Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oázu luxusu táhne Saharou 600 velbloudů

Podívat se na dakarskou rallye není pro jejího fanouška snadné. Kde se na poušti ubytovat, kam se postavit, aby byl dobrý výhled na trať? A jak se přemisťovat mezi jednotlivými etapami? Spousta otázek a málo odpovědí. Ale přece se nabízí řešení, i když velice drahé. Je jím největší a patrně i nejdražší karavan na světě s pohonem všech kol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom

Vzpominka
Ten Safaribus vymyslel kamarád ze stejného města jako já, ale bohužel firma, kterou oslovil s konstrukcí tohoto auta neudělala přesně to co chtěl (použili např. jiný podvozek) a když začaly neshody, prostě ho odstavili od auta s fakturou v ruce za 15 mil. Kč. Neuvěřitelný příběh jednoho kamaráda.
0/0
19.1.2006 14:50

SAFARIBUS TATRA

Safaribus TATRA
Omlouvam se, mylne mi utkvel v hlave nazev AFROBUS, je to SAFARIBUS. Takze, hlavne pan redakor junior ma sanci uvidet nevidane. A to uz tu bylo jeste kdyz jste o psani bulvaru nebo prebirani clanku ze zahranicniho tisku, jak jiz nekdo uvedl,nemel ani paru. http://membres.lycos.fr/autoshorsserie/salon_Val_d_Isere_2001_camions.htm VSICHNI SE POZORNE PODIVEJTE, CO CESKE RUCE SKUTECNE UMI a hlavne..na podvozku TATRA. Zde je jeste k tomu par slov v cestine. http://www.karosa.cz/main.php?language=czech&show=history_news&date=2004-01-06+09%3A45%3A52
0/0
14.1.2006 19:06

desmo

Re: Safaribus TATRA
Pěkné, ještě jsem si vzpoměl na expedici Tatra kolem světa, to taky nevypadalo špatně.
0/0
19.1.2006 7:39

Hrustic

Interier
Ten interier je paradni ......
0/0
13.1.2006 23:24

TUZING

Re: Interier
No jasne, jde videt, ze jsi nikdy neslysel o Africe. Je tam pisek, spousta pisku a ten se za nekolik malo hodin dostane uplne vsude a proto je takovy interier naprosty nesmysl..snad jen k tomu jeste sluzku co by to nonstop vysavala ;o)Uz jen schazi kozene sedacky, aby tam clovek mohl chytnout pri tom luxusu alespon vlka ;o) Takze tak.
0/0
14.1.2006 18:59

geroc

Připomínka
Vážený pane redaktore, jste asi velmi mladý anebo o historii automobilismu víte p*d, V roce 1987 se na cestu okolom světa vydala Tatra 815 GTC a v listopadu 1989 se vrátila. Buhužel ztratila jednoho člena výpravy. Takže napříště bych doporučil si něco nastudovat a ne bezhlavě převzít reklmní článek.  
0/0
13.1.2006 20:31

Radek

Re: Připomínka
Pokud si vzpomínám, ten člověk spadnul někde v Africe s rogalem. Byl to kameraman. Tak nějak to myslím bylo. Ale tu Tatru si tady byli točit západné štáby televize, byl to jeden z prvních počinů, postavit takové auto. Já zažil na vojně jenom skřiňovou V3S. Ach jo.
0/0
13.1.2006 21:01

Petr Adámek

Re: Re: Připomínka
Nespadl s rogalem. Nýbrž se utopil v asii.
0/0
13.1.2006 22:23

Radek

Re: Re: Re: Připomínka
Máte pravdu. Ale byl tam i průser s rogalem. Je to už dávno, vzpomínky jsou matné. Odkaz na stránku o této události jsem našel pozděj, než jsem psal příspěvek.
0/0
13.1.2006 22:57

