Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší nepřítel je sníh. Jak na něj? Ubrat plyn

Mlha, sníh, měnící se podmínky na silnici, brzké stmívání... To vše nahrává vzniku krizových situací na silnicích. Tradiční nárůst dopravních nehod je toho důkazem. Největší nebezpečí v současném počasí představují časté změny kvality povrchu silnice. Pokud se teploty pohybují okolo deseti stupňů Celsia, žádné překvapení na řidiče nečeká, ale jakmile se ochladí na tři čtyři stupně, mohou nastat problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

eliska

pro regazzi
Zadny komplex...pouze kazdodenni bilance me dohani k zurivosti. A) Predjizdeni B) Rychla jizda C) Nezvladnuti vozidla D) Neprimerena rychlost ke stavu silnice, pocasi...Ridici za 5 minut nahnaneho casu jsou ochotni vsadit na svuj kejhak ...fuj tajxl ...umeleci na snehu, ledu, v parkovani, v rychlosti....a k cemu vam to vsechno je kdyz to do vas napali nejaky neurotik co musi za kazdou cenu predjizdet, jet rychleji ?...Autoskola by mela ucit jednu vec: dokazat jet trpelive ve svem pruhu a cumet na cestu...Zurim zurim zurim ...Rizeni auta je ta nejjednodussi vec n
0/0
22.12.2005 18:48

eliska

Re: pro regazzi
..pred 40ceti lety, byl volant v cr prevazne drzen muzi a to ma hodne spolecneho s dnesni situaci...h r u z a...100 let  za vopicema...jak muze dnes matka ktera nikdy nesedela za volantem krotit a radit svym nacternikum...Radit muze otec, ten to zna...ale co kdyz fotr chlasta, je nervni, hada se s manzelkou pri nehoraznem predjizdeni, kdy ona sedi a trese se hruzou o sebe a svoje kuratka na zadnim sedadle...predjizdeni vetsinou dobre dopadne, fotr zvitezi, ale deti si vsimnou ze matka je pripo*rana husa....kdyz fotr jezdi jako prase, nejspis i dite bude jezdit jako prase aby se tatkovi vyrovnalo v umeni...az budou rididci 50/50 snad se situace zmeni....
0/0
22.12.2005 19:16

Killbilly

Re: Re: pro regazzi
No ja bych tenhle vliv tak nedramatizoval,spousta rodin se rozpada takze fotra vubec nemaji a taky se cesi vlastne ani moc nemnozi takze tech decek taky tak moc nebude.Myslim ze je to spis tim ze sou tady lidi permanentne nasr*ni,nervni a dost zlomyslni,no a v aute se muzou vyradit.Vsimnete si jaka se stava z tohohle naroda zver,kdykoli maji jedinci anonymitu - tedy napr. v aute ci na internetu.
0/0
23.12.2005 10:45

eliska

Re: Re: Re: pro regazzi
 Bude vam to jiste k smichu, ale kdyz clovek ztrati viru, ztrati i nadeji. Je  nervni, zarputilej, zlomyslnej, ztraci smysl pro humor, je ztracenej a nevi kudy kam....Vzpomente ze prvni co komunisti udelali, odvratili se od Boha,  a predsednictvo bylo Buh. P.S.nejsem panbickar,  ani nechodim s ruzencem kolem krku, ale pevne verim ze kdyz clovek ma viru a nadeji, tak ho hned tak nerozhazi sousedovo nove drahe leskle auto pred barakem  
0/0
23.12.2005 18:56

regazzi

Re: pro regazzi
 klííd, nebo se vám kousne pumpa.......  Jinak samozrejme s fakty souhlasim, ale proc hned nadavky, to jsem porad nepochopil...zvlast od zeny
0/0
23.12.2005 12:30

