Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mototechna nabízí: Startovací kabely T350

Mráz nemá auto rádo a občas se za něj odvděčí vybitým akumulátorem. Co si počít? Rozhodně neroztlačovat! Nejjednodušším řešením je nastartovat s pomocí energie z jiného auta. A právě pro takové situace se hodí startovací kabely. Nejsou sice součástí povinné výbavy, minimálně na zimu by ale neměly v kufru chybět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

War

baterie

1) katalizator se zniči když do něho vnikne benzin... takže 1,2 kucknuti by mu ještě neměli ubližit ( jako když točite na mistě ) vice bych ale nezkoušel...

2) startovaci kabely jsou fajn věc. chvilku mi trvalo pochopit proč prvně + a potom - ale už to vim :o)

0/0
14.1.2007 1:09

Tomas

roztlačování dieselu
Viděl jsem v TV, bylo to tuším nějaké to Natoč to", bandu cca 20 turistů roztlačovat autobus. Nevím jestli to nakonec naskočilo, ale každopádně to minimálně jednou blaflo. Všichni za autobusem pak vypadali jako kdyby právě vyfárali z dolu Klement Gottwald.
0/0
23.2.2006 10:28

Tomáš

Ještě jeden blud :-)
Souhlasím s Honzou13. Někdy nás opravdu krmí hroznými hovadinami. Jenom bych doplnil, že jiskřící kontakty na svíčce se v žádném případě nesmí čistit smirkovým papírem (jako to do nedávna dělal jeden můj známý a jak nás to učili v autoškole :-)). Kamínky na smirku udělají do kontaktů rýhy, ty se zanesou "špínou" a zhoršují se vlastnosti svíčky.
A ještě jedna věc. Při instalaci baterie (hlavně starší) neškodí vzít nůž a trochu s ním "pohladit" zaoxidované kontakty. Ale s citem, aby z nich nebyly tisícihrany :-) A při nasazení očka s ním trochu "zavrťte" . Mám změřeno, že se tím dost výrazně sníží přechodový odpor, což je při startování (hlavně v zimě) docela podstatné.  Na čištění kontaktů se mi osvědčil Ambersil.
0/0
23.2.2006 0:05

Honza13

Další bludy.
Svíčky se nesmí čistit ocelovým nebo měděným kartáčkem (jak radili v TV), protože se pokoví keramický izolátor. Svorky baterie se musí chránit před mastnotou (ne namazat vazelínou, jak radili v TV), mastný kontakt má vysoký přechodový odpor. Na tvz. mazání pohyblivých kontaktů lze použít speciální přípravek, ten však nemá s klasickou vazelínou nic společného.
0/0
22.2.2006 18:32

Honza13

Bludy.
Auta se mohou dotýkat plastovým nárazníkem nebo i kovem, pokud mají obě ukostřena stejný pól, dnes většinou mínus. Na pořadí spojování nezáleží, je jen třeba dát pozor na zkratování ještě nezapojených konců kabelů vzájemně nebo na kostru. Pokud se startuje jemně, nezáleží na tom, jestli motorem točí startér, kola nebo startovací klika.
0/0
22.2.2006 18:27

Profesor

Prosím vás
katalyzátor se píše s tvrdým "y". Nic se tam nelíže, ale probíhá tam katalytická reakce, prosím prosím
0/0
22.2.2006 15:59

regazzi

?
Jak je to s roztlacovanim dieselu PD, tam by to snad vadit melo, ne?
0/0
22.2.2006 11:11

Elektronek

Re: ?
Jako jestli rozvody nepreskoci? To asi ne, ale rozhodne z toho nebude mit radost spojka, diff, klouby atp, vzhledem ke kompresnimu pomeru a odporu ktery tento vyviji. Ale uprimne receno jeste jsem nevidel zmrzlyho naftaka, kterej by naskocil po roztlaceni. Minimalne to chce nejakou malou energii na zhaveni, jinak to muzes tahat na provaze za nakladakem a stejne to nechyti.
0/0
22.2.2006 12:10

aha

Re: Re: ?
V lete mi odesel u stareho Transita starter - v opravne mi jej vymontovali a zacali opravovat. Ja zatim jezdil bez nej - vzdy zaparkoval na kopecku a startoval rozjetim dolu. Vzdy naskocil okamzite. Cca 20 startu a vzdy bez problemu. Musi se hodne s citem.
Kdyby to chtel nekdo zkouset, tak pro uplnost uvadim - to auto je z roku 86 a vedel jsem, ze trochu riskuji. Navic bylo tou dobou 25 stupnu nad nulou. U noveho osobaku bych si to nikdy nedovolil.
0/0
22.2.2006 13:02

Pt

Jde nastartovat i diesel

Tak já mam Transita rok 93 a ten se starou baterkou pravidelně pod +5C naskočit nechtěl. Když ale bylo potřeba, tak se to dalo bez problémů roztlačit resp. roztáhnout na provaze, protože to chce déle točit motor. Poté šlapal bez potíží.

