Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečnost čínských aut: Je landwind z plechu na konzervy?

Čínské automobily vyrazily do světa a vzbudily značnou pozornost díky značně nízkým cenám. Ale velmi rychle přišla ledová sprcha: první bariérové testy naznačily, že vozy z této části Asie nejsou vždy dotaženy na úroveň v Evropě obvyklou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dědek josef

auto pro tchýni
tohle auto bych koupil tak leda pro tchýni .... i když zase tak špatnou ji nemám ....
0/0
16.2.2006 16:15

tom69

cina
Doporucuji kdo ma moznost, mrknout se nekterym cinskym vyrobkum pod kabat, na venek vypadaji jako drazsi originaly, ale z toho co uvidite po odhaleni uvnitr se vam obcas sevre zaludek (hlavne elektro). osobne neznam ciste cinsky vyrobek (pozor nezamenovat s vyrobky renomovanych firem jez se tam vyrabi) ktery by byl kvalitni
0/0
17.12.2005 15:48

Iridium

Čína a její šunt
Čínský ekonomický "zázrak" má tři hlavní pilíře. Za prvé, nenamáhají se s vývojem, ale zásadně vše co se jim hodí okopírují = ukradnou. Druhý - použití co nejlevnějšího = nejmizernějšího materiálu. Za třetí, výroba nebere žádné ohledy na ŽP. Možná umí Číňani vyrobit nějaký slušný pblečení, ale jen když použijí kvalitní materiál, který je ale dražší. Jejich spotřební a jiné zboží je v minimálně 95% případů podprůměrný šunt, za který je škoda dát i to málo peněz, co stojí. Toliko můj názor.
0/0
16.12.2005 10:05

embéčko stopětka

Re: Český auta sou šunt

0/0
21.6.2007 19:54

aramis

zpátky za zeď
nechápu jak je možné, že takovou pojízdnou rakev nejen pro pasažéry samotného číňana pustí EU na svůj trh.Asi nám nestačí, že nás ty žluťáci za pár let utlučou čepicema, ale my jim ještě necháme vydělat.Nechci pomyslet jak vypadá samotná výroba - nasazení dětí, ekologie atd.A to už se  do Itálie serou s dalším SUVéčkem .... boži Evropo, vzpamatuj se !!!!
ARAMIS
0/0
15.12.2005 17:40

Speedy

Dotaz
Už jste viděli někdy opravdu kvalitní věc od rákosníků? Já zatím nikdy.
0/0
14.12.2005 12:51

Tomichelli

landwind vs smart
nic proti cinanum, ale nevideli jste nekdo nahodou ten test smartu s betonovou zdi? najdete pet rozdilu...
0/0
13.12.2005 19:24

Pavel Sudoplatov

Re: landwind vs smart
Myslíš tento?
0/0
13.12.2005 19:29

Vendula

otázka času
Korejci (a kdysi i  Japonci) byli zpočátku taky hrozný. Faktem je, Čína dokáže vprodukovat "víc za míň" a žádná jiná země jim (aniž by taky zavedla totalitu) nemůže v tomto konkurovat a know how se dnes nechá bohužel koupit (bez něj by byli v p...). Proto je Čína pro každého normálně přemýšlejícího člověka průůser. "Západ" si vlastní nenažraností (budem to vyrábět in China, tam je lacinějš) a bratříčkováním s těma kobylkama sám kope hrobeček (o český kotlině nemluvím - to je Balkán).  
0/0
13.12.2005 19:11

škodovák

Re: otázka času
Vendulo , je to možná otázka času , ale bude to v horizontu několika let.Psát o Český kotlině jako o Balkánu no , to je jen tvůj názor.Mezi Balkán by jsme se zařadili v případě, kdyby jsme si pustili tyto výrobce a prodejce těchto vozů do Čech.Když automobilka škoda chce v jakékoliv zemi prodávat auta , musí jim poslat několik aut ze sériovky , které musej splňovat bezpečnostní předpisy pro danou zem.Tam , kde by tyto normy nesplňovala , tak by měla zákaz prodeje.
0/0
13.12.2005 20:31

embéčko stopětka

Re: Re: otázka času

Psát o Český kotlině jako o Balkánu je blbost. Balkán má aspoň moře.

