Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levný chevrolet v EuroNCAP zklamal: 1,5 hvězdičky pro aveo

Katastrofálně dopadl nárazový test Chevroletu Aveo, který zkoušce bezpečnosti podrobila společně s dalšími pěti vozy mezinárodně uznávaná organizace Euro NCAP. Společné s levným chevroletem bezpečnostní technici rozbíjeli Peugeot 207, Alfu Romeo 159, Suzuki SX4, Hyundai Tucson a Kii Cerato.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

orangexx

Hvezdicky
Na vlastni oci jsem videl bourat Megana cca v 70 km/h do stromu. Vypadalo to hrozne. Ridila ho holka a pritom prej telefonovala. Vylezla  v pohode z auta a byla  nasrana, ze ma modriny od bezp. pasu a rozbity auto. Takze, az si budu kupovat novy auto, je bezpecnost urcite na 1. miste.  
0/0
14.3.2006 22:38

Performer

zlatá Astra Classic nebo Octavia Tour
Je to sice už staré herky, ale za cenu toho korejského šrotu mají alespoň 4*. A to jsou to auta z roku 1997-1998.........
0/0
14.3.2006 20:38

troll

Re: zlatá Astra Classic nebo Octavia Tour
Opel Astra rok 1997 - 2 ** hvězdičky a Octávia i ta nejnovější pouhé 4 **** hvězdičky /// octávia z roku 1997 3 *** hvězdičky /// to si nedal dobrý příklady. První auto s 5 ***** hvězdama byl Renault Laguna v roce 2001.
0/0
14.3.2006 21:06

pepa

Re: Re: zlatá Astra Classic nebo Octavia Tour
No na druhou stranu rok 1997 je uz devet let pryc a tyto auta na tom byly v te dobe lepe nez ten korejsky krap dnes.
0/0
14.3.2006 21:10

Performer

Re: Re: zlatá Astra Classic nebo Octavia Tour
máš tam samé chyby. Mluvím o Astře Classic a Octavii Tour, které se nyní prodávají jako levné výběhové typy za cenu korejských aut. A Astra Classic (G) i Octavia Tour mají shodně 4 hvězdičky. (nová astra má 5*). Astra o které píšeš ty je stará Astra F, jejíž výroba byla ukončeny už někdy velice dávno.......
0/0
14.3.2006 21:21

troll

Re: Re: Re: zlatá Astra Classic nebo Octavia Tour
A stejně si myslim že je lepčí mít auto s pěti hvězdama  ***** ať je rok starý nebo pět jako ta Laguna. Sám mám Felicii kombíka 1.6 páč na lepší nemáme. Snažím se nebourat.
0/0
14.3.2006 21:43

Killbilly

Re: Re: Re: zlatá Astra Classic nebo Octavia Tour
no nevim jestli schade vubec kdy prodavala neco za cenu srovnatelnou s koreou.
0/0
15.3.2006 9:09

Martin

Stáří článku
A není ten článek už takhle trochu starý?? Vždyť ty výsledky NCAPu byly známé už na začátku roku.
0/0
14.3.2006 17:52

svarak z krabicoveho vina

Re: Stáří článku
To je možné, ale já to čtu až teď. Ne každý proleze kdekterý web.
0/0
15.3.2006 15:49

Jenicek29

Dvě auta různých tříd
Jen pro příklad, můj bývalý šéf boural. Je Octavii I., předjížděl v kopci na plné čáře cisternu a v ďolíku za horizontem jela mladá holka v P206. On jel cca. 110km-h, ona cca. 90km/h. Holka brzdila, on nebrzdil vůbec, protože měl nohu na plynu a vůbec nečekal auto v protisměru a nereagoval. Rychlost při srážce - ona cca. 60km/h, on cca. 110km/h, čelní střet, přesně celou plochou. Výsledek? Ona - zlomená L noha a ruka, pohmožděniny, dostala se z auta sama. On - prasklý krční obratel, prasklý bederní obratel, pohmožděniny. Oba připoutáni, airbagy fungovaly. Obě auta na odpis. Nyní jsou oba OK. Kdyby se bývali nestřetli přesně celou čelní plochou, což umožnilo absorbovat energii nárazu, ale třeba jen levými polovinami, byli by oba zřejmě mrtví.  Měli neskutečný štěstí. Btw. ten debil jí nabídnul mimosoudní vyrovnání 30.000 Kč jako bolestné a ušlý zisk za více než půlroční prac. neschopnost. Ani se jí neomluvil.
0/0
14.3.2006 17:52

killbilly

Re: Dvě auta různých tříd
doufam ze toho hajzla zalovala ! takovehle oktavisty mam nejradsi! Bych z neho u soudu sedrel kuzi pokud by to nemel podplacene nebo domluvene.30 000 pche,to bych nebral ani za zniceni meho vozu v hodnote 5000.
0/0
14.3.2006 19:17

