Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sněhové řetězy: Jak je správně nasadit?

Zásadu, že při zimní cestě do hor by ve vozidle neměly chybět sněhové řetězy, si již ověřili mnozí příznivci sněhu. A na ni navazuje druhá zásada, která je přímo podmínkou správného využití: bez tréninku nevyjíždět!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

abcman

retezy na 4x4
Jinak co se týče řetězů na 4x4 slyšel jsem toto: poku chceme jen vyjet do nějakého kopce, řetězy se dávají na zadní nápravu, pokud vime ze potrebujeme stabilitu auta v zatackach davaji se na predni napravu, samozrejme idealni je osazeni vsech 4 kol, ale v zasade to staci pouze na konkretni potřebu.
0/0
26.1.2006 16:40

Barney

Re: retezy na 4x4

Sice to už neni zrovna nejmladší diskuze :) ale začímá bejt opět aktuální.

Takže řetězy a 4x4 - já myslím, že hodně záleží i na způsobu 4x4.

Pokud mám náhon na předek a zadek se přiřazuje jen přes viskózní spojku, potom je absolutní nesmysl dávat řetězy dozadu, protože se tam nepřenese taková síla, aby to k něčemu bylo.

Trochu jiná situace je u mezinápravovýho diferenciálu, kterej se zavírá buď natvrdo (100%), nebo i taky viskózní spojkou, ale tam je důležitej ten mezidif. Potom se může přenýst větší síla než v prvním případě. Tady by pak asi platilo co řek abcman.

Já mám mezidif uzavíranej na 100% (Jeep) mechanicky a řetězy taky mam, tak to brzo vyzkouším ;)

0/0
6.11.2006 19:31

abcman

Sněhové řetězy
Řetězy mám jen pro případ nouze, jelikoz taky bydlim ve meste a znacku mam s pismenkem B :o) na snehu je sranda jezdit, ovsem jelikoz mame chatu par km od mesta ovsem v docela solidnim, v zime neudrzovanem kopci, kam obcas nevyjede ani souseduv  SUV, je síla a občas to bez řetězů fakticky nejde. Souhlasim s tim ze je potřeba si nasazovani vyzkouset nejprve nanecisto, taky jsem to udelal a vse slo v pohode, pak jsem potreboval retezy nasadit po tmě, podběhy plny snehu auto v zaveji, trvalo mi to dvakrat tak dlouho, dobry je vozit ssebou nejakou skrabku na odstraneni snehu z podbehu.V teto dobe v kopci neni jen snih, ale take led, coz je bez retezu skutecne bez sance.
0/0
26.1.2006 16:36

Grab

Řetězy - no a co???
Vůbec si nemyslím že nasadit řetězy je projevem nějaké slabosti, či neschopnosti nebo dokonce neumění řídit. Jezdím po horách dost často, nasadit řetězy mi netrvá déle než 5-10 minut a je to podle mě jednodušší než pak někde zůstat viset a zdržovat ostatní. Mám kvalitní zimní gumy, auto sedí dobře (Nissan Almera Tino) a za tyto vánoce jsem řetězy nazouval v Jeseníkách 3x - vždy v klidu na parkovišti... Nestydím se za to a vadí hrdinské řeči, že to či ono auto, s takovými nebo makovými pneumatikami vyjede všude a bez potíží...
0/0
5.1.2006 9:23

roozi

Trochu hluku
V sobotu jsem mel premieru s řetězy. Zkouška nanečisto v garáži mi trvala aspoň 40minut.
Po nazení a napnutí jsem si  při jízdě připadl jak cirkusovej vůz. Hrozně mi to bouchalo o plastový poklice a byl jsem opravdu nepřehlédnutelnej . Tak jsem to zkusil ještě víc napnout, ale hlučnej jsem byl pořád stejně. Fakt nevím, kde udělali " soudruzi z NDR chybu" , ale aspoň byla prča a vyjel jsem vše bez problémů. 
 
0/0
3.1.2006 9:10

Col. Fedhmann Kassad

Jak řetězy na čtyřkolu
Jak se používaj řetězy u čtyřkolek? Pořídil jsem si poprvé 4x4 auto a vlastně mě teď napadlo, jestli řetězy klasicky na přední nebo snad na všechny?
0/0
2.1.2006 16:03

Kamikadze

Re: Jak řetězy na čtyřkolu
Mame na firme Renault Kangoo s pohonem na vsechny ctyri a v servise mi doporucili retezy na vsechny 4 kola, jinak pry ta 4 kolka ztraci smysl, rikali neco o ztrate vykonu. Sam tomu moc nerozumim, ale v aute mam retezy dvoje a prijde mi logicke ze naji zabirat vsechny kola..... Hlavne opatrne! Jeste jsem to nezkousel ale asi se to bude chovat trosku jinak...
0/0
3.1.2006 9:56

