Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

10 let stabilizačního systému ESP

Před deseti lety se do sériové výroby dostal elektronický stabilizační program (ESP). Aktivní bezpečnostní systém firmy Bosch zpočátku dostávaly automobily nejvyšších kategorií. Elektronický strážce, který pomáhá řidiči udržet v kritických situacích požadovanou jízdní stopu, se ale rychle rozšířil i do ostatních tříd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marek

ESP - 2 sec brzdi
V clanku se pise: "ESP při rozjezdech do kopce ponechá až 2 sekundy zabrzděná kola a zamezí tak nechtěnému couvnutí." To slysim poprve, opravdu to tak funguje? Nebo je to tak jen pri automaticky prevodovce? Byla by to docela sikovna vychytavka.
0/0
3.1.2006 12:13

Isbjoerna

Re: ESP - 2 sec brzdi
, Zalezi na systemu; u Mercedes, Audi... je tento assistent naprosto bezny.
0/0
3.1.2006 13:29

marek

Re: Re: ESP - 2 sec brzdi
Diky za info. Vsimnul sem si, ze Fabie tohle asi nepodporuje. A co takovej Smart, ten by to brzdeni pri rozjezdu do kopce moh podporovat? Je to prece takovej kousek mercedesu.
0/0
3.1.2006 14:19

Isbjoerna

Re: Re: Re: ESP je dobra vec, ale rucni paka je paka, a ta drzi! :-)
, Zalezi na BJ; od roku 2004 maji >65% nemeckych aut ESP s "assistentem v kopci" (VW-Golf, Audi, Mercedes, Opel). Jiste se usmivate, ale Smart (jak se mi nelibil a nikdy bych do neho nesedla!) mel vysoky standard na bezpecnost, BJ do 2003 nevim, ale BJ 2004 mel urcite (to vim) tohoto kopcoveho assistenta. ------- Fabia (je urcen pro cesky trh) to nema, protoze je to levne auto a u vas za bezpecnost se nechce platit tak velke penize, takze by se to auto neprodavalo dobre.
0/0
3.1.2006 14:38

marek

Re: ESP
Smart fortwo bych taky nemusel, ale smart forfour je uz slusny auto, bych rek. A kdyz ted zjistuju, ze muze mit ruzny skryty vychytavky, tak i ta cena je o to vic prijatelna.
0/0
3.1.2006 15:30

Isbjoerna

Re: Re: Nix da forfour!
, Smart = Smart fortwo! Blecha mesta, kterou muzete zaparkovat i quer (do male skuliny mezi dvema auty, Smart tam stoji 90° k smeru jizdy) :-) - to neumi zadne jine auto! Ktere auto za 11.000 € ma qualitni ABS, ESP, 2x airbag, el. zvedac oken, zentralni zavreni dveri s dalkovym ovladanim...? Ale je to dobre auto JEN pro mesto - poselske sluzby, pizza/restaurant - rozvoz jidla, Apotheke a pod.
0/0
3.1.2006 16:16

JIrkaK

Re: Re: Re: ESP - 2 sec brzdi
Fabia ne, ale OII kopcového asistenta má za příplatek cca 2000Kč nad rámec ESP (teď nevím které.... některé  mají ESP v sérii). Pokud je náklon vozu nad určitý úhel, asistent drží pár s tlak v brzách. S akcelerací ho samozřejmě povoluje.
Mě se na ESP 2 líbí třeba ty fígle kdy to ve spojení s dešťovými senzory průběžně vysušuje brzdy...
0/0
3.1.2006 15:45

Dusche

NE
namam ABS ani erbegy, chci umrit jako chlap!
0/0
30.12.2005 15:08

NULA

Re: NE
doufam, ze se tak brzo stane... retarde
0/0
30.12.2005 17:01

Dusche

Re: Re: NE
Co se certis Vonavko, estli mam v aute pytel a nebo ne, neni tvoje vec.
0/0
30.12.2005 17:35

Isbjoerna

Re: NE
, ABS Vam nezabrani zemrit jako chlap, jen Vam umozni vyhnout se nejakemu stromu. :-)
0/0
30.12.2005 18:03

potooczech

Re: Re: NE
Přesně...ABS vám zabrání umřít jako blbec...nevim co je chlapskýho jezdit jak hovado a pak ještě sudnat někoho, kdo jede normálně, ale má tu smůlu, že se na silnici potká s hovadem...
0/0
31.12.2005 16:16

vakoveverka

Re: Re: Re: NE
Ovsem to, ze nekdo jezdi jako hovado neni otazka technologie.
Smutne je, ze lide naivne veri ve spasu techniky a mysli si, ze se jim s elektronikou v aute nic nemuze stat, jenomze ona dostatecne chrani jen pri normalni jizde, protoze fyzikalni zakony jsou proste vyse.
0/0
31.12.2005 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.