Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak nezadřít motor: Oleje ani málo, ani moc

Kontrolujete hladinu oleje v motoru? Nejen jeho nedostatek, ale i přebytek může způsobit velmi vážné následky. Domněnka, že moderní motory olej nespotřebovávají, je omyl. Naopak. S růstem jejich výkonů, a tedy se stále větším mechanickým namáháním oleje v motoru ubývá. Jeho nedostatek může mít nedozírné následky. Při velkém poklesu hladiny oleje následuje mechanické poškození motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

e-moe

kontrola oleje
Olej se má kontrolovat při studeným motoru, nebo při pracovní teplotě motoru?
0/0
14.12.2005 15:39

CCCP

Re: kontrola oleje
Na teplote zase tolik nezalezi, ale motor by mel pred merenim tak nekolik desitek minut stat, aby olej stihl steci dolu do vany.
0/0
14.12.2005 17:21

karlos

Najedu málo. Kdy měnit olej?
Zdravím odborníky. Kdy doporučujete měnit olej u Felicie 1,6, když ročně najedu cca. 5 000 km? Výrobce doporučuje po roce nebo po 15 000 km, podle toho co nastane dříve. Není škoda měnit olej po 5 000 km? Díky za rady.
0/0
14.12.2005 13:57

mara1234

Re: Najedu málo. Kdy měnit olej?
prodej auto a jezdi busem taxikem, prijde te to levneji. nechapu lidi co si koupi novy auto, nejlepe v nafte aby meli malou spotrebu a najedou rocne par tisic km a za tri roky to auto prodaj ze ztratou 300 litru
0/0
14.12.2005 15:14

CGC

Re: Re: Najedu málo. Kdy měnit olej?
Já je chápu, holt busem odvezeš jenom sebe bez jakéhokoliv nákladu. A navíc jsou i místa, kam bus jezdí dvakrát za den. Nemusí to být ani moc daleko, ale jdi v noci, v zimě, v dešti deset kilometrů lesem.
0/0
14.12.2005 17:29

von Kleist

Re: Najedu málo. Kdy měnit olej?
Po tom roce, max po roce a pul vymenit. Olej pro Fe 1.6 nebude tak drahy a bohate postaci nejaky MOGUL s prislusne specifikace...
0/0
14.12.2005 17:35

Hlína

Re: Re: Najedu málo. Kdy měnit olej?
Nebo naopak koupit dobry plne synteticky olej, ktery vydrzi v motoru roky 2 nebo 3 az do kilometricke vymeny. Musi to byt ale syntetika, nikoli (coz se prodava) "synteticka technologie"!!!
0/0
14.12.2005 18:44

karlos

Re: Re: Re: Najedu málo. Kdy měnit olej?
Mám tam "částečně syntetický" olej ESSO Ultra SAE 10W-40.
Jak již někdo poznamenal. S malými dětmi se špatně cestuje bez auta.
Díky za rady.
 
0/0
15.12.2005 9:32

karlos

Re: Re: Re: Re: Najedu málo. Kdy měnit olej?
Ještě dodatek, olej je ve výkonnostní třídě A3/B3, což má umožňovat prodloužené intervaly.
0/0
15.12.2005 15:11

RRAAFF

Re: Re: Najedu málo. Kdy měnit olej?
Kamarád ji má a bylo mu doporučeno,že do 1,6 plná syntetika,při malých nájezdech to platí dvakrát. 1,3 můžou i polo nebo minerál,zase záleží na proběhu.
0/0
15.12.2005 7:33

netopyr1

teplota
Dobrý den, tež vidím, že tu je plno odborníků (snad:). Rád bych se zeptal, mám Vectru 94.rv a má docela potíže s ukazatelem teploty, ukazuje provozni za ujeti cca 10 km, a strasne kolisa, behem deseti sekund se dokaze dostat z devadesati stupnu na nejakych padesat, ale zpet mu to trva mnohem dele, pritom motor hreje dost, urcite se neprehriva. Termostat jsem dal novy, ale problemy neskoncily, můze do být samotným ukazatelem, a jak to případně řešit? dik moc za odpovědi
0/0
13.12.2005 12:06