0/0
20.11.2007 18:21

Tomáš

Re: ?
Viděl jsem nafťáka, který při 25 pod nulou naskočil, ale to byla čtyřkolka s řetězy místo klasického rozvoďáku. Ale tu Avii potrápil pořádně :-))
0/0
23.2.2006 0:07

Killbilly

CLanek
Vubec tyhle navody ke starym vyrobkum sou huste.Auto sem kabelama startoval uz stokrat ale takhle ma clovek pocit ze to je neco jako start raketoplanu. nikdy me nenapadlo ze bych pritom mohl vajglem vyhodit karu do luftu....odchazim poucen o spravnem umisteni svorek
0/0
22.2.2006 10:11

von Kleist

Re: CLanek
No tohle rozhodne neni stary navod... vzdyt ty baterie na obrazcich maji jeden z nejnovejsich designu... a taky ta grafika... ale fakt je, ze je lepsi umistovat zaporny starovaci kabel na blok motoru, protoze zaporny pol starteru je v 99.9% pripadu pripojen prostrednictvim skrine prevodovky k bloku a elminuje se tak prechdodovy odpor baterie-kastle-blok. Ovsem u kabelu za 64.90 :o) to nema vliv, nebot jejich odpor je takovy, ze se pres ne dobre startovat neda, ty slouzi jen k tomu, ze se pomoci nich kratkodobe nastouchne baterka a pak jde vetsina proudu z ni, kdyz je tohle kratke nastouchnuti je vycerpano, opet to zdechne...
0/0
22.2.2006 20:48

Matematik

A ta cena na závěr
Na konci videa je cena za startovací kabely 120 Kčs. Přitom v TESCO je před vánoci měli tuším za 64,90 Kč. Konečně jasný argument proti tvrzení, že za socializmu bylo levněji :-)
0/0
22.2.2006 10:07

Luboš

Re: A ta cena na závěr
Osobně jsem kabely kupoval v BAUMAXu minulý týden za cenu 99 Kč a měli 3 druhy bral jsem nejlevnější, pro jarní start motorky "šestistovky" budou dost dobré.
0/0
22.2.2006 10:39

Svent

Re: Re: A ta cena na závěr
Ani na motorku, koukni na ten kabílek na svorce. Je to podvod, uvnitř je kabílek jak k autíčku na autodráhu. Proto je to tak levný. Tenkrat ty kabely byly jeste "poctivy"
0/0
22.2.2006 11:39

aha

Re: Re: Re: A ta cena na závěr
Kdyz davam kabelum hodne zabrat, tak se mi zacene spis kourit od svorek, nez ze by se kabel nejak vyrazne zahral. Na tech klipsnach je podle me nejhorsi kontakt a tudiz neproblematictejsi misto.
Kabely v reklame muzou byt sebevic tluste, ale ty svorky jsou dost mizerne.
0/0
22.2.2006 13:05

von Kleist

Re: Re: Re: Re: A ta cena na závěr
Svorky jsou taky problem, ale predevsim jsou osizene vodice... Ona med je hooodne draha....
0/0
22.2.2006 16:45

von Kleist

Re: A ta cena na závěr
To je pekna kravovina. Na kabelech za 65Kc se neda ani obesit natoz nastartovat... Seriozni startovaci kabel stoji nejmin o rad vice. Uvnitr tech super kabelu za 65Kc je neskutecne tenky dratek, zbytek je umela hmota. Prumer vodice seriozniho startovaciho by mel byt alespon 7mm. Ze zvonkace muzes mit "startovaci kabely" i za 10Kc a libovat si, jak jsou dnes veci skvele levne :o))).
0/0
22.2.2006 16:44

Matematik

Re: Re: A ta cena na závěr
To není krávovina, ale nejspíš obchodní strategie. Jako když Khon koupil od Roubíčka levně vagon svíček a pak si stěžoval, že nemají knoty. A Roubíček se ho zeptal: Khon, chtěj svítit nebo obchodovat? Jinak na těch kabelech v TESCO bylo uvedeno tuším 250 mA (nebo A?), každopádně to byla hodnota stejná jako na dražších kabelech v jiných prodejnách, takže by asi měly splňovat nějaké technické parametry (když ne pro startování, tak aspoň pro oběšení :-). Pokud ne, můžeme se ptát, kde asi udělali čínští(?) soudruzi chybu :-)
0/0
22.2.2006 17:15