0/0
21.6.2007 19:58

chekov

Takze
... klidne si to auto kupte, ale nejezdete rycheji nez 56km/h :o)
To jeste prezijete...
0/0
13.12.2005 10:55

rastic

ADAC - manipulator, alebo spasitel?
Nie je nahodou ADAC ten autoklub, co ma prsty v "zmanipulovani" losieho testu u Dacie Logan(http://autoklubdacia.cz/losi_test.htm, http://www.autorevue.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=6062)? Tak si to vyberte. Podla ineho clanku, (bohuzial to neviem teraz najst), nemcom zatrnulo z uspechu lacneho auticka. Prevrateny Logan mal udajne jedny pneumatiku odlisnu od ostatnych - tak ake jasne pravidla maju testy? Co su to za kecy - "Něco tak špatného jsem nikdy nezažil"? A uspech Loganu o niecom vravi.
Aha - pozeram, ze sa to tu uz preberalo - ale ked som to uz napisal...
0/0
13.12.2005 8:58

jan novak

dobro auto
ja si myslet že toto dobra auto, ja ho jak kazda cech jit nakupovat hnedle
0/0
13.12.2005 1:48

Pedro

Rozdil
Reknete si uprimne, jake mate skusenosti s cinskymi vyrobky. Ja velice spatne. Kdyz si to pak sectete, tak zjistite, ze ta vec co jste si koupili nikdy neplnila svou funci na 100 procent a nakonec ste ani nic neusetrili. Nekdo tu tvrdil, ze spousta veci jez ciny a jsou kvalitni. Ale pozor. Je treba rozlisovat, jestli se jmenuji napr. Sony anebo Jing- fung. Sony je Japonska znacka a za kvalitu ruci Japonci. V Cine se to dela jen kvuli levne pracovni sile. Ale Jing- fung je cely cinsky a kvality jako hov... A vo-vo-vo tom to je.
0/0
12.12.2005 21:07

syselpolni

Re: Rozdil
Jenze to nesmi dovozce sahnout po tom nejlevnejsim co tam najde, nebo co mu nabidnou! Ja mam s cinskymi vyrobky zkusenosti uz i zkusenosti az prekvapive dobre a jedna se uz i o firmy ciste cinske. Pokroky se delaji i v Cine.
0/0
13.12.2005 9:05

voit

Re: Rozdil - spotřební auto?
No, já mám doma pár košil značky Friendship, které byly někdy v 80. letech minulého století vyrobeny v Číně. I přes časté nošení vydržely nějaký 18 let beze změn. Až po těch letech se ošoupaly rukávy a límec kolem krku. Takže určitě se najde v Číně zboží které je kvalitní (resp. z kvalitního materiálu). Pokud ovšem dopadlo to čínské auto v crash testech tak, jak ukazuje to video, tak to možná není jen otázka bezpečnosti, ale i celkové životnosti a spolehlivosti takového vozidla. Zkrátka člověk to koupí levně, během záruky to bude 5x až 10x reklamovat, vymění se spousta součástek za nové a po 2-3 letech to vyhodí, protože by bylo nutné po záruce vyměnit půl auta. Jestli by na tom autě nemělo být napsáno něco jako "spotřebujte do dvou let od datumu výroby" nebo "datum výroby/spotřeby uvedeno na obalu"? (a hypermarkety to budou přelepovat jako u prošlých potravin :-))
0/0
13.12.2005 17:22

honza_

Re: Rozdil
Já jsem si o prázdninách koupil čínskou pistoli na vodu - hračku. Nápis made in china pro mě vyl varováním, ale nic jiného neměli. Ta vodní pistloka měla jen dvě vady. Nešla do ní napumpovat voda a když už se mi povedlo tu vodu do ní "narvat", tak jsem zjistil, že pistolka stříká půl metru daleko.
0/0
17.2.2006 1:16

