Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečnost dětí: Teréňáky nejsou výhrou

Děti nejsou bezpečnější ve velkých sportovně užitkových vozidlech (SUV, off-road) než v běžných osobních automobilech, protože vyšší riziko převrácení těchto vozů vyvažuje bezpečnostní výhody vyplývající z jejich velikosti a hmotnosti. Uvádí to studie amerických lékařů, která byla v zveřejněna v odborné revue Pediatrics.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zsml

Prodám ...

Tak jsem dočetl diskusi a rozhodl jsem se, že prodám svoji Toyotu HiLux a koupím si nějakou maličkou plechovčičku - něco jako třeba Š. Fobia. Jenom nevím, jak budu v zimě jezdit do práce, když se u nás z "bezpečnostních" důvodů v zimě silnice neudržuje a už vůbec nic mě nenapadá, jak budu jezdit na dřevo...

0/0
27.6.2006 7:26

svarcino

ale, ale
podivej se treba na Volvo XC 90, absolutne bezpecne auto. Videl jsem video roll-over testu - neuveritelny. Kazdy auto (limuzina, hatchback, sedan, combi atd.) by bylo k nepoznani. Takze je potreba rozlisovat. Neni SUV jako SUV
0/0
9.1.2006 10:52

Sten

A co třeba MPV?
Když jsem kupoval auto, uvažoval jsem o SUV( právě z hledisky bezpečnosti), ale nakonec mě odradily vysoké provozní náklady a rozhodl jsem se pro MPV. Myslím, že je to rozumný kompromis z hlediska bezpečnosti, nákladů i designu.
0/0
8.1.2006 19:35

Murphy

motto
"Vy v bezpečí nebudete, ale Vaše ego zcela jistě!"
0/0
7.1.2006 11:53

Johny265

SUV
To je pořád o spotřebě, jak to strašně žere, kolik to váží atd. Je SUV a SUV. Jezdím s RAV4, žere mi to po 3/4 roce ježdění 7,2 dieslu přes léto (kombi spotřeba), teď na zimních gumách asi 7,5. A má to stálé 4x4, jinak by žralo ještě míň. Kolikpak asi tak žere normální běžné auto, třeba benzíňák? A kolik asi tak váží ty větší limuzíny passat, audi, bmw třeba v kombíku? Mám pocit, že asi tak stejně. Jo, to když si někdo do Prahy koupí Hummera, tak má asi něco malýho, to je fakt... ;o)
0/0
6.1.2006 17:06

johny55555

zbytečné
Myslím si na ježdění v zimě na zasněžených okreskách v pohodě vystačí třeba Octavia 4x4 nebo podobně, není to předražený a nežere to (v TDI) jak teréňáky či SUVčka. SUVečka jsou pro lidi, co nevědí co s penězma
0/0
6.1.2006 12:44

Isbjoerna

Teréňáky nejsou výhrou?
, Slovem "Teréňáky" oznacujete jake auto? VW-Touareg? Suzuki-Grand Vitara? Nissan-X-Trail? Volvo-XC90? BMW-X5? ------- Bezpecnost techto aut je velmi rozlisna, vetsinou v tradition jejich vyrobce. Je to asi jako "Auto-Skoda" - je velky rozdil mezi bezpecnosti Skoda 120 a Octavia II (BJ 2004). ------- Bydlim v zemi s hustou siti asphaltovych/pevnych silnic, do pole a lesa autem jezdit nesmim, desert zde take nemame, takze nemam pro takoveto auto "Teréňák" zadne vyuziti, a proto by me nenapalo ho koupit, ale kdo zije vprostred divoke prirody... --- ...preji mu blizkou Tankstelle (Benzin/Diesel), ony ty "Teréňáky" maji pomerne velkou zizen. ;-)
0/0
5.1.2006 19:24

Killbilly

Re: Teréňáky nejsou výhrou?
Pamatujete nekdo toyotu tercel - to bylo dobry auto,melo to ctyrkolu,sice bez zamku ale aspon neco a jinak to byl obycejny trosku vyssi kombik.Zralo to,vazilo a jezdilo jako normalni auto jen to projelo prasanem az po kapotu.Takove auto bych bral na zimu.
0/0
5.1.2006 22:39