eliska

Re: Re: pro regazzi
...vesele vanoce a stastny novy rok!
0/0
23.12.2005 18:58

CubA

Mějte sníh rádi
a naučte se na něm jezdit. Není od věci si občas zajet na parkoviště a tam si zablbnout, alespoň si vyzkoušíte, jak se chová VAŠE auto na sněhu a podle toho pak jedete. Pak se vám nemůže stát, že vletíte do zatáčky, zatáčíte ale nezatáčíte a jediný co viděj protijedoucí jsou vaše obrovský oči přes čelní sklo. Takže až v noci přestanou odhrnovat hurá k nejbližší hypernově, bille a kdoví kam ještě. Uvidíte, že na příští sníh se budete těšit. (vlastní zkušenost a vřele doporučuji).
0/0
22.12.2005 14:53

Fitipaldi

Jak na něj ?
N E J E Z D I T !
0/0
22.12.2005 8:50

Kilbilly

Re: Jak na něj ?
A co kdyz musim? Nahodou nejradsi mam kdyz je toho snehu poradne a kdyz vubec neupravujou cesty(jak to byvalo nekolik let po sobe bo technicke sluzby neco jako zbankrotovaly),protoze vetsina debilku vymekne a nejede takze neni provoz a je klid,je ovsem lepsi pri novem snehu pockat 2-3 dny az se vybouraji vsichni co to neumi.
0/0
22.12.2005 12:27

Anonymous

Re: Re: Jak na něj ?
Mám auto připravené na zimu, jak to jen jde. Jezdím v zimě opatrně. Jezdím každý den do práce dohromady 70 km. Mám najeto dost kilometrů a nejsem ani posera.  Když však vidím, kolik, a jakých debilů se na silnici pohybuje, tak raději jedu autobusem. Je neuvěřitelné, kolik řidičů nepoužívá zimních pneumatik, kolik aut nemá očištěná skla, jakým způsobem parkují, jezdí. Nejde o to, že Ty jseš R E A D Y , jde o to, kolik jich R E A D Y není.  Stačí jeden, a jseš v pr****.
0/0
22.12.2005 14:15

Killbilly

Re: Re: Re: Jak na něj ?
JAsne ,ale predvidanim se da dost velke casti rizik vyhnout,sance ze te nekdo sejme je vzdycky,i kdyz du pesky po chodniku(po kterych mimochodem v zime kolikrat opravdu nejde vubec chodit) Co se tyce autobusu kolikrat mi v nem trne taky,onehda sem jel jednim kteremu ve vsech zatackach ustreloval zadek.Relativne dobre na tom je vlak ale tam zas v zime klesa spolehlivost a jakykoli zakladni komfort.
0/0
22.12.2005 14:37

d

M
SUBARU:)
0/0
21.12.2005 23:42

eliska

kazdy stary ridic vi co je cerny led
ale musime si to pripominat a upozornovat nase mladatka. Jak je to v clanku spravne napsano: kdyz vyjizdite s autem, muze byt  +stupnu ...v aute vam bezi topeni, mate vlnene ponozky a lehce prehlednete ze venku uz neni nad nulou. Zacina mrznout, a to co vypada jako leskla vlhka silnice je nebezpecna ledovka
0/0
21.12.2005 22:32

bbob

Největší nepřítel je sníh
Ať si kdo chce říká co chce, na našich silnicích je největší nepřítel bezohledný řidič a vůbec nezáleží na tom jestli je sníh nebo led. Můžu být opatrný a jezdit bezpečně, ale co mi to pomůže když se frajer vyřítí proti mně v zatáčce a na horizontu v prostisměru.
0/0
21.12.2005 22:13

