Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letošek je rokem čtyřproudovek a nejdelšího dálničního tunelu

Jezdit autem po Česku bude od letošního roku o poznání pohodlnější. Česká síť dálnic zhoustne jako nikdy předtím a přibude více než 80 kilometrů dálnic nebo rychlostních silnic. "Je to víc než kdykoliv předtím. Takové množství nových kilometrů jsme ještě neotevírali," říká šéf Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman. A ve stavění silnic se nepřestane ani letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Killbilly

chachacha`
severomoravska metropole pry bude mit spojeni.a to jako kdy?obavam se ze to neudelaji nikdy,navic budovat cesty se 2 pruhy v kazdem smeru je smesne,podivejte se jak D1 absolutne nestiha,nam tady pres frydek centrem mesta projede tusim 40000 aut denne,dalnice v nedohlednu,a hlavne sice se sypou miliardy do dalnic ale na udrzbu normalnich cest se nejak zapomelo,cesty zde se daji povazovat za temer nesjizdne,na nekterych usecich uz neni zadna deka jenom diry a nelze je projizdet rychleji nez 10kmh(a to je prosim mezinarodni silnice 1. tridy,hlavni tah na sever a vychod evropy)ale o tom v praze asi neslyseli. No dekujeme vlade ze kdyz nam sem nemcouri presmerovali ten transit ze tak rychle a operativne podnikla kroky ktere by to vyrusily-tedy ze nepodnikla temer nic,pozde a jeste je to beztak zkorumpovane az na pudu.hu byt motoristou zacina byt nocni mura
0/0
5.3.2006 11:47

Tom_Tom

4 proudove ?
Nejsem odbornik,ale domnivam se, ze na dalnici jsou proudy 2 - jeden tam a druhy zpet. To co autor mysli v nadpisu jsou spise jizdni pruhy.....
0/0
4.3.2006 22:16

Martin

Re: 4 proudove ?
Ledaže by se jezdilo ještě zprava doleva :-))
0/0
4.3.2006 22:26

Tom_Tom

Re: Re: 4 proudove ?
Presne tak :-) Ironie osudu, ze si vyberou nepresnost do nadpisu... Nastesti si autor vybral povolani novinare, kde na detailech  tak nesejde.. U chirurga by to bylo neprijemne :-)
0/0
4.3.2006 22:44

Jakub

PODĚLAJ NA CO ŠÁHNOU
No koukám na tu mapu a vidím, že všechno tak akorát se pěkně zmrcasí, krásně se naplánují silnice a příroda si může trhnout ...jak přirozené pro člověka a jeho pohodlí...NÁHODOU CO KORIDORY MIGRACE ZVĚŘE, TO NIKOMU NIC NEŘÍKÁ, to že si pěkně rozparcelujeme republiku přeruší migraci zvěře tím pádem zdegeneruje, TO NIKOHO NEZAJÍMÁ, HLAVNĚ ŽE PŘIJEDEM NĚKAM O DVACET MINUT DŘÍV, TO JE TEDA HROZNĚ DŮLEŽITÝ
0/0
4.3.2006 20:27

Werr

Re: PODĚLAJ NA CO ŠÁHNOU
Ano, protoze je priroda dulezita tak se pro jeji ochranu stavi dalnice a rychlostni komunikace. Nejde o to, ze nekde budeme o par minut drive. Ale plynula jizda, i kdyz vyssi rychlosti, produkuje mene skodlivin nezli neustale meneni rychlosti po okreskach. Toto bohuzel ekoteroristi nejsou schopni pochopit. Pro zver se dela take dost, na rozdil od ignorantske bolsevicke stavby se nyni na dalnicich za nemale penize buduji mosty apod. pro zver. Ze tyto mosty zver najde a vyuziva je jiz overeno. Takze nez vyprodukujete takovou blbost tak si napred zjistete jak to je ve skutecnosti.
0/0
4.3.2006 21:51

Martin

Re: Re: PODĚLAJ NA CO ŠÁHNOU
Tak jsem to ani nemusel psát :-) Správně!
0/0
4.3.2006 21:58

