Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákladní vozy Liaz čeká znovuzrození

Přes dva roky se už nevyrábějí, přesto se v posledním ročníku terénního závodu Rallye Dakar umístil tento vůz mezi kamiony na jedenáctém místě. Nákladní vozy Liaz jezdí Dakar a čeká je znovuzrození.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

feri

fandím znovuskříšení aut LIAZ
 Jako bývalý zaměstnanec po absolvováni VŠ se mi podařilo podstaně zasáhnout do kvality motorů  zajistit dokonalé vyvažování ješte u starého typu motoru a byl jsem při náběhu nového typu motoru a proto jsem fandou výrobků LIAZ. Těší mně již vyrobené autobusy TEDOM s plynovými motory a proto přeji autu FOX  dobrý start a logické že auta vyráběné u nás budou mnohem lacinější  a věřím že budou  takovými držáky  jako dřív. Hodně zdaru.
0/0
25.1.2006 23:44

Thyronx

Jeste zazitek:
Vzpominam si napartu "zajizdecu" kteri zajizdeli nove vyrobene nakladaky v Liazu a cestovali s nimi i po celem svete. Jednou vezl jeden cesky zajizdec v Brazilli po plazi naklad masla. Bylo velke horko a mrazici zarizeni proste v te dobe nebylo (na konci 50.let) Vedle neho sedel majitel brazilske firmy ktery to maslo mel dopravit v tuhem stav do jineho mesta. Ridic Liazky vsak mel problemy. Chladic se mu varil protoze mu utikala voda z chladice. Toz majitel firmy vytahl pistoli, namiril mu na hlavu a jen prohlasil: "GO" !!!! - a dojeli. Cena nakladu prevysovala zrejme cenu Liazky :o)))
0/0
21.1.2006 5:40

buxton

Re: Jeste zazitek:
Pochybuji, že se v 50-tých letech vyráběly LIAZY ( snad ŠKODA?) . A prosímTě kolik je Ti let, když popisuješ zážitky z 50-tých let, tak si musel mít v té době cca 20, takže Ti je dnes 75 ???? A to v tom věku pracuješ u Forda ?
0/0
21.1.2006 11:19

Thyronx

v LIAZu jsem pracoval
v Liazu jsem asi 10 let pracoval - na vrcholu jeho slavy. Dnes pracuji ve Fordu v USA. Autum nerozumim - venuji se programovani prumyslove automatizace a robotiky. Vzpominam s usmevem na vyrobni linku motoru. Zkusil jsem si i praci primo na lince a pozdeji se vratil ke svemu remeslu jako elektromonter udrzbar primo v motorarne (v Rynovickem zavode). Byla to zajimava praxe a zajimava cast meho zivota. Fandim tem co chteji ozivit prostory motorarny a privadet na svet auta. Nebudou to mit ale ani trochu lehke v dnesni konkurenci. Vyrabet efektivne v malych seriich je dnes prakticky nemozne.
0/0
21.1.2006 5:33

kenx

Re: v LIAZu jsem pracoval
Moje řeč, 100% souhlas.
0/0
21.1.2006 8:55

pietro77

Liaz do toho....
Fandim kazdemu kdo se pokusi delat neco cemu nikdo neveri. Fandim odvaznym
0/0
21.1.2006 2:53

Warťan

LIAZ- moje značka
Pokud se jim podaří znovu zahájit výrobu Foxu, který mimochodem byl už v Liazu vyvinut a vyrobeny prototypy, možná dokonce jich pár jezdí; tak to bude další ukázka toho, že v čechách lidi nejsou pro techniku ztraceni, jak se v poslední době může zdát. Konec značky Liaz mě velice mrzí a tohle může být takovou menší útěchou, i když pod jiným jménem. Nemůžu dopustit na ležaté 12-ti litrové šestiválce montované jak do náklaďáků a tahačů, tak do autobusů Karosa do doby převzetí Renaultem. Teče z nich často olej, ale službu takovou, jakou odvádí tyto motory a vůbec dosud jezdící vozy, odvede asi málokterá jiná značka.
Určitě mě zase někdo bude oponovat, že to kouří, klepe se to a hlavně- je to staré, to však nic nemění na tom, že kvalitu tahle značka prokázala a prokazuje. Doufám, že Fox bude dobrým následovníkem a mohl by stejně časem vedle sebe přivítat tahač návěsů Xena, těch se stačilo něco málo kusů prodat, ale už s jinými motory Detroit Diesel. Věřím
0/0
20.1.2006 23:43

