Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Watt by měl radost: BMW budoucnosti bude pohánět pára

Co se stává s teplem, které vydává motor? Dá se tato energie, která se při fungování auta vytváří a přichází vniveč, využít? Mnichovští konstruktéři vymysleli, jak toto teplo využít. Stačilo se pouze ohlédnout do století páry a znovuobjevit vynález pana Watta. Budoucnost BMW patří páře.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Baterkář

29. 8. 2006 21:31
Spotřeba

Jenže těch 40 Kč na 100 Km je pouze spotřeba elektrické energie. Po započtení nákladů na akumulátory, které mají omezenou životnost se dotaneme k ceně 200-250 Kč na 100 Km a to už padá výhoda levného provozu na elektřinu.

0 0
možnosti

vrgada

7. 1. 2006 7:11
a co stirling
Pro tento ucel by byl vyrazne vhodnejsi stirlinguv motor, (zkuste zagooglovat), demonstracni hracky vystaci i s rozdilem teploty lidske ruky a okoli, NASA to ma v nejaky druzici a francouzi tim pohaneji i ponorku (je to mimo jine extremne tichy pohon) no a amici to zkouseji ohrivat slunickem...
0 0
možnosti

jmeno

3. 1. 2006 16:38
jak na to?
nenapadlo by nekoho jak vyuzit kinetickou hybnost automobilu, ktera se musi tlumit brzdenim a energie prijde vnivec? zda se mi, ze auta s palivovym pohonem do mest nepatri
0 0
možnosti

Isbjoerna

3. 1. 2006 16:53
Re: jak vyuzit kinetickou hybnost automobilu
, To nam ukazuji ridici kazdym dnem - porazet stromy! ;-/
0 0
možnosti

honza b.

3. 1. 2006 9:06
Nic noveho to neni
Zdarec... tohle uz se aspon 10 let pouziva u velkych lodi - spaliny z dieselu jsou zdrojem tepla pro varak (vymenik tepla), ze ktereho jde para na turbinu. Nove je na celem napadu jen to, ze to nekdo zkusi aplikovat na malem motoru (tj. automobilnim). Nejvetsim problemem toho celeho ovsem bude, jak to uchladit - zatimco u normalniho motoru tech nespotrebovanych 50-70 % tepla odchazi vyfukem, tady to bude mnohem mene. Takze pokud to ma byt uzavreny okruh (pouzita para nepujde do vyfuku, ale bude kondenzovat na vodu, ktera se znovu ohreje), bude chladic mnohem vetsi (odhadem 4x - 5x), nez u soucasnych aut. V zime to pojede lip nez v lete a "parni" vykon bude k dispozici az po nekolika minutach jizdy.
0 0
možnosti

baloun

3. 1. 2006 11:02
Re: Nic noveho to neni
Skoro všechno je pravda. Jenom to odpadní teplo se drtivou většinou odvádí ochlazováním chladícího média a oleje. Teplo odvedené spalinami tvoří jen zlomek.
0 0
možnosti

postavaprokazdeho_cz

2. 1. 2006 17:42
kecy
Japonci už mají elektroautomobil který žere na 100km zhruba 40kč. Problém je v síti paliv reps. emožnosti nabíjení jen v několika místech a fakt že ono naprosot ekologické vozítko má cenu kolem 14mega. Ale pozor není to žádný hybrid ale fáro které dělá 0-160km pod 9 sekund!
0 0
možnosti

desmo

4. 1. 2006 13:26
Re: kecy
A žere to papírový nebo kovový?
0 0
možnosti

voit

2. 1. 2006 17:29
Parní pohon pro klimatizaci?
Z principu to vypadá jako celkem užitečný nápad, když si vzpomenu, jak mi kdysi před lety vařila Š 120L :-) Bylo možné zapnout topení naplno, čímž se motor trochu uchladil, ale při čekání v koloně v parném létě to nebylo nijak příjemné. Při stání v koloně by se ten nadbytečný tepelný výkon asi nedal využít na zvýšení výkonu motoru, ale kdyby to šlo nějak využít třeba na "pohon" klimatizace ...? Někdo si prý namontoval klimatizaci do Š 105, ale když se chtěl rozjet, musel ji vypnout, protože spotřebovala značnou část výkonu motoru :-)
0 0
možnosti

baloun

3. 1. 2006 10:59
Re: Parní pohon pro klimatizaci?
Jde o to, že parní turbínka poháněná párou ohřívanou odpadním teplem roztočí generátor el. proudu, který pak bude zásobovat elektrické spotřebiče vozu. Pokud to zvládne, může i klimatizaci. :-)
0 0
možnosti

auto.koda@volny.cz

2. 1. 2006 16:12
to je toho
Škodovky bily poháněný párou už v třicátých letech tak nevim z čeho ste tak unešený a vyděšený. Bmw si kupujou jen veksláci, podvodníci a tuneláři. Soused má nový trojkový Bmw a je pořád v servisu s poruchama. Lidi neblbněte a kupujte si český škodovky, který maji nejlepčí poměr užitná hodnota / výkon / cena. Pro nás český řidiče je to jasný. Pro obyčejný rodinu je rodiná Fábie a pro ty bohatčí je oktávie která, ve střední třídě nemá konkurenci ! Bmw se v česku skoro neprodává protože český lidi sou chytrý, a nechtěj platit zbytečně za značku.  Škoda - Simply Clever
0 0
možnosti

Killbilly

2. 1. 2006 17:25
Re: to je toho
Kupujte si co chcete,souhlasim ze v BMW jezdi predevsim gansgteri a ti co si na ne radi hrajou - vetsinou dost vypatlanci,taky se podle toho chovaji na ceste.Je to ovsem spis tim jakou ma ta znacka image v tomhletom vidlakove,vzdyt i ti gansgteri sou sovetsti a jugoslavsti vidlaci.Ale skodovka neni moc vyhra,tu zas kupujou lidi co si neumi srovnat ceny vozidel,ale do toho se nema cenu poustet skodovkari sou v diskuzich neoblomni ve svych tvrzenich .... je teda fakt ze nova koktavka uz neni tak predrazena jako ta prvni.
0 0
možnosti

valnoha

2. 1. 2006 14:04
kdo umí umí
Kluci v BMW uměj, a at si každej říká co chce v bmw vědí co dělaj. Za posledních 10let vždy bmw vyběhlo s novinkou kterou okamzite spousta lidí odsoudila aaa ejhle ona se ta novinka docela dobře prodává. BMW 7, BMW X3....................
0 0
možnosti

plha@kocice.cz

2. 1. 2006 13:15
Mlha se hlásí...
asi z toho výparníku
0 0
možnosti

satan

2. 1. 2006 12:45
který :-)
"co se stává s teplem, který vydává motor?" :-)))
0 0
možnosti

Pablos

2. 1. 2006 18:19
Re: který :-)
a proc si myslis, ze se Zeme otepluje???
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.