von Kleist

Re: Re: Re: A ta cena na závěr
Zcela jiste tam bylo 250A. Ale 250A se da jednak napsat na cokoliv (viz. ruzne "stereo" veze od vietnamcu napajene z monoclanku s napisy 200W a sesti reproduktory, z nich dva byli zapojeny seriove a ostatni byly falesne :o)) a za druhe ten udaj je docela nic nerikajici, protoze proud 250A tam pri nejakem ubytku napeti protlacim vzdy, jde o to, jak velky ten ubytek bude... takze udaj, po kterem bych se mel ptat neni proud, ale odpor - ale ten zverejni jen seriozni vyrobce.... Proste to, ze je na kabelech napsano 250A a dokonce,ikdyz pri tech teoretickych 250A neskapnou, vubec neznamena, ze se pres ne da bez problemu nastartovat.... Implikace  velmi nizka cena->smejd proste plati a vzdy bude!
0/0
22.2.2006 20:13

1

Anketa
Stalo se někomu, že si při roztlačování něco zničil? Kastle se nepočítá .
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0/0
22.2.2006 9:31

xxx

Re: Anketa
Neznám nikoho a ani o konkretním případu jsem nikdy neslyšel
0/0
22.2.2006 9:34

Andee

Re: Re: Anketa
U mě totéž... ale kabely jsem si koupil, zas taková investice to není...
0/0
22.2.2006 9:48

Killbilly

Re: Anketa
Jo kamos na MZ 251 tlacenim povolil spojku to je asi tak jedine co me napada.
0/0
22.2.2006 14:28

cassul

Re: Anketa
Jo poškodil. Soused byl vyslán na vánoce pro tchýni, roztlačoval žigulíka a uhnal si kýlu a tichou domácnost, protože tchýni nedovezl.
0/0
23.2.2006 7:48

kdoasi

preskakovani remenu
Vi nekdo, proc by mel pri roztlacovani preskakovat rozvodovy remen? Neni to nahodou nejaka blbost? Jaky je rozdil ve startovani starterem a roztlacovani? Pro samotny motor (ne katalyzator) bych rekl, ze vubec zadny.
0/0
22.2.2006 9:18

Petr

Re: preskakovani remenu
Rozdíl je ve "zpřevodování". stačí si představit, kudy jde síla do motoru při startování a kudy při roztlačování...
0/0
22.2.2006 9:23

xxx

Re: Re: preskakovani remenu
Každopádně přes kliku. Nebo snad ne?
0/0
22.2.2006 9:30

MiHor

Re: Re: preskakovani remenu
no snad v kazdym pripade teprve klika toci s rozvody, takze se mi to zda taky jako blbost - to by se pak taky mohlo rict, ze se bude protacet cerpadlo chlazeni nebo alternator a to by byla stejna blbost - navic normalni motor se tezko potka protoze pist v horni fazi je porad hooodne daleko od ventilu v dolni - samozrejme to plati o motorech nikoli o pseoudomotorech typu 0,9l s dabelskym vykonem 37 kW (Fabie napr. :o) - vim o cem mluvim - moje 2litrova Omega mela pri vymene rozvody poskoceno o hodne zubu a byla vpoho i kdyz po vymene samozrejme tahala mnohem lip
0/0
22.2.2006 9:58

Killbilly

Re: Re: Re: preskakovani remenu
Tomu se rika "potkaly ventily" nemusi se realne poskodit ale uz je pak potreba rozebrat motor a stourat se ve spravne pozici kol. Ale aby se to stalo musel by odejit napinak.
0/0
22.2.2006 10:05

MiHor

Re: Re: Re: Re: preskakovani remenu
mno ... vim ze se rika ze potkany motor je skoda za x desitek tisic .. ja tam to auto nechaval asi pulden a platil jsem zhurba trojku za remen praci a jakysi kladky :o)
0/0
22.2.2006 12:58

Eksn

Re: Re: Re: Re: Re: preskakovani remenu
Tak to gratuluji, videl jsem ve svem motoru pekne pozohybanych 16 ventilu! takze keci o tom ze se to nemuze stat nejsou pravda
0/0
22.2.2006 14:03

Petr

Re: Re: preskakovani remenu
Trefa presne tim samym mistem, protoze u vetsiny motoru je ozubeni na starter umisteno na venci setrvacniku, a zjednodusene v tom samem miste pusobi spojka od prevodovky :) Takze roztlacovani je to same jako startovani, samozrejmne muze byt rozdil v sile a otackach na jake to roztoci motor.  A argument ze nezapalene palivo zacne horet v katu, pokud je dostatecne napeti pro to aby fachala elektricka pumpa proc by nemelo byt dostatecne napeti i pro zapalovani, moderni zapalovani funguji od nejakych 5-6V a to se el. pumpa jeste nechyta... 
0/0
22.2.2006 15:27

xxx

Re: preskakovani remenu
Je to jedno i s katalizatorem. Ke vstřiku paliva nedojde stejně dřív než dojde k výdoji na zapalovácí cívce. Osobne si myslim ze je to predsudek a preskoceni na remenu je oslovina.
0/0
22.2.2006 9:25