Radek

Re: Připomínka
Tak tady jsem k tomu vygoogloval odkaz http://gtc.zpc.cz/ Ta Tatrovka se dokonce prodávala i jako model. Měl jsem ji a pamatuji si, jak jsem na ni lepil podle fotek samolepky, protože na krabičce to bylo trošičku jinak.
0/0
13.1.2006 21:05

geroc

Re: Re: Připomínka
Děkuji za odkaz. Máte pravdu GTC se objevila i jako hračka. Je škoda že tento projekt zapadl v zapomnění.
0/0
14.1.2006 7:55

X-MAN

hňupové
Nevim proč je tolik povyku. My s kámošema pojedem příští rok DAKAR s Pragou V3S a v pohodičce vyhrajem. Jako asistenční naklaďáky pojedou jedna Avie a Roman. Uvidíte nám jen záda !!!!!!!!!!!!!!!! Uvidíte jak proslavíme českou Republiku.
0/0
13.1.2006 19:08

ZETOR

Re: hňupové
Naco tahat do pisku "Vejdu", staci zetor, ne..navigator je zbytecna pritez a takovy ostry Zetor startovni pole radne poora.A doprovod neni treba, staci vlecka a urcite vsem uvidte zada ;o)Nozna by sel i kombajn, ma to uzaverku diferencialu, ma, tak neni co resit.
0/0
13.1.2006 19:25

X

Re: hňupové
ROMAN je v Rumunsku licenčně vyráběný MAN. Takže by jsi dělal spíš reklamu Rumunsku.
0/0
13.1.2006 19:39

X

Re: Re: hňupové
http://www.roman.ro/
0/0
13.1.2006 19:40

ota

silvester
jak ctu vase prispevky,tak nejlepsi by bylo ja zaradit do silvestra ,kam se hrabe Mensik.
0/0
13.1.2006 18:45

TATRA AFROBUS

TATRA AFROBUS
Csss,ssss-rucni brzda povolena: Pane redaktore, asi jste prave nasel bile nisto na mape, ze? Kdyby jste byl znalejsi, jiste by jste vedel, ze Tatra Koprivnice (to je jedna z nejstarsich automobilek na svete, vyrobce nakladnich aut na Morave)neco takoveho ve spolupraci s Vagonkou Studenka jiz nekolikrat udelala..a prece jen uz to nejaky patek je. Jen skoda, ze jste dalsi z tech, co pochlebuji Americkym zapalkam misto tem Ceskym.Mozna proto je fabrika v takovem haj..zlu jako je..
0/0
13.1.2006 17:06

Corwin_x

Co tomu chybí
Tak předně, hlavně to nemá rychlý pruhy, voe, potom ty pi*o fofrrouru aspo 15 centaku v prumeru, a HLAVNE, voe, tomu chybi nalepka NIKE na zadnim skle, to ti voe prida aspon 50 klokanu. To rikal strejda Sedisinakulič, pi*o, a te když něco řekne, voe, tak to platí...
 
0/0
13.1.2006 15:12

Corwin_x

Re: Co tomu chybí
Ted jsem este voe zjistil, ze to jeudi na velbloudy, neeee? By me zajimalo, kudyma je tam strkaj. Voe...
0/0
13.1.2006 15:14

Bubák

budoucnost
Tak mě napadá, co budou dělad ropní šejkové až dojde ropa a penízky vyschnou? Asi zase opráší staré dobré velbloudy a odjedou se do pouště modlit k aláhovi. Taky nic jinýho neuměj.
0/0
13.1.2006 10:05

albert

Re: budoucnost
Tak o ropne sejky se bat nemusis, ty maji sve penize urcite dobre investovane. Mimochodem, nedavno jsem nekde cetl, ze pro Spojene Emiraty jsou prijmy z ropy vyrazne mensi, nez prijmy z turistiky. Evidentne nejsou tak blbi, jak si myslis...
0/0
13.1.2006 10:32