Corwin_x

Re: teplota
Ja teda odbornik moc nejsem, ale kamaradovi delalo na astre kdysi to samy a povidal neco o odvzdusneni chladiciho systemu...
0/0
13.12.2005 14:15

netopyr1

Re: Re: teplota
díky za odpověd, zkusim to
0/0
13.12.2005 14:26

Vodnik3

Studeny start
Je tady plno odborniku, tak bych se chtel zeptat, jestli je lepsi v zime po nastartovani hned vyjet anebo treba 5 minut cekat nez se motor a olej rozehreje. V navodu je napsano, ze se ma hned vyjet, ale po precteni tohoto clanku si az tak nejsem.
0/0
13.12.2005 11:27

Hlína

Re: Studeny start
Bez debaty: hned vyjet, na nizke otacky, brzo radit. Pokud zahrivas motor na miste tak tim jen za*iras vzduch a spotrebovavas benzin, bez vlivu na co jinyho.
0/0
13.12.2005 11:32

153624

Re: Studeny start
Nastartovat a rozumně jet, ale ne to "osolit"a pokud to má turbo,tak už vůbec ne.Hřídel je mazán olejem z motoru a čím nižší venkovní teplota,tím déle trvá,než tam olej doteče.Řádově až 10-20 sec,ale to platí třeba i pro hydraul.zdvihátka či vačkovou hřídel(pro teploty kolem -15C). 5 min na volnoběh je zbytečnost a nic se tím nevyřeší.Spíš jde o kvalitu oleje a jeho vlastnosti a holt,není olej jako olej,seč všichni tvrdí, že ten jejich je nejlepší.Stejně se dělají ze základní suroviny,kterou dodávají 2 producenti pro celý svět,vč. "alchymie",co tam bude za přísady. Nicméně rozdíly v olejích jsou značné a neplatí, že čím dražší,tím lepší.
0/0
13.12.2005 11:40

Ferda

Re: Re: Studeny start
Prosím nevymejšlej si tady blbosti! Základní surovina je ropa a to co jsi myslel to jsou aditiva a ty výrobci jsou čtyři. Tak pro příště
0/0
13.12.2005 12:00

153624

Re: Re: Re: Studeny start
Zkus se dovzdělat v oboru a pak raď.Díky.
0/0
13.12.2005 12:03

CGC

Re: Re: Re: Studeny start
Takže olej je vlastně to stejný jako šusťáková souprava. Základní surovina je přece pořád ropa. Nebo ne?
0/0
14.12.2005 17:31

MiHor

Re: Studeny start
přesně tak .. okamžitě vyjet .. ale s citem .. pokud nepojedeš hned ten olej se nikdy nikam nedostane .. pokud pojedeš hned na plnej kotel dostane se tam pozdě :o)
0/0
13.12.2005 11:53

Bagr

Re: Studeny start
Treba ja bydlim na kopci, takze tezko muzu zahrivat motor pri jizde, kdyz prvni ctyri km jedu dolu. Takze nastartuju a v lete necham pul minutky a v zime tak pet minut tocit naprazdno. (Mam turbodiesel s automatem, takze jizda z kopce na volnobeh nepripada v uvahu).
0/0
13.12.2005 13:31

Petr

Re: Re: Studeny start
Hned nevyjizdet nejlepe pockat par vterin zvlast v zime kdo ma hydraulicky zdvihatka a mineral v motoru to muze poznat i podle zvuku motoru. Ekologicky to samozrejme neni ale kdo ma svy auto rad tak v zime nastartovat pustit topeni a pak jit skrabat skla.
0/0
14.12.2005 5:42

Carlos

Re: Re: Re: Studeny start
Tak to je blbost s puštěným motorem škrábat skla. Na volnoběh s emoderní motor ničí víc než když jedete v nízkejch otáčkách.
0/0
14.12.2005 12:56

