Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pohnutý osud Smartu: Měl být český, skončí asi v Číně

Značka Smart se ve světě automobilů objevila před osmi lety, její budoucnost dnes už provázejí nejistoty. Na začátku byl nápad s dvousedadlovým miniautíčkem do města, na konci může zbýt jen velká finanční ztráta. Na jednom autě totiž Smart tratí 4000 euro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Sudoplatov

Crash test
Ano, v Číně by určitě zvládli vyrobit minivůz s tak dokonalým výsledkem při crash testu, jaký má Smart...
0/0
23.12.2005 17:48

Eda

Bohuzel uspech smartu hodne pokazil mercedes
A to tim, ze po vstupu do projektu obratili strategii. Z puvodne LEVNEHO miniauta do mesta, jak to planovali Svycari udelali image auto, ktery je relativne drahy.
Proto ho ze zacatku nekupovali ani nemci a vysledky jsou dodnes za ocekavanim.
To je skoda, stat novej do 200tis si ho koupim. Po praze mam mercedes a s tim se neda parkovat.
0/0
23.12.2005 14:48

Homer1

Re: Bohuzel uspech smartu hodne pokazil mercedes
Moje řeč.
 
Mercedes vykopal Smartu hrob hned na začátku svojí úchylnou strategií "my přece laciná auta delat mebudeme".
Kdyby ten pekáč stás s klimatizací a v dieselu do 200kKč tak je jich všude jak kobylek.
 
Ad crashtest: co se děje se Smartem ve 110km/h by mě jako potenciálního uživatele trápilo nejméně. Podle palubního počítače mám po městě průmernou rychlost něco málo přes 30km/h.... stejně věčně hnijeme ve frontách... No a kdo chce jezdit 110 a má rozum, tak do Smartu nevleze.
 
Shrnuto: nákupní taška s úsporným motorem a minimálním komfortem a bezpečností (kam počítám posilovač, klimatizaci, airbagy a ABS) by měla stát do 200.000 Kč. Zbavit se balastu "auto s image" a podobných hovadin.  Pak by to byl megaúspěch.
Současný Smart je typickou ukázkou toho, že lidi těm kreténům z marketingových oddělení nebudou baštit všechno. Proto totaky dopadlo tak jak to dopaldo. Škoda... Kdyby
0/0
24.12.2005 0:00

Homer1

Re: Re: Bohuzel uspech smartu hodne pokazil mercedes
Škoda... Kdyby byl nový za 200kKč tak v něm po městě dávno jezdím. Za tu cenu co stojí jeto ekonomicky holý nesmysl.
0/0
24.12.2005 0:03

Ace

REVO SE VRÁTIL
 LIDI REVO JE ZPÁTKY 
0/0
23.12.2005 10:02

revo

Re: REVO SE VRÁTIL
Díky za pozdrav ! !  Věřte mi, že poslední dobou není na co reagovat, protože se na iDnes objevují příspěvky o ničem. Prezentují se zde vozy bez výkonu a určené především pro nejslabší sociální vrstvy a chudinu ! !   Škodofky, korejci japonci jako je Honda mě unavují. Doufám, že se zde již brzo objeví článek o skutečném vozu s výkonem nad 200 koní a min. v šestiválci.  AUDI - Náskok díky TECHNICE ! !  Což chátra nikdy nepochopí ! !
0/0
23.12.2005 23:59

revo

podprůměr
Úroveň nevalná. Když se podívám, jaké příspěvky na iDnes v rubrice AUTO, poslední dobou prezentuje je mi špatně.    O pořádném vozu s výkonem nad 3.0 litry a min. v šestiválci, čekám marně. Kdo má být stále zvědavý na Škodofky nebo auta se slabou motorizací ? ? Jen hlupák, nebo člověk který není schopen svou prací, vydělat peníze na slušné auto, je spokojen s úrovní iDnes ! ! Já mám stále Jasno.  AUDI - Náskok díky TECHNICE ! !  Např. QUATRRO. Ocenil bych příspěvek např. o AUDI A3 3.2 V6.   Smart není auto, Smart je podprůměrná hračka stejně jako Škodofka, korejci nebo japonci typu : Honda / Mazda.   Tyto vozy si koupí, jen sociálně narušená skupina obyvatel, která nemá informace a peníze.
0/0
22.12.2005 23:11