Danny_Kay

Re: Re: budoucnost
Nezpochybnuji,ze prijmy z turistiky jsou vysoke,ale neverim tomu,ze predci (a to,jak pises, vyrazne) prijmy z ropy...Muzes uvest zdroj techto informaci?
0/0
13.1.2006 10:52

aaa

Re: Re: Re: budoucnost
a uz si treba slysel, ze z ropnych velmoci se stavaji donove raje? Takze casem tu ropu fakt  potrebovat nebudou...
0/0
13.1.2006 11:15

aaa

Re: Re: Re: Re: budoucnost
danove, sorry...
0/0
13.1.2006 11:16

Michal

Re: Re: Re: Re: Re: budoucnost
Jezne az jim dojde, tak jim tel luxus na jakej jsou navykly moc generaci nevydrzi. Driv bude stejne o ropu valka.
0/0
13.1.2006 12:59

albert

Re: Re: Re: budoucnost
http://cestovani.idnes.cz/igsvet.asp?r=igsvet&c=A051114_090341_igsvet_tom Ale uznavam, ze to neni moc spolehlivy zdroj :-))
0/0
13.1.2006 13:19

wostrey

Re: budoucnost

vratej se k obchodu, ktery taktez dobre ovladaji.>-

0/0
15.9.2006 8:46

FaithNoel

Nic moc
Audi A3 je o dost lepsi auto nez takovy shit karavan pro luzu. Vid, Revo :)
0/0
13.1.2006 9:50

albert

na karavan slusny
Tak s timhle karavanem prijet do kempu, to by holandani mrkali :-))
0/0
13.1.2006 9:25

Danny_Kay

Re: na karavan slusny
...Holandani by si toho ani nevsimli...povazovali by to za  jednu z mnoha halucinaci...A ze uz jsou na to zvykli...
0/0
13.1.2006 10:57

voit

Kuchař, personál, manželky, ...?
Šejk si vaří sám, nebo ten kuchař na fotce za ním cestuje na velbloudovi? Má to vozidlo dostatek prostorů pro personál a zásoby (např. potraviny)? Nebo se stravují pouze, pokud zastaví v nějaké samoobslužné oáze? Kdoví, jak tam řeší odpadové hospodářství, úklid? Cestuje se šejkem ve stejném vozidle také harém manželek včetně nějakého eunucha nebo ho jeho rodina doprovází v karavaně na velbloudech? Není to vozidlo pouze pro rodinu či personál, a šejk ve skutečnosti sleduje rallye z nějakého lepšího dopr. prostředku (např. vrtulníku?)?
0/0
13.1.2006 9:16

Killbilly

Cena
Ta cena se mi nezda,vzhledem k tomu ze na cedulkach v autobusech pisou ze kloubova karosa stoji nejak 11 milionu,ze by tohle stalo jen 3x tolik?Podle me to bude cena za ten originalni MAN a ne za prestavbu.
0/0
13.1.2006 8:38

rmn

Re: Cena
na Caravan show v Düsseldorfu jsem viděl od stej né firmy podobné auto, spíše než do délky rostlo po zmáčknutí ovládání do výšky :-) a cena byla 1.2 milionu eur. Takže je to reálný. Co píšou v autobusech jsem taky postřehl, ale nějak mi to taky nesedí. Student Agency tvrdí, že jeden jejich žlutý autobus je v ceně 9 milionů (Kč)...
0/0
13.1.2006 11:01

Radek

Re: Re: Cena
Městké autobusy jsou o něco dražší, než autobusy dálkové a jiné. Třeba automatická převodovka je dražší, než manuál. CitiBus sólo stojí 9 mil., kloubák 12 mil. Student Agency neprovozuje žlutý kloubák.
0/0
13.1.2006 20:31

krakra

Proč
Proč nepoužily technologický základ z Tatry?
Ta asi nemá ve světě zakové jméno jako MAN.
0/0
13.1.2006 7:30