CCCP

Re: Re: Re: Re: Studeny start
Coze??
0/0
14.12.2005 17:22

Mispulda

v Hondě Praha Jih - General automobil Vám automaticky nalejou o pů litru navíc
Vážení, vždycky jsem by zastáncem autorizivaných servisů. Bohužel mi už podruhé (naposledy minulý měsíc) v Hondě Praha Jih - General automobil do motoru nalili a půl litru oleje navíc. Ten jsem si samozřejmě zaplatil. Dáte auto na garančku a pak se už nestíháte divit. Druhý den,  když jsem si zkontroloval olej jsem se taky nestačil divit, když jsem viděl horní rysku "dole potopenou". Když se to stane jednou, tak to člověk ještě může pochopit, ale dvakrát po sobě.
0/0
13.12.2005 11:04

AAA dealer a něco navíc

Re: v Hondě Praha Jih - General automobil Vám automaticky nalejou o pů litru navíc
si nestěžuj, jezdi k profesionálům.
0/0
13.12.2005 11:26

Mates

Re: v Hondě Praha Jih - General automobil Vám automaticky nalejou o pů litru navíc
Muzu se zeptat o jakou Hondu se jedna?
0/0
13.12.2005 12:20

Mates

Re: Re: v Hondě Praha Jih - General automobil Vám automaticky nalejou o pů litru navíc
Myslim typ auta, stalo se mne totez
0/0
13.12.2005 12:34

Mispulda

Re: Re: v Hondě Praha Jih - General automobil Vám automaticky nalejou o pů litru navíc
Byl to Civic. To. že to bylo půl litru vím přesně, protože jsem to den před tím kontroloval a bylo to přesně na hranici horní rysky. No a na faktuře bylo 1/2 litru, což vlastně neznamená nic, protože na faktuře mohlo být i víc. Každopádně to bylo tak  cca 1,5 cm nad horní ryskou. Vzhledem k tomu, že to bylo opakovaně si myslím, že si chlapci zcela vědomě připravují půdu pro další opravu.  Koho z nás napadne se druhý den po garančce dívat na stav oleje.
0/0
13.12.2005 18:24

153624

Re: v Hondě Praha Jih - General automobil Vám automaticky nalejou o pů litru navíc
Možná to nebylo půl litru (měřil jsi to?),ale třeba hoši ve značkovém servise pozapomněli vyměnit olejový filtr,naúčtovat jistě neopomenuli, no a nějaké decko tam máme hned navíc-pokud tam dali požadované množství oleje.Mám kamaráda, kterému v 15t,30t,45t,60tis nevyměnili filtr a naúčtovali, pak se to zastavilo(Ford Rašíno), nešel vůbec povolit-byl origoš z prvovýroby a totálně ucpán.Je dobré se značkovým vyhnout a v Praze zvlášť. Realita.
0/0
13.12.2005 15:19

Mates

Re: Re: v Hondě Praha Jih - General automobil Vám automaticky nalejou o pů litru navíc
Mne udelali totez v Temposervisu u Civica. A kolik tam maji dat oleje hledali v nejake internetove databazi. Zapsali to mnozstvi i na stitek a ja pak doma z prirucky zjistil, ze tam melo prijit o 0,5 l mene.
0/0
13.12.2005 17:19

q

Re: v Hondě Praha Jih - General automobil Vám automaticky nalejou o pů litru navíc
0.5 litr nic neznamena plasani :-)
0/0
17.12.2005 19:50

Killbilly

Motorsimus
Docela ziram kolik lidi se domniva ze moderni auta,(vzhledem k tomu ze se nesnazi vypadat jako stroje) nevyzaduji zadnou udrzbu nebo co.Urcite prvnich 20-30tis, zerou i nove auta oleje celkem fest,a bez oleje sou zranitelnejsi.vylagrovana 120 vydrzi jet bez oleje celkem dlouho,sou tam vule,ale moderni motor nic moc.Jinak neni pravda ze "stare dymovnice" zerou nutne olej,skodovky sou k tomu nachylnejsi protoze maji tak zkonstruovany motor,ale treba zigul kdyz netece tak skoro nezere.
0/0
13.12.2005 10:24