Jockmen

Re: podprůměr
Mám pocit že sociálně nerušenej jsi tu především ty, a nebo je to jen můj pocit ty lečo?
0/0
22.12.2005 23:18

Ace

Re: Re: podprůměr
revo zlatíčko kde jsi se flákal ty kluku pitomá? už nám tu bylo bez tene smutno  co tvoje audi  ??povídej přeháňej
0/0
23.12.2005 10:00

demik

Re: podprůměr
Tentokrat musim bohuzel souhlasit s bezmozkem Revem. Taky mi tu chybi obcas recenze na silne vozy...
0/0
22.12.2005 23:26

cbx

Re: Re: podprůměr
ano, ale když má být řeč o autech, tak nemůže být řeč o Audi... BMW, to už je jiná...
0/0
22.12.2005 23:37

cbx

Re: podprůměr
Audi je silně zmedializovaný a předražený šrot... Právě pro takové, jako jsi ty..
0/0
22.12.2005 23:36

Honda

Re: podprůměr
Ale ahoj blázne, sem si myslel že ne tebe ta tvoje Audina spadla z heveru.... Jsem rád, že tě tu zase vidim.... Nějak to tu bez tebe nebylo vtipný.... Jinak, neurážej pořád Hondu jo.... Až bude mít audina VTEC kterej má v 1,6 140 Koní (CRX II.) Tak si popovídáme ju??? Jinaj je fakt že A3 v 1,6 s těma 70 KW taky musí uhánět :o))))
0/0
23.12.2005 9:29

revo

Re: Re: podprůměr
Podprůměrnou Hondu, ani omylem ! !  Auto bez přebytku výkonu, nemá smysl ! !  AUDI - Náskok díky TECHNICE  ! !  To taková AUDI A8  6.0 - 331 kW, to je jiná káva ! !   
0/0
24.12.2005 0:03

cbx

Neznalost
Všichni, kteří jste ve Smartu nejeli, si dejte pohov. Pomlouváte něco, o čem víte kulový.. To zde ale není nic novýho...
0/0
22.12.2005 22:50

revo

Re: Neznalost
Do Smartu usedne pouze totální bezmozek, nebo dobrovolný dárce orgánů.   Případně obdivovatel slabých motorů.  AUDI - Náskok díky TECHNICE ! !  
0/0
22.12.2005 23:13

conan

ani zadarmo
nesed bych do toho, ani kdyby to rozdávali u metra zadarmo, nedotuje to "podnikání" náhodou EU ?
0/0
22.12.2005 21:41

christo

musim se zastat Krale
i kdyz vubec jeho praci, krome Tatry V8, neznam, tak se ho musim zastat. To ze V8 Tatru nekdy v 90 roce (tedy v roce kdy z vyrobnich linek v MB sjizdeli posledni Skody 130) dokazal vyrobit az do protypu, povazu za nadlidskej vykon.  A i z dnesniho pohledu nevypada ta Tatrovka vubec spatne. Kdyby se dokoncil vyvoj, vychytali mouchy a udelala plechova kastle V8 mohla osobaky v Tatre zachranit.
0/0
22.12.2005 16:44

christo

teda musim se zastat
0/0
22.12.2005 16:39

rudyj_zabijak

eh?
prodelava 4000Euro na kazdym? co je to za totalni kravinu? mozna nevydelavaji tolik, co na jinych, nebo je nejsou schopni vsechny prodat, ale tohle blud, neverte tomu...
0/0
22.12.2005 15:16