Elektronek

Re: preskakovani remenu
Samozrejme ze je to kravina. Ten starter roztaci setrvacnik stejne jako to pri roztlacovani roztoci spojka. Akorat dluzno priznat jistou TEORETICKOU pricinu, kterou by mohlo byt to, ze pri roztlacovani pustite spojku moc rychle, do rozvodu se prenese raz. Ovsem to bych spis cekal ze ten remen praskne a cekal bych to u motoru pred smrti, u kteryho by pri nastartovani starterem ten remen prasknul behem prvnich nekolika sekund chodu.
0/0
22.2.2006 10:49

Killbilly

Re: Re: preskakovani remenu
k rikam musel by uz byt slaby ci nefunkcni napinak
0/0
22.2.2006 14:29

Wero

Re: preskakovani remenu
přeskočí to protože při roztlačování se s motorem občas škubne a proto řemen přeskočí a jinak už jsem viděl rozlámanou vačkovou hřídel po takové nehodě ale kupodivu ventily a písty zdravý
0/0
22.2.2006 16:15

Jiri

Autor je kouzelník.
Autor je kouzelník. Nevím, kde chce získat ve vybité baterii vodík a nevím jak chce ten vodík získat při jejím vybíjení.
0/0
22.2.2006 9:13

Petr

Re: Autor je kouzelník.
:o)
po propojení startovacími kabely se vybitá baterie začne dobíjet...
0/0
22.2.2006 9:19

xxx

Re: Re: Autor je kouzelník.
Presne tak zacne se vyrovnavat potencial mezi nimi.
0/0
22.2.2006 9:32

Jiri

Re: Re: Re: Autor je kouzelník.
Ano, při nabíjení souhlasím ale rozklad vody v elektrolytu nastává AŽ při nabitém článku, je to jeden ze znaků  nabití a při napětí v síti automobilu k rozkladu vody téměř nedochází viz AKB se sníženou údržbou. Předpokládám že autor asi někde něco četl.
0/0
22.2.2006 10:53

JmJ

spravne vozidlo :-)
My co mame ta "spravna" auta, tak muzeme smele roztlacet ;-). Kat se neznici, bo neni a pisty s ventily se take potkat nemohou i kdyz je remenovy rozvod :-). A navic za poslednich 5 let sem roztlacel jen jednou, kdyz uhliky ve starteru odesly na vecnost.
0/0
22.2.2006 7:48

He?

Velký počtář
"průřez alespoň 16 mm2 (průměr asi 5 mm)" Jestlipak ten trotl vychodil alespoň ZŠ?
0/0
22.2.2006 7:12

Ikim

Re: Velký počtář
No zdá se, že ji nemáš vychozenou ty. pi * d^2 / 4, což vychází 19,6. Tak tady nemachruj. Jinak průměr by byl asi 4,5, když k tomu připočteš izolaci ...
0/0
22.2.2006 7:34

He?

Re: Re: Velký počtář
Tak jo, s tou izolací to vyjde...
0/0
22.2.2006 7:47

TomášM

Katalyzátor
je kravina v autě o kterou fakt nestojim. a rozhodně bych nedával prachy za její opravu. až se mi vysype nechám to vyndat a dědulovi na STKčku šoupnu pětikilo, ať změří jiný auto. blba nikomu dělat nebudu, to teda ne
0/0
22.2.2006 0:36

JiF

Re: Katalyzátor
Podle toho, co píšeš, ho ze sebe dělat nemusíš. Ty už jsi blb.
0/0
22.2.2006 0:40

FrantaV

Re: Re: Katalyzátor
Mozna, ale kdyz ctu ceny za vyfuky a nove katalyzatory, tak jsem docela rad, ze moje S130 takovou "vymozenost" nema. Nejdrazsi nahradni dil je motor za 5000,- Ekologie a ekonomie se nesnaseji, to je znama vec.
0/0
22.2.2006 6:12

Petr

Re: Re: Re: Katalyzátor
U nás v podzenmí garáži, když soused nastartuje svou obstarožní Š120, tak se spolehlivě spustí alarm a na zdech se rozsvítí nápisy "vysoká koncentrace CO, opus%tte urychleně garáž" 
Abych mu nekřivdil - neni sám. Ještě to dokáže jeden blb, co si z auta vyndal katalizátor a jeden s dieslem, co se z něj při startu vyvalí oblak sazí....
0/0
22.2.2006 9:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.