Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Asijská auta udeří na Evropu, Hyundai plánuje útok z Česka

Už na začátku ženevského autosalonu je zřejmé, že evropské výrobce aut nečekají na jejich kontinentě lehké časy. Souboj o klienty dramatizuje zejména nástup asijské konkurence, především z Japonska a Koreje. Tamní automobilky na evropském trhu čím dál víc posilují. V Ženevě je to víc než patrné: prakticky všechny asijské značky na něm předvedly novinky, kterými chtějí přetáhnout evropské zákazníky od zavedených značek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rebbe

Můj Nissan
byl na petrolej, měl 65 PS a jmenoval se Bluebird. Auto k neroztrhání, na Rodosu mi známý taxikář tvrdil, že s tím autem najel 380 tkm bez oprav na motoru. Můj měl jenom 120tkm, když mně najel zfetovaný Turek a auto skoro roztrhl napůl. Odtáhli jsme toho Bluebirda do Česka (ten kamíkazé byl z Mnichova) a můj mechanik mínil, s tím se nedá už nic udělat. Auto bylo teprve 6 roků staré, ale na těch trhlinách bylo vidět, že je v prazích a ve dveřích už hodně zkorodované. Jinak mám jako hlavní vozidlo už od 1982 Mercedesa, 220/8, W123, W124, dnes W210, pětiválec s 170 PS. Po 6 letech se objevují první drobné koroze, u zámku na zadních dveřích, na kapotě po kamenech. Jeho předchůdce, 250DT, neměl ani po 13 letech nejmenší nálet rezu. Ceny náhradních dílů neznám, žádné jsem nepotřeboval, pokud nejde o filtry nebo brzdové destičky.
0/0
7.3.2006 21:48

Killbilly

Mno
je jasne ze se tim padem vubec nepocita s tim ze by u nas mely platy a zivotni uroven do budoucna nejak rust,protoze sazeji na nase nizke mzdy! no myslim ze asi maji pravdu,ale aspon to preju skodovce at ztrati trochu toho sveho monopolu.
0/0
5.3.2006 11:37

Nissanforever

Re: Mno
By mě zajímalo, co udělá škodovka až se na trhu objeví nové, vybavené a cenově dostupné vozy srovnatelné, ne-li lepší kvality a v pěknějším kabátu?
0/0
5.3.2006 16:49

Killbilly

Re: Re: Mno
Bud snizi svuj monopolni zisk,nebo zkrachuje,nebo tovarnu zavre a prestehuje do ruska :)
0/0
6.3.2006 8:59

Banjo

Re: Re: Re: Mno
Kdepak do Ruska, v Číně už to rozjíždějí.
0/0
16.3.2006 10:46

PeTe

Thyronx
Mam pocit ze ty americke automobilky maji momentalne vetsi problemy nez evropske. Tim samozrejme nevylucuji ze i v Evrope nastane behem par let krize. Ale myslim ze nejvetsi krize ceka spis zapadni Evropu tj. Peugeot, Citroen pripadne VW v Nemecku.
 
 
0/0
3.3.2006 9:32

rebbe

Re: Thyronx
V Americe zaspali zvyšování cen nafty, dnes je i méně inteligentnímu Američanovi jasné, že s autem, jehož spotřeba je přes 20 litrů nejlepšího benzínu na 100 km (tam ještě mluví o gallonech a mílích) toho už moc nenajezdí. Tato monstra začínají být neprodejná, kupují se evropské vozy s pouhou třetinou spotřeby. Zde má Toyota, Nissan, BMW, Audi, Mercedes a VW ještě dlouho zajištěný odbyt, na úkor Dodge, Fordu atd. Hyundai má také dobré šance. Ale pozor, nejde jenom o vzhled, sílu motoru atd., ale i o životnost, ne každý vymění své auto každý rok. A ceny ojetin jsou zpravidla dány i náklady na údržbu. Česko má jednu zvláštnost, obliba Renaultů a Peugeotů se vymyká z evropských měřítek, zde patří tyto vozy do kategorie Fiat a pod.
0/0
5.3.2006 9:35

balalajka01

už aby to bylo
konečně si normální lidi s průměrnýma příjmama a s malýma dětma budou moct koupit nové auto a nebudou se muset zadlužit na 10 let dopředu a nebudou muset jenom poslouchat stesky ze Škodovky, že auto fakt nejde vyrobit levněji...
0/0
3.3.2006 9:18