Kilbilly

Zahuba
Koukam ze jim to nevyslo a mam z toho celkem prijemny pocit - ukazalo se ze spotrebitel neni zas tak blby - koncept minivozu je fajn,ale minivuz je pro me subaru vivio,fiat cinque a sei,takove ty male daihatsu ci daewoo tico(pozo matiz uz ne)to znamena pri trose skromnosti 4mistny vuz,ktery po sklopeni sedadel uveze mensi lednicku a stoji do 200tis.kc - takovahle kravina ktera stoji dvojnasobek a je NAPROSTO JEDNOUCELOVA nema logicke opodstatneni v pripade ze se jeste snazi delat jine varianty,co sem slysel o tom roadstru tak sorry ale ne-auto za 0.5mega ktere ma stovku pomalejc nez obycejna felicie je trochu moc.Co se tyce bezpecnosti - napakovali sme do zdi asi ve 35kmh s fiatem cinquecento a prezili sme relativne v klidu oba,bez airbagu ridic i bez pasu.A to je stara plechovka.Ve meste se jezdi pomalu a na dalnici bych se smartem radsi nevyjizdel.
0/0
22.12.2005 12:39

performer

Re: Zahuba
Rozumíš koze od prdele k noze!
0/0
22.12.2005 15:14

Honza

LOL
Vypadá to, že vyrobit Smart nebylo až zas tak smart.
0/0
22.12.2005 10:43

performer

Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
Můžete mi ukázat jednu jedinou věc, kterou stvořil tento geniální český všeuměl a která je alespoň trochu obstojná, když už ne geniální? Já o žádné takové nevím........ Všechny ty jeho rádoby sportovní vozy byly neskutečně primitivní splácaniny... Geniální je leda tak v tom jak se prodat českým médiím......
0/0
22.12.2005 9:45

vymrzovač

Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
ukaž nám,co jsi v životě dokázal ty.král byl dobrej,akorát se narodil na blbý straně hranice
0/0
22.12.2005 10:15

Yaroukh

Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
A to ma byt argument? (:o))
0/0
22.12.2005 13:08

sfx

Re: Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
O je, zase ty priblbly zaslepeny zastanci Kralovejch patvaru. Kua lidi, asi nevite, co je design! Kral byl dost podprumernej.
0/0
22.12.2005 13:22

christo

Re: Re: Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
Ukaz mi neco o ceskym auto designu po sodomkovi, rad si priucim...
0/0
22.12.2005 17:16

chinesee

Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
Král = geniální designér, no to si snad děláte pr... anebo nemáte ani páru o designu. uff pěkně jste mi hnuli žlučí
0/0
22.12.2005 10:21

performer

Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
jsem si spletl krále s klausem........
0/0
22.12.2005 10:28

performer

Re: Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
Moc vtipný - blábolit pod cizím nickem
0/0
22.12.2005 11:06

Yaroukh

Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
Od Krale se mi docela libila Tatra V8, ALE to mi bylo 13 let. Kdyz jsem se na ni podival nekdy kolem roku 95 znovu a porovnaval ji s tehdejsi konkurenci, zjistil jsem, ze to bylo dost humpolacke. Mozna to nebyla vina Krale, ale nejakych omezeni plynoucich z mizerneho zazemi, ale to bohuzel nevim. Nikomu svuj nazor necpu, ale Krale za genia nepovazuji. (Spis to vidim na takove to mazani-si medu kolem huby, kdyz se musi varit z vody.) Nikdy me nezaujaly ani Kralovy skicy - obsahem a dokonce ani formou (v obojim mi vic sedlo to, co jsem videl od P.Huska) ...
0/0
22.12.2005 13:15

