Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Už jste přezuli? Přehled zimních pneumatik

Uplynulý víkend přesvědčil i ty nejzarytější odpůrce zimních pneumatik o jejich užitečnosti. Musel být poslední předvánoční víkend tím nejtragičtějším v roce 2005? Zimní pneumatiky mohly zachránit alespoň některý z 11 zmařených životů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bezny ridic

??? lepsi "znackove universaly" nez matador a Barum??
-tak nevim proc bych mel vyhazovta penize za dvoje gumy,kdyz podle testu ADAC vychazeji GD Vector 5(allseason)-pro rozmer 175/65 R14 lepe v zimnim provozu jak Barum i Matador("zimni") a jako "letni" jsou na tom stejne....... pri najezdu 6-8tkm by mi ty zimaky za 4 roky stejne zestarly a NEFUNGOVALI.... takze si budu davat bacha za mokra a na hory si s sebou vezmu RETEZY a s timhle Vasim PR clankem-))))
0/0
9.2.2006 9:47

gumid

Zodpovědný řidič by snad neměl řešit pro jízdu v zimním období dilema, zda zimní ano
Bohužel, prezentace různých reportáží v TV, kde "chudáci" řidiči žehrají na silničáře, je v drtivé většině pouze ukázkou řidičské "nedospělosti". Samozřejmě, závěje se většinou moc projíždět ( až na výjímky ) nedají, myslím ale onen obvyklý obrázek - napadne 10-15 cm sněhu a je zle.  Docela dost řidičů zřejmě předpokládá, že i přes Vánoce bude venku slunečno a 15°C, v lednu se možná lehce ochladí. No a na horách, no tam dají řetězy a je to.......! Bohužel, zákon, který Vás sankcionuje za banální hlouposti,  je v tomto případě hazardérsky benevolentní. Žádná zimní pneumatika není zárukou bezpečné jízdy, ale je PŘEDPOKLADEM pro bezpečnou jízdu.
0/0
29.12.2005 17:44

VTO

Kdo to psal???
"Pro moderní vozy, jejichž majitelé v zimě najezdí více kilometrů, se hodí pláště v cenovém rozmezí 1500 až 2000 korun." - Mohl by mi autor říc, kde seženu v téhle cenové relaci zimní pneumatiku na Hondu Accord 205/55 R16 (jediný povolený rozměr)? Nejlevnější "rozumná" guma byla Sava Eskimo za necelou trojku...
A naopak - ve 14" se za dva tisíce daj koupit nejlepší zimní pneumatiky - Nokiany či UltraGripy od GY. Opravdu poučný článek
0/0
21.12.2005 11:55

Luky69

Re: Kdo to psal???
Jo, clanek nic moc. A s tema pneu na R16 mas taky pravdu...nejlevnejsi jsou Matadory MP 58 za necelych 2300 ale docela dobre jsou Kleber Krisalp HP za 2500. Naopak Savy mi moc "nesedli".Mame je na nekolika sluzebacich a hodne klouzou.Jinak tady maji slevneny Pirelli http://e-pneuobchod.sk/pneu/product_info.php?products_id=6974 za 3200 - to mi prijde supr cena (jen nezapomen vydelit 1,3 - je to na slovensku ;)))
0/0
21.12.2005 12:28

VTO

Re: Re: Kdo to psal???
Na svým autě mám Michelin Alpin a jsem spokojen. Ale na Savách jsem jezdil s jedním služebákem a v některých ohledech (led) mi přišly dokonce lepší než ty Micheliny. Ale taky to bylo trochu jiný auto... takže je to neobjektivní srovnání.
0/0
21.12.2005 12:32

Luky69

Re: Re: Re: Kdo to psal???
Já ;))) Jeli jsme do spindlu na nekolika stejnych autech (ford focus) a nektere meli GY UG 6 a nektere Savy...takze jasne ze je to subjektivni nazor ale nejenom muj ale vice lidi....jinak nejhorsi to bylo na vode a ksovite brecce....na lede jsme stejne vsichni davali retezy :))
0/0
21.12.2005 12:36