www.renault.kvalitne.cz

armáda
Sveho času za dob ZVS jsem jako řidič štábního UAZu během cvičení vezl ruskeho plukovníka z vojenskeho prostoru Bahna. (psal se rok 89) Sjizdel jsem si z kopecka, zapnuty nahon na vsechny ctyri kola, vzorek na gume idealni. V neprehlednem miste  v lese jsem si pribrzdil s tim, ze by proti me mohlo neco vyjet. A opravdu vyjelo. Auto ve kterém seděl tehdejší ministr obrany Václavík (to jsem ovšem zjistil až později). Začal jsem brzdit a ono nic, auto jelo jako sáně a bum. Jako mladý zajíc s čerstvým řidičákem jsem z toho byl vyjukaný jako nikdy předtím. Vzhledem k tomu, že nešlo o velkou rychlost byly naštěstí škody minimální. Mě chtěli přišít přímé ohrožení života vládního činitele, ale nakonec vše dobře dopadlo. Co z toho plyne. Nejezděte jako čuňata, protože nikdy nevíte na koho narazíte
0/0
21.12.2005 22:05

bbob

Největší nepřítel je sníh
Ať si kdo chce říká co chce, na našich silnicích je největší nepřítel bezohledný řidič a vůbec nezáleží na tom jestli je sníh nebo led. Můžu být opatrný a jezdit bezpečně, ale co mi to pomůže když se frajer vyřítí proti mně v zatáčce a na horizontu v prostisměru.
0/0
21.12.2005 21:22

libienski

Zkušený borec
jde do nedotáčivého smyku automaticky s krátkým záškubem za ručku....Teda pokud tento borec nemá zrovna Olcita , kde je rúča na přední kola . Krátkým popřípadě několika krátkými záškuby  se jednak lehce přetočí zá'd vozu a jednak mírně sníží rychlost a hlavně krátkodobě zvýší přítlak kol přední nápravy a vůz tak může snadněji zabrat....taky odpadá ten nepříjemný pocit, že zatáčku opouštíme a točíme volantem čím dál víc... Jediný kdo o tom ví nejvíce a byl v potahování ručky snad nejlepší na světě je pan Sibera - bývalý pilot Shade favorit...
0/0
21.12.2005 21:14

eliska

na dvousmerkach
za snehu a naledi jezdit pomalu, tak pomalu, aby vylezli ridici a jejich pasazeri bez zraneni kdyby doslo ke srazce s autem v protismeru....vsechny ostatni rady, zkusenosti a napady jsou k nicemu...vy se jima muzete ridit, muzete byt umelci na snehu, umelci na ledu, ale kdyz to do vas napali z protismeru tak je konec s vasim umenim....prosim jezdete pomalu a se vsi opatrnosti...a vy mladi kozlici, nestydte se jezdit pomalu za nepriznivych podminek...mate zivot pred sebou, tak se nezrante a nedelejte bolest tem co vas maji ..( )..
0/0
21.12.2005 19:56

Volant

Re: na dvousmerkach
jenze na to musite byt dva, coz je v ceskem Prasakove dost nepravdepodobne
0/0
21.12.2005 20:25

Radek

Jak na to
Nazdar mistři volantu. Hlavně v klidu a pohodě ...
0/0
21.12.2005 17:52

Kilbilly

Skoda
Skoda ze skoro vsechny moderni auta maji predni nahon,na snehu se nejlip jezdi se shade 120l ale musi mit dobry karburator aby motor reagoval pohotove,motorem de vybrat kdeco ale shade zase na snehu nebrzdi tak je lepsi jet pomalu.Dupat na brzdy muze ve smyku jen kreten ale je fakt ze v autoskole o tom zminka nepadla,hlavne ze do nas hustili kolik mm maji byt odrazky od svetel,a kolik mm nad vozovkou ma byt mlhovka....
0/0
21.12.2005 16:41

TBertuzzzi

To jsou všechno kecy !!!
Je to úplně jinak. Mám to natrénováno z poutě z autíček. V případě nebezpečí musíte točit volantem na jednu stranu až po několika otáčkách auto místo dopředu jede dozadu. A je to !!! :-)
0/0
21.12.2005 16:40