Martin

Re: PODĚLAJ NA CO ŠÁHNOU
Je hezké, že se zajímáte o přírodu, pane Jakube, ale než tady pohaníte Ředitelství silnic a dálnic, zajděte se mrknout na jejich stránky a prohlédněte si videa o stavbách nových úseků. Například na dálnici přes České středohoří budou mosty pro migraci zvěře! Takže nevidím důvod, proč by se mělo cokoliv degenerovat. Vy asi žijete ještě za dob totality, kdy se D1 stavěla příroda nepříroda. Dnes tohle už dávno neplatí, například plzeňský obchvat byl kvůli ekologům protažen o dva roky. A stojí to za to, skoro nepoznáte, že tam vede, bydlím kousek. Mimochodem právě dálnice budou v příštích letech znamenat pro naši zemi ohromný výdělek, jestli se konečně schválí to mýtné. Také proto se dálnice staví, nejen pro Vaše pohodlí!! Takže ještě jednou: Než něco kritizujete, zjistěte si, co kritizujete!!
0/0
4.3.2006 21:57

Stanislav

Re: PODĚLAJ NA CO ŠÁHNOU
Když už máte tak rád zvířátka, jakou cenu mají pro vás ona zvířátka, co chodí po dvou a cestou po I/8 mají u silnice křížky?
0/0
5.3.2006 0:57

regazzi

Re: PODĚLAJ NA CO ŠÁHNOU
Typický názor typického ekologa.  Vy jste fakt úplně spletený........nebo placený?
0/0
6.3.2006 16:32

mk007

A co já?
Bydlím na silnici 1. třídy, kamióny mi jezdí 20 cm od oken, tak jednou denně mi nějaký umělec zavadí o dům. Mám dopis z roku 1982, že můj dům nechtějí, neb bude obchvat. Loni mi řekli , že tak za 30 - 50 let.
Děkuji SOUDRUZI !!!!
0/0
4.3.2006 19:22

Antipražák

Pragocentrismus
Proč musí všechny dálnice c čechách být do Prahy? Je to zbytečné a drahé!
0/0
4.3.2006 18:11

prazak

Re: Pragocentrismus
Protoze je v okoli Prahy nejvetsi obchodny a tudiz i dopravny ruch.
0/0
4.3.2006 18:32

tmx

Re: Pragocentrismus
To, že si ještě nikdy nebyl v Praze, neznamená, že tam nikdo nejezdí! =)
0/0
4.3.2006 18:54

misula

Re: Pragocentrismus
Tvůj příspěvek jsem vůbec nepochopil.Chtěl jsem ti jen připomenout že hlavní město čr(česká republika) je Praha
0/0
4.3.2006 19:31

Werr prazak

Re: Pragocentrismus
No taky bych byl radsi kdyby temer vsechny dalnice nebyly do Prahy. Kdyz neni okolo Prahy obchvat tak je to pro Prahu docela utrpeni. Bohuzel/bohudik navrh J.A. Bati z 30 let neprosel. Jeho dalnice z Nemecka by vedla desitky km jizne od Prahy, prochazela Zlinem (jak jinak) a pres Slovensko vedla do Ruska. Kdyz se zacalo jeste pred valkou stavet byla to dnesni D1 z Prahy. I Navrh nemecke protektoratni dalnice pocital s nekolika dalnicemi do Prahy. Po valce se ve stavbe nepokracovalo az do roku 1968 kdy byla stavba D1 obnovena.
0/0
4.3.2006 22:07

Volant

Proc?
je km dalnice v CR sakra drazsi nez v zapadni Evrope. Nizsi mzdy, nizsi cena surovin...presto vysledna cena je vyssi......to si zase nejaky sockoprasata hrabou do kapsy
0/0
4.3.2006 16:48

Dave

Re: Proc?
nebo nejakej manager z ODS nebo jinej tunelar a radobykapitalista, zkus se mrknout, kolik stoji dalnice v italii nebo v chorvatsku, takhle by to tady dopadlo s ods
0/0
4.3.2006 18:19