Col. Fedhmann Kassad

Re: Re: Jak řetězy na čtyřkolu
No mě to taky přišlo logický na všechny. Ale na druhou stranu párkrat jsem řetězy nasazoval na klasickém autě a i ty dva trvaji docela dlouho. Než nasazovat 4, to je snad lepší jít pěšky.
0/0
3.1.2006 14:53

Honza

Re: Re: Re: Jak řetězy na čtyřkolu

Dle návodu k autu. Náhonů 4x4 je mnoho druhů a různé vyžadují různá specifika např řetězy dopředu nebo dozadu.  u 4x4 se také neztratí pokud se dají na všechny kola.

0/0
22.2.2007 12:24

Corwin_x

No tak jsem za debila...
O silvestra jsem jel na hory (Klinovec). Jeste vcas jsem se rozhodl retezy nasadit, ovsem... Proste to neslo, nevim, jak to tam mam hergot himl pres tu tunu snehu v podbehu vlastne nacpat. Vim, jsem vul a mel jsem si to vyzkouset doma, ale neexistuje neco s lehci montazi? Protoze po 4. neuspesnem pokusu jsem je vzteky zahodil do kufru a dojel to bez nich.
0/0
2.1.2006 9:09

xexo

Re: No tak jsem za debila...
Já jel na silvestra taky na klínovec, ale o řetězech jsem nepřemýšlel. Ujkežděná vrstva sněhu, ale na kvalitních zimákách úplně v poho :o)
0/0
2.1.2006 11:17

Corwin_x

Re: Re: No tak jsem za debila...
No ja jsem taky moc problemu nemel, akorat jedny hodiny...
0/0
2.1.2006 11:37

Shumway

Re: No tak jsem za debila...
ta montáž je opravdu poměrně snadná i když poprvé ve vánici s autem zahrabaným po nápravy jsem taky chtěl toho chlapa ,kterej to napsal na krabičku , těma řetězama umlátit :()))
0/0
2.1.2006 14:00

sergo

volba vozu...
kdo jezdíte často v zimě na hory pořiďte si k tomu vhodný vůz.......š120+pořádné zadní zimní gumy(everest)  a na sytič vás to vytáhne až do nebe..!!!!
0/0
1.1.2006 11:39

abc

Re: volba vozu...
Klasika. Kdo nezažil, neuvěří. Po dvou zimách strávených na horách mám i já svoje zkušenosti a vzpomínky.
Fakt ale je, že jsme se tehdy báli Favorita s předním náhonem a obavy se nakonec nepotvrdily, šlo to dobře i s dalšími škodovkami...
0/0
1.1.2006 12:14

Reny

Re: volba vozu...
taky jsem si to myslel, kdyz jsem daval pryc stodvacitku, ze s prednim nahonem to bude na hory spatne. Nastesti se me obavy nepotvrdily, chce to dobre zimaky a pak se vyjede v pohode i hodne spatna silnice. A o sjezdu zpet ani nemluvim... ABS versus skodovka s lehkym predkem...
0/0
3.1.2006 9:23

ewce

Re: volba vozu...
Kdo má kontakt na výrobce pneu Everest?
0/0
23.1.2006 7:09

Preqapeny

Proboha, já netušil, že se...
řetězy nesmí olejovat. Já používám Konkor na zbraně už kolikátý rok a řetězy mám pořád ty stejné,  i když jsou samozřejmě rezavé jak liška...
0/0
31.12.2005 8:02

Mirek

Re: Údržba řetězů
Já používám řetězy mnoho let, a vždy je po vyprání v teplé vodě nakonzervuju WD 40 ( obdoba Cocoru ale voní).  Musí se jen dávat pozor na napínací gumu - tu vynechat. Letos jsem si ale pořídil Octaviu 4x4 a řetězy jsem zatím nepotřeboval. Je jak buldozer 
0/0
2.1.2006 14:57

nj

nj
nj
0/0
30.12.2005 18:04

pajik

zbytecne..
kdyby byly u nas povoleny pneumaiky s hroty, jako napr ve finsku. Nevidim rozdil mezi zimou zde a tam, -20je tam i tu.
0/0
30.12.2005 17:50

Markus

Re: zbytecne..
To by u nás musela být souvislá sněhová pokrývka, jinak likviduješ asfalt. Zrovna finové si dost potrpí na malých cestách na šotolinu, tak je to moc netrápí. A už tě vidím, jak do pneumatik šroubuješ hroty zas vyndaváš až sníh na chvilku sleze ... nebo jak přehazuješ celý kola :)
0/0
30.12.2005 18:52