Volant

Re: To jsou všechno kecy !!!
0/0
21.12.2005 20:26

Jakazacistanec

Nazdar mistri volantu :o))
Zdravim vsechny mistry volantu kteri se zde sesli. Vidim ze nas narod je narodem zavodniku, kteri nejenom ze umi jezdit na snehu, ale, lidicky povazte, umi jezdit na cemkoli vcetne jahodoveho dzemu, ktery je mnohem horsi a navic obsahuje extra klouzavy cukr. Pro ty ostatni mam malou radu. Leta pane tisicidevitistehopadesateho roku napsal jeden pan jmenem Zdeněk Treybal hezkou knizecku jmenem Umění jezdit ,kterou tehdy prodavali bratru za devatenact korun (dobra cena ne?). Dnes tuto knizecku sotva koupite nicmene si ji muzete pujcit ve vasi knihovne pokud ji tam maji. A v tehle knizecce se prave muzete docist jak si pocinat za volantem v krizovych situacich. Dekuji za pozornost a tesilo me. Take dekuji za moznost podelit se o svuj skromny prispevecek s takovymi odborniky jako sou lide navstevujici tuto diskuzi. Se zvolanim Volantu zdar a klaksonu zvlast se poroucim panove a damy. :o))
0/0
21.12.2005 16:01

Martin

Re: Nazdar mistri volantu :o))
Tohle je fajn nazor:) tleskam:)))) a blikam a troubim zaroven....:D
0/0
21.12.2005 16:06

regazzi

Re: Nazdar mistri volantu :o))
Skromny dotaz: Jezdily leta pane tisicidevitistehopadesateho roku auta narvana elektronikou, vazici pres puldruhe tuny, jezdici na zimnich radialnich pneumatikach, s posilovacem rizeni, ABS, ESP, nezavisle zavesenymi koly, atd ? Pokud totiz ne, je cca pulka knizky k nicemu, namitku, ze fyzika je jen jedna sice uznavam, ale rozlozeni sil a vse ostatni je dnes nekde jinde....
0/0
21.12.2005 16:52

eliska

Re: Re: Nazdar mistri volantu :o))
...prosim uvedom si, ze ne kazdy ma ABS...dokonce ani v zemich, kde se jezdi autem vsude za vsim a pro vse, nema kazdy posledni model a ABS...ja je mam, ale nespoleham na ne...jsou tam proto aby ti pomohly ze situace ale neni  garance ze te ochrani od kalamity...staci dostat maly smyk a jses pres caru, a jak jses pres caru tak hrozi bouracka s protijedoucim...ABS te nedrzi rovne ve smeru, ale pomuzou ti kdyz se spravne zachovas, ze te dostanou zpet do smeru - mozna....ABS je tvuj pomocnik, ale ne tvuj andel strazny, a to si zapis za sve osli usi
0/0
21.12.2005 21:22

regazzi

Re: Re: Re: Nazdar mistri volantu :o))
Eliško, než začneš být vulgární a neslušná, přečti si, na co reaguji a jaká je podstata mé reakce. Možná pochopíš, že reaguješ na něco, co jsem neřekl. btw. vždycky mě fascinuje, jak většina diskutujících MUSÍ skončit svůj příspěvek zbytečnou urážkou...čím to je ? Že by komplex?
0/0
22.12.2005 14:36

tomas sochor

díky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Děkuju vám převelice ..jak se říká  DOBRÁ RADA NAD ZLATO!!!!!!!!!!!!!!!!!§§
0/0
21.12.2005 15:48

vymrzovač

AHA ! ?
NEJVĚTŠÍ nepřítel je sníh ! horší už je jenom led !   a autor je největší nebo nejhorší?
0/0
21.12.2005 15:43