Werr

Re: Proc?
Jednim z duvodu jsou ekoteroriste jako Judr Petr Kuzvart, Deti zeme, Hnuti duha apod. Kteri zcela bezduvodne napadaji kazdou stavbu (Kuzvart i zeleznici takze to opravdu neni o ekologii), prodluzuji ji a prodrazuji. Ekoterorista a ekolog je rozdil, mezi ekology se radim i ja ale jsem pro stavbu dalnic pokud se dodrzi urcita pravidla ochrany prirody, ekoterorista je proti apriory a rekl bych ze z jinych duvodu nez je ochrana prirody. Pokud jde o cenu stavby jako takove tak uz take neni tolik pravda, ze dalnice jsou predrazovany, uz tu funguji urcite mechanismy ktere nasazuji realne ceny stavby, toto se napr. projevilo u jizni casti obchvatu Prahy ktera se tento rok zacne stavet.
0/0
4.3.2006 22:27

gallas

dálnice
dálnice praha- víden je potřeba, ale kdo pomuže  posázaví.  stavbou dálnice bude dosud neporušená krajina zničena.   
0/0
4.3.2006 16:37

davexx

Re: dálnice
Ono by možná bylo lepší vybudovat dálnici Praha - České Budějovice - Linz, od tama už je dobrá dálnice i na Wien i na Salzburg, Passau ...
0/0
4.3.2006 16:42

Rebel

Re: dálnice
Jo, to je pravda. Skoda je ze dalnice ma Sazavu protinat mezi Kamenakem a Pikovicema, to je rekl bych ten nejkrasnejsi usek ktery tam je. Nevim proc neni mozna varianta mezi Davli a Pikovicema (pravda, tam na levem brehu Sazavy prekazi Hradistko), nebo kousek nad Kamennym privozem - tam by se vtestnat urcite dala. Jinak, fanaticky odpurce dalnic rozhodne nejsem, nevadi mi treba to, ze Prazsky obchvat povede necely kilometr od meho domu, to vitam - na rovnych polich kam az oko dohledne dalnice nic nepokazi. Ale tak peknych a nedotcenych mist jako je techto par kilometru Sazavy uz moc nezbylo, a je skoda ze se o ne prijde.
0/0
4.3.2006 16:58

Queribus

Re: Re: dálnice
Podobný problém je dálnice (R35),která má protínat Český ráj
0/0
4.3.2006 17:13

tbc

A co železnice?
Stát dává miliardy do silnic, ale je tam jen malá zmínka o železnicích, přitom - podívejte se třeba do Švýcarska, jak to tam funguje - pokud někdo jede daleko, vždycky použije vlak, protože je daleko pohodlnější a rychlejší. Nepotřebujeme Pendolina, jejich starý lokomotivy taky jezdí 150, stejně jako naše, potřebujeme koleje, které to zvládnou. A lidi, který na to neserou, ale to je jiná kapitola...
 Každopádně po zkušenosti ze Švýcarska jsem pro služebku z Práglu do Plzně použil vlak místo busu - už teď je lepší. Cena 155, bus 2x80=160, vlak 1:30 až 1:45 (R, dle zastávek), bus 1:40, vlak + prostor pro nohy a notebook, pro společnost i společenské hry. Vlak i bus mají přímou cestu.
Takže jen tak dál vlaky.. měli by si to politici uvědomit, dálnice nás nespasí.
P.S.: nejsem "takyekolog", ale koukněte se taky na vliv na ŽP
A jen do mě ;-)
0/0
4.3.2006 12:51

st

Re: A co železnice?
nesmysl. neni ekonomicky ztratovejsi dopravy nez osobni vlakova doprava.. tam kde normalne staci kus asfaltu, par semaforu, autobus a jeho ridic, tam musis mit u drahy zeleznici, spoustu lidi jenom okolo k zajisteni chodu (vypravci, ti co ti stipaji listky,...) k tomu vsemu odbory. o nejake ekologii take nemuze byt rec: kde se vyrabi elektrina na provoz? no prece v uhelnych a jadernych elektrarnach.. navic z ekonomickeho hlediska neni mozne vytvorit (nebo je to slozite) konkurenci na systemu zeleznic. osobni zeleznicni doprava patri do minuleho stoleti a tam mela i zustat.
0/0
4.3.2006 16:18

