Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilový zázrak: Jaguar E-Type

Jaguar E je dream car, tedy vůz snů. Dostal se do sériové výroby, což se nestává často. Po oslnivém představení na ženevském autosalonu v roce 1961 následovala čtrnáctiletá výroba, ukončená až ropnou krizí poloviny sedmdesátých let. Málokdo ví, že existoval dokonce i jako otevřený kabriolet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Benny01

Good bye Kitten

:-/Tak pánové.... na tohle se nedá opravdu nic říct. O E-Type se toho dá navykládat nekonečně mnoho. Stejnětak se dá vynachválit o nebe. Jsou to všechno jenom kecy. E Type se musí zažít. Chytit do ruky, nastartovat a pořádně projet. Až pak si uvědomíte, jak skvělé a výjimečné auto to je. Jednoho jsem doma asi tři roky měl a jeho renovaci se mi podařilo dotáhnout až na pár detailů téměř do konce. Byl plně funkční a pojízdný. Jen pár kosmetických detailů chybělo... Na zbytek bohužel došly prostředky a byl jsem nucen čičnku prodat. Můžu asi jako jeden z mnoha říct, že jsem ji zažil a měl možnost řídit. E-Type degradoval v mých očích jakékoli jiné auto na pouhý dopravní prostředek. Žádné jiné se mi už pod kůži tak hluboko nedostalo. Takže to berte jako vzpomínku nebo výlev sentimentu... V každém případě se vrátila domů na ostrovy.  A má se skvěle.

0/0
8.8.2006 19:19

punisher

jaguar

Tohleto je,pratele,nejhezci auto,ktere kdy spatrilo svetlo sveta:-D;-D

0/0
27.6.2006 21:48

Caddy

Dokonalost
Tohle je jedno z nejhezcich aut, co se kdy vytvorilo a jedno z mala, co bych moc chtel, i kdyz neni americky :) Jinak - to snad nemyslite vezne, ze malokdo vi, ze se delalo i jako convertible? To je snad jasny :)
0/0
15.2.2006 10:06

kryton

jag
Jedno sem viděl když sem byl v anglii. Bylo to shodou okolností na jednom castle blízko Doveru. Ta scenérie zeleného jaga a za ním britský zámek, nepopsatelé. Good old england my son.
0/0
15.2.2006 0:58

uran235

fajn kara
0/0
14.2.2006 20:33

f*ckstyler

JAGUAR
Krásný a na svou dobu technicky dokonalý auto to je, ale pokud to není HáTéPé nebo chro-chro-kadle-kadle s červeným íčkem tak to zřejmě v Čechách nikdo neocení..........
0/0
14.2.2006 16:22

Karel

Re: JAGUAR
Ale oceni,  to rikam jako majitel cervenyho icka. Cerveny icko je dobrej delnik, ale tohle je rajc.
0/0
15.2.2006 0:21

Benny01

Re: JAGUAR

To si piš, že ocení....i když jezdím v P 206 D. Vždycky tomu tak nebylo. A ta zkušenost stála za to. Vůně benzínu a zvuk toho neskutečně kultivovaného dvanáctiválce byla jako droga. Silná a neuvěřitelně návyková..... Jediná opravdová automobilová láska v mém životě. Ještě po pěti letech to bolí. :-/

0/0
8.8.2006 19:56

jak chceš

co chceš
0/0
14.2.2006 14:58

Anthony

Jaguar
Je to nádhera.... nejen designově ale i technicky...
0/0
14.2.2006 14:14

škodovák

ehmm
Jedno z nejhezčích aut historie je Škoda TUDOR. Přijeďte se přesvědčit k nám do Mladé Boleslavi. tohle prdítko od Jagaru se mi moc nelíbí. 
0/0
14.2.2006 13:21

keri1

Re: ehmm
TUDOR není špatnej ale nesrovnával bych ty extremisto škodováckej
0/0
14.2.2006 14:20

pop/é54-768

Re: ehmm
Ty škodovácký jelito, zmiz a neotravuj tady s těma škodulema. Škodovka dělá obyčejný auta a NIKDY nevyrobila nic extra zajímavýho a hezkýho, bohužel.
0/0
14.2.2006 14:25

cassul

Re: Re: ehmm
Ale jo, vyrobila i hezký auta, ale v kontextu doby a místních možností. Taková Felicie se sundanou střechou a bílými koženými sedadly a červenou kůží potaženou palubovkou, to byla bezpochyby paráda, to nejlepší, co se u nás tehdy dalo pořídit. Nebo se mi líbí 110R, taky paráda. Úžasné nejsou ani tak samotná auta, ale fakt, že v té tehdejší bidě vůbec něco takového vzniklo. A srovnávat to s Jaguarem E type to jednoduše nejde.
0/0
14.2.2006 21:34

Killbilly

Re: ehmm
Ty si ale provokater,to nemuzes myslet vazne,fakt ne.E-type opravdu nadhera,takhle ma vypadat aerodynamicky design ne jak ty dnesni hmyzaci
0/0
14.2.2006 16:33

cassul

Re: Re: ehmm
A přitom to zas tak moc aerodynamické nebylo. Respektive to při vyšších rychlostech moc nesedělo, mělo tendenci se odlepovat zejména v zatáčkách, navíc to mělo pověstně poddimenzované brzdy a díky výfukům těsně pod podlahou se připalovaly nohy. Ale je to nádhera a i přes všechny technické nedostatky (tehdy dělali tvar auta ještě umělci a ne technici v aerodynamickém tunelu) je to nadčasové auto.
0/0
14.2.2006 21:39

jerry

Re: ehmm
Ale di ty breptoo :-)
0/0
15.2.2006 8:29

Benny01

Re: ehmm

Jasně, chápu, že Punk´s not dead. Ale oprpti tomuhle mazlíkovi je Tudor hračka pro děti:-D:-D:-D

0/0
8.8.2006 20:10

Tomcat009

Proste krasa
Jo tohle je proste krasny auto :). BTW nekde jsem cetl, ze se i slecnam tak libilo prave proto, ze pripomina tvarem penis :D
0/0
14.2.2006 11:44

škodovák

Re: Proste krasa
Nejvíc erotický auto všech dob byla Škoda Felicia kabriolet ročník 62  ! ! ! ! !
0/0
14.2.2006 13:26

Marv

Re: Proste krasa
Hehe, další chlap, co si myslí, že se žanám líbí penis.... :-)
0/0
14.2.2006 14:51

keri1

jedno z nejhezčích aut historie
0/0
14.2.2006 11:08

keri1

jedno z nejhezčích aut historie
a Harold a Maude byl supr film - takovým pohřebákem by mě mohli odvézt až bude po všem
0/0
14.2.2006 11:07

John_Matey

Hezké auto
Hezké autíčko to je, asi bych se s tím nestyděl jezdit. Myslím, že bych byl více okukovaný než všichni ti tuningáři. :-)
0/0
14.2.2006 11:03

cassul

Re: Hezké auto
To vůbec nepochybuj. Náhodou jsem jednou viděl, jak k benzínce přijeli dva veteráni, Tatra 57B a Aero 30. Na přilehlém parkovišti zrovna probíhal sraz oledkovaných votunidel, samé spoilery a audiosystémy přes celý kufr. Téměř všichni diváci se okamžitě přesunuli k veteránům po moderních autech nikdo ani nevdechl...
0/0
14.2.2006 19:06

Benny01

Re: Hezké auto

To si piš. Jsou auta, která tuning snesou, a pak ta, která jsou dokonalá. Do ktéré z kategorií patří E-Type si vyber sám;-)

0/0
8.8.2006 20:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.