráti - užitečné info
Není to jednoduché... Někdy se chodci motají mezi auty na silnici a vysloveně si koledují o úraz. Někdy zase marně čekají na přechodu, než vůbec někdo milostivě zastaví :-( Dopravě na našich silnicích, pirátům a dopravním přestupkům se věnuje stránka http://pirati.uzitecne.info Fotečky do Galerie dopravních přestupků přibývají, teď i jedno policejní vozidlo, ale zatím je to všechno jen z Prahy - to se jinde přestupky nedělají? Nebo nepražáci nemají digitální foťáky? :-)
0/0
18.12.2005 2:15

Nigga

Systémy
Všechny systémy ochrany chodců a podobný vychytávky jsou zbytečný, když chodci nepoužívaj svoje systémy, jako oči, uši a pud sebezáchovy. A že je takovejch chodců víc než dost.
0/0
6.12.2005 19:22

2Mac7

Re: Systémy
všechny airbagy .....atd..jsou zbytečné, když řidiči nepoužívají své systémy jako oči, uši, rozum......tak nějak jste to myslel ?
0/0
6.12.2005 19:41

J_A_R

Re: Re: Systémy
a za auto plati ridic nebo chodec???
0/0
12.12.2005 20:46

tom69

videno na vlastni oci
zazil jsem dvakrat na vlastni oci z bezprostredni blizkosti situaci kdy auto srazilo chodce, opravdu si myslim, ze nejvetsi ranu clovek schyta pri naslednem padu na vozovku, tak jsem to alespon videl ja .. samozrejme kazdy bezpecnostni prvek ktery snizi nasledky ma smysl. U malych deti, ktere byvaji castym ucastnikem techto nehod, to bohuzel asi moc velky efekt mit nebude. Chce to spis mene bezohlednych ridicu.
0/0
6.12.2005 9:22

davexx

Re: videno na vlastni oci
Nehoda chodec vs auto zavani vzdycky velkym prusvihem a urcite mate naprostou pravdu, ze spatnych ridicu i nemyslicich, nedisciplinovanych chodcu mame taky dost. Videl jsem nejake crashtesty tusim ze od Renaultu a bylo tam srovnani srazky auta s aktivnim systemem ochrany chodcu (nebo tak nejak se to jmenovalo) a auta bez tohoto systemu. Auto se systemem utlumilo i sekundarni naraz chodce o vozovku, protoze pri srazce se posunula kapota a chodec se do ni doslova zaboril jako do polstare, pak se svezl na cestu a dostal do hlavy naraz jen jakoby spadl z vysky kapoty. U beznych aut to s tim chodcem nejdrive trisklo o auto a v zapeti s vetsi razanci o vozovku pred autem. Byl tam jeste jeden zajimavy poznatek, pokud chodec pred autem vyskoci do vzduchu, tak ze se v okamziku srazky nedotyka nohama zeme, tak to pro nej pravdepodobne dopadne mnohem "lepe", ale i tak si jako chodec dam dobry pozor, abych to nekdy nemusel zkouset.
0/0
6.12.2005 10:14

DaMi

Re: Re: videno na vlastni oci
To bylo ale reklamni video, ne? To bych bral v tom pripade s rezervou...
0/0
6.12.2005 15:49

davexx

Re: Re: Re: videno na vlastni oci
Nemyslím si, že to bylo reklamní video. Byl to nějaký dokumentární pořad a záběry vypadaly jako z běžných crashtestů. Bylo tam několikrát vidět, jak se kapota bortí, aby chodce co nejvíce ztlumila. Taky tam byly nové přední nárazníky pro kamiony, které se montují do výšky nárazníků osobního auta, protože při stážce to obvykle dopadne tak, že osobák zůstane úplně pod kamionem, takhle ho to "jen" pomačká a odhodí. Možná jste ten pořad někdo taky viěli, sám si nevzpomenu, co to bylo zač ani na jaké televizi, ani v jakém jazyce.
0/0
8.12.2005 9:51

DaMi

primarni a sekundarni naraz
Ochrana chodcu by se mela dit segregaci jednotlivich druhu doprav, aby ke kolizim aut s chodci nedochazelo pokud mozno vubec. Problem, ktery je nedilnou coucasti teto problematiky je ale i to, ze mnohdy vaznejsi muze byt az sekundarni naraz hlavou o vozovku, ktery neovlivni pochopitelne nikdo a nic.
0/0
5.12.2005 20:27

Exakt

Re: primarni a sekundarni naraz
No, všichni chodci by mohli nosit helmy.  Oddělit chodce a auta taky není jednoduché. Když jsou na stejné úrovni, jejich cesty se prostě někdy zkříží. Ale ono by opravdu stačilo jen více disciplíny. Přecházet skutečně jen na přechodech, kde nejsou, tak kolmo k ose vozovky a pokud možno rychle, nebýt líný a klidně si zajít do podchodu a nepřecházet křižovatku křížem. Řidiči pak taky musí chodce na přechodech pouštět, ke každému přechodu se blížit tak rychle, aby před ním případně stihli zastavit a jezdit extrtémně opatrně kolem tramvajových ostrůvků. Tohle všechno vlastně v zákoně je.
0/0
6.12.2005 19:02

davexx

Re: Re: primarni a sekundarni naraz
Až na ty helmy by to tak opravdu fungovat mělo už dnes. Helmy jsou možná přece jen dost velký úlet, ale povinné reflexní pruhy, reflexní vesty atp. za snížené viditelnosti by od věci vůbec nebyly, protože každý účastník by měl dbát na to, aby byl viděn. Ve Finsku už to tak mají.
0/0
8.12.2005 9:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.