VTO

Re: Re: Re: Re: Kdo to psal???
No jo...  Ale to se bavíme o jiné kategorii. GY UG a Nokiany jsou trochu někde jinde...
0/0
21.12.2005 12:45

Andee

Re: Re: Kdo to psal???
Klebery nebrat, jel jsem na nich a neměl jsem z nich dobrej pocit. hodně to v zatáčkách pouštělo zadek.
0/0
21.12.2005 12:35

BOB

proč se donekonečna špekuluje
Proč stále špekulovat. Přezout na zimní a basta. Murphyho zákony platí téměř 100procentně. Od doby, kdy jezdím na zimních gumách, mám pocit po každé zimě, že byly zbytečné a že by to šlo i bez nich. Raději ale "zbytečně" přezouvat, než rozbít auto s konstatováním, že možná by to tak nemuselo dopadnout, kdyby na autě byly lepší gumy.
0/0
21.12.2005 10:58

amos77

Jaký máte zkušenosti s Allyeary od Goodyearu?
Jaký máte zkušenosti s Allyeary od Goodyearu? Koupil jsem si auto a autosalon mi tam dal tyto preumatiky, pry jsou vyborne, jedna pry stoji 3tis. ale nevim , co od nich mohu cekat? Znate nekdo tedy celorocni preumatiky od Goodyearu.
0/0
20.12.2005 20:07

Andee

Re: Jaký máte zkušenosti s Allyeary od Goodyearu?
Z hlediska složení, to musí být kompromis. Letní pneumatika je vyrobená z materiálu, který má ideální poměr mezi přilnavostí a ojížděním při "letních" teplotách, naopak zimní pneumatiky se v létě rychle ojíždí, protože v teplotách nad 5°C je už jejich materiál příliš měkký. Takže allyear bude něco mezi a tudíž nemůže poskytovat ideální vlastnosti ani v jednom období. Na druhou stranu to ale pro normálního opatrného řidiče může být zcela postačující volba, která mu dvakrát do roka ušetří starosti s přezouváním. Osobně bych si ale celroční pneumatiky nekoupil.
0/0
21.12.2005 12:01

johny

jojo
jojo máš pravdu. Mám taky na Mazdě obuté SAVY a fakt si nemůžu stěžovat.
0/0
20.12.2005 12:43

zed

SAVA
Chybí vám v seznamu pneumatiky SAVA Eskymo. Osobně je mám a jsou výborné.
0/0
20.12.2005 12:41

Karel

Re: SAVA
souhlasím, mám je taky a jsem velmi spokojen
0/0
20.12.2005 16:23

Andee

Re: SAVA
Super poměr cena/výkon. Teď jsem kupoval tchýni 165/70 R14 v Hradci Králové v EuroPneu a stály při odběru čtyř kusů 1015,- Kč jedna.
0/0
21.12.2005 12:24

Helmut_zazvorka_von_Troppau

Dobrá rada pro řidiče
Když napadne 20 cm sněhu a vy potřebujete nutně někam jet, jeďte vlakem.
0/0
20.12.2005 11:10

Sasoň

pneuservisy
Kupuju pneu na netu několik let a vždy jsem byl spokojen, ale neskutečně mě vytáčí NEBETYČNÁ DRZOST majitelů, resp. pracovníků pneuservisů, kteří když vidí nové pneu, které chcete přezout a nekoupili jste je u nich, naúčtují vám jakousi přirážku.  Oni si tím kompenzují "ušlý zisk" z marže gum, které jste u nich nekoupili a vy tím částečně ztrácíte výhodu levnejšího nákupu na internetu. Považuju to za výsměch a navíc za protiprávní jednání, navíc to dělají všechny servisy, se kterými jsem se zatím setkal. Tenhle problém mě hodně trápí. Máte taky takovou zkušenost
0/0
20.12.2005 10:06

h@luzak

Re: pneuservisy
Pokud je to tak, považuji to jen za formálně nesprávný postup. Měli by deklarovat tuto "vyšší" cenu jako základní a při koupi pneumatik v pneuservisu poskytnout slevu. Jinak na tom nevidím nic špatného. Když si u nás zákazník kupuje dostatečný objem služeb či hardwaru, také mu na další služby poskytujeme slevy. Net má výhodu nízkých nákladů (malý nájem, málo lidí, ...). Pokud chtějí konkurovat, ať si nechávají mailem zaslat auta.. Třeba ti jej vrátí mailem přezuté :-).
0/0
20.12.2005 10:12