Golem

Re: Proč
protože tatra je dávno v historické prdeli
0/0
13.1.2006 8:07

John

Re: Re: Proč
Zajimavy nazor, az na to ze napr. v trucktrialu Tatrovky a Liazky valcuji kde co.
0/0
13.1.2006 8:42

free

Re: Re: Re: Proč
A ještě tatrovka má s takovým  typem aut celkem slušnou zkušenost http://gtc.zpc.cz/pix/foto/exhib/olda_gtc01_mala.jpg
0/0
13.1.2006 8:59

X

Re: Re: Re: Re: Proč
JJ přesně tuhle Tatrovku jsem měl jako plechový model, když jsem byl dítě. Myslím, že měli použít jako základ Tatru se vzduchem chlazeným motorem, ne teď co tam dávají Iveco nebo jakou značku motorů.
0/0
13.1.2006 17:15

krakra

Re: Re: Proč
No MAN proti Tatře vyrábí terenní tříkolky, vsadil bych se že to nemá ani náhon 4x4.
Samozřejmě MAN má zákazníky, Tatra zákazníky nemá.
A ten MAN má hodně silnej motor, Tatra takový neumí.
 
0/0
13.1.2006 14:41

Efesus

Re: Re: Re: Proč
Je vidět že dané tematice rozumíte. Ten karavan těžko může být 4x4, když má 4 nápravy. Tak leda 8x8...
0/0
13.1.2006 16:04

Ráďa

Re: Proč
Někdy kolem devadesátýho roku vyrazili Tatrováci na dakar s osmikolkou resp. se dvěma . Tenkrát jsem litoval kluky co s tím jeli (mám takový dojem , že v té posádce byl i p.Buchtyár co jede i letos) . Asi od třetiny závodu jim začali praskat listová pera , i když měli náhradní , tak pera praskala a praskala a praskala až kluci museli odstoupit ze závodu a dojet mimo soutěž . Resumé: Tatra osmikola je prostě pro takový terén moc těžká .
0/0
13.1.2006 10:45

Tom

Re: Re: Proč - RESUME
Nevim kolik ti je, ze si troüfas vyslofit nejaky zaver o TATRE, ale RESUME je takove, ze tehdejsi perovna prerovskych strojiren vyrobila zmetky. Prokazalo se to po materialove analyze (prekalene). Osmikolky jezdily uz DAKAR drive coby doprovodna vozidla a vzdy OK. Onen osudovy rok se TATRA  rozhodla  osmikolku nasadit v zavode, ponevadz tak velke a tezke auto DAKAR jeste nikdy v zavode nedojelo (32 tun) . Bohuzel diky perum to dopadlo fiaskem a na 2. pokus si uz TATRA netroufla.
0/0
13.1.2006 11:59

Tom

Re: Re: Re: Proč - RESUME
sorry za preklepy
0/0
13.1.2006 11:59

KArel

Re: Re: Re: Proč - RESUME
No ono se hlavně ukázalo, že osmikolka má sice skvělou průchodnost terénem, ale celkově je na závodění příliš pomalá. Bodejť by nebyla, v předpokládaném nasazení je jí rychlost prd platná, tam potřebuje sílu a stabilitu. Naopak hasičák, se kterým se závodí má jen průměrnou nosnost, ale je dost rychlý už v základu.
0/0
13.1.2006 12:35

saya

Re: Re: Re: Proč - RESUME
proč někoho enapadně et s V3Skou, by jim natrhla prdel všem :D
0/0
13.1.2006 13:30

pingvin

pozn.
Trochu bych to poopravil - MĚLI dost zástupců....
0/0
13.1.2006 7:23

dvori

Neplácej
To neznamená, že když ty to nesleduješ, že jsi většina. Podle mého názoru to sleduje docela dost lidí už jen kvůli tomu, že tam máme dost zástupců. 
0/0
13.1.2006 6:47

Grr....

Ani nevím přes co se ta blbost jede....
Nechápu. Oni jsou takoví chudáci. Oni se mají tak špatně. To jsou snad ve válce? Tak atˇ sedí doma naprdeli a basta. A myslím si, že té většině co ten "závod" ani neregistruje to bude šuma fuk.
0/0
13.1.2006 6:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.