Daňový soumar

ojej
Všichni lůzořidiči používající olej jsou bolševíci. Jedině olej s modrým aditivem je ten s právnej.
0/0
13.12.2005 10:21

Corwin_x

Re: ojej
Aditivem myslis to modry co se line z tveho trabantu?
0/0
13.12.2005 10:51

petr

dotaz k motoru
Mohu se jeste zeptat mam Formana 1.3 GLXi koupil jsem jej pred mseicem od pani rikala, ze to bylo na technicke atd. Jel jsem a ve vysokych otackach motor ztracel silu a tah pak sem se koukl na olej a byla merka jen na konecku smocena, ale kontrolka nesvitila ani pri jizde z kopce na neutral ani neproblikavala, jinak pri nastartovani sviti pak zhasne takze praskla neni. Olej jsem hned dolil jak jsem to zjistil. Je nejak sance, ze motoru se nestalo nic? Jeste otackomer neukazoval zadne oacky, ale to s tim asi nesouvis to bude jen, ze kdyz rozmrzne tak zase ukazuje predpokladam to s tim nema souvislost tah motor tracek jen pri predjizdeni ve vysokýc otáčkách. Díky
0/0
13.12.2005 10:00

Hlina

Re: dotaz k motoru
Prvni vec kterou mas udelat kdyz auto koupis je jet do servisu a nechat vymenit olej. At "pani" rika co chce. Pokud neni prokazatelne ze servis problehl (servisni knizka a palubni pocitac - no to asi u Formana ne), tak HNED na olej + brzdy + brzdova kapalina!!!
Jinak podle toho co popisujes se myslim nic motoru nestalo. Pokud motor ztraci silu ve vyssich otackach, zkus vymenit vzduchovy filtr nebo vycistit palivove vedeni. Ztrata vykonu bude spis zpusobena timhle nez nizkou urovni oleje.
Otackomer bude mit souvislost ze zadrenym bovdenem, nebo je v bovdenu voda (coz by vysvetlilo nefunkcnost pri nizky teplote a funkcnost pri vyssi).
Forman je jednoduchy auto. Nehledej v nem ani zazraky, ale ani "specialni" speky. 99% poruch budou drobnosti. Pokud ti neodejde prevodovka nebo nepraskne hlava u valcu, tak je vetsina poruch snadno opravitelna za relativne maly penize.
0/0
13.12.2005 10:07

Killbilly

Re: Re: dotaz k motoru
Na otackomer nebyl bowden ani na stodvace,bowdenem ma otackomer nahaneny tak Jawa638,tady je to uz dratama,to sou waklkontakty anebo je uz ten pristroj v tahu,jeste felicie maji velmi problemove otackomery.
0/0
13.12.2005 10:19

Corwin_x

Re: Re: Re: dotaz k motoru
Hmm, muzu mit dotaz? Mam felcku, rv 95, 1,3 LX, a obcas se mi stava (spis pri studenem motoru, neni pravidlem, ale vzdycky kratce po nastartovani), ze pri seslapnuti plynu motor nejdriv skoro chcipne a teprv pak jde do otacek, nebo (pokud uz jedu) reaguje se zpozdenim (1-2 sekundy nic nebo pokles vykonu, az pak jdou otacky nahoru). Nema nekdo tuseni, cim to? Piste klidne na mail, kazda rada dobra a dekuju za ni predem.
0/0
13.12.2005 10:50

J

Re: Re: Re: Re: dotaz k motoru
Kdybys mel misto vstrikovani karburator, tak mas prehlecenej motor. U vstrikovani to funguje trochu jinak, ale vysledek je stejnej, dokud se motor neohreje, strika ti to bohatsi smes. Slo by to asi vyresit preprogramovanim (v pripade vstrikovani). Zkratka nech ten motor nejdriv ohrat na provozni teplotu.
0/0
13.12.2005 11:05