OKO

Re: Dvě auta různých tříd
no skoda, ze misto p206 tam nejela T815, mohlo bejt o jedno hovado méně
0/0
16.3.2006 8:00

Killbilly

kontrolka
ztrata bodu pro hyundai za chybejici kontrolku zapnutych pasu lol! to pripomina byrokratickou posedlost evropy. ja nevim jak vy ale ja se v aute pasam zcela automaticky hned po usednuti za volant(nebo i jinam do auta) a to i v mem voze kteremu se o nake kontrolce nemuze ani zdat.Zato exportni verze poslednich shade 125 tuto kontrolku myslim mely takze je to cinilo bezpecnejsimi jo? zajimavy pohled
0/0
14.3.2006 17:25

Efesus

Re: kontrolka
ta kontrolka tam není pro lidi jako jsi ty, kteří se poutají automaticky, ale pro ty, kteří na to zapomínají nebo to prostě odmítají. Dřív byla jen kontrolka, teď má hodně aut zvukový doprovod který nepřestane, dokud se řidič nepřipoutá...
0/0
14.3.2006 18:43

killbilly

Re: Re: kontrolka
No dobre ale hazet nezodpovednost nekterych blbecku na auto tim ze se za to strhavaji body. Tim padem kdyz dam do auta omezovac na 40kmh tak kolik dostanu bodu navic?
0/0
14.3.2006 19:14

Efesus

Re: Re: Re: kontrolka
to je záležitost dané metodiky. Body se taky přidávají/ubírají třeba za nálepku upozorňující na airbag spolujezdce... Prostě jsou nějak daná pravidla, podle nich se hodnotí. V USA mají třeba crash testy mnohem benevolentnější. Těžko vytýkat zkušebně že si vybrala právě takovou rychlost, právě takový úhel nárazu... Nicméně pokud většina aut nyní dosahuje minimálně 4 hvězdičky (za ochranu posádky), a najednou přijde auto a dostane 1,5, něco není v pořádku...
0/0
14.3.2006 19:52

killbilly

Re: Re: Re: Re: kontrolka
jasne 1.5 hvezdy je dost slabota. jen mi prijde srandovni ze se hodnoti i takove hovadinky jako nalepka,kontrolka apod. zajimalo by me jak treba hodnoti nelogicke umisteni blinkru uvnitr prednich svetel(tedy na vnitrni strane,u masky) na nekterych vozech,podle me je to nebezpecne a nemelo to ani nahodou dostat homologaci. kdyz si vezmu ze me od technicke vyhodi za spatny tvar odrazky nebo vychechlane sedadlo a tohle jim nevadi........no jo ale ja nejsem svetova automobilka ze.....
0/0
14.3.2006 20:46

troll

Re: Re: Re: Re: Re: kontrolka
Nechci dělat nějakýho chytrýho ale na www.euroncap.com to stavěj na fyzickým ohrožení /// hrudník, nohy, hlava /// a tam je to od zelený po červenou vyznačený na figurínách a třeba u octávie se to červená docela slušně a u korejců sou ty figurýny skoro celý červený. Jo a nálepky nebo kontrolky jak píšeš ty ti hrudník a nohy nerozdrtěj - mrkni se na ty stránky a uvidíš. Čau.  
0/0
14.3.2006 21:49

Efesus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: kontrolka
stálo by za to podívat se ne jen na hlavní stránku, ale i trochu do hloubky, pak zjistíš, že třeba za varování nepřipoutání se se body udělují...
0/0
14.3.2006 22:36

troll

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kontrolka
No vo tom žádná. Ale uznej že kontrolka a varování ti nohy, hrudník, nebo hlavu nerorozdrtí.
0/0
14.3.2006 22:40

Efesus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kontrolka
to ano, ale nezapnutý bezpečnostní pás sice nemusí být přímou příčinou, ale přitěžující okolností určitě
0/0
15.3.2006 1:18

Killbilly

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kontrolka
jiste a nenapadla vas zas trochu jina souvislost - kdyz na vsechno bude papir,urednik,nalepka,kontrolka(coz uz skoro je)na letaku napsane "nejbezpecnejsi misto na svete-vas vuz" ze lidi casem ztrati uplne zodpovednost a budou spolehat na techniku? a pak se budou divit ze neprezili naraz do zdi?(obrazne samozr.)
0/0
15.3.2006 9:09