Warťan

Re: LIAZ- moje značka
...že by šlo obnovit ležatý šestiválec 11 940 cm3...
0/0
20.1.2006 23:46

kuk

Re: LIAZ- moje značka
Ty jsi blázínek. Český Liaz je pryč stejně jako česká škodovka. I kdyby měl Liaz 20-ti válec je to k ničemu. Jedině montáž cizích prvků, podobně jako ve Škoda Auto je cesta k záchraně. Hlavně to chce utlumit národní pýchu a cítění jako to udělali ve škodovce a vyrábět cokoliv. Hlavně vyrábět.
0/0
21.1.2006 0:09

hola

Re: Re: LIAZ- moje značka
predpokladam, ze teda neuznavas ani SAABa a VOLVO jako svedsky auta (Saab - GM, Volvo - Ford)
0/0
21.1.2006 13:16

luciusnon-kroomt

nevěřím
To je SCI-FI. LIAZ je bohužel jen sladká vzpomínka na minulost. Taky mně štve že LIAZ defynitivně skončil.  Jsou tu jiný hodně silný výrobci, který maj trh pevně pod kontrolou. Takovej Mercedes,  Renault, MAN, Volvo a další silný, nedaj nástupci a pokračovateli LIAZU žádnou šanci ! Pane Macík jestli se prosadíte tak sním svoji beranici. Nevěřim.
0/0
20.1.2006 18:51

kojot

Re: nevěřím
škoda se taky celkem slušně prosadila proti všem těm japoncům , korejcům, hlavní chybu Liazu bylo, že prošel kuponovou privatizací
0/0
20.1.2006 19:54

tromon7

Re: Re: nevěřím
Kojote ty seš vymaštěnej. Že tě huba nebolí. Škodovka se prosadila ? A kdy a čím ? Správně by si mněl napsat že VW se ve škodovce prosadilo, páč kdyby VW nepřišlo tak by byla škodovka tam kde je Liaz. Škoda se vopravdu prosadila jen jako dobrý montážní závod VW kterej zatím produkuje zisk a to je tak všecko. I já sním beranici jestli to Liazu vyjde.   
0/0
20.1.2006 22:18

Christo

Re: Re: Re: nevěřím
Skoda je proste koncernovy auto a tak jako se do skodovky davaj nemecky TDI z VW tak do VW se davaj cesky  1,2 HTP nebo cesky skla atd.. pochybuju ze jina znacka krome snad fiatu a dalsich pochybnych firem dela jinak. Jinak skodovka a jeji cenova politika pro C°Z je strasna a Skodu bych si ted nekoupil..
0/0
21.1.2006 19:32

asut

Re: Re: Re: nevěřím
Skoda Auto se prosadila po prevzeti investorem VW.
0/0
23.1.2006 1:15

greba

Re: Re: Re: Re: nevěřím
Škodovky byly za bolševika mnohem lepší než dnes, protože se na ní čekalo mnoho let. V některých provozech pracovali muklové a když nesplnili plán, nedostali najíst. Nejlepším řešením pro Liaz by bylo využít práce vězňú a do managementu dosadit schopné lidi jako Krejčíř,Kožený atd. To by v tom byl soudruh čert,aby to nefungovalo.
0/0
23.1.2006 15:24

geroc

Re: nevěřím
Sdílím stejný názor, a s tou beranicí jako druhý v pořadí.
0/0
20.1.2006 20:31

Analytic

Držím palce
Vše souvisí se vším. Cena je alfou i omegou. Kvalita je rovněž velmi důležitá. Možná by i stačilo se orientovat na jiná paliva - kapalný plyn , rostlinný olej - provozní náklady budou nižší a tudíž zajímavé. Rovněž z vlastní zkušenosti vím, že se lidi vyhýbají značkám, servisům, kde si pletou zákazníka s dojnou krávou, takže cena náhradních dílů, oprav a servisu hraje roli. Pokud si vzpomínám, tak na DAKARu jezdili vždy TATRY a LIAZY. Dokonce vzhledově LIAZY vypadaly kompaktněji. Vzpomenu-li třeba jen na takovou blbost, jako je vyvážení fekálií. Chlapík , co s tím jezdí, tak říká, že by koupil nový, ale že stojí 8 mio mám dojem, že od IVECO(italové). Nevidím jediný problém, proč by to nebyl LIAZ. Vše, co je od Italů, Fr. i Němců stojí za prd. Pokud vemu třeba NAREX a porovnám třeba s BOSCH, tak NAREX je super kvalita. A tak by to mohlo být i u LIAZ(FOX).
0/0
20.1.2006 14:59