ferda

Re: Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
ty tomu říkáš humpolácké, ten kdo má auta rád proto, že to jsou auta, říká, že to je účelné ... pan Král neměl rád navoněné sporťáky, které dnes řidiče hýčkají místo aby jezdily.
všechny komfortní prvky, které dnes vlastně především odpoutávají řidiče jsou vlastně zbytečné.
Sportovní auto v podání p. Krále bylo čistokrevné, bez příkras, všechno musí mít svou funkci.  Řidič se musí s autem sžít, přízpůsobit se mu, ne naopak.
a právě tak vypadá supertatra. uvnitř minimum komfortních prvků. že tam jsou ovladače z obyčejných aut své doby???... podívej se třeba do ferrari testarossa (myslím, že to je ono) , které má páčky pod volantem z Fiatu vTipo... 
pochop, že si v metalexu supertatrou splnili svůj sen ...a postavili ji takovou, jakou ji chtěli mít oni ... ne jakou ji chceš mít ty o 15 let později.
supertatra byla čistokrevný supersport, ne navoněný sporťák na balení holek.
0/0
22.12.2005 13:39

performer

Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
Koukám, že Král už není mezi živými. To jsem nevěděl - nu což o mrtvých jen dobře. (nicméně ty jeho výtvory stejně stály za houby)
0/0
22.12.2005 11:10

oyza

Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
tak to ses bud slepej nebo blbej....
0/0
22.12.2005 11:33

free

Re: Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
je blbej
0/0
22.12.2005 12:00

performer

Re: Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
uveď příklad jednoho jedinného geniálního výtvoru pana Krále a uznám to.
0/0
22.12.2005 12:12

ferda

Re: Re: Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
Supertatra: ve své době byla po technické stránce minimálně na stejné úrovni jako porsche a ferrari.
jeste stojí za to dodat, že to auto mělo fantastickou aerodynamiku.  karoserii avšem navrhoval pan Král "od oka", jen s tužkou v ruce. U aerodynamickém tunelu si mohl, nechat tak akorát zdát. A přesto fungovala fantasticky.
bylo to asi nejmilovanější "dítě" pana Krále. vždy o ní mluvil s láskou a myslím si, že ho nikdy nepřestalo moc mrzet, že neuspěla...
...ale stejně mám pocit, že se s tebou nemá cenu vůbec bavit. Václav Král byl jednou z největších osobností poválečného českého (československého) automobilismu.
Krásné vánoce
0/0
22.12.2005 12:24

Yaroukh

Re: Re: Re: Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
Nesouhlasim. Srovnavat KONCEPT s vozy, ktere MUSELY FUNGOVAT V REALNEM PROVOZU (lecktere celorocne) a splnovat vsechna mona narizeni, predpisy a zakony, je NESMYSL. (Ani tak si nemyslim, ze by Tatra V8 byla lepsi nez jeji soucasnici od Porsche ci Ferrari; na zaklade ceho to tvrdite? Podle jakych kriterii vybirate auta do porovnavane skupiny?) V nasem malem zabincem zarostlem rybnicku byl mozna kralem, ale ve svetovem meritku nic-moc. Muzeme rikat, ze to je diky tomu, ze se narodil na spatne strane hranice, jak tu nekdo napsal; ale to jsou jenom spekulace.
0/0
22.12.2005 13:07

ferda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
jaky koncept??? supertater se v par kusech vyrobila, jezdila a mela homologace...
zrovna po strance aerodynamiky na tom, podle informaci ktere mam, byla tatra lip nez ostatni
a kdyz se na karoserii supertatry podivas a porovnas to s krabicema, ktery vyrabela konkurence, je supertatra o nekolik galaxii dal. jeji design vypada dobre i dnes. Napriklad stejne stare Bugatti EB 110 je sice dodnes neuveritelne krasne a charismaticke auto, ale na svuj vek vypada... narozdil od tatry
0/0
22.12.2005 13:24

vymrzovac

Re: Re: Re: Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
uděluji Ti pochvalu
0/0
22.12.2005 13:08