A_POO

Pro diskutujici
Ja bych sem neco napsal, ale ponevadz ste vsichni debilove, tak to nema cenu.
Tema debilama myslim vsechny pisalky internetovych diskuzi v CR (tedy i sebe) - proste banda vypatlancu.
0/0
14.3.2006 16:37

Nyx

Re: Pro diskutujici
tomu se říká kritika do vlastních řad, soudruzi by z tebe měli radost
0/0
14.3.2006 22:32

47/ikd

cena je dobrá tak co
Lidi který kupujou korejce je nekupujou kvůli bezpečnosti ale kvůli ceně kapišto ? Za stejně velký auto u nejbezpečnějšího renaultu kterej má nejvíc aut s pětihvězdama by musel zaplatit vo polovinu víc. To je celý.
0/0
14.3.2006 16:37

Killer

Chevrolet?
To neni zadnej Chevrolet, ale prachobycejny korejsky Daewoo. Nedivim se, ze to je takovej srot ...
0/0
14.3.2006 15:45

Hater

Škoda-auto
Jak prohlásil šéf Škoda-auto, p. Wittig, tak firma nemá zájem vyrobit vůz s 5* v crash testu, protože by to prý bylo pro Škodovku moc drahé a zákazníci by si určitě nebyli ochotni za ,,tu jednu hvězdičku navíc připlatit". Máte snad pocit, že vozy Octavia, Fabia a Superb, mající 4* jsou levné jen proto, že nemají těch * pět? Proto má i nová Octávia jen 4*, zatímco vozy na stejném podvozku (Golf, Altea) mají 5*...
0/0
14.3.2006 15:41

jiri

Re: Škoda-auto
Jenze ta posledni hvezdicka je vetsinou uz "elektronicka" a otazka vybavy. Kontrolky a signalizace zapnutych pasu, bocni bagy, ABS... A Skodovky jsou vybavou proste orezane. Mechanicky to bude na 95% stejne.
0/0
14.3.2006 15:49

albert

Re: Re: Škoda-auto
Bocni airbagy jo, ale zbytek prece crash test nijak neovlivni. Na bezpecnost to samozrejme ale vliv ma.
0/0
14.3.2006 16:04

MaC

Re: Re: Re: Škoda-auto
on taky NCAP neni jen crash test, body jsou treba za ty kontrolky
0/0
14.3.2006 18:03

albert

Re: Re: Re: Re: Škoda-auto
Aha, to jsem nevedel.
0/0
14.3.2006 19:14

rennis

Re: Škoda-auto
pan Wittig novinarum keca , ted se dela nastupce Skody Superb a dostali jsme prikazem, ze bude mit 5*
0/0
14.3.2006 16:33

Performer

Re: Re: Škoda-auto
jenomže až bude SuperB 2 bude už stupnice šestihvězdičková........
0/0
14.3.2006 20:42

POSPEC

Re: Škoda-auto
Škoda a levná????? Stačí si porovnat cenu - kar. variantu + motor + výbavu -!!! a zjistíte, že v segmento škodovky, tedy nižší střední třída(Superb střední) patří škoda k těm dražším!!!!!!
0/0
15.3.2006 9:39

Chrchel

Pro nejvetsi kriklouny
Z ruznych vyzkumu je videt, ze vetsina "kriklounu" pomlouva to, na co stejne nema. Takovej clovek vam pomluvi Chevrolet Aveo stejne tak jako BMW 1 ...
Dulezite je si uvedomit, ze velka spousta z vas/nas jezdila kdysi ve Skode 120 a podobnych - kolikpak hvezdicek to melo? Zajimalo to nekoho?
Ano, udaj o bezpecnosti urcite ma vliv na prodejni vysledky, ale to je asi tak vsechno. Pri nehode vetsinou umre ten, kdo za to nemuze - jedno v cem jede. Dost casto vidite lidi v superbezpecnem aute jak jedou nepripoutani - pak jim je tech 5* na .... Kdyz budete nesikovne bourat, tak i pripoutani v 5* aute chcipnete ...
Takze proc tolik rozruchu?
Jo, to Aveo asi je mekky, ale nekupujeme si to pro to, abychom nabourali. A kdyz uz nabourame, je to spis o stesti ...
0/0
14.3.2006 15:00

jiri

Re: Pro nejvetsi kriklouny
Sorry ale auto, ktery v dnesni dobe na 1,5hvezdicky bych si opravdu nekoupil. Riziko nehody na silnici je vzdycky, neni zanedbatelne a abych potom kvuli usetrenym 15.000Kc byl na voziku nebo pod drnem nemam zajem. P.S. moje auto ma aspon ty solidni 4hvezdicky a poutam se
0/0
14.3.2006 15:40