Ota226

Re: Re: Teréňáky nejsou výhrou?
Takové šikovné auto (něco mezi teréňákem, dodávkou a osobákem)je Renault Kangoo 4x4. Mám to přes tři roky. Projede to víc než by se zdálo, je v tom spusta místa a hlavně to nikoho nedráždí.
0/0
5.1.2006 23:06

Isbjoerna

Re: Re: Re: Renault Kangoo
, Renault Kangoo? A? Uz ma maleho rhinoceros? ;-)
0/0
5.1.2006 23:32

Ota226

Re: Re: Re: Re: Renault Kangoo
No nezaškodilo by - pro děti.
0/0
6.1.2006 9:02

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Renault Kangoo
, Vzpomnela jsem si na reklamu pro toto Auto - nekdy pred 5 lety - neni to sice muj vkus (tento druh reklamy), ale to auto bylo docela uspesne. :-) ------- www.spiegel.de/img/0,1020,362937,00.jpg
0/0
6.1.2006 9:42

Ota226

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault Kangoo
Mě to auto naprosto perfektně vyhovuje, můj názor je ale ovlivněný tím, že to auto snad dělali přímo pro mě.
0/0
6.1.2006 9:50

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault Kangoo
, To je nejdulezitejsi: Najit auto, ktere je strizeno k potrebam zakaznika :-). Pro rodinu s detmi, kde se nevyhazuji penize z okna, ale rozumne hospodari a s detmi casto jezdi, nebo pro nekoho, kdo casto neco transportuje, prinese toto auto jiste mnoho spokojenosti.
0/0
6.1.2006 10:38

MUF

Ideální vozítko do města
 
:-)))
0/0
5.1.2006 17:16

Zázrak

Re: Ideální vozítko do města
No né,džemerikáni tam dali manuál??To bude přepočítanejch zoubečků.Ale jinak je to docela good!!
0/0
5.1.2006 17:39

majk

Kdo si na SUV vydela at si s nim jezdi.
Ale myslim si, ze by mely byt zvyhodneny ekologicky setrnejsi auta a vsechny ty 4litry zase znevyhodneny, koneckoncu dychame ty sracky vsichni, i ti v malych autech
0/0
5.1.2006 17:11

MUF

Re: Kdo si na SUV vydela at si s nim jezdi.
Jseš bolševik.
0/0
5.1.2006 17:12

majk

Re: Re: Kdo si na SUV vydela at si s nim jezdi.
nikoliv, jsem liberál
0/0
6.1.2006 9:12

QT

Re: Kdo si na SUV vydela at si s nim jezdi.
Ale vždyť ekologicky šetrnější auta zvýhodněná jsou - nižší cenou (pokud to není u nás předražený Prius), protože mají menší objem motorů a podruhé jsou jejich majitelé zvýhodnění provozními náklady - mají je díky spotřebě menší. Takže co dál měnit? Vadí ti, že majitelům aut s velkým objemem se vyplatí s nimi jezdit? Prostě si víc vydělávají, proto si to mohou dovolit, ale taky víc platí na ekologii v daních (a není jejich problém, že spotřební daně z PHM nejdou tam kam mají ale financují se z toho dávky). Uvědom si laskavě, že když tyto lidi omezíš a koupí si menší auta s menšími motory, tak se vybere i méně spotřebních daní, méně na DPH z prodeje a prodejci budou mít menší daně z příjmu. Navíc levnější auta se vyrábějí v zemích, kde je levnější pracovní síla a kde se na ekologii hrubě kašle. Zátěž okolí z výroby takového auta je tak výrazně větší než u výroby SUV s moderními motory v Evropě, USA nebo Japonsku.
0/0
6.1.2006 14:25

pidlo

Re: Kdo si na SUV vydela at si s nim jezdi.
Jasně. A proto jezdím do lesa Wartburgem, do kterýho leju techničák a olej z friťáku
0/0
6.1.2006 15:33