Sasoň

Re: Re: pneuservisy
Je to tak a je to špatně. Kdyby to bylo opačně, jak píšeš, bylo by to opravdu něco jiného. Když ale zavoláš do pneuservisu s dotazem, kolik stojí přezutí kola, dozvíš se cifru, která pak v praxi se svými novými pneumatikami vypadá úplně jinak: "No jó pane to víte, nekoupil jste je u nás, to bysme z vás moc neměli..." - to u mě není konkurenční boj, to je drzost. Nebo je v našem obchodním zákoníku něco o dvojích cenách? Kdyby to bylo ale opačně, jak píšeš ty, tzn. vyšší cena a potom slevy za zakoupení gum i nich, asi by proti tomu nešlo nic dělat...
0/0
20.12.2005 10:27

Pavel

Re: Re: pneuservisy
V podstatě souhlasím. Koupil jsem pneumatiky a disky v servisu, a když jsem se ptal, za kolik mi to obujou, tak mi řekli, že vzhledem k tomu, že jsem obojí koupil u nich, že mi to nahodí zdarma. A cena disků i pneumatik byla řekněme běžná.
0/0
20.12.2005 19:17

Andee

Re: Re: Re: pneuservisy
Takhle je to ale v pořádku, samozřejmě mi zadarmo nenahoděj gumy, co jsem u nich nekoupil... ale mám podobnou negativní zkušenost, kdy na dveřích servisu visí ceny a pak se mi pokouší naúčtovat cosi jako "poplatek za gumy odjinud"...
0/0
21.12.2005 12:28

Daňový soumar

Re: pneuservisy
Neztěžuj si tady. Napiš na ČOI.
0/0
20.12.2005 10:22

Sasoň

Re: Re: pneuservisy
Máš pravdu a příště už to udělám. V Tuklatech na mě dokonce chtěli 3 % navíc za to, že jsem si divilil platit kartou, protože je "ty blbý terminály stojí peníze"!
0/0
20.12.2005 10:29

real_goldie

Re: pneuservisy
To je teda do nebe volajici! Osobne se mi to nikdy nestalo. Jezdim prezouvat kola do prodejny/servisu, kde sem auto koupil, ale zimni kola mam taky z internetu a ani nemrkli vokem, kdyz sem je privez...
0/0
20.12.2005 10:27

Sasoň

Re: Re: pneuservisy
Fakt je to tak, stalo se mi to už třikrát ve třech různých servisech. Ale netvrdím, že to dělaj všude, možná mám na ně smůlu...
0/0
20.12.2005 10:31

spartaman

Re: Re: pneuservisy
Já jsem se s tím taky nesetkal, taky mám pneu zakoupené přes web. Ale kdyby to na mě zkusili, se zlou by se potázali. Škromach by zase vyplácel nějaké podpory navíc, protože ti zaměstnanci a majitel takového pneuservisu by byli nezaměstnaní dřív, než by se stihli rozkoukat. 
0/0
20.12.2005 10:35

mm

Re: Re: Re: pneuservisy
velky tvrdy marvin
0/0
20.12.2005 13:18

Sasoň

Re: Re: Re: pneuservisy
U toho bych chtěl bejt...
0/0
20.12.2005 14:36

h@luzak

větší rozměry?
Velký test pneumatik a můj rozměr (215/65 či 205/65) chybí :(. Pro Pragmatika: dříve jsem také nepřezouval. Poté, co jsem si osobně zažil let do budovy sběrných surovin jsem přezouvat začal.. Nejde jen o materiál (měkčí, přilnavější při nízkých teplotách), ale také o dezén pro M+S (mud and snow - bláto a sníh) a přídavné lamely pro výrazné zlepšení kontaktu pneumatiky na ledu.
0/0
20.12.2005 9:57

