Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Pražský chaos znají řidiči i ve světě

O cestování po českém hlavním městě vědí řidiči své. Nestojí za moc. Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že ani tam to není pro řidiče žádný med. Jak je na tom česká metropole v porovnání s cizinou?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

zden

8. 12. 2005 22:52
Moskva
Třeba pro Moskvu jsou typické většinou pětiproudé magistrály vedoucí relativním centrem města, přičemž nebývají ve středu odděleny. Dochází i k situacím, kdy řidič s přednostním právem jízdy (politik/policie) jede v nejrychlejším, ale protisměrném pruhu. Jinak narozdíl od evropských měst, ale stejně jako u nás, nemají ve zvyku dodržovat rychlosti... ostatní značky ale respektují. Často zde ale dochází ke smrtelným bouračkám ve vysokých rychlostech... na oněch pětiproudých silnicích se běžně jezdí i k 200kmh, představte si, co se stane, když někdo škrtne o protijedoucí automobil či ho vedle jedoucí automobil hodí do protisměru.
0 0
možnosti

w00t

9. 12. 2005 0:33
Re: Moskva
a ty protibezny pruhy teda nejsou oddeleny, jestli to dobre chapu? 5 a 5 vedle sebe
0 0
možnosti

w00t

8. 12. 2005 20:55
Zkusenosti Italie - Brusel
Italie - je to peklo, rika se, ze prazsti ridici jsou nevrli a agresivni a kdesi-cosi, ale to neni ani zlomek veci, ktere si clovek vychutna v italskych mestech (florencie, benatky,... ). Clovek se musi protroubit k respektu a pak teprve mu jdou ostatni ridici z cesty. taky se je nutny naucit, ze pruhy a znacky neexistuji, prednost ma ten, kdo je v pohybu a troubi, popripade mava rukou z okynka a rve. Belgie, Brusel - kdyz u nas clovek potka hovado na silnici, tak mu to nadzvedne mandle, ale tady mi to prislo tak 1 hovado na 1 km. zjevne vubec nerespektujou fyzikalni vlastnosti svejch aut.. ze se treba z bocni ulicky nerozjedou na 50-60 behem 1 vteriny, ze neodboci se zastavenim tak, aby auto 20m za nima nemuselo brzdit jak divy... ale symapticky mi prislo, ze belgicani sami o sobe tvrdi, ze sou mizerny ridici :)
0 0
možnosti

Luboš

8. 12. 2005 15:39
Praha vs. Brno
Podotýkám, že su z okolí Brna, řídit jsem již uměl a papíry dělal v Brně. To byla škola života. Pak sem služebně jezdil po celé ČR a samozřejmě i v Praze. A mé zkušenosti, v Praze se jezdí rychle, ale to v Brně taky a navíc je to tam nebezpečnější.
0 0
možnosti

w00t

8. 12. 2005 20:58
Re: Praha vs. Brno
muzu se zeptat, to je automaticka reakce na auto s prazskou SPZ - troubeni, klepani si na celo, porvavani "prazak, prazak", kdyz clovek jede uplne normalne? nebo jsem mel jen smulu na lidi.. treba to, ze davam prednost zprava je asi povazovano za slabost bo co, to, ze zastavim na znacce STOP jakbysmet... ?
0 0
možnosti

Killbilly

8. 12. 2005 10:20
Praha
Hmm uz zase praha,ono bordel na ceste a zacpy sou uz tedka i v mensich mestech,to mohli napsat spis srovnani vnitrorepublikove,to by me zajimalo vic.
0 0
možnosti

Baxter

8. 12. 2005 11:35
Re: Praha
To jo, zácpy jsou už dnes všude, třeba včera jsem jel Otrokovice-Zlín, 8km cca 3/4 hodiny, prostě k zbláznění.
0 0
možnosti

Obr Kolodej

7. 12. 2005 23:25
mestsky okruh
Bude mestsky okruh nejlepsim resenim dopravni situace v Praze? http://praha6.ecn.cz
0 0
možnosti

Honza

7. 12. 2005 22:39
Fakticka pridana hodnota
Zajimalo by me, zda autor pise z vlastni zkusenosti nebo pohadku typu JPP. Krome Sydney jsem ridil ve vsech uvedenych mestech a rozhodne jsem nemel podobny pocit. Zejmena pak v New Yorku se nejedna o ZURIVE troubeni a nejakou agresivni jizdu. V tomto ohledu je Praha mnohem agresivnejsi... Jeste otazka na male zamysleni: Jaka je pridana hodnota tohoto clanku? Co se nam autor snazil rict? Zname nejaka fakta?
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...