rebbe

Re: už aby to bylo
Možná si děláš marné naděje, ty všechny airbagy, počítače, klima, navigace atd. udělají i z nejlevnějšího vozu luxusní káru. Snad by se našel kompromis mezi bezpečností a ekonomií, který by i dnes vyhovoval, třeba jako Logan. V Česku je velký trh pro kvalitní vozy s tříletou zárukou pod 200 tis. ten je ještě velmi slabě obsazený.
0/0
5.3.2006 9:42

briza

Jeste se maji co ucit.
Design by uz celkem usel, motory porad nic moc a bezpecnost :-/ ... http://news.auto.cz/bezpecnost/euro-ncap-alfa-159-hyundai-tucson-kia-cerato-peugeot-207-suzuki-sx4.html
0/0
3.3.2006 8:45

Fitipaldi

Re: Jeste se maji co ucit.
No to už taky není pravda. KIA RIO 1.4 benzin je v porovnání s ostatními na špici . 1.5 DCi je úplně na špici-výkon 81 kW Euro 4 - to nenabízí nikdo.
0/0
3.3.2006 9:30

briza

Re: Re: Jeste se maji co ucit.
Tak ono neni problem dostat z mensiho objemu vyssi vykon. Otazka je co na to spotreba, emise (tady jsou nastesti ty normy) a zivotnost.
0/0
3.3.2006 9:51

Fitipaldi

Re: Re: Re: Jeste se maji co ucit.
Těžko říci jaká je reálná spotřeba u 1.5DCi, ale podle normy prum. 4.6/100. Emise, viz. předchozí informace Euro 4. Životnost nevím, ale u nafťáků obvykle vyšší než u benziňáků, citlivým zařízením u všech přeplňovaných motorů je turbodmychadlo. Motor musí projít šetrným  zahřívacím procesem na provozní teplotu a pak teprve využívat celý potenciál motoru.
0/0
3.3.2006 13:12

Ajvn

Re: Re: Re: Jeste se maji co ucit.
Spotreba je u tehle dCi-motoru bezkonkurencni, o tu bych se nebal. S takovym motorem muzes jezdit realne pod ctyri litry bez problemu, zivotnost je otazka, zkusenost mam se slabsi 60kW variantou a po 126tis. km byl jediny motorovy problem s turbem. Co bude po 200tis., cert vi, ale jsem realista .. stejne "bezudrzbove" jako stary atmosfericky diesel to uz jen kvuli plnicim tlakum byt nemuze. Cas ukaze.
0/0
3.3.2006 13:30

MB

Re: Jeste se maji co ucit.
Je zajimave, ze kdyz se daji vedle sebe hodnoty jako design, motory a bezpecnost, prvni co kazdeho zajima jsou motory a spotreba a to, ze mate v takovem aute o nekolik procent nizsi sanci na preziti pri bouracce, nad tim se nikdo nepozastavi. V dnesni dobe 3 hvezdicky? Nj, nekde se ta nizsi cena musi projevit.
0/0
3.3.2006 19:08

TECH

CLO
Se zavede clo a máme to pořešený
0/0
3.3.2006 8:17

briza

Re: CLO
Pro auta vyrabena v zemich EU zadne clo nezavedes.
0/0
3.3.2006 8:42

Jirka-Praha

souhlas s thyronxem
puvodni evropsky automobilky budou mit velky problemy a min jedna z tech velkejch samostatne myslim neprezije.. a to je zatim jen japonsko a korea...
pockejte az  technologicky pokroci cinsky automobilky- ani bych se nedivil kdyby koupili nakou automobilku v evrope kera ma problemy aby to trochu urychlili.. rover taky urcite nekupovali kvuli budovam...
a viteze se na to docela tesim  chce to trochu cerstvej vitr do evropskyho auto prumyslu
0/0
3.3.2006 7:37