EASY

SUV a 4x4
Je mi celkem jedno, na co přišli odborníci z Ameriky a je mi úplně jedno, že někdo o nás, řidičích 4x4, říká, že máme nějaké komplexy, ale bydlím na Vysočině, všude jsou závěje sněhu, silničáři jsou liní a já ráno do práce musím. Jinak SUV je svým způsobem kompromis mezi terénním dělníkem a vozem na silnici už podle systému připojení druhé hnané nápravy. O pocitu bezpečí nemluvě. Už sedět půl metr nad úrovní možného střetu je dost důležité a hmotnost hraje taky v náš prospěch. Sám jezdím pomalu, protože to rychle ani nejede, ale jedu vždycky. I s dětma vzadu mám lepší pocit, protože silnice jsou plný závodníků, opilců, slepých a hluchých důchodců a zmatených žen (pardon) tak příště až potkám někoho z nich, rád je předním rámem pozdravím.
0/0
5.1.2006 15:30

real_goldie

Re: SUV a 4x4
Nemam nic proti SUV, sam kdyz sem si kupoval novy auto tak sem vahal mezi SUV a limuzinou. Zajimava je jedna vec, pisete, ze mate "pocit bezpeci", a to je prave proc sem si SUV nekoupil. Je to totiz jenom pocit :-) Problem je v tom ze mnoho SUV ma nedostatecne zony pro deformaci. Vono to pak vypada tak, ze kdyz nekoho tim ramem "pozdravite" ja rikate, tak se vasemu auto nic moc nestane, ale vy budete na odpis.
0/0
5.1.2006 15:39

Maurice

Re: Re: SUV a 4x4
Toto je velmi presne - pri bouracce vam to doslova utrhne vnitrni organy. Navic, s mastodontim vozem se velmi spatne manevruje a hlavne brzdi. Vozy do terenu zcela jiste maji smysl, jako trebe pro tohoto prispevovatele. Vetsina SUV jsou ovsem vyrabena pro jinou skupinu lidi - ty kteri si velikosti auta leci mindraky toho ci onoho druhu. Dobre se k tomu postavili napr. v Parizi kde pokud vim tyto plechovky vubec nesmeji do mesta.
0/0
5.1.2006 15:45

zvo

Re: Re: Re: SUV a 4x4
Do Florence take ne. Ma to svuj duvod.
0/0
5.1.2006 17:40

Killbilly

Re: Re: Re: SUV a 4x4
No u nas v kraji to maji vetsinou buchty od gansgteru ale i jini kteri to nepotrebujou,stejne se s tim akorat motaji po meste a jezdi do teska na nakup,no a az pojedu na masine tak mi nebude vubec jedno jestli me sejme z bocni cesty matiz nebo naka tahle mrcha.Do terenu patri terenak jako patrol nebo i obycejna frontera,tyhle nahony na 2,5 kola nejsou to prave,kdo ma velkou rodinu a krosi nekde po vedlejsich cestach budiz ,ale tyhle auta znamenaji spis "image" pro vetsinu majitelu
0/0
5.1.2006 22:35

EASY

Re: Re: SUV a 4x4
Omlouvám se, zapomněl jsem napsat, že nemám naleštěný SUV, ale pořádně otlučený klasický offroad se spoustou železa a velkým motorem. Naleštěná krása je k ničemu, když potřebujete uzávěrky diferenciálů.
0/0
6.1.2006 9:06

Killbilly

Re: Re: Re: SUV a 4x4
No jo ale to je podstatne! Offroad je opravdu vuz do narocnych podminek,SUV jen frajerinka.Stejne uz zmenili nadpis clanku.
0/0
6.1.2006 10:18

aha

Re: SUV a 4x4
Vasemu postoji v zasade rozumim. Problem je v tom, ze SUV se prodavaji spise do mest a takovych jako jste Vy je mezi nimi minimum.
0/0
5.1.2006 16:33

Isbjoerna

Re: SUV a 4x4 na snehu
, Pokud potrebujete jistou jizdu na snehu, poridte si ZIMNI pneu; VSECHNY SUVs maji na snehu PODSTATNE delsi brzdnou drahu nez bezna auta na zimnich pneu. Kolebate se v faleschne "jistote", SUVs NEjsou vhodne pro jizdu na snehu. Vyjet do kopce na snehu - to je nepodstatne, podstatne je BRZDIT! I kopec dolu!
0/0
5.1.2006 19:41

Pavel F.