real_goldie

Re: větší rozměry?
Taky cekam na test vetsich gum (225/45 R17).
0/0
20.12.2005 10:00

h@luzak

Re: Re: větší rozměry?
Podle rozměrů nějaký "lepší" osobák. Tipuju něco jako A6. Já jsem na výběr vlastně ani moc neměl. Mám T5 a potřebuji R16 pneu (buď 215/65 nebo 205/65) se zátěží alespoň 900kg na jedno kolo..
0/0
20.12.2005 10:06

real_goldie

Re: Re: Re: větší rozměry?
:-) Mam oktavku. Jinak sem nasel ten test 224/45 R17 je tady: http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/060_225_45_R17_V_2003_10/default.asp?ComponentID=63348&SourcePageID=8979%230 Zajimavy je ze vlastne vsechny ty gumy dopadly stejne spatne(vsechny jednu hvezdicku)... Moc tomu nerozumim...
0/0
20.12.2005 10:22

Pragmatik

Celoroční pneu
Koukám že téměř všechny už ovlivnila média a píšou jen o zimních nebo letních pneu. Někdo nemusí souhlasit, ale dle mého názoru na běžné ježdění po městě apod. stačí celoroční pneu. Stále jsou běžně v nabídce za ceny od cca. 850Kč/ks do 2500Kč/ks dle výrobce. Kdo jezdí na hory nebo za měsíc najede přes 2000km užije letní i zimní. Tomu kdo jezdí na sněhu jako prase nepomůžou ani nejlepší zimní gumy
0/0
20.12.2005 9:48

real_goldie

Re: Celoroční pneu
Celorocni, mylis ty co se v lete sjizdej, hlucej a v zime klouzou? Tak ty sou fakt super! Ale vazne, nemuzes mit klvalitni celorocni gumu. Je to kompromis, a proto to nemuze bejt tak dobry jako letni v lete a tak dobry jako zimni v zime.
0/0
20.12.2005 9:57

mrazik

Re: Re: Celoroční pneu
Ale pro střední Evropu nic jiného prostě na kamion nekoupíš, v tom je ten rozdíl. Mohu ti garantovat, že zkušenosti s celoročníma v osobáku se to srovnat rozhodně nedá. Gumy pro kamion jsou totálně odlišné konstrukce, prostě jsou úplně jiné.
Mohu ti garantovat, že celoroční na kamionu nekloužou na mokru a jsou dobré i na suchu v létě.
Musíme si taky uvědomit, že plně naložený kamion tlačí k zemi kolem 30 tun.
0/0
20.12.2005 10:09

h@luzak

Re: Re: Re: Celoroční pneu
To je jistě pravda. V souvislosti se zátěží my mne zajímala cena pneumatik (těch celoročních) pro kamion. Pro malé osobáky se dají sehnat pod tisícovku, pro větší za cca 3, pro dodávky už okolo pěti.. A to jsme pořád do 3,5 tuny.. Co to vůbec stojí?
0/0
20.12.2005 10:14

real_goldie

Re: Re: Re: Celoroční pneu
Ja ti to verim, ja sem taky nemluvil o kamionech a ani ten prispevek, na kterej sem reagoval o kamionech nic nerikal. Cekal bych ze tady na tom foru bude 0.0nic ridicu kamionu....
0/0
20.12.2005 10:20

DR

Re: Re: Re: Re: Celoroční pneu
no jasný, jarušky zase lezou s celoročkama, je to nesmysl, v našich klimatickej podmínkách jsou celoročky k hovnu a na pí..
0/0
20.12.2005 11:17

spartaman

Re: Re: Re: Celoroční pneu
Proto by měly být kamiony na hranicích odstaveny a puštěny, až bude zaručena sjízdnost. Obrovské parkoviště pro stovky kamionů by to vyřešilo.
0/0
20.12.2005 10:30