Honza

A VIDĚL NĚKDO POSLEDNÍ CRASH TEST MATIZU V NĚMECKÉM AUTOMAGAZÍNU - HRŮZA !!!
A nějeje se nic i když test byl dost špatný. A protože se Matiz u nás hodně prodává - hned 2. místo v prodeju minivozů v počtu 812 hned za Pandou / zdroj : statistiky sdružení dovozců automobilů - ročenka/  tak se nic neděje a nikdo se nepohoršuje. Protože chudý národ má chudá auta nic jiného v tom není. Když chceš VOLVO XC-90 a přežít, tak si ho kup. Ale na druhou stranu zase nemusíš v Česku kde je o cca 350.000 ano správně o cca 350.000Kč PŘEDRAŽEN - ZDROJ je jednoduchý : vyhledavač SEZNAM pod kolonkou AUTO-MOTO a pak pod podkolonkou ON-LINE PRODEJCI AUTO MOTO A PŘÍSLUŠENSTVÍ. Takže jede bezpečně a ještě ten jeden ušetří....no nezávidíte mu to ..po česku..
 
0/0
12.12.2005 21:07

Hrosak

Re: A VIDĚL NĚKDO POSLEDNÍ CRASH TEST MATIZU V NĚMECKÉM AUTOMAGAZÍNU - HRŮZA !!!
No jo, ale když si koupím SUVečko. tak čekám, že něco vydrží. Když si koupím matesa tak nemůžu čekat nějaký zázraky co se týče crash testů, ale to na obrázku se tváří jako tereňák a od toho se žádá aby něco vydržel
0/0
12.12.2005 21:41

D

Re: Re: A VIDĚL NĚKDO POSLEDNÍ CRASH TEST MATIZU V NĚMECKÉM AUTOMAGAZÍNU - HRŮZA !!!
každopádně!
0/0
13.12.2005 8:28

djlongi

Ať si vybere zákazník 2
Stejně je velké množství, a možná i většina záazníků, kteří si vybírají auto podle značky. Přesněji podle své oblíbené značky a domnívané země původu... Takže např. já naprosto jistě vím, že si číňana nekoupím, i kdyby byl za 100 000,- A myslím , že je většina takhle uvažujících řidičů..?? A zbytek si koupí auto třeby i z Ugandy..
0/0
12.12.2005 20:54

djlongi

Re: Ať si vybere zákazník 2
vypadlo mi tak   "k" 
0/0
12.12.2005 20:55

mirek

bezpečnost
Trošku mi to připadá,že se němčouři dost bojí,aby si lidí místo jejich předražených kraxen nezačali kupovat levná auta,tak se musí udělat bububu -německý  tisk to rád otiskne .Podobný humbuk byl okolo dacie logan.
0/0
12.12.2005 20:38

mára1234

Re: bezpečnost
tomu never. logan se prodava porad o rad min nez treba fabii. jsou proste lidi co si koupi jen proverenou znacku a to cinan neni a dlouho nebude
0/0
12.12.2005 21:21

pepé

Re: bezpečnost

no jasně BMW se určitě bojí toho čínskýho pekáče - nikdy bych svoje děti do něčeho takovýho neposadil. 

0/0
21.6.2007 19:52

djlongi

Obchod
Čistě z obchodního hlediska bych řek, že u automobilu netvoří největší položku z ceny , náklady na práci. A i ti ubozí Číňani také přece jen za něco pracují. Takže na něčem se ušetřit musí, když je to tak neodolatelně levné..???  
0/0
12.12.2005 20:32

pe.lo

Ať si vybere zákazník:
nižší cena a bezpečnost, nebo kvalitní výrobek za vyšší cenu, protože celé mě to (humbuk kolem nebezpečných čínských aut) připadá jako "dělostřelecká příprava" k nějakým ochranářským opatřením EU. Je jasné, že se nová konkurence zavedeným evropským výrobcům nelíbí a proto jistě na patřičných místech řádně zalobují....
0/0
12.12.2005 19:47