Thyronx

Zasoby u vyrobni linky..
Moderni zavod jako je ten nas ma zasoby u vyrobnich pasu na 20 minut !!! Nektere dily dovazime i z Kanady ci Mexika.Organizace prace musi klapat lip nez svycarske hodinky. KAZDE auto na vyrobnim pase ma uz adresata (prodejnu ktera si ho objednala). Tedy s presnym vybavenim, barvou,prip stresnim oknem,barva interieru. Cena,vybaveni,adresat,jsou na samolepce na oknu u spolujezdce. Zaruka je 3 roky nebo 55,000km.Bez dohadu od predniho po zadni naraznik. Prodejna dava nekdy plnou nadrz benzinu, nekdy prida nekolik vymen oleje zdarma, ...
0/0
3.3.2006 4:14

Thyronx

Kdyz jde o existenci...
a kdz jde o existenci automobilek v silne konkurenci, tak podobne jako vsechny 3 americke - se pak prodavaji auta s minimalni marzi, a na pujcky financovane automobilkou s nulovym urokem i na 3 az 5 let. Hledaji se uspory, socialni vydobytky jdou vite kam? A maka se treba 12 hodin a 7 dni v tydnu, kdyz jde vuz na odbyt. Kdyz se automobilka zavira tak jako v USA: do 2 tydnu po poslednim vyrobnim dni, jsou tam jen hole zdi.A ze jsem jich tu uz par videl... Prvnim priznakem krize byva nadvyroba aut. Musi se s cenou dolu, a postupne zavirani zavodu. My ve Fordu ted mame flexibilni karosarny a tady jakykoliv zavod je schopen behem 14ti dnu,najet na jakekoliv vozidlo znacky Ford. To znamena, ze delame ted v nasem zavode Ford Expeditions a Lincoln Navigators a behem 14ti dnu muzem delat Focusy, nebo trucky F-150..
0/0
3.3.2006 4:07

MB

Re: Kdyz jde o existenci...
Mohl by ses trochu rozepsat o te flexibilite karosarny? Myslis tim konkretneji svarovnu? Tzn. ze do 14dnu zvladnou prevezt svarovaci pripravky z jedne tovarny do druhe? Nebo jak jsi to myslel? Diky
0/0
3.3.2006 19:10

Thyronx

Prevalcuji...
Japonci a Korea evropske automobilky doslova prevalcuji. Duvod? Socialni podminky zamestnancu delaji nemecka auta drahymi, kvalita Opelu a VW dokonce i Mercedesu klesa. Technicky (i technologidky a produktivne) a kvalitou jsou Toyoty neprekonatelne, Nissan se peclive uci, Hyundai uz dnes ma v kvalite ve svete respekt, a zaruka na jejich vozy jsou minimalne 3 roky (nektere podstatne delsi). Skodovka dava zaruku (udajne) jen 2 roky. To je ostuda. Nastane obrat i v kvalite servisu a pojistovnach.: Jakekoliv dohadovani pojistovny a klienta o zaplaceni zarucnich oprav je nemyslitelna. V silne konkurenci ( podobne jako u nas v USA) vyhravaji nejlepsi a nejsilnejsi a na konci predevsim zakaznici. Toyota je vzor v kvalite pro VESCHNY automobilky sveta. Ano i pro vsechny americke.
0/0
3.3.2006 4:00

Tuning

Octavia Tuning
http://www.skodaoctavia.cz nejlepší je octavká Octavia Tuning
0/0
2.3.2006 22:32

DaM

Re: Octavia Tuning
Jasne, koupit Octavii 1.4, dat na ni sto kilo plastu, padesat samolepek a ctyri anteny. To pak jede a brzdi o sto procent lip, co? :-))))
0/0
4.3.2006 14:52

Bajeasar

Hlavně zachovat odstup...
Prosím Vás, i kdyby každá česká vesnice měla za humny továrnu Hiunday, nezapomínejte, že nás se to vůbec netýká. Pořád je to nějakej Hiunday, která má svůj zisk, ze kterýho já mám h... Daně? Chá. Než jim skončí období daňových úlev. Už tady dávno nebudou.
0/0
2.3.2006 21:54

melkor

Re: Hlavně zachovat odstup...
Levopis ani nema cenu komentovat, ale alespon byste se mohl podivat, jak se pise nazev te automobiky :-(((
0/0
3.3.2006 16:34