kenx

Re: Držím palce
Můžeš prosím uvést více proč by Narex měla být proti Bosch super kvalita? Mám opačnou zkušenost, nářadí od Narexu nevydrželo pořádný zápřah zatímco Bosch ano. Navíc mi přijde že Narex vyrábí třeba stejné vrtačky jako před 10 lety, o design ani tak nejde, ale třeba o váhu, skrz s tím vrtat do panelu do stropu pár hodin ... to je práce pro kulturistu.
0/0
20.1.2006 15:15

tromon7

Re: Re: Držím palce
Jo jo Narex je dobrej a levnej. Ale Bosch je profi špička se kterou se dá dělat snadno celej den. Něco vo tom vim. Holt za kvalitu se musí zaplatit.
0/0
20.1.2006 22:23

Fitipaldi

Re: Re: Držím palce
Než mi ji ukradli,měl jsem NAREX EVP 13 E-2H3(příklep, regul. ot., 2.st. převodovka).  Dodnes mám BOSCH nacpanou elektronikou a vším možným. BOSCH má oproti NAREXu obrovský vakl v ložisku sklíčidla(vlastnost ne chyba) a značně koroduje sklíčidlo. Elektronika blbne se změnou teploty. Celkově NAREX robustní konstrukce bez jediné vady či nedostatku. BOSCH mě totálně zklamal. Na autě Peugeot byli 2 součástky od BOSCH podtlaková regulace a stěrač - obě komponenty selhaly.
0/0
25.1.2006 9:53

Maxx-IP

Kéž ba se to podařilo.
Jen je škoda, že nelze použít (nebo snad koupit? Bylo by to hodně drahé?) tradiční českou značku LIAZ, známou i z Dakaru.
0/0
20.1.2006 14:55

kenx

zní
Zní to hezky, ale realita bude asi jiná. Koukněte jak nadějně vypadala třeba Daewoo/Avia a jak to dopadlo. Bez opravdu velké investice to nepůjde, montovat ty náklaďáky téměř na koleni mi přijde hodně naivní, kdo si koupí náklaďák co bude téměř unikátem a hlavně jaká bude jeho cena, jaké budou záruky? Velmi, velmi pochybuji že to má šanci.
0/0
20.1.2006 14:17

Petr

Re: zní
vždycky se najde dost těch, co prohlašují, že něco nejde. Ale těch, kteří mají odvahu, trpělivost, odhodlání nakonec to dokážou, je hrstka. Pravda, nevyjde to všem, ale kdybychom dodnes jen tvrdili, že něco nejde, zůstali jsme na stromech.
0/0
20.1.2006 15:49

performer

obávám se že jsou bez šancí a jenom v tom utopí strašně moc peněz
Mám pocit, že si někdo pořád myslí, že vyrábět nákladní auta (od Multicary po 120ti tunový tahač - to je jedno) je jaksi jednodušší než vyrábět a hlavně PRODÁVAT auta osobní. Myslím, že to neplatí a v konkurenci obrovských firem - Volvo, Scania, MB atd... nemají nejmenší šanci na úspěch. Připadá mi to jako kdyby někdo koupil výrobní linku co zbyla po výrobě Felicií a prohlásil, že bude vyrábět osobní auta - to by byl stejný nesmysl.....
(specializace není špatný nápad - nicméně by tu fabriku museli mít v Německu nebo USA - v chudé malé české republice je těch pár pomocí korupce prodaných sypačů asi těžko uživí - resp. zaplatí náklady na výrobu atd...)
0/0
20.1.2006 13:12

rudastraka

preju jim to
ale jedina sance je opravdu snad jen jako specielni auta napr. pro silnicare, ktreri dnes jezdi v mercedesech. jako kamion nemaji sanci z duvodu nulove servisni site po evrope
0/0
20.1.2006 11:16

vld

Re: preju jim to
Myslím že to půjde. Začnou s ČR a SR, s někým si udělají na servis smlouvu a bude to... Nejhorší co můžete udělat je vidět to od začátku negativně
0/0
20.1.2006 18:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.