Queribus

Re: Re: A co železnice?
Osobní železniční doprava,jak jí provozují ČD,patří do minulého století,ale jde to i jinak! Ale to by se muselo chtít...
0/0
4.3.2006 17:08

student

Re: Re: A co železnice?
Stačí kus asfaltu - no nevím, já myslím, že vybudování 1 km dálnice není o moc levnější, než 1 km koridoru, možná spíš naopak...
Spoustu lidí k zajištění chodu - při návštěvě Německého regionu Rheinneckar jsem si všiml, že jsou cca 60km trasy dálkově řízeny. Ti, co štípají lístky, taky potřeba nejsou, už i na ČD se nasazují elektronické "štípače". Stačí občas revizor, stejně jako v MHD.
Elektřina se dá alespoň vyrábět z ekologických zdrojů, co ekologického uděláš z ropy ?
V zahraničí je i přeprava cestujících výdělečná...
0/0
4.3.2006 20:06

Martin

Re: Re: A co železnice?
Vy se tu hádáte, co je lepší... Ano, momentálně je lepší silnice, i přesto, že je mnohem nebezpečnější a náchylnější na změny počasí, ale do budoucna se s železnicí prostě musí počítat, jinak budou muset být ty dálnice ne čtyř ale šestiproudové. P.S.: Český dráhy nenávidim, je to jeden velkej hnus, kterej funguje jen díky státu... ale pro budoucnost budou potřeba.. Co takhle to někomu prodat jako Telecom?? :-))
0/0
4.3.2006 22:25

BONO

Re: Re: A co železnice?
Další nesmyslný výplod, někoho kdo tomu vůbec nerozumí. Reagovat na každou vaši pitomost nemůžu, protože co věta to blábol, můžu vám jen doporučit, zkuste si něco o žel. dopravě přečíst, než něco řeknete.
0/0
4.3.2006 23:15

Budejcak

Pha-CB
Ja bych radsi videl dalnici do CB ...
0/0
4.3.2006 12:44

Lukas

Re: Pha-CB
Hm, to asi víc lidí... snad se aspoň naše děti dočkaj...
0/0
4.3.2006 13:16

Lukas

Re: Pha-CB
Když se ve volbách zadaří, tak se otevře brána soukromému kapitálu a aspoň úsek Tábor-Budějovice-Linz by mohl být už brzo hotov. Vše je připraveno, čeká se na peníze... Špidla sliboval dálnici do 2010 teď je jasný, že nejdřív 2020 (pokud se nezmění vláda)
0/0
4.3.2006 13:22

Lukas

Re: Pha-CB
A jestli chceš vidět dálnici přes jihočeský kraj - tak www.ceskedalnice.cz  je tam video vizualizace ! na real dálnici si musíš ještě hódně dlouho počkat !
0/0
4.3.2006 13:23

Pipin

CENA?
zajímalo by mě, proč je cena jednoho km dálnice v ČR o tolik vyšší než v jiných státech. O tunelech nemá cenu hovořit(viz Mrázovka), to jsou prostě "tunely"
0/0
4.3.2006 11:49

D3

D3
Mě zajímá D3 z Prahy do ČB.Máte informace jak to s ní vypadá.Co kde kdy a za kolik.Problém prý je v Posázaví,hlavně tam za ně kope a celý to brzdí slavný exeurokomisař Miloš Kužvart.
0/0
4.3.2006 11:16

Lukas

Re: D3
Problém D3 byly a jsou peníze... Když budou peníze tak to půjde... A dálnice přes posázaví bude, jinak to ani nejde... nejde to udělat k D1, protože mirošovickej úsek by to kapacitně neusnesl (nebot D3 k sobě natáhne hodně dopravy) a rozšiřovat ho na osmipruh by stálo ohromný peníze...
0/0
4.3.2006 13:15

schimir

D1
Osobně si myslím, že priorita číslo jedna je jasná. Dálnice a rychlostní silnice. Je nutné vybudování všech plánovaných tras v dohledné době. Uleví se tím především D1, která je přetížená. Zklidní se provoz na ostatních komunikacích, protože trasy Praha - Hradec Králové, Liberec - Hradec Králové nebo Praha - České Budějovice jednoznačně nevyhovují kapacitě provozu.
 