cb

Hyundai planuje
utok z Ceska nebo utek z Ceska?
0/0
2.3.2006 21:52

Tom-77

Pokud se Evropa
neprobudí tak nás asiati pohltí.......
0/0
2.3.2006 20:58

bla

Re: Pokud se Evropa
Ať si pohltí! Mě je to fuk!
0/0
2.3.2006 23:32

hans v koutě- korejec na střeš

Re: Pokud se Evropa
Alespoň někdo vyžene ty arogantní němce.
0/0
3.3.2006 8:41

rebbe

Spojenci
Hyundai a Kia už získaly německé zákazníky líbivým vzhledem a nízkými cenami. Kritické to bude teprve, až dosáhnou kvality srovnatelné se Škodou, VW a Toyotou. Zkušenost říká, že se auta budou nabízet levně, na náhradních dílech pak firma vydělá víc, platí pro všechna asijská auta. Opačnou strategii měl třeba Fiat, auta byla spíš za srovnatelné ceny s konkurencí, náhradní díly však podstatně levnější. Jak Kia, tak Hyundai, Nissan a Toyota korodují v našich podmínkách spíše nadprůměrně, proto je zpravidla jejich ekonomická životnost ještě stále pod srovnatelnými evropskými vozy.
0/0
2.3.2006 20:10

clovekJK

Re: Spojenci
Já sice nejsem německý zákazník, ale mě si Hundai získal hlavně v poslední době. Pokud jde o vzhled, nepochybně udělali obrovký skok dopředu. Jak je to s poruchovostí nemohu soudit, ale porovnávat kvalitu Toyoty se Škodou je asi malinko úlet. Koroze? No nevím, jestli je tohle zrovna strašák, kamarád měl 3 roky Oktávku a byla to docela síla. Nemluvě o Fábii na které měla moje známá tak nekvalitní lak, že auto vrátila ještě v garanci.
0/0
3.3.2006 1:14

El

Re: Spojenci
No nevím co myslíš, já mám 10 let starý Nissan a za tu dobu jsem na něm neměl jedinou poruchu a korozi neí ani stopy, když vynechám výfuk. Jestli se Evropa nepoučí jak se dělají kvalitní auta co něco vydrží, tak může jít do háje.
0/0
3.3.2006 8:45

Mára

Re: Re: Spojenci
Zásadní problém je v tom, že se všichni snaží dostat auta do kategorie spotřebního zboží. Pokud se mi po třech letech rozbije mobil, tak si prostě koupím nový, protože cena skutečně odpovídá ceně spotřebního zboží. Televize, DVD, mikrovlnka to stejné. Ale auto za půl mega si po pěti letech nové nekoupím. Od auta chci, aby vydrželo. Jak je možné, že v USA jsou ceny tak (relativně) nízké. Levnou pracovní silou to asi nebude. Prostě v USA auto skutečně spotřební zboží je. A pokud Číňani, Korejci nebo japonci konečně dotlačí Evropské automobilky k normálním cenám, tak já jim budu jen fandit a podporovat je
0/0
3.3.2006 9:35

Ef

Re: Re: Re: Spojenci
Tady bych se trochu zastal evropských výrobců, kteří jsou doslava rukojmími odborů a daňovýho zatížení Evropské socialistické unie.
0/0
3.3.2006 10:33

MB

Re: Re: Re: Re: Spojenci
Presne. Pokud budou napr. u VW pracovat jako do ted "par" hodin tydne hromady lidi, coz se nastesti nyni snazi zmenit (ale ty odbory...), tak nemuzou jit s cenou dolu, ale konkurence je k tomu driv nebo pozdeji stejne dotlaci...
0/0
3.3.2006 19:03

MB

Re: Re: Re: Spojenci
Mas castecne pravdu. Pravdou ale take je, ze ty americka auta uvnitr vypadaji jako spotrebni zbozi. Viz. nyni k nam dovazena Corvetta. Skvela cena, ale desna kvalita interieru a technicky take zadny zazrak. A v tom je asi castecne jejich tajemstvi nizke ceny, coz se me zrovna moc nelibi.
0/0
3.3.2006 19:05

Fanos

Re: Spojenci
Co to meles? Mam Toyotu 10 let,najeto 200 tis.km a vubec nekoroduje. Nejsi od VW?
 
0/0
3.3.2006 9:44

Brebentil

Re: Spojenci
Radeji se podivej na 10 let starou skodovku, jak vypada jeji lak.....
0/0
3.3.2006 12:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.