v

Re: Ať si vybere zákazník:
a jinak jsi v pořádku, že ? mluví se tady o crash testu a ten má jasná pravidla. že by jsme se jich tak báli, abychom ovlivnili výsledky ? ano, jsou-li na světě lidi, kteří přemýšlí jako ty, pak ano a s čínou není problém. evropo třes se, je tu konzerva z číny !! ha ha, komiku...
0/0
12.12.2005 20:09

pe.lo

Re: Re: Ať si vybere zákazník:
Co to meleš?? Já o voze a ty o koze.. Nikdo nemluví o ovlivňování (i když teď o tom tak přemýšlím  ) crash testu. Nechci jen aby mě někdo připravil o možnost sám se rozhodnout - třeba i na základě (ale ne jen)onoho crash testu , co si koupím. Ty máš problém asi nejen s čínou, že?
0/0
12.12.2005 20:34

v

Re: Re: Re: Ať si vybere zákazník:
já nemám problém s ničím, fakt. zkus si přečíst ten svůj první příspěvek a ten druhý. píšeš: " možnost sám se rozhodnout"  a v prvním je: "k nějakým ochranářským opatřením EU" + "na patřičných místech řádně zalobují". nechápu jak spolu tyto věci souvisí. co má tvoje možnost se rozhodnout společněhého s tím, že EU by zavedla ochranářská opatření, či lobby evropských výrobců ? článek je snad o tom, že ten automobil se při crash testu poměrně dost rozbil, tak potom nechápu tvůj příspěvek s opatřeními, nebo těmi lobby. jasné je, že si každý může koupit co chce a jsi-li těmi evrospkými výrobci otráven, pak si kup něco jiného.
0/0
12.12.2005 21:47

pe.lo

Re: Re: Re: Re: Ať si vybere zákazník:
Šmarjáááá co je na tom nepochopitelnýho? -- Díky lobování výrobců zavede EU ochranářská opatření, znemožní nebo ztíží dovoz a tím mě připraví o možnost sám se rozhodnout. A mediální kampaň kolem výsledků crash testu je ona dělostřelecká příprava k výše uvedené možnosti. To je celé. Du dělat haji, měj se...
0/0
12.12.2005 22:09

pepé

Re: Re: Re: Re: Re: Ať si vybere zákazník:

co se rozčiluješ?? když chceš číňana tak si ho kup jako "individuální dovoz" a nemusíš se bát, že Ti evropa bude kecat do toho, že cheš jezdit v něčem tak super bezpečném. R^

0/0
21.6.2007 19:57

jaryk

Re: Re: Ať si vybere zákazník:
A co losí test na Loganu ten měl taky pevná pravidla a předváděčka radaru v Mercedesu byla taky jasně předem daná  Nevěřím skopčákům ani slovo leda tomu Poseltovi ten asi jedinej mluví pravdu, že chtěj odškodnit
0/0
12.12.2005 20:38

venomacek

Re: Re: Re: Ať si vybere zákazník:
:-)))
0/0
12.12.2005 21:21

Killbilly

Re: Ať si vybere zákazník:
To je fakt,podle me je to beztak prehnane,dokud sem to nevidel neverim,protoze tomu co je v novinach se verit neda(viz auto.idnes.cz) pac sou to same reklamni podplacene nesmysly(jako vsechny clanky o skodovkach a a ojetinach/AAA auto) Mozna fakt jen strili do konkurence.Jestli je to tak strasne se ukaze casem,treba to pude vyresit pridavnym ramem nebo neco :) Nebo si to holt budou kupovat jen drsni hosi.Cinskej smejd taky nemam moc v lasce ale tahle kampan je trochu podezrele agresivni.
0/0
12.12.2005 20:19