Hater

Re: Re: Pro nejvetsi kriklouny
z části s Tebou souhlasím, i když u Oct. 2 je to spíše široký středový panel a následně pravá holeň a bérec v tahu.
0/0
14.3.2006 15:53

Hater

Re: Pro nejvetsi kriklouny
Tvůj názor je tak nesmyslný, asi jako tvrdit, že za komunistů jsi bral jen 1500 Kč, tak buď dnes zticha, když máš 10.000! Také dnes jezdíme v poněkud vyšším provozu s vyšším počtem silných aut a v jiné době a režimu a ne v marasmu plném pomalých a nekvalitních šuntů, kde neměl lidský život žádnou cenu. A to, že je to Aveo stejný šunt, jako např. Accent s 1* je neoddiskutovatelný fakt!!!
0/0
14.3.2006 15:45

Chrchel

Re: Re: Pro nejvetsi kriklouny
Doufám, že brzo umřeš. A přeji Ti bolestivou smrt.
0/0
14.3.2006 16:14

NeChrchel

Re: Re: Re: Pro nejvetsi kriklouny
Mas tyhle deprese i v noci a budis se casto zpocenej ?
0/0
14.3.2006 16:34

petr

Re: Re: Re: Pro nejvetsi kriklouny
podle tveho puvodniho prispevku zemres brzy bolestivou smrti spis ty... :-))
0/0
14.3.2006 17:14

Mára

Re: Re: Pro nejvetsi kriklouny
Co to blábolíš. Většina velkých nehod se stejně stane při rychlostech vyšších nez 64. Při čelnim nárazu ve 140 ti nepomuze ani 15*. Postě umřeš. A při běžných nehodách ve městech jsou to stejně jenom tukance a trochu zmačkaného plechu. Testy jsou na nic, jenom marketing. Má to sice asi nějakou váhu, ale jenom do určité rychlosti. Pak už je to jedno
0/0
14.3.2006 16:23

pepa

Re: Re: Re: Pro nejvetsi kriklouny
Napoveda: pred velkou vetsinou nehod se stihne brzdit ;-) A pokud v okamziku srazky ma auto vic jak 64km/h, tak uz crash testy nemaji smysl? Asi je to blbost, vid ;-))
0/0
14.3.2006 16:31

Buran

Re: Re: Re: Re: Pro nejvetsi kriklouny
Kolega chtel jenom rict, ze pocet hvezdicek je jenom okrajovy ukazatel "bezpecnosti" auta, a ze at uz mas hvezdicek kolik chces, tak v naproste vetsine havarii jsou nasledky bud minimalni nebo fatalni. Hvezdickovej test je jenom modelova teoreticka havarie, ktera vubec nerika nic o tom, jak auto dopadne v realu.
0/0
14.3.2006 17:20

jiri

Re: Re: Re: Re: Re: Pro nejvetsi kriklouny
"modelova teoreticka havarie, ktera VUBEC nerika NIC o tom, jak auto dopadne v realu." To asi taky nemyslis vazne, ze ;-))
0/0
14.3.2006 20:07

rennis

Re: Re: Pro nejvetsi kriklouny
proc by nemohl brat 10 tisic?
0/0
14.3.2006 17:19

Repa

Aveo vypada lip nez Cerato
soused ma Cerato netusi jak dopadli  ty testy s jeho aoutem. Kdyz srovnam Cearto s Aveo tak bych volil Aveo /bude-li za dobrou cenu/. Aveo nevypada spatne a kdyz srazil duchodce tak by to prezil na rozdil od sousedovo Cerata. Bude to o cene -aneb silnejsi pes s*ka!
0/0
14.3.2006 14:59

Zoli

v tehle kategorii rozhoduje cena
mam Chevrolet Lacetti za skvelou cenu a kolik ma hvezdicek mne na rozdil od konaku nezajima. Stejne tomu moc neverim a navic testy jsou na rychlost 60 km, kdyz me potka ve meste Tatra tak budu mit smulu i s 5 hvezdickama.
0/0
14.3.2006 14:53

Hater

Re: v tehle kategorii rozhoduje cena
také nemusíš potkat tu Tatru, ale běžný 5* osobák a potom skončíš i při 50 km/hod na vozíku. Ale to tě zjevně při tvé vrozené tuposti začne zajímat, až na něm budeš, že?
0/0
14.3.2006 15:47

Buran

Re: Re: v tehle kategorii rozhoduje cena
Ach jo. A jak myslis ze dopadne ten naproti, v tom petihvezdickovym osobaku? Myslis ze na tom bude vyrazne lepe??
0/0
14.3.2006 17:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.