Shumway

Re: zbytecne..
zas jeden žvanil
0/0
30.12.2005 19:13

pajik

Re: Re: zbytecne..
chytraci, kteri to neznaji. Byl sem v helsinkach, cesty beze snehu, -20st, asfalt takovy, ze by tem meli nasi cestari jezdit na skoleni. A pneumatiky maji male pomerne siroke tupe a nizke hroty, zadne hrebiky stovky, jak tu melete.
0/0
31.12.2005 14:24

Marios

Re: zbytecne..
Hřeby jsou SUPER. V 70 letech je měl můj táta na polskim Fiatu 125 a nikdy jsme řetězy nepotřebovali. Na asfaltu to trošku bzučelo, aly myslím ,že sůl v kombnaci s náklaďáky ničí silnce daleko víc.
0/0
10.2.2006 23:41

xm

Goodyear UG 7
a řetězů netřeba. Mám to vzkoušeno.
0/0
30.12.2005 11:45

Shumway

Re: Goodyear UG 7
kecy a nic než kecy, v extrémní situaci se řetězy hodí, loni jsem je potřboval 2x, letos zatím jednou
0/0
30.12.2005 11:49

becvanka

Re: Goodyear UG 7
Přijeď na Horní Bečvu a uvidíš, že ani Goodyearky nepomohou. Zejména dnes.
0/0
30.12.2005 12:24

morph

Re: Re: Goodyear UG 7
presne tak, takovy machry co retezy nepotrebujou a pak je clovek taha z prikopy miluju...
0/0
30.12.2005 17:20

Markus

Re: Goodyear UG 7
Co máš prosimtě vyzkoušeno? Vždyť jsou to obyčejné zimáky (http://www.gumibolt.hu/szemely/good/teli/ug7k.gif), žádné drapakáky pro speciální stroje. Je vidět že jsi nezažil pořádný sníh, protože pokud je mokrej a začíná mrznout, nemáš z principu šanci, potřebuješ něco co se umí pořádně opřít a to jsou řetězy, pneu s hroty nebo opravdové speciální pneu co se ale na osobáky fakt nedávají :)
0/0
30.12.2005 18:56

Janci

Re: Goodyear UG 7
Mam ich na octavii, na cerstvy sneh pri hrubke cca 10 cm, nic moc.Mam pocit akoby sa snehom uzavreli drazky. Asi som mal zobrat nove Dunlopy.. P.S.Dnes v Banskej Bystrici by skor pomohli pásové vozidla ako za II.sv vojny...
0/0
30.12.2005 22:17

Davus

Re: Re: Goodyear UG 7
Já mám na oktávce UG6 a nic moc. Na feldě jsem měl nějaké Dunlpky (model už si nevzpomenu) a ty byly ne sněhu lepší.
0/0
2.1.2006 9:37

slimi

Re: Re: Re: Goodyear UG 7
Goodyer UG7 nejsou dobry na snehu ale jsou delane spis na takovou snehovou brecku.
0/0
7.2.2006 20:08

Doyle

Re: Goodyear UG 7
Dunlop Wintersport 3D + Subaru Legacy rulez i bez retezu :-D
0/0
2.1.2006 12:20

Shumway

je to v pořádku
kdo řetězy někdy nasazoval , tak ví, že se takhle nasadit dají, tuhle jsem viděl jednoho chytrolína s mondeem a SPz začínající na A (jak jinak že ?) který nejenže nevyjel tam co všichni vidláci před ním , ale když se nějakých 20 minut snažil rozdělat krabičku s řetězy, tak si nasadil řetěz na jedno kolo :)))  vysvobodil ho traktor....
0/0
30.12.2005 11:41

jjj

Re: je to v pořádku
ááá jistě, jak jinak, všichni v Praze jsou debílci co neuměj nasazovat řetězy co? Tyhle zakomplexovaný vesničany mam nejradši
0/0
30.12.2005 11:57

Shumway

Re: Re: je to v pořádku
to je prima, já se mám taky rád :)))
0/0
30.12.2005 12:02

Vlastimil

Re: Re: je to v pořádku
Sám jsi vesničan z Prahy....
0/0
30.12.2005 16:00

hrosak

Re: Re: je to v pořádku
Pražáci sice jsou gumy ale je fakt, že Brňák v Jeseníkách je něco jako krokodýl v koupališti. Taky smrdí malérem. Potvrzujou to i policajti že stréci a tetiny z Brna se prostě na horách ještě jezdit nenaučili :o/
0/0
1.1.2006 12:38