Re: Re: SUV a 4x4 na snehu
Ano! Takhle přesně nám argumentoval prodejce, když nám prodával Toyotu RAV4. Prej tohle jezdí jenom na univerzály! Dokud není sněhu pod sklo, tak zimni gumy ne! Dneska bych ho nakopal do prdele! Do kopce to sice vyjelo vždy, ale z kopce, to bylo někdy peklo. Letos jsem před zimou koupil zimní gumy, sice za skoro 25.000,- a je to úplně jiná jízda. V kritické situaci je SUV/offfroad na univerzálech mnohem horší než jakékoliv jiné auto, které má zimní gumy.
0/0
5.1.2006 20:28

Maurice

SUV jsou auta zamerena na lidi s komplexem menecennosti
SUV predstavuji marketingovy koncept zamereny na lid majici fobii ze jejich penis je prilis kratky nebo jejich vagina prilis velka ci trpici ruznymi erekcnimi a lubrikacnimi problemy. Vic neni co dodat. Jakozto dopravni prostredek je SUV smesne. Na tyto mastodonty bych zavedl zvlastni dan, zakazal bych jejich parkovani ve meste, a pripadne zpoplatnil vjezd tamtez. Nebezpecnost techto aut spociva primarne v debilite jejich ridicu.
0/0
5.1.2006 14:51

Thyronx

Re: SUV jsou auta zamerena na lidi s komplexem menecennosti
I takove hovado se najde... Takze automobilky sveta jako Ford,GM,Chrysler, Toyota a Honda vyvinuly SUV pro uzkou skupinu lidi vsak? SUV byl sveho casu nejprodavanewwjsi produkt v USA a oslovil temer kazdeho. Jsou to auta velmi bezpecna a mnohdy velmi odolna proti prevraceni ( Zkuste otocit na bok takovy Chrysler Pacifica). V porovnani s evropskymi auticky velikosti plechovek od olejovek jsou SUV bezpecne velke pohodlne vozy stale jeste zadane a to ve vsech velikostech od Ford Escape jako mam ted ja, pres Explorer,Expedition,Lincoln Navigator ktery stoji tolik co Vase 3 Octavie,Toyota 4Runner,a cela rada SUV's od GM,Chryslera a dalsich az po Hondicku Passport.
0/0
5.1.2006 15:02

glider555

Re: Re: SUV jsou auta zamerena na lidi s komplexem menecennosti
Velikost ještě neznamená vyšší odolnost proti převráce, jak správně uvádí článek. Pravda, když SUVéčko stojí tak je zdánlivě mnohem těžší jej prevrátit než normální auto. Při vyšší rychlosti však vyšší těžiště hraje svojí roli a fyzikální zákony prostě neobejdeme.
Nekritizuji SUV pouze souhlasím se zjištěním, že tyto vozy jsou při havárii více náchylné k převrácení.  
0/0
5.1.2006 15:08

Maurice

Re: Re: SUV jsou auta zamerena na lidi s komplexem menecennosti
Kdepak, ta skupina lidi trpici shora uvedenymi problemy vubec neni uzka a jsem rad ze jsi sam sebe do ni tak sebekriticky zaradil. Jinak me pusobis svou inteligenci jako prodavac ojetych vozu z cehoz zrejme prameni i tvoje obsirna znalost ruznych obskurnich modelu.
0/0
5.1.2006 15:12

suv

Re: SUV jsou auta zamerena na lidi s komplexem menecennosti
debilní si akorát Ty, protože mít takové názory může jen komančský impotentní hovado. Chápu, že ten, kdo řídí celý život moskviče, nemůže přijít na chuť SUV, protože o něm sice celý život snil, ale nikdy ho nemohl mít.    
0/0
5.1.2006 15:05

Maurice

Re: Re: SUV jsou auta zamerena na lidi s komplexem menecennosti
Jsem Kanadan a Moskvice jsem nikdy neridil. Komunisticky dogmatik jsi evidentne ty. Pro tvou informaci, z nutnosti mam aut nekolik ale nikdy jsem o zadnem aute nesnil; snit o smradlave plechovce muze skutecne jenom uchyl. Na SUV neni nic sports and nic utility, jsou to mastodonti zacileni na shora popsany komplex a mozna jeste spoustu dalsich komplexu.
0/0
5.1.2006 15:26

Úchyl

Re: Re: Re: SUV jsou auta zamerena na lidi s komplexem menecennosti
Sním o smradlavé plechovce jménem Lamborghini Diablo a ty mně polib p....
0/0
6.1.2006 14:05

krize

Re: SUV jsou auta zamerena na lidi s komplexem menecennosti
malý penis a problémy s tím spočívající si ještě dokážu představit, ale ještě jsem nenarazil na příliš velkou vagínu. toto téma se mi zdá velmi zajímavé, nechtěl byste dodat ještě nějaké zkušenosti. mám totiž pocit, že jsme narazili na vzácný úkaz jedince s miniaturním penisem a ohromnou vagínou
0/0
5.1.2006 15:11

