Diskuze

Vzpomínky na Volhu aneb rok s carevnou

Doba komunistických papalášů pominula, čas vymývá ze vzpomínek hořkou příchuť. Relikty temných časů přestaly budit odpor, dlouhá desetiletí jej přeměnila v nostalgii. Jak se jezdilo řidičce už tehdy historickým modelem právě nyní zanikající značky? Plout se dalo nejen na Volze, ale též ve Volze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

petr slovensko

13. 12. 2008 22:09
generálska volha

 volha 21 moj miláčik je ten nejlepší z autákú jaký som šoféroval / oi audi a8 S klasse médáky/,  je to skutečný požitek z jazdy po celé Európe.Mám to štastie, že jazdím aj s priateľmi ze Včelky  od Pelhřimova  a kde sme spolu boli, tam sme vyrážali dych.  Frantík  a Evka to istotne potvrdia.A to nejen Volhami ale aj s heligonkou a kmochovskou Škoda lásky.FrANTO JEšTE TO MUSíME  spívat po maďarsky a rumunsky, ale taky česká verze malav Maďarsku supr  úspěch.

      .Kto nejazdil na carevne, ťežko pochopí tu fantastickou radost z jízdy.Ješťe jsme Frantíku ani neopustili Maďarsko a Už SME BYLI NA INTERNETU  http://WWW.baon.hu a v oknienku keresni stačí napsát volha a potom  v texte najít slovo Keckeméth alebo volha, csajka, lada a všechni milovníci vozov  gaz 13  čajka, 21 volha, 69 gazík  a iných ruských vozov si skutočne prídu nA SVOJE vrátane krátkeho vídea.

S vozmi GAZ na večné veky a nikdy inak!  Carevna, to je fantasie.

0 0
možnosti
KS

kirken

1. 8. 2008 0:47
Carevna? Vzpomínka na dětství ...

V tomhle korábu silnic jsme strávili dětství. Otec (řidič) ji dostal někdy v sedmdesátých letech služební novou, pečlivě se o ní staral a po "odepsání" u podniku si ji odkoupil.

A potom? Nádherné vzpomínky. Při sklopení opěradla předního trojsedadla vzniklo regulérní letiště cca 160x180cm, na kterém se 2-3 lidi (hlavně my děti) pohodlně vyspali, vzadu na kouli polskej karavan půjčenej z PragoCaru a v týhle sestavě jsme sjezdili celou dostupnou (rozuměj východní) Evropu.

Do Rumunska k moři :-) jsme s tím jeli 3 dny (s tím karavanem to jelo max. 80 km/h, z kopce občas 90, v kufru půl motoru v náhradních dílech (a že se občas hodily ;-)). A když jsme to nepráskali těch 90 na plnej plyn, tak to jezdilo i za 12 litrů :-)

No jo, to jsem si zavzpomínal ...

0 0
možnosti

Václav

8. 1. 2006 16:53
Nostalgie
dýchla z tohoto článku po době, kdy se na silnicích ještě dalo jezdit - někdy dokonce relaxovat- a automobily se lišily nejen výkonem, ale i vzhledem. Volha byla jedním z nejpohodlněkších vozů. vynikající topení, a byť neměla žádnou elektrotechniku, byl to vůz naprosto bezpečný a zapsal se zcela důvodně do historie automobilismu u nás.
0 0
možnosti

McLump

19. 12. 2005 13:22
Volha 21
bylo 1 auto které jsem řídil. Dědová byla bleděmodrá s tmavěmodrou střechou. 1. rychlost tam byla akorát na tahání Avií z příkopu. Řadila se akorát 2. a 3. a na trojku to jelo od 20-120:-). Tam pokud si nepotřeboval zastavit tak se neřadilo. Prostě parník.
0 0
možnosti

CZE_Lecco

21. 10. 2006 12:20
Re: Volha 21

Stejně jako můj starej Moskvič, tam se dalo jet za 4 od cca 35km/h až do konce...R^R^R^ Jel sem s tim 105 km/, víc sem mimo obec nechtěl...:-D

0 0
možnosti

Ťuhýk

19. 12. 2005 10:27
Je to asi takhle
Soudruh ředitel byl odporný papaláš, zatímco současný pan ředitel je lidový demokratický přátelský občan, ač dělá totéž - řídí podnik.
Mimochodem, na té Volze na obrázku chybí podstatné, sočka jelena nad přední maskou. Velice efektní kus kovu, pokud Volba narazila do chodce.
0 0
možnosti

Max-IP

29. 12. 2005 14:18
Re: Je to asi takhle
Na té krémové volze na obrázku nechybí nic, jen je chybně vydávána za model z r. 1955. Na tom obrázku je přeci pozdější verze z šedesátých let, ty už plastiku jelena neměly, jen ho měly vyobrazeného ve znaku firmy GAZ. Chromovaného jelena měly ty první volhy, které se od této lišily maskou, blinkry i dalšími detaily - viz ten kreslený obrázek v galerii. Vzpomínám tu na ni proto, že mojí oblíbenou hračkou byl stavebnicový modýlek volhy (toho staršího modelu), který mi asi v 8 letech "přinesl děda Mráz" a který se dal postavit buď jako sedan nebo kabriolet.
0 0
možnosti

Killbilly

19. 12. 2005 10:09
Karoserie
KAroserie volhy 21 je pekne proto,ze se jedna o kopii vozu ford mainline 1953,technika bohuzel byla z jineho auta,takze motor byl poddimenzovany(original ford mel motory I6 nebo v8),jinak podle me je to nadherne auto(jako vsechny ameriky z te doby) a opravdu se takove uz nedelaji.
0 0
možnosti

Vendula

19. 12. 2005 13:28
Re: Karoserie
určitě to je naopak - ford je kopií volgy. Proč se všichni domníváte, že jsme vše kopírovali ze západu? Opak je přeci pravdou
0 0
možnosti

TOM987

19. 12. 2005 9:35
PIČO :-))
0 0
možnosti

Pjotr_Pjotrovic

19. 12. 2005 9:19
Já jsem v ní jel
a fascinovaly mě ty lavice místo sedaček. Dopředu se opravdu vešli 3 lidi. Krásná byla ta průhledná kopule rychloměru nad přístrojovou deskou i ty 3 (slovy tři) rychlosti.
0 0
možnosti

Mak1

19. 12. 2005 8:46
Hodila by se
aspoň by člověk nemusel dupat na brzdy, když se mu tam chce nějaký magor vecpat.
0 0
možnosti

Pjotr_Pjotrovic

19. 12. 2005 9:17
Re: Hodila by se
No to právě ne. Kde byste sháněl náhradní díly?? Na nedupání na brzdy stačí stará škodovka, která má pod blatníky a nárazníky navařené traverzy.
0 0
možnosti