AHA

Re: Re: je to v pořádku
vesničani ... no viděl jsem dva co nasazovali retězy na BMW (3 a 5) na přední kola. Když tak učinili ve Vrchlabí za kruhákem do Špindlu vyrazili  asi tak kilem vstříc zimním radovánkám... SPZ 2A2.... a 1S2....  Tahal jsem je ve studeném  koleně oba. Moc se divili jakto že nemám na autě rětězy a jedu. Kde není mozek řetězy nepomohou.
0/0
4.1.2006 10:39

dogee

Re: Re: Re: je to v pořádku
HAHA vono sice maji BMW nahon na zadni, ale daleko dulezitejsi je mit kontrolu nad autem, tzn. mit retezi na prednich, aby clovek mohl ridit, ze. BMW holt nejni auto do hor:( (az na x3 a x5:)
0/0
23.1.2006 17:43

Biker

Re: je to v pořádku
Kámo žiju v horách tak vím jak tady jezdí , pokud napadne 1 cm tak ty auta s SPZ na A tak je předjedeš i na kole o))) mají asi omezovač rychlosti na 30km/h % sníh
0/0
30.12.2005 12:09

Shumway

Re: Re: je to v pořádku
viď ? kdoví jak jezdí ten co se čílil ? možná je sprostej i na silničáře..........
0/0
30.12.2005 12:13

Skrezl

Re: Re: je to v pořádku
Kamo, mam znacku zacinajici na "A", ale zajimavy je,  ze vetsinou predjizdim ja vas horaly. Nutno podotknout, ze mam najezdeno okolo 0,5mil. km a nemel jsem zadnou zavaznejsi bouracku. Nevim kde berete tu jistotu, ze vsichni kdo maji SPZ zacinajici na nejake pismeno jsou uplni diletanti. Uz to tu nekolikrat padlo v jinych diskuzich (ne z mych "ust"), ale pro vas trotli znova. Neumetelelove jsou roztrouseni celou populaci rovnomerne bez ohledu na to kde ziji, bydli, jezdi autem. Laskave si uvedomte, ze v Praha je bydlistem 10% cele populace v CR (a to nepocitam lidi, kteri v Praze pracuji a maji prechodne bydliste). Takze je logicke, ze i na silnici potkas vetsi mnozstvi tech co maji A a pritom jsou to neumetelove, ale zaroven i celkove vetsi mnozstvi dobrych ridicu, kteri maji zminovane A. 
0/0
30.12.2005 12:21

Skrezl

Re: Re: Re: je to v pořádku
P.S. ... ted co v Praze napadlo cca 20cm snehu je to s dopravou super. Neumetelove jezdi tramvaji a metrem a kdyz k tomu prictu ty kteri jsou na dovolene, tak je to parada!!! jezdi se mi skvele, pocasi diky.
0/0
30.12.2005 12:21

Shumway

Re: Re: Re: je to v pořádku
neberu jistototu, že všicni, jenom z vlastní zkušenosti vím, že když už někdo, tak z valné většiny áčko. a stím, že mě většinou předjíždějí áčka máš pravdu, já předjíždím dost nerad
0/0
30.12.2005 12:25

Skrezl

Re: Re: Re: Re: je to v pořádku
no to ze je to casto Acko je logicky, viz. vysvetleni vyse, snad je to tam popsane dostatecne jasne ... a co se predjizdeni tyce, tak samozrejme snazim predjizdet jen tam kde se mi to zda byt bezpecne a ne jako silenec vsude a za kazdou cenu a kazdeho, ale prave jen ty neumetely, kteri se plazi po rovne zasnezene silnici 30km/h ....a kdyz jsi takovy expert na jezdeni po snehu, tak ti asi nemusim pripominat i na snehu se da jet pomerne svizne a ze problematicke jsou vetsinou jen zatacky...
0/0
30.12.2005 12:31

Shumway

Re: Re: Re: Re: Re: je to v pořádku
ne nejsem expert a na sněhu jedu rychlejc jenom tam, kde to jo dobře znám, ve středu jsem se vracel z Liberce na vysočinu a právě na rovných a ani ne moc zasněžených silnicíh toho bylo po příkopách, někdy i kolama vzhůru, o příčinách nebudu spekulovat jakmile jsem sjel u Boleslavi z dálnice, nechal jsem tam 4 a zbylých 150km jsem odjel 60 jako většina ostatních možná jsem pro tebe pako ale jsem tady a auto mám taky celý
0/0
30.12.2005 12:39

Skrezl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: je to v pořádku
ne ne, to je dobre, vic takovych ridicu jako jsi ty a bude min bouracek, pomuchlanych plechu a zranenych a mrtvych - to myslim vazne.
 
jen jsem chtel trochu zchladit to tve opreni se do prazaku...
0/0
30.12.2005 14:36

Shumway

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: je to v pořádku
každej občas něco zkoní tedy i já, tak se nezlobte pražáci a věřte občas idnesu, tentokrát měli pravdu:)
0/0
30.12.2005 17:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.