Yaroukh

Re: Re: Re: Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
"Václav Král byl jednou z největších osobností poválečného českého (československého) automobilismu." Videl jsi film "Kokosy na snehu"? Vychazi ze skutecnych udalosti do te miry, ze ?Jamaica? vazne mela na olympiade bobovy tym - urcite to byli nejvetsi osobnosti jamajskeho bobovani, ale to je tak vsechno, skoncili spolehlive posledni.
0/0
22.12.2005 13:18

performer

Re: Re: Re: Re: Re: Král a geniální designér a konstruktér? Se někdo zbláznil???
Ta vaše SuperTatra vypadá jako takové ty laciné plastové americké kopie  jakoFerrari postavené na jakýchsi amerických podvozcích. Design pana Krále postrádá jakýkoliv styl - jsou to buď  boulovité plastové slepeniny a nebo naohýbané plechové krabice (např. kabiny nákladních aut, které také navrhoval).
Takže možná byl v Česku nejlepší (o čemž silně pochybuji), ale ve srovnání se světem nebyl ani průměrný. Dlouho jsem pozoroval, že pokud někdo angažoval designéra Krále, byl to první hřebíček do rakve jeho výrobku.
0/0
22.12.2005 14:48

sam

smart
Smarta jsem jeden cas vlastnil. Je to do mesta fakt super auto. Jeho cena neni zas tolik, pokud se podivame do nitra auta, je to takovy mercedes pro dva, jak co se tyka kvality, tak i dilenskeho zpracovani. Jako druhe auto do rodiny mohu vrele doporucit, ale nepocitejte s tim, ze by jezdil ze nejaky 3-4 litry. I kdyz je to male auto, tak vazi skoro 800kg. Vnejsi dily auta jsou sice z plastu, ale karoserie je z 1,6mm plechu a to je pak znat.
0/0
22.12.2005 9:07

Kik

Re: smart
V UK jsem cca tyden jezdil se Smartem ForFour a nemohl jsem si ho vynachvalit. Jediny problem mi delala radici paka po leve ruce, ale to je spolecne vsem vozum s volantem vpravo:-). Bylo to zivy auticko, do mesta jako delany, ale kdyz jsme chteli dat do kufru nase cestovni zavazadla (nic velkeho) a tasky s notebooky, uz to chtelo pri nakladani trochu premyslet.
0/0
22.12.2005 10:44

opas

Re: smart
Kecas... Smarta mam a normalne jezdim kolem 3.5l
Je to ovsem CDI, pokud jsi mel benzin, tak ty zerou vic. Ale zase jsou zivejsi.
0/0
22.12.2005 11:39

performer

Re: Re: smart
hezkej test, ale právě do města diesely nepatří (emise) a tak je Smart s dieselem tak trochu nesmysl...
0/0
22.12.2005 12:18

opas

Re: Re: Re: smart
Jezdim jen na kraj mesta a dal metrem.
0/0
22.12.2005 13:14

Dusche

Re: Re: Re: Re: smart
proc tedy male auto?Pri cestach vesnice-konecna metra neni potreba male auto.Z vaseho vypoctu mi vychazi asi 3,5 kc na km v pripade ze se za 10 let nic nerozbije, neznam auto co by za 10 let nemuselo ani jednou do servisu se zavadou. Navic ve vypoctu kalkulujete s cenou 300kkc (ojete auto) pri cene 0,5Mkc za nove uz to bude jinak. Nova Fabie jezdi za 4 kc/km pri koupi starsiho auta to bude vzdy mene.
0/0
22.12.2005 23:08

opas

Re: Re: Re: Re: Re: smart
Zkusil jste nekdy si zaparkovat hned u metra? Nemyslim na placenem parkovisti...
Navic pocitam s tim, ze cena paliva pujde behem let na 40-50Kc za litr. To by byla ve Fabii financni katastrofa . S nizkou spotrebou Smarta by se to porad dalo zvladnout celkem v pohode.
0/0
23.12.2005 9:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.