cassul

Jsou to prvni modely
Neuvědomujete si jednu důležitou věc, tohle jsou první čínské vozy v evropě a nikdo učený z nebe nespadl. Číňané jsou velmi učenliví a velice rychle se napravují své nezdary, podívejte se, jak rychle se dostali na špičku ve výrobě počítačových komponent. Takže počkejme pět, deset let a pak to zkuste znovu - nepochybují, že pak budou čínské vozy plně srovnatelné s evropskými a americkými po všech stránkách, vyjma ceny. A pak budou evropské a americké automobilky v maléru - ona ta kvalita je jeden z mála směrů, které můžou vyzdvihovat - až to číňani doženou (o čemž nikdo nepochybuje) tak budou v háji.
0/0
12.12.2005 19:30

mara1234

Re: Jsou to prvni modely
je rozdil neco vyrabet a neco vymyslet , vyvinout a dotahnout do seriove vyroby.
0/0
12.12.2005 20:12

D

Re: Re: Jsou to prvni modely
jo
0/0
13.12.2005 8:31

Ervín

Re: Jsou to prvni modely
az Cinani dozenou ostatni ve kvalite, tak se srovnaji i ceny.
0/0
12.12.2005 20:38

paolo

Re: Jsou to prvni modely
od komunisty vraždícího Tibeťany si nekoupím auto ani ani ani za tu pitchu
0/0
12.12.2005 21:26

TIBET A CINA

Re: Re: Jsou to prvni modely
Kdyz si nekdo koupi vec z CINY tak podporuje ac nevedomky CINSKEJ terorismus (TIBET, atd)
0/0
12.12.2005 21:54

pepé

Re: Re: Jsou to prvni modely

SVOBODU TIBETU - čínské vládnoucí garnituře rozdávat jejich super káry zdarma :o) - v čem oni vlastně jezdí?? to by mě fakt zajímalo.

0/0
21.6.2007 20:00

ludav

Re: Jsou to prvni modely
Jsem se ted dozvedel ze cinani jsou na spici v pocitacovych komponentach? Rad budu poucen v jakych. A prosim nezamenovat misto kde stoji fabrika s tim kde se to vyvinulo (co i jak se to ma vyrobit) a dohlizi na vyrobu. Cinani jsou v IT na vysi jen v levnejsich nahradach konkurujicich jen cenou. Nebo nejaka cinska fabrika snad vyvinula, zavedla do vyroby a vyrabi neco, co jinde neumi - to znamena na spici - delat to co konkurence neumi a ne umet levne vyprodukovat prumer ci podprumer.
0/0
12.12.2005 22:58

urchin11

Re: Re: Jsou to prvni modely
Víš co? Vykašli se na písíčka a na téma "čínský  technologický podprůměr" si  promluv s někým od Siemense a od Alcatelu. Až přestanou strachy tlačit olej, tak ti možná vysvětlí, jak se s těma levnejma náhradama   z Číny věci mají. 
0/0
21.12.2005 19:32

Pcheng-Li

Re: Re: Jsou to prvni modely
cinane jsou hodni lide
0/0
2.1.2006 20:34

Martin

Klasika
EU drtí výrobce v EU pěkně drsnými předpisy a zároveň pustí na cesty tyto kraksny.
0/0
12.12.2005 19:26

FFFilip

substitut
no... vzhledem k tem "kvalitnim" parametrum "zlutych" aut, bych videl jako idealni substitut cesky skodovky! s tim rozdilem, ze bezpecnosti normy sice splnuji tak nejak nastejno, ale jsou 20x levnejsi!!! :-D
0/0
12.12.2005 19:21

jahodove_ticho

zajimalo
by me kolik z tech lidi co ty cinsky plechovky obhajuji si je koupi...tak co, kdo hned pobezi do bazaru a co ten majitel tretiho nejvetsiho bazaru? Presedla na Landwinda? :)))
0/0
12.12.2005 19:04

jaryk

Re: zajimalo
když vyděláváš 2 Mega ročně tak si můžeš koupit německou značku za 1mega
0/0
12.12.2005 20:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.