Mak1

Re: Re: Re: Re: dotaz k motoru
Ještě to může být zas*anou klapkou přívodu vzduchu - dělalo mi to u 1.6, tak mi to vyčistili, doporučili mi dávat občas do benínu nějaký sajrajt ( aditivum ) a pak to přestalo.
0/0
13.12.2005 11:29

Hlína

Re: Re: Re: Re: dotaz k motoru
1. Predstih, 2. Svicky, 3. Elektronika (pokud mas vstrikovani).
0/0
13.12.2005 11:31

Vodic

Re: Re: Re: Re: dotaz k motoru
Jak pise kolega nade mnou. Pri rychlem seslapnuti to strikne do motoru vic paliva (at uz akceleracni pumpicka u karburatoru nebo vstrikovani u novejsich aut), aby motor sel vic za plynem, ale pokud je studeny a uz neni na vrcholu svych sil, tak ho to muze zahltit. Pokud nemas spatne serizeny karburator (v pripade vstrikovani tohle odpada), tak bych doporucil nove svicky. Pokud ani to nepomuze, tak mas asi problem se zapalovani - propalene draty, spatna civka, upalenej palec rozdelovace apod.).
0/0
13.12.2005 11:31

Qwer

Re: Re: Re: Re: dotaz k motoru
Taky by to mohlo být kvalitou benzínu. To samé mi felda dělala, když jsem ji do nádrže dvakrát po sobě nalel levný benzín koupený na "no name" pumpě. Když jsem tam potom lel jenom značkový benzín, tak to přestalo. Takže můžu doporučit, než se vrhneš na motor, zkusit nejprve kvalitní benzín.
0/0
13.12.2005 12:00

Hlína

Re: Re: Re: Re: Re: dotaz k motoru
Nemyslim si. To by pak delalo porad a nejen za studena nebo chvili po nastartovani. Nekvalitni benzin by se projevil tim ze napriklad kopec ktery vyjizdis normalne na petku bys na ni nevytahnul a musel podrazovat, ne "chcipanim" po studenym startu. Tam bude elektronickej hapr (svicky, civka ...).
0/0
13.12.2005 12:17

Corwin_x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz k motoru
A jeste neco pro upresneni - kdyz uz to nahodou po seslapnuti plynu uplne chcipne, tak to jde hrozne spatne nastartovat - treba i 10 - 15 sec starter a jeste je potreba trochu polechtat plyn. Navic to pak chvili coudi jak lokomotiva...
0/0
13.12.2005 14:11

Corwin_x

Re: Re: Re: Re: Re: dotaz k motoru
Diky moc za rady, zkusím hlavně to vstřikování a vyčistit škrtící klapku, kdosi už mi to taky doporučil... Jinak tankuju u mistiho PapOilu, a zadny za znamejch podobny problemy nema... Svicky jsou tam necelej rok  a pul - cca 20 000 km(Brisk se trema vyvodama, nechal jsem se presvedcit - tim to snad nebude).
0/0
13.12.2005 12:24

Corwin_x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz k motoru
Jeste dodatek - obcas to proliju takovym cisticem na vstrikovani (maj to skoro u kazdy pumpy - asi 200ml flasticka s uzkym hrdlem, angl. nápis). Pak to jezdi o neco lip (myslim vykon) - aby ne, koukal jsem na slozeni a je to vyrobeno prevazne z kerosinu...
0/0
13.12.2005 12:46

Vodic

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz k motoru
Jestli maji 20000, tak jsou zrale na vymenu :) Alespon u meho Peugeota vyrobce pise, ze se meni kazdych 20000.
0/0
13.12.2005 13:49

957486

Re: Re: Re: Re: dotaz k motoru
doporucuji vymenit Halluv snimac - nachazi na prevodovce nad setrvacnikem
0/0
13.12.2005 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.