Diskuze

Škola řízení: Jak přežít smyk na silnici

V okamžiku, kdy se vůz na silnici dostane do smyku, netrénovaný řidič začne nesprávně brzdit a prudce otáčet volantem. Jak se v této situaci chovat, zjistíte ve škole smyku. Zvládnout auto i v krizových situacích není jednoduché. Dostatečně se to naučit je jen otázkou praxe. Ale ta většině řidičů chybí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

smk

25. 3. 2006 3:32
smyk s 4x4
Jeste bych rad zminil, ze kdokoliv jezdi se ctyrkolkou a dostane se do smyku (buh mu pomahej, ale opravdu se to muze stat), musi hlavne co nejrychleji SLAPNOUT NA PLYN! Pak je urcita sance, ze se pocitac opet chytne a smyk srovna - V opacnem pripade vam jiz neni pomoci a je to daleko horsi, nez smyk s predni nebo zadni napravou.
 
0 0
možnosti

Volant

19. 3. 2006 14:28
Clanek o hovnu
hlavne ze pan Kinkor udelal reklamu tem spravnym firmam
0 0
možnosti

Eric

24. 2. 2006 14:24
opravdu dobré rady...
V textu je tato rada: "...„Smyk zvládnete otočením volantu proti směru ujíždějící zadní části auta. Také musíte ubrat plyn a především nebrzdit," radí náš učitel.... U obrázku pak tato: "...Je nutné ubrat plyn a pokusit vybalancovat korekcí volantu, kterým točíme ve směru přetáčející se zadní části vozu. Je nutné reagovat rychle a volantem otočit na správnou stranu..." Dobré rady... Takže ve směru nebo v protisměru?
0 0
možnosti

Landy

24. 2. 2006 23:42
Re: opravdu dobré rady...
záleží na tom, jestli je poháněná přední nebo zadní náprava
0 0
možnosti

CeSest

24. 2. 2006 14:19
nacvik
pokud si chcete nacvicit smyk bez nebezpeci a mate odpovidajici vybavu (PC, slusnej volant, 3 pedaly) zkuste Live For Speed (http://www.liveforspeed.cz) Simulace samozrejme neni 100%, ale pro nacvik základních návyků je to dobry. a pak hura na zasnezene parkoviste (JEN SI PROBOHA NEMYSLETE ZE KDYZ NA POCITACI VYBERETE SMYK VE 150KMH TAK TO ZVLADNETE I V REALU!!!)
0 0
možnosti

Flig

24. 2. 2006 12:47
Smyk...
Jak rika jeden soutezak: "Smyk? No proste to neres. Musis to drzet, drzet, drzet!" :-D S civilnimi vozy tuto metodu ovsem nedoporucuju :-)
0 0
možnosti

Shperhock

24. 2. 2006 11:16
Mírně přidávat plyn
Jezdím s Favoritem a nejlíp se mi osvědčilo si před zatáčkou zpomalit a v zatáčce mírně přidávat plyn. Jet jen se sešlápnutou spojkou, tak se mi stávalo, že když bylo prázdné auto (čili lehký zadek), tak se na sněhu dostávaly do smyku zadní kola.
0 0
možnosti

a

24. 2. 2006 12:07
Re: Mírně přidávat plyn
Já tu spojku nemám - "šlapací" auta nevedu. Jak se chovat s automatem?
0 0
možnosti

cybercub

24. 2. 2006 11:12
zemřeš
nauč se řídit
0 0
možnosti

Ilona

24. 2. 2006 10:52
proc spojku
Muzete mi prosim vysvetlit, proc se pri smyku ma vyslapnout spojka?
0 0
možnosti

Petr.

24. 2. 2006 11:10
Re: proc spojku
Když sešlápneš spojku tak vyřadíš pohodn. Auto se trochu houpne na předek a tím se chytnou kola na přední nápravě. Tj. pomůže to k tomu, aby šlo auto zatočit. U zadní poháněné nápravy navíc při vyšlápnutí spojky netlačí kola auto mimo vozovku.
Tohle platí většinou v případě, kdy se při zatočení utrhne předek a auto jede mimo silnici. Při smyku z odstředivé síly (při projíždění zatáčkou) to chce spíš kontra volantem a ubrat.
Vše ale funguje při dodržení rozumné rychlosti a na něčem, čeho se mohou chytit kola. (Tj. zimní vzorek). Když pojedete rychle, nebo na ledu nebo na letních dá se jen modlit.
0 0
možnosti