Mullen

Re: SUV jsou auta zamerena na lidi s komplexem menecennosti
Poznámky majitelů malých aut o velikosti penisů majitelů off roadů jsou už poněkud mimo mísu, nezdá se ti. Pokud chceš kritizovat, zkus být originálnější. Jsem majitel většího vozu a v kalhotách ho hledat nemusím...
0/0
5.1.2006 15:14

QT

Re: SUV jsou auta zamerena na lidi s komplexem menecennosti
Majitelé SUV větší daně platí - už tím, že mají větší spotřebu, z toho auta je větší DPH a prodejce pak zaplatí větší daň z příjmu. Když se přestanou SUV prodávat, tak budeš se svojí sockopolitikou v pr.eli, protože ty tvoje socky s litrovými ojetinama daní moc nezaplatí a nebude to mít kdo financovat.
0/0
6.1.2006 14:29

fyzik

neni co resit
staci si predstavit pripad T815 versus S120 a je nam jasne jak to dopadne. Tak at nam tady nikdo nevesi buliky na nos :) Vzdyt na to staci zakladni fyzika (F=m*a). Naraz techto vozidel do nedeformovatelne (absolutne tuhe) prekazky je jina vec tam zalezi na pasivni bezpecnosti kazdeho vozidla. V tom pripade bych radsi sedel asi v S120 ne nadarmo se rika predku u nakladaku (ne trambus) 2 metry zivota :)
0/0
5.1.2006 14:31

fizyk

Re: neni co resit
Obávám se, že zákon síly (vyjádřený např. jako F=m*a) ti, ty starej fyziku, v popisu autohavárií a jejich následků moc nepomůže.
0/0
5.1.2006 15:55

Vašek

Bezpečnost?
Proč se u aut stále hodnotí jen bezpečnost vzhledem k posádce vozu a téměř nikoho nenapadne hodnotit bezpečnost suta pro ty "nešťastníky", kteří nesedí uvnitř? Z tohodle pohledu jsou velká a těžká auta nebezpečnější než malá a lehká. AUTO JE ZBRAŇ
0/0
5.1.2006 14:15

SIPO

Re: Bezpečnost?
Myslíš třeba lidi co například sedí v kině, v divadle, v akvaparku či v Lidlu....?
0/0
5.1.2006 14:19

Vašek

Re: Re: Bezpečnost?
No, ještě jsem neslyšel, že by se pod tíhou sněhu prolomila střecha teréního auta :)  ale myslel jsem spíš lidi na ulici, chodce, cyklisty, motoristy v obyčejných autech.... Omlouvám se za nepřesné vyjádření, zapomněl jsem, že dnes se už při čtení nepoužívá rozum a všechno se musí napsat explicitně.
0/0
5.1.2006 14:28

chestburster

SUV !!!
Tak já fakt nevím proč (skoro) všude píšou (SUV = ...auto do terénu...). Vždyť sama zkratka napovídá (Sport Utility Vehicle - vozidlo pro sportovní použití, užitkový sportovní vůz). Auto do terénu si představuji opravdu, ale opravdu, jinak!
0/0
5.1.2006 14:14

aha

SUV verus ostatni
Rozhodne nejsem odpurce SUV... naopak, v posledni dobe po nich celkem koukam...
Domnivam se vsak, ze kazdy kdo useda za volant dvoutunoveho mastodonta, nesmi pomyslet jen na svoji bezpecnost. Kazdemu ridici se muze stat, ze udela chybu a chyba pri rizeni SUV/kolosu miva tragictejsi nasledky. Vzhledem k tomu kdo za volant techto stroju casto seda, nemam pocit, ze by nakup byl spojen s nejakym pocitem odpovednosti vuci druhym. Preci neni reseni abchom vsichni presedlali na H2.
Navic SUV zpravidla mivaji daleko horsi uroven bezpecnosti vuci chodcum a cyklistum. Nesmyslne dodatecne namontovane ramy tuto situaci jeste zhorsuji.
0/0
5.1.2006 14:13

Q11

Re: SUV verus ostatni
0/0
5.1.2006 14:17

Sordid

Re: SUV verus ostatni
Ty rámy pocházejí původně z terénních aut, u kterých chrání vůz před poškozením při srážce s divokou zvěří. Svůj účel tedy stále plní perfektně.
0/0
5.1.2006 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.