Jen bychom neměli zapomnout na poplatky a mýtné. Jedině pak totiž zbyde dostatek finančních prostředků na kvalitní silnice všech tříd.
Je to vcelku jednoduchá teorie: víc dálnic, více peněc na poplatcích a mýtnem a tím pádem více peněz na údržbu.
Snad nejsem přílišný nadšenec
0/0
4.3.2006 10:27

caesar

Re: D1
Ne pane, nejste "nadčenec", jste blazen.Jestli si myslite, ze penize z mitneho pujdou na udrzbu dalnic...
0/0
4.3.2006 11:05

schimir

Re: Re: D1
Pane, pokud se nemýlím, tak peníze z poplatků jdou zpět do silnic. Nevím, proč by to tak nemělo být i s mýtným.
0/0
4.3.2006 11:21

Lukas

Re: Re: Re: D1
To se teda pleteš, zjisti si kolik % ze silniční daně jde do silnic, respektive dopravy, ( je to tak kolem 10 % ) - to víš, z něčeho se nezaměstnaní, důchodci platit musí ROZPOČET MINISTERSTVA PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ JE KOLEM 700 MILIARD !!! Tudy prostě cesta nevede...
0/0
4.3.2006 13:28

Alex

Re: Re: Re: Re: D1
No trošku jsi přestřelil hochu...pro rok 2006 je v rozpočtu vymezeno pro Ministrestvo práce a sociálních věcí 357 mld.Kč...aspoň si to najdi,než něco vypustíš do světa...
0/0
4.3.2006 15:03

retr0

Obchvat Prahy
A co desitky let slibovany obchvat Prahy? Pry je schvalene uzemni rozhodnuti, financovani zajisteno ale mimo pruzkumnych tunelu se vubec nic nedeje. V cem je tedy problem? Vzdyt dalnice vali vsechny kamiony a auta primo do Prahy.
0/0
4.3.2006 10:12

aaa

D11
Ja jsem celkem spokojeny s tim, ze se konecne dodela dalnice z Podebrad k Hradci, na te stavajici silnici jezdi nekdy vazne dobytci. Tak uz snad nebude tolik dopravnich nehod
0/0
4.3.2006 9:27

abc

Rozvadov za 70 minut?
Praha - Rozvadov/hranice = cca 160-170 km. Tohle při maximu 130 km/h s přihlédnutím k úsekům s povolenou rychlostí nižší za hodinu deset???
0/0
4.3.2006 1:23

;)

Re: Rozvadov za 70 minut?
Nektere prasatko to da treba i rychleji
0/0
4.3.2006 9:24

vendelín

Re: Rozvadov za 70 minut?
Délka dálnice D5 je 151 km, při rychlosti 130km/h je to 1 hodina a 9,69 minuty. Větší problémy s výpočtem si asi nedělali.
0/0
4.3.2006 10:41

Joda

Na p.d
Kdyby se radsi dali do kupy silnice nizsich trid, aby na nic nebyli diry, jamy a propasti ... pak se vsichni divej, ze sou u nas stary auta, ale na ty jamy s novym autem? .. leda tank
0/0
3.3.2006 22:29

Marek

Re: Na p.d
Dalnice a rychlostni komunikace vzdy maj a budou mit prednost. Jejich dulezitost je nevyvratitelna. Po dokonceni spojeni Prahy z Mnichovem, ( a take samozrejme napojeni tretiho nejvetsiho mesta v zemi ) muzeme konecne hovorit o Ceske republice jako o vyspele zemi... Zajed se podivat do Polska, nebo takove Lotyssko...
0/0
4.3.2006 0:26

no name

Re: Re: Na p.d
Proč se chceš srovnávat zrovna z Polskem nebo Lotyšskem? Raději bych se srovnával z těmi vyzpělejšími..
0/0
4.3.2006 8:33

michal

Re: Re: Re: Na p.d
Pokud se chceš srovnávat s vyspělejšími (obecně), tak se především nauč psát bez hrubek .....
0/0
4.3.2006 9:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.