Diskuze

Bezpečnost dětí: Teréňáky nejsou výhrou

Děti nejsou bezpečnější ve velkých sportovně užitkových vozidlech (SUV, off-road) než v běžných osobních automobilech, protože vyšší riziko převrácení těchto vozů vyvažuje bezpečnostní výhody vyplývající z jejich velikosti a hmotnosti. Uvádí to studie amerických lékařů, která byla v zveřejněna v odborné revue Pediatrics.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

zsml

27. 6. 2006 7:26
Prodám ...

Tak jsem dočetl diskusi a rozhodl jsem se, že prodám svoji Toyotu HiLux a koupím si nějakou maličkou plechovčičku - něco jako třeba Š. Fobia. Jenom nevím, jak budu v zimě jezdit do práce, když se u nás z "bezpečnostních" důvodů v zimě silnice neudržuje a už vůbec nic mě nenapadá, jak budu jezdit na dřevo...

0 0
možnosti

svarcino

9. 1. 2006 10:52
ale, ale
podivej se treba na Volvo XC 90, absolutne bezpecne auto. Videl jsem video roll-over testu - neuveritelny. Kazdy auto (limuzina, hatchback, sedan, combi atd.) by bylo k nepoznani. Takze je potreba rozlisovat. Neni SUV jako SUV
0 0
možnosti

Sten

8. 1. 2006 19:35
A co třeba MPV?
Když jsem kupoval auto, uvažoval jsem o SUV( právě z hledisky bezpečnosti), ale nakonec mě odradily vysoké provozní náklady a rozhodl jsem se pro MPV. Myslím, že je to rozumný kompromis z hlediska bezpečnosti, nákladů i designu.
0 0
možnosti

Murphy

7. 1. 2006 11:53
motto
"Vy v bezpečí nebudete, ale Vaše ego zcela jistě!"
0 0
možnosti

Johny265

6. 1. 2006 17:06
SUV
To je pořád o spotřebě, jak to strašně žere, kolik to váží atd. Je SUV a SUV. Jezdím s RAV4, žere mi to po 3/4 roce ježdění 7,2 dieslu přes léto (kombi spotřeba), teď na zimních gumách asi 7,5. A má to stálé 4x4, jinak by žralo ještě míň. Kolikpak asi tak žere normální běžné auto, třeba benzíňák? A kolik asi tak váží ty větší limuzíny passat, audi, bmw třeba v kombíku? Mám pocit, že asi tak stejně. Jo, to když si někdo do Prahy koupí Hummera, tak má asi něco malýho, to je fakt... ;o)
0 0
možnosti

johny55555

6. 1. 2006 12:44
zbytečné
Myslím si na ježdění v zimě na zasněžených okreskách v pohodě vystačí třeba Octavia 4x4 nebo podobně, není to předražený a nežere to (v TDI) jak teréňáky či SUVčka. SUVečka jsou pro lidi, co nevědí co s penězma
0 0
možnosti

Isbjoerna

5. 1. 2006 19:24
Teréňáky nejsou výhrou?
, Slovem "Teréňáky" oznacujete jake auto? VW-Touareg? Suzuki-Grand Vitara? Nissan-X-Trail? Volvo-XC90? BMW-X5? ------- Bezpecnost techto aut je velmi rozlisna, vetsinou v tradition jejich vyrobce. Je to asi jako "Auto-Skoda" - je velky rozdil mezi bezpecnosti Skoda 120 a Octavia II (BJ 2004). ------- Bydlim v zemi s hustou siti asphaltovych/pevnych silnic, do pole a lesa autem jezdit nesmim, desert zde take nemame, takze nemam pro takoveto auto "Teréňák" zadne vyuziti, a proto by me nenapalo ho koupit, ale kdo zije vprostred divoke prirody... --- ...preji mu blizkou Tankstelle (Benzin/Diesel), ony ty "Teréňáky" maji pomerne velkou zizen. ;-)
0 0
možnosti

Killbilly

5. 1. 2006 22:39
Re: Teréňáky nejsou výhrou?
Pamatujete nekdo toyotu tercel - to bylo dobry auto,melo to ctyrkolu,sice bez zamku ale aspon neco a jinak to byl obycejny trosku vyssi kombik.Zralo to,vazilo a jezdilo jako normalni auto jen to projelo prasanem az po kapotu.Takove auto bych bral na zimu.
0 0
možnosti

MUF

5. 1. 2006 17:16
0 0
možnosti

Zázrak

5. 1. 2006 17:39
Re: Ideální vozítko do města
No né,džemerikáni tam dali manuál??To bude přepočítanejch zoubečků.Ale jinak je to docela good!!
0 0
možnosti

majk

5. 1. 2006 17:11
Kdo si na SUV vydela at si s nim jezdi.
Ale myslim si, ze by mely byt zvyhodneny ekologicky setrnejsi auta a vsechny ty 4litry zase znevyhodneny, koneckoncu dychame ty sracky vsichni, i ti v malych autech
0 0
možnosti

MUF

5. 1. 2006 17:12
Re: Kdo si na SUV vydela at si s nim jezdi.
Jseš bolševik.
0 0
možnosti

EASY

5. 1. 2006 15:30
SUV a 4x4
Je mi celkem jedno, na co přišli odborníci z Ameriky a je mi úplně jedno, že někdo o nás, řidičích 4x4, říká, že máme nějaké komplexy, ale bydlím na Vysočině, všude jsou závěje sněhu, silničáři jsou liní a já ráno do práce musím. Jinak SUV je svým způsobem kompromis mezi terénním dělníkem a vozem na silnici už podle systému připojení druhé hnané nápravy. O pocitu bezpečí nemluvě. Už sedět půl metr nad úrovní možného střetu je dost důležité a hmotnost hraje taky v náš prospěch. Sám jezdím pomalu, protože to rychle ani nejede, ale jedu vždycky. I s dětma vzadu mám lepší pocit, protože silnice jsou plný závodníků, opilců, slepých a hluchých důchodců a zmatených žen (pardon) tak příště až potkám někoho z nich, rád je předním rámem pozdravím.
0 0
možnosti

real_goldie

5. 1. 2006 15:39
Re: SUV a 4x4
Nemam nic proti SUV, sam kdyz sem si kupoval novy auto tak sem vahal mezi SUV a limuzinou. Zajimava je jedna vec, pisete, ze mate "pocit bezpeci", a to je prave proc sem si SUV nekoupil. Je to totiz jenom pocit :-) Problem je v tom ze mnoho SUV ma nedostatecne zony pro deformaci. Vono to pak vypada tak, ze kdyz nekoho tim ramem "pozdravite" ja rikate, tak se vasemu auto nic moc nestane, ale vy budete na odpis.
0 0
možnosti