liberecak

Takovy kecy....
....to jsou rady, fakt. Navic autor zaměňuje i křestní jména pana Faktora..no potěš. Můj názor: řeči o vybírání nedotáčivého smyku-to není smyk, to je hraní s povrchem. Skutečný nedotáčivý smyk končí v lepším případě v mantinelu, v horším ve svodidlech nebo v lese. Často je lepší zkusit brzdu, než pouštění spojky, ale to musí každý poznat sám, jestli se mu auto chytí nebo nechytí. Když máte čas vyšlapávat spokju, není to žádný pořádný smyk a zřejmě jedete dost pomalu. Nedotáčivý smyk na sněhu v 60-70km/h se prakticky nedá vybrat, pokud nemáte k dispozici plochu aspoň velikosti fotbalového hřiště. Vůbec nepíšete o ruční brzdě, někdy je lepší zkusit auto stočit zadkem na mantinel, může se po něm svézt a nadělat rozhodně menší škody než čelní náraz.
Obvykle buďto se dá smyk vybrat, a pak to zvládnete i bez školy smyku, nebo už je pozdě a neudělá nic ani Roman Kresta.
0/0
21.12.2005 15:12

Martin

Re: Takovy kecy....
Tusim ze pan je velky odbornik:D v te spojce ma autor clanku i kdyz dost mizerneho pravdu.... rucni brzda a nraz z boku muze znamenat tezke zrani krcni patere uz v rychlosti oko 28km/h... Dekuji za radu ale ridit se ji urcite nebudu
0/0
21.12.2005 16:09

liberecak

Re: Re: Takovy kecy....
Samozrejme zalezi na situaci. V rychlosti okolo 28km/h nebudu tahat za rucku abych nekam narazel. A neslo mi o bocni naraz, ale o to udelat z nedotaciveho auta pretacive  A neni spojka jako spojka, nekdy je lepsi zkusit to ubrzdit...ale to si musi kazdy zkusit na parkovisti, rozhodne to nelze pausalizovat a to tenhl clanek dela, proto na nej reaguju
0/0
21.12.2005 16:28

Vally

Rady
Tak si tady pročítám ty rady a nad některýma nestačim kroutit hlavou. Mam pocit, že někteří z vás řízeným smykem jeli akorát v Need For Speed. Ať si každej vezme svou car někam na opuštěný parkoviště a tam si na velké ploše vyzkouší nedotáčivej a přetáčivej smyk na vlastní kůži. Myslim, že metody zvládání smyku jsou všeobecně známy, jde jen o to, dostat je do podvědomí...
0/0
21.12.2005 14:51

real_goldie

Re: Rady
svoje car, (car je rodu stredniho)
0/0
21.12.2005 14:56

cleanup

Re: Re: Rady
Jen takovy maly dotaz - A v anglictine jsou rody?
0/0
21.12.2005 16:52

P.

Re: Re: Re: Rady
Opravdu nejsou? Pouč nás
0/0
21.12.2005 19:30

Aldrin

No ja nevim
Bydlim na horach, po snehu jezdim par mesicu v roce, celkem me to bavi, nemam s tim problem a nepripada mi jako nepritel. S cim mam problem, je spousta idiotskych prispevku zde. Par jedincum doporucuji at radsi na horske silnice, kde bude vic jak centimetr snehu, nejezdi. Jinak by me zajimalo, kdo z Vas byl nekdy nekde na okruhu Mejto apod?
0/0
21.12.2005 13:50

honzarov

Re: No ja nevim
no víš je rozdíl jezdit na novém sněhu a na uježděném klouzavém podkladu či ledových jazycích . 1 cm sníh je super , to není žádný problém .
0/0
21.12.2005 14:44

liberecak

Re: Re: No ja nevim
Jj, tam se moc neničí ručka
0/0
21.12.2005 15:13

spartaman

Největším nepřítelem
řidičem je jeho mozek a jeho ego. Když ho moc nehoní a používá s rozumem, nemá se čeho bát. Ale holt musí se spoléhat na to, že se stejně budou chovat i ostatní.
0/0
21.12.2005 13:23