Vodnik3

Re: Re: Celoroční pneu
... tak to je snad kazdemu jasne, ze celorocni pneumatiky nebudou mit lepsi vlastnosti nez letni nebo zimni... Vzdy je to jenom otazka penez a mista na uskladneni a souhlasim s nazorem, ze pro nekoho celorocni gumy jsou dostacujici
0/0
20.12.2005 10:25

PF

Re: Celoroční pneu
Když celoroční, tak je ideální pásový tráktor, čili "pásák"!
0/0
21.12.2005 12:21

Andee

Re: Celoroční pneu
Souhlas, na pojíždění po městě stačí allyeary...
0/0
21.12.2005 12:40

mrazik

pro ty co hážou špínu na kamiony
Občas se tu háže špína na komiony na letních. Rád bych to upřesnil :
1. letní guma pro kamion neexistuje jako letní pro osobáky. Pro hnací nápravu se používá celoroční, která se od letní zase tak moc neliší a pro hnané (návěs, přední náprava) se vyrábí v podstatě jen jeden druh pneumatik. Pneu, která by se dala označit jako letní, se používá jen v ktajinách, kde je stále teplo a celoroční by se rychleji sjížděla.
2. Zimní pneumatiky pro mezinárodní dopravu logicky postrádají smysl. Uvedu příklad - v pondělí jede kamion nakládat do Německa, kde se setká se sněžením, možnost náledí atd. Naloží a míří s mákladem do Itálie, úplně dolů k Sicílii, kde sníh viděli leda v TV. Nebo do španělska k Gibraltaru. Pokud by tyto cesty absolvoval na zimních pneu, měnil by je několikrát za zimu - cesta Německo - Itálie lze absolvovat 2xtýdně.
3. Použití řetězů na kamionu lze pouze v případě silné vrtsty uježděného sněhu, jinak dojde k roztržení během pár vteřin a ko
0/0
20.12.2005 9:43

mrazik

Re: pro ty co hážou špínu na kamiony
Tk tomu se řiká šotek, jsem myslel, že to je reakce na můj příspěvek.
Omlouvám se, pardon.
P.S. Celoroční na auto bych nikdy nekoupil, tam je komrpomis znát, ale pokud někdo s autem jezdí o víkendu na chatu i v zimě, pak to pro něj může mít smysl.
0/0
20.12.2005 10:11

Daňový soumar

Re: pro ty co hážou špínu na kamiony
Na Sicílii jsou sjezdovky. Skutečný, ne v TV...
0/0
20.12.2005 10:26

gumid

Re: pro ty co hážou špínu na kamiony
I pro kamion existují zimní spec. pneu - problémem je zvýšení nákladů dopravce. Takto nazuje na hnanou nápravu nové( resp. protektorované) pneu - tkzv. záběrové a jezdí, dokud neojede. Při použití zimních pneu by se zvedly náklady o přezouvání, pořizovací cenu apod. Dopravce bolí každá koruna a šetřit mohou právě na gumách.
0/0
29.12.2005 17:15

MiroSlaF

Retezy jsou nanic
staci poradnej terenak, jako mam ja - kdyztak se pak vybouram, ale nic se mi nestane a zbytek zaplati pojistovna, ne ? http://milan.drobny.info/
0/0
20.12.2005 9:27

Jany

retezy
Mel by nekdo tip na nejaky slusny retezy. Dik
0/0
20.12.2005 8:43

Paja

Chybí SAVA
Nějak se panu spisovteli vytratila má oblíbená a u nás hojně používaná SAVA ESKIMO. Nejlepší pneu pro Fabii. Měl jsem předtim Firestone FW930 a byt to shit.
0/0
19.12.2005 23:57

logik

Re: Chybí SAVA
SAVA je šunt !  Ale na zabití stačí !
0/0
20.12.2005 0:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.