2Mac7

sníh není největší nepřítel
to jsou někteří řidiči , jinak zrovna sníh mi tak hrozný nepřipadá , náledí je horší
0/0
21.12.2005 13:10

Martin

co poradit
Smyk predni napravy-ubrat plyn eventuelne vyslapnout spojku (spojka na velmi nizkych adhezich je lepsim reseni, nestane se ze by se pripblokovala predni kola-velmi dulezita je i prace s volantem. Nesmite tocit vic avic do zatacky-Pozor je to prirozena reakce v momente kdy auto nezataci tocit vic avic do zatacky. Takze nechat kola tak jak jsou.. Jinak doporucuji si to precist v tom puvodnim clanku jen jsem to skopiroval
0/0
21.12.2005 13:09

Volant

Kdepak
nejvetsi nepritel je dement za volantem a hned po nem ridici kamionu
0/0
21.12.2005 12:33

Jakazacistanec

Re: Kdepak
Tim padem uplne nejvetsi zlo je dementni ridic kamionu. :o)) Nebo scitani spatnych vlasnosti nefunguje?
0/0
21.12.2005 13:17

Volant

Re: Re: Kdepak
tak presne ty, kde se to secetlo najdes ted jak na ojetych galuskach svych trucku blokujou hranicni prechody a svoji bezohlednosti omezuji tisice jinych lidi 
0/0
21.12.2005 15:01

tridvaraz

Chlapci, chlapci,
a jaké byste měli geniální rady pro auto s automatickou převodovkou???
 
Tak já vám povím: 1) hlavně nejet jako kanec, 2) nohu z plynu vůbec nesundavat, podle situace i trošičku přidat, 3) levou nohou brzdit současně s tím plynem.
Tuto dobrou radu mi dal manželův kamarád, zkušený závodník, jezdím tak už třetí zimu a je OK. Bržděním totiž auto zpomalím, ale protože je pořád pod plynem, žene ho to dopředu, ne do smyku. Pocit je asi takový, jako by si auto víc "sedlo" na silnici a do smyku se neutrhne. Zpočátku bylo pro mě divné mít obě nohy na pedálech a "funkční", ale po cca 40 km už mi to vůbec nepřišlo.
0/0
21.12.2005 12:01

real_goldie

Re: Chlapci, chlapci,
Todle je dobra rada pro zavodnika, ale pro normalniho ridice, je to navod na (sebe)vrazdu. 99% lidi, kdyz si pribrzdi levou nohou tak brzdu proslapnou "na podlahu" jak sou zvykli u spojky. A i kdyz ji neproslpnou hned na zacatku, tak pribrzdi vic, cimz se na tu brzdu trochu navali -> tim pribrzdi este vic -> vic se navali->....... no a konci to brzdou na podlaze, a autem za Vami ve vasem kufru.
0/0
21.12.2005 12:16

achjo

Re: Re: Chlapci, chlapci,
no ze v tech autech s automatem je spojka co ? a pokud myslis ridice oc strida manual a automat auta, tak takovej clovek snad umi s obojim. no a kdo si seda do automatu poprve tak si tu brzdu proslapne a chce nebo nechce. jinak nvod je to vazne dobrej a funguje
0/0
21.12.2005 12:23

real_goldie

Re: Re: Re: Chlapci, chlapci,
Mozna ze ten navod funguje, ale urcite je ho treba hodne nacvicit. Nejde to pouzit bez nacviceni. Jinak k ty spojce, kdo jezdil jen v automatu, tak nema v levy noze zadnej cit, a kdyz ji da na brdu, ma zadelano na maler. Kdo jezdi v obojim, ma natrenovano levou nohou na zem, to je fakt. Ja osobne mam automat uz ve druhym aute, ale kdykoliv ho nekomu pucim, tak hamstne levou na brzdu a je hlavou ve vokne :-)
